Eerste Chronicles of Narnia details
"We hebben een paar creatieve top-talenten uit de gamesindustrie aan ingehuurd om aan de Chronicles of Narnia video games te werken," zegt Graham Hopper, senior vice president en general manager van Buena Vista Games. "De fantastische werelden en verbazingwekkende wezens die in de film voorkomen worden gebruikt als basis voor een action-adventure waarin spelers meegesleept zullen worden door opmerkelijke karakters, heftige gevechten en prachtige omgevingen, die alleen zouden kunnen bestaan in Narnia."
In Narnia is het al honderd jaar winter door het toedoen van een boze heks. De machtige leeuw Aslan probeert met behulp van een oude profetie zijn volk te redden. Vier kinderen uit onze wereld komen in Narnia terecht. Alleen door hun unieke krachten te bundelen kunnen Peter, Susan, Edmund en Lucy Pevensie de heks verslaan en Narnia redden. Daarvoor moeten ze wel een leger monsters verslaan, waaronder minotaurs, minoboars, cyclops, weerwolven, wraiths, ankleslicers, wolven en boggles (wat dat dan ook mogen zijn).
De monsters worden vormgegeven door de Nieuw-Zeelandse Weta Workshop, wier eerdere portfolio onder andere speciale effecten voor "Lord of the Rings: Return of the King," "Van Helsing," en "I, Robot" omvat. Het spel zal niet alleen uit vechten bestaan, de vier moeten ook puzzels oplossen. Ook zullen er stukjes film in de game verwerkt worden.