Nieuws
Filedruk blijft 'ongebruikelijk' toenemen
"Automobilisten zijn efficiënter gaan rijden, met minder dan een seconde afstand. Ze kunnen niet nog dichter op elkaar gaan rijden, dat houdt een keer op. Je ziet daardoor heftige reacties op het verkeer als het een keer slecht weer is en ze onderling meer afstand houden", aldus Patrick Potgraven van de VID.
Ook het groot onderhoud aan de belangrijke snelwegen zorgt voor meer filegroei. De werkzaamheden aan de A4 en de reparatie van de Hollandse Brug op de A6 waren in het verleden heel ingrijpend volgens de VID. Ook vandaag is het weer raak als gevolg van wegwerkzaamheden. Door de volledige afsluiting van de A4 richting Den Haag staat er maar liefst 18 kilometer file op de A44 richting Wassenaar.
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
De meningen verschillen over de effecten van snelheidsbeperkingen op autosnelwegen. Voorstanders claimen een betere "leefbaarheid", veiligheid en doorstroming (ideale doorstroomsnelheid ligt tussen 80-90 km/h). Sceptici trekken de als feiten aangenomen gegevens in twijfel. Er zijn vele voorbeelden, meest recent en evident is Denemarken. Daar is na een verhoging van de maximumsnelheid op autosnelwegen van 110 km/h naar 130 km/h het aantal in het verkeer om het leven gekomen personen juist met 25% afgenomen, dit is in strijd met de verwachtingen van veel verkeerskundigen die, op basis van statistische gegevens, uitgaan van enkel nadelige effecten bij snelheidsverhoging.
Bron: http://nl.wikipedia.org/w(...)-_en_adviessnelheden
Sinds de 80KM zones ingevoerd zijn zorgen ze alleen maar voor meer files.
Als je sneller internet wilt moet je vooral de verbinding afknijpen om dat te bereiken toch?
( foto )
Vooral voor de mensen die in amsterdam wonen en in amsterdam werken.
Ik pak ook de fiets voor 10km naar mijn werk. Terwijl een heleboel mensen daar toch de auto voor pakken. En ik ben veel sneller op mijn werk foto
Valt het niet echt mee om de fiets te pakken....
1) tenzij je een doodswens hebt
2) tenzij je wilt dat je fiets gejat wordt
3) niet iedereen heeft de mogelijkheid om te fietsen
4) niet elke baan is geschikt voor de fiets
5) erg fijn als het regent, sneeuwt, hagelt
6) etc
Maar ja, gekken heb je overal....
En ik snap niet waarom men de problemen met de luchtvervuiling niet bij de kern aanpakt. Er zijn genoeg alternatieven welke schoner zijn dan onze huidige benzine- en dieselauto's. Importeer ethanol uit Brazilië en zorg dat men ook in Nederland op bicombustível-auto's kan rijden. Oftewel: auto's die zowel op benzine als alcohol kunnen rijden. Als ze op alcohol rijden zijn ze veel minder vervuilend, en krijg je dus ook een betere luchtkwaliteit. De techniek is er allang, het enigste wat er nodig is, is een accijnsverlaging op ethanol en binnen de kortste keren zijn zowat alle nieuwe autos bicombustível's...
2 Er is nog nooit een fiets van mij gestolen.... En ik heb echt geen oma fiets.
3 mee eens
4 mee eens
5 is niet fijn
6 ik zeg ook niet dat je elke dag hoeft te fietsen maar mensen pakken gewoon veelste snel de auto.
Als je vrijwillig de Saoudisch en daarmee de vrienden van de Schaambaarden sponsert, dan verdien je ook niet beter.
Echte NLers fietsen
- Meer wegen bouwen
- Vrachtvervoer en bussen weren in de spits
- Meer tunnels en bruggen om drukke en gevaarlijke kruispunten te mijden
- Geen 80KM/h meer op snelwegen
- Geen stoplichten vlakbij het einde van snelwegen
- Intelligente stoplichten en wegen bouwen (dit houdt in dat er gemeten wordt hoe druk bepaalde wegen zijn en afhankelijk van de bezettingsgraad stoplichten voor bepaalde wegen wel of niet rood/groen zijn
- Rellende allochtonen uitzetten en ook met een dubbel paspoort..
Face it, de auto is goedkoper, zelfs als je 3 uur in de file staat per dag dan de trein of bus.
Fuck uitstoot O.o
nu heb je het dubbele, auto's en dure OV dat stampend vol zit.
Monorails aanleggen boven de bestaande spoorwegen, verdubbelt de capaciteit van de trein.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
zo kan het ook
Misschien zouden grote bedrijven eigen bussen moeten inzetten die frequent rijden en die vanaf de rand van de stad laten rijden waarbij er parkeergelegenheid is om je auto of wat dan ook daar neer te zetten.
