Nieuws
Jongeman remt voor radar en rijdt in sloot
Een 18-jarige automobilist uit Rijssen heeft bij zijn verwoede poging om onder een boete uit te komen een reflectorpaaltje omver gereden en werd alsnog geflitst. De jongen reed over de A1 toen hij in de verte de politie met radarapparatuur snelheidscontroles zag uitvoeren. Door snel op de rem te trappen hoopte hij zijn snelheid zó te verlagen dat hij een boete kon ontlopen. Tevergeefs: na een remspoor van ruim 23 meter te hebben getrokken, passeerde hij de controle alsnog met een snelheid van 144 kilometer per uur.
Door zijn plotselinge rempoging verloor de Rijssenaar de macht over het stuur, raakte dwars over de weg, schoof over de rechterrijstrook, over de berm en belandde in een sloot. De jongen heeft een proces-verbaal gekregen.
Niet zo'n slimme aktie om zo te remmen. Blokeren is funnest, dat blijkt wel weer! foto
ps. als hij na een remweg van 23mtr nog een snelheid had van 144km/h, wat was dan zijn oorspronkelijke snelheid wel niet??
C. Sagan
Gewoon eigen schuld dat hij in de sloot belandde...
Just blame yourself once and move on.
Kan weer niet wachten op de pubers van TTC die de schuld bij de politie neer gaan leggen. <zucht>
Stom trouwens om de controles de schuld te geven
- de jongen reed te hard (eigen verantwoordelijkheid, mag niet)
- de jongen remde ineens erg hard (eigen verantwoordelijkheid, stom)
Te hard rijden is levensgevaarlijk foto En als je na keihard op je rem te hebben gestaan nogsteeds met 144 wordt geflitst dan rij je echt wel veel te hard.
"Hij zag in de verte de politie".....
"na een remspoor van 23 meter".....
Was ie blind ofzo??
iig goed voor hem!
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
<a href="https://www.museumkids.nl/profile/21725" target="_blank" >https://www.museumkids.nl/profile/21725<;/a>
Klik op stem - 2 sec werk geen login nodig!
Net als die sukkels van de tuftufclub....
klagen over "ongelukken die veroorzaakt zijn door snelheidscontrôles".
Ze rijden veel te hard, zien een camera of radar, trappen op de rem, krijgen een ongeluk en zeggen zonder blikken of blozen dat het de schuld is van de controleurs foto
Werkt altijd erg goed als ik in 25 meter van de 140 naar de 100 terugmoet vanwege de belastingdienst in de berm foto
Die radarcontroles zijn onverantwoord gevaarlijk.
Via een berekening kwam ik uit op een snelheid van 158,2 km/h. foto
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
Ik wordt trouwens gestoord van al die moraalriddertjes hierzo, die nooooooooooooit te hard rijden foto
Mij heeft dat remmen binnen een week al 2 boeten doen voorkomen. Die mongolen gaan ook altijd op dezelfde plekken staan. foto Het feit dat ie in de sloot belandde heeft gewoon te maken dat ie 18 was en natuurlijk nog voor geen meter kon rijden (zoals iedereen die net z'n rijbewijs heeft).
Als ik een boete krijg voor te hard rijden, betaal ik 'm gewoon foto
Laatst bij Boxtel nog in de file gestaan omdat iemand met 120 km/h (toegestaan ter plekke) de controle zag, meteen z'n ankers uit gooide waardoor twee auto's achterop botsten. Heel fijn hoor die controles, alleen jammer dat ze niet voor onze verkeersveiligheid zijn, maar alleen als inkomsten generator.
Kijk eens rond op het TTC forum. Sukkeltjes zoals deze worden daar uitgekotst. Net zoals het scheuren binnen de bebouwde kom daar als not done wordt beschouwd.
TTC'ers hebben zo mogelijk nog een grotere hekel aan asociale weggebruikers dan gemiddelde moraalridder op Fok!.
Het probleem is alleen dat je tijdens het slippen echt nauwlijks afremt, zeker als ook nog eens de auto dwars kwam te staan tijdens het slippen. (de auto neemt tijdens het slippen de route van de minste weerstand en een auto die dwars glijdt heeft nog minder weerstand dan een die in de rijrichting slipt)
Het duurt echter wel even voordat je gaat slippen, of die gast moet echt als een idioot dat rempedaal ingetrapt hebben.
