'Service ov en banken holt achteruit'
De dienstverlening van openbaarvervoerbedrijven is in een jaar tijd een stuk slechter geworden. Ook banken doen het in de ogen van de consument niet goed. Dat blijkt uit cijfers van de Rijksuniversiteit Groningen.
Onderzoekers vroegen vijfduizend consumenten naar hun mening over bedrijven waarvan ze klant zijn. Bedrijven als de NS, Connexxion en Arriva werden veel minder gewaardeerd dan vorig jaar. Onder meer bol.com, Ikea en Albert Heijn doen het wel goed.
Opvallend genoeg kan ook de service van T-Mobile de goedkeuring van consumenten wegdragen. Cabaretier Youp van 't Hek haalde eerder juist hard uit naar het telecombedrijf. Volgens hem laat de dienstverlening van het bedrijf nogal te wensen over.
Het onderzoek werd vorig jaar voor het eerst uitgevoerd. De universiteit reikt naar aanleiding van het onderzoek in verschillende sectoren ook prijzen uit aan de best gewaardeerde bedrijven. Dit jaar zijn onder meer Kruidvat, Univé, Center Parcs en T-Mobile genomineerd. De winnaars worden op 1 februari bekendgemaakt.