games
Xbox Live Arcade games blijven 150MB voorlopig
Toen de Xbox 360 net uit was had Microsoft de eis dat Arcade games niet groter mochten zijn dan 50MB. Dit in vanwege met de Core-versie van de console die op de markt was. Hierdoor zou niet iedereen een harde schijf hebben, maar iedereen moest wel de arcadegames kunnen spelen en aangezien de memorycards maar tot 64MB gingen, was de limiet snel gezet.Toch ging Microsoft dit jaar overstag, toen Castlevania: Symphony of the Night uit moest komen als Arcade-game. De limiet ging omhoog naar 150MB en daar zou het bij blijven. Nu het op het PlayStation Network mogelijk wordt om nog veel grotere games te downloaden, zoals WarHawk, was natuurlijk de vraag of Microsoft de limiet weer op zou schuiven. Op Gamefest 2007 kondigde het bedrijf aan dat dat niet gaat gebeuren.
"It [de 150MB limiet] really lets you focus on the innovation," aldus Katie Stone, senior games program manager en mede-oprichter van XBL Arcade.
Op deze plek staat externe inhoud die niet van FOK! afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat de externe partij (waar de inhoud vandaan komt) cookies op jouw computer of device zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven.Ik begrijp het. Toon deze inhoud; ik accepteer externe cookies.
foto
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
Want de grootte van het spel is heel belangrijk voor innovatie! foto
foto
Geld kwestie lijkt me. Als je de groote vrij geeft gaan ze het gebruiken ook. Resultaat is dat de HDD snel dichtslipt dat als gevolg heeft dat mensen minder XBLA games kopen door een gebrek aan ruimte.
Just my two cents.
[...]
Geld kwestie lijkt me. Als je de groote vrij geeft gaan ze het gebruiken ook. Resultaat is dat de HDD snel dichtslipt dat als gevolg heeft dat mensen minder XBLA games kopen door een gebrek aan ruimte.
Just my two cents.
ik snap dat ze vasthouden aan 150 MB maar de reden heeft weinig met geld (of innovatie) te maken denk ik. Ze hadden vanaf het begin alleen 360's met HD uit moeten brengen, ik denk dat hier namelijk het probleem zit. Want als je geen HD hebt kan die ook niet dichtslippen...
[...]
Agh, Microsoft heeft zo veel fouten gemaakt met de ontwikkeling van de 360 foto Maar dat daargelaten is dit drogredenering. Nu de grens de 64MB voorbij is mag ie best naar de 2GB. Geeft developers zoveel meer mogelijkheden. Nadeel is dat je misschien ook duurdere arcadegames krijgt.
Het duurder maken van games omdat ze groter zijn lijkt me niet echt een geldige reden. Je betaald voor leuk, spannend, mooi of iets anders maar niet voor het aantal MB's...
[...]
foto Een arcadegame van 150MB kent heel wat minder ontwikkeltijd en geld dan eentje van 2GB. Simpelweg omdat er minder ruimte is en je dus veel minder toeters en bellen hebt.
of dat het juist meer tijd en moeite kost om heel wat moois op zo weinig ruimte te krijgen... mijn punt is alleen dat groter neit altijd beter is schat
[...]
Ik zeg nergens dat het zo is, daar ging het ook niet om. Ik zeg alleen dat formaat wel degelijk een rol speelt in kwaliteit van games schat
Kan van invloed zijn ja... één van de vele factoren. Meer ruimte geeft minder beperkingen, dat klopt. Maar xbla-games van 2GB passen niet echt bij het oorspronkelijke idee van deze service denk ik of wel poepescheetje?
[...]
Klopt lieverd, maar dat maakt het geen slecht idee
ben ik het met je eens schoonheid, als alle 360's een HD hadden gehad...
hey volgens mij waren we hier eerder al op dit punt. Let's call it a day hunny!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken