Benefietgames leveren ruim twee miljoen dollar op

De twee weken durende Humble Indie Bundle-campagne, waarbij gamers zelf mogen kiezen hoeveel ze voor een pakket games overhebben, heeft 2,17 miljoen dollar opgeleverd voor het goede doel. Dat heeft de Amerikaanse organisator van de inzameling dinsdag bekendgemaakt.

In totaal hebben 372 duizend consumenten geld gegeven in ruil voor een pakket van zeven games van onafhankelijke gameontwikkelaars. De gemiddelde bijdrage was 5,82 dollar per persoon, terwijl de hoogste bijdrage meer dan vierduizend dollar was.

De opbrengst van de inzamelingsactie wordt verdeeld onder kinderorganisatie Child's Play en de Electronic Frontier Foundation. Daarnaast gaat een deel van de opbrengst naar de ontwikkelaars en de organisatie. Per donatie was het voor donateurs mogelijk de verdeling over de verschillende instanties aan te geven. Details zijn niet bekend.

De derde Humble Indie Bundle is de meest lucratieve uit de reeks. De eerste editie bracht 1,27 miljoen dollar op; de tweede 1,8 miljoen.


Benefietgames leveren ruim twee miljoen dollar op (Foto: Novum)