-premies voor het in de zelfde stad/dorp wonen waar je werkt
-geen reiskosten vergoeding meer
-meer studentenflats in steden met grote uni's
-meer 24 uurs economie en flex werktijden (niet iedereen om 8 uur achter het buro)
-goedkopere en meer OV
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
je laatste punt slaat nergens op en is alleen bedoelt om te trollen.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
iedereen betaalt al genoeg belasting . fotofotofoto
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
zolang als de auto goedkoper is dan de trein stappen alleen de mensen zonder auto erin, en krijg je niemand uit de auto.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Je verplaatst het probleem alleen maar naar de toekomst.
Oplossing: En ik ben M42 te snel af foto
Voor kantoor pikkies is het misschien ideaal om met de bus of trein te gaan. Maar voor installateurs, schilders metselaars en noem maar op is het heel anders, want die hebben bagage bij zich. En de auto's ,busjes met bagage is 95% wat er in de spits rijd. Wat heb je dan aan een OV. fotofotofotofoto
Er zijn in 30 jaar tijd, 3 miljoen meer inwoners erbij gekomen en het aantal autobezitters is exponentioneel toegenomen.
Mijn laatste punt slaat wel degelijk ergens op... scheelt weer een miljoen mensen op de weg.
Overigens gaat het niet om 1 enkel punt die ik noem... maar alle punten tesamen waar je verder niet inhoudelijk op ingaat.
Fileprobleem oplossen, simpel genoeg, maak het OV goedkoper dan de auto, zorg dat bussen en trein op elkaar aansluiten (niet dat je uit de trein stapt en 40 minuten moet wachten op een bus), en zorg ervoor dat het OV betrouwbaarder is dan nu, en veiliger.
Tja, kost een paar centen, maar je bent van het fileprobleem af.
Ze kunnen boven bestaande spoorrails een monorail aanleggen, verdubbel je de capaciteit en geen berichten meer dat er een boom op de leiding is gevallen -_-
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
1) Als je met het OV minder lang onderweg bent dan met de auto
2) Als reizen met het OV goedkoper is dan met de auto.
Punt 2 helpen ze elk jaar vakkundig om zeep: eerst maken ze het autorijden duurder, en vervolgens gaan de prijzen van bus- en treinkaartjes net zo hard omhoog foto
En punt 1 komt zo langzamerhand voor steeds meer trajecten in aanmerking. Niet omdat de verbindingen met het OV zo goed zijn (het lijkt wel een estafette om ergens te komen met het OV), maar omdat er steeds sneller files zijn, en ze steeds langer worden.
Blergh.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
Omdat een auto goedkoper is dan het OV En als alle vvd'rs met hun benzen met de fiets gingen scheelt dat weer een miljoen. ok Meer wegen bouwen heeft geen zin, simpelweg omdat wanner dan de filedruk afneemt meer mensen in de auto stappen, waardoor de filedruk weer toeneemt.
Om een voorbeelt te noemen.
Hier in de buurt (Ede-Wageningen) is een heel stuk van een 2 baans naar een 4 baans gegaan om de filedruk af te nemen, EN ER STAAN NOG STEEDS FILES.
het maat niet uit of het 2,4,8,16,32,64,128 baans is, de toegang tot een stad/dorp/parkeerplaats etc etc is hooguit 2 baans, je zal daardoor altijd file hebben. Vrachtvervoer kan ik nog mee instemmen, bussen rijden al voor een groot gedeelte op busbanen dus dat is onzin.
En het OV nog meer ontoegankelijker maken dan het al is lijkt mij iig niet echt bevordelijk. kan ik met je in meegaan Goed plan, programmeer jij ze? Troooooollliiiiiing
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Je eerste 6 punten heel interessant, scherp en goed doordacht, maar dan....
HAHAHHAHA
De allochtonen hebben het gedaan!!!!
MUHAHAHAHAHA
Hoe kom je erop. Grandioos gewoon, briljant!!!!!!
HAHAHAH IK LIG ECHT DUBBEL MAN.
Hey ik weet ook nog een oplossing:
-rellende sjonnies na voetbalwedstrijden hun rijbevoegdheid afpakken....
HAHAHAH
Maw, als je niet in een grote stad woont, dus zonder regelematige bus-, tram- en metroverbindingen heb je gewoon pech, omdat het anders gekkenwerk is veel OV te laten rijden. En daarvoor betaalt de reiziger, voor al die veiligheidsmaatregelen, van cameratoezicht, OV-chipkaart, meer personeel, meer spoorwegpolitie tot noodvoorzieningen op stations. Dus het is niet gek dat NS