Weer info en screenshots van SimCity Societies
Verder komen we er achter dat de welbekende adviseurs uit de eerdere SimCity delen verdwenen zijn. Je zal niet langer netjes te horen krijgen wanneer er iets ontbreekt in je stad door een nieuwsticker onderin je scherm. Dit maal zal men de status en verlangens van de maatschappij communiceren naar de speler via dingen die gebeuren in de wereld. De algehele atmosfeer van de spelwereld zal de status van je stad aangeven. De Sims, zoals men nu de inwoners van de stad noemt, zullen bijvoorbeeld eveneens hun werk overslaan en vandalisme gaan plegen bij sterke ontevredenheid.
Tevens zal SimCity Societies de speler meer met doelen presenteren. Naar gelang de koers die je kiest voor je staat zal je doelen krijgen die hiermee matchen. Ben je bijvoorbeeld de hele tijd bezig geweest met de virtuele versie van het teletubbie-land dan krijg je doelen die dit enkel nog versterken. De game zal dan ook geen scenarios kennen zoals vorige games, de doelen die automatisch tijdens de game verschijnen zullen de vooropgezette doelen van de scenarios in voorgaande games vervangen. In het begin heb je slechts toegang tot 15% van de gebouwen in de game, voltooi je echter een aantal doelen dan kun je er al snel wat meer vrijspelen.
SimCity Societies verschijnt volgend jaar, en is exclusief op de PC. Al lijkt een Mac-versie gezien de geschiedenis verre van onwaarschijnlijk. 1UP liet tevens weten dat we over een weekje of twee meer info van de game zullen krijgen door middel van een video preview met bewegende beelden van de game en interviews met de makers.