Henning verdedigt Uncharteds lineariteit
Tijdens een interview met Gametrailers verdedigt Naughty Dogs creative director Amy Henning de lineariteit van de Uncharted-spellen. Uncharted 3: Drake’s Deception, die gister al in de Noord-Amerikaanse winkels lag en hier eigenlijk pas morgen dient uit te komen, staat niet bekend vanwege zijn sandbox-gevoel. "Het hoort gewoon niet in ons genre", vertelt Amy. "Als je mooie gebieden, textures en bijzondere paden wilt ontwerpen, moet je sommige onderdelen opgeven."
"In dit genre, het welgenoemde pop-adventrue, gaat het juist om een strak verhaal en een duidelijke weg. We noemen dit "Wide Linear"." Ze gaat door over het feit dat hun interpretatie van lineair zou zijn dat je geen beslissing kunt nemen over hoe je de game speelt. "De speler bepaalt zelf hoe hij of zij aan de slag gaat. We forceren je niet om bepaalde knoppen in te drukken."
Later in het interview laat ze ook even doorschijnen dat het heftig was om Uncharted op tijd af te krijgen. Zoals ze zelf beweert: "That was the hardest thing in the industry I've ever done." Ook gaf Josh Scherr, de Cinematics Action lead, zijn mening over het einde: "It was pretty brutal this time around."