Conclusie:
het enige wat je met zekerheid over de snelheid, van voor het slippen, kunt zeggen is dat 'ie harder reed dan 144. verder niets foto
mjah toen was het 3 uur snachts, toch niemand op de weg
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
Er is laatst nog een nieuwsbericht geweest waarin stond dat er voor 80 miljoen EXTRA boetes moesten worden "gemaakt/ge-ind" foto
flitspalen om de veiligheid in het verkeer te bevorderen
ja ja
als iemand geflits wordt krijg je een schrik reactie van het achterop komende verkeer die onmiddelijk in de ankers gaan en wat krijg je .....juist ja
ketting botsing ^o^
en maar volhouden dat ze het voor de verkeersveilgheid doen
gewoon (KLOOT)ZAKKENVULLERS!!!
Met de minimale remvertraging trek je nog geen remsporen. Maximaal is zo'n 8 m/s^2. De 144 km/u (stomtoevallig exact 40 m/s) is NA correctie. Ga er maar van uit dat het wijzertje net over de 170 heeft gestaan. Veel te hard dus, zeker voor iemand die zijn auto niet kan beheersen als hij hard moet remmen. Wat zou er gebeurd zijn als hij een kind had moeten ontwijken? Hij heeft nog mazzel dat hij de flitsende agenten niet overhoop heeft gereden.
Ik kom er zo langs, en zal wel zien hoe zijn remwag was.
iig kun je wel stellen: hoe lager de remvertaging, hoe lager de initiele snelheid.
foto
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Die zijn nl. heel erg a-sociaal, vooral in de buurt van snelheidscontrôles.
Dan gaan ze plotseling op hun rem staan en zo. Kan best wel link zijn voor zowel de hardrijder als voor de andere weggebruiker..
En voor iedereen die nog zit te zeuren over de Tuf Tuf Club, check hun site eens. Ze zijn er een paar dagen geleden mee gestopt foto
Eigenlijk doet het er niet eens toe. Er gebeuren veel ongelukken bij dit soort controles en als de KLPD iets om verkeersveiligheid zou geven dan zouden deze allang zijn afgeschaft, en zou er een veiliger alternatief verzonnen zijn.
Zelf heeft ie blijkbaar geen enkel probleem met het onnodig in gevaar brengen van zijn medeweggebruikers door eens flink op het gas te trappen, maar o wee als je thuis eens lekker relaxed een joint opsteekt, dan ben je meteen een lowlife.
hy-po-criet foto
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Tuf Tuf Club stopt ermee
volgens mij 1 keer geweesd op TTc
foto .. .
nou verder voor de discussie dus
ik heb met aandacht deze discussie gelezen en beide partijen (als daar sprake van is) hebben ook sterke argumenten
imo is het verkrijgen van gelden via accijns en overtredingen een leuke bijkomer en zou dit perfect gebruikt kunnen worden om de staatsschuld te verminderen maar er wordt structureel op gerekend
en dat terwijl in theorie ze bedoeld zijn om steeds minder van te krijgen !!
nou is het wel zo dat je op een bepaalde mate van inkomsten kan rekenen omdat het jaar daarvoor dit ook zo was maar het gaat imho voorbij aan zijn doelstelling
imho is de 2 km/h bekeuring (dus u heeft hier 122 ipv 120 gereden bijv) vrijwel waanzinnig om meer dan 1 al vele keren genoemde redenen (dashboard-rijden .. doorstroming etc)
met dien verstande dat als men een vorm van gedoogbeleid gaat voeren voor de 5km/h *noemt zomaar wat* te hard boetes er helaas weer mensen menen dat dan de maximumsnelheid hoger ligt ... maar dan dus weer eigen schuld ...
zal wel aan mij liggen maar waarom rijden 'jullie' eigenlijk te hard ? [imo is nl daar toch echt een stukje te klein voor hoor .. daarnaast ga eens een stukje cruisecontrol rijden je lacht je slap foto ]
[de gelezen van klant a naar klant b is natuurlijk waanzin .. de afspraak kan je ook 10 minuten later plannen]
flitspalen zijn omho een noodzakelijk kwaad ... MAAR dan niet 30 meter na het bord 50 foto
zullen we gewoon met zijn allen een doos sturen naar de kamer
"Ik word strontziek van je"
foto
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
foto
foto
*gniffel*
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
je mag 120 km/u
we flitsen pas bij +130 km/u (m.i. een ruime marge)
en dan een boete van (gereden snelheid) - 120 * 10 Euro.
Dus dan kost 140 km/u, waar je 120 km/u mag, je 200 Euro
Probleem opgelost toch? Niemand hoeft te schrikken van een snelheidscontrole en de echte hardrijders worden gepakt.
Het stuk waaraan ik refereerde is een stuk brede weg buiten de bebouwde kom waar je 70 mag. Er zijn geen voetpaden of fietspaden. Er mogen geen fietsers komen. Ik rij hier doorgaans zo'n 90 a 100. Ze staan er vaak te controleren en altijd op hetzelfde punt. Ik hoef hier dus nooit plotseling 'op de rem te vliegen'.
Overigens rij ik zelf als ik te hard rij, ook bewust te hard. Ik let ook op flitspalen, en eventueel radarapparatuur, waardoor ik eigenlijk nog nooit verrast ben. Hoewel ik weet dat het veel gebeurt (zie alle ongelukken) trap ik zelf ook nooit in een reflex keihard op de rem, zeker niet als er auto's vlak achter me rijden. Ik krijg liever een bekeuring dan dat ik het risico loop om in een slip te raken.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
Het lijkt me niet dat ik daar vreemd in ben. Anders hoor ik het graag. Overigens accepteer ik boetes zonder morren (krijg ze uiterst zelden) en bedaar ik volledig in de bebouwde kom.
Als ervaren chauffeur kan ik zeker wel bepalen of ik ergens (waar ik dagelijks kom) al dan niet harder dan de max toegestane snelheid kan rijden. En als jij dat niet kan dan vraag ik me af hoelang jij al in je leven in een auto hebt gezeten en wat je in godsnaam in deze discussie doet.
Goede aktie van die gozer. Misschien ziet justitie eens in dat die radarcontroles levensgevaarlijk zijn.
Vorig jaar meer gecontroleerd... Vorig jaar meer doden in het verkeer..... foto
Ten tweede doelde de persoon die jou van hypocriet gedrag beschuldigde op je dubbele moraal en niet op je rijgedrag.
Zullen we daar maar ff niet verder op ingaan ? Daar gaat het helemaal niet om, heeft iemand van de overheid jou gevraagd de maximum snelheid daar te gaan lopen bepalen ? nee ? nou dan!
Volgens de wet ben je strafbaar als je daar harder rijdt dan 70 Km/h, je loopt altijd zo te blaten dat ze wetsovertreders harder moeten aanpakken, maar dat geld blijkbaar niet voor jou ?
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
144km/h =40m/s. Z'n remspoor was 23m/s dus hij was 23/40 = 0,6s aan het vertragen.
0,6 * 7 = 4,2m/s
Voor het remmen had ie dus een snelheid van 44,2m/s = 160km/h
Bovenstaande is een ruwe berekening en zal niet volledig kloppen maar de snlheid zou aardig in de buurt kunnen komen foto
koop een auto met abs dan kan je wel goed remmen voor een flitspaal
- Hij reed niet te hard, hij reed harder dan is toegestaan volgens de Nederlandse wet. Helaas is die erg bekrompen.
- Hij had niet hoeven remmen als er niet van die in een blauw pakje gehesen randdebielen gasten langs de weg staan.
- Ongelukken gebeuren zelden door hard rijden. Ze gebeuren wel doordat er sukkels niet opletten.
On-topic: Deze mongool wist overduidelijk niet waar 'ie mee bezig was. Wilde gok; Opel Kadet net door de APK gesleept en dan er de maximaal uit te halen snelheid mee (proberen) te rijden. Dat is niet zo slim en levensgevaarlijk. Goh, dat klinkt wel heel vreemd uit het toetsenbord van een TTC'er, niet?
Wat eerdere posters al opmerkten, brave huisvaders die keurig de geldende maximum-snelheid aanhouden gaan OOK op de rem. Dat is gewoon een reflex omdat je niet eerst op je teller gaat zitten loeren om vervolgens weer een belasting-heffing van 28 pleuro in de ingevette reet van Koos Spee te schuiven.
Verder sloeg die 'dubbele moraal' nergens op. Ik ben tegen de legalisering van drugs dus dan moet ik ook automatisch voor absurde snelheidscontroles zijn? foto
Verlies dus niet uit het oog dat we de feiten niet hebben en dus geen oordeel kunnen vormen maar wel mogelijkheden kunnen aandragen en deze mogelijkheid dus ook bestaat. Het is natuurlijk wel een feit dat de meting niet correct kan zijn in dit geval.
En ja ik rij te hard waar dat kan. En ja ik ben (niet was) betrokken bij de tuftufclub.
Ik ga nu ook niet herhalen wat iedereen weet als de staatskas spekken en dergelijken.
Gegroet en veel plezier met de reacties (aan de geitenwollen sokken) foto
DAt istoch veelste gevaarlijk je bent dan toch al de lul dus rijd gewoon door die prent krijg je toch wel maar nu ben je waarschijnlijk meer uit voor je autotje.
fotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofotofoto
het zijn gewone politie die hun werk doen
Asl jij zo hard wil rijden moet je dat zelf weten maar meot je neit gek op kijken dat dan geflitst wordt of zo iets
hahaha
Nothing is so good that somebody won't hate it. Nothing is so bad that everybody will hate it.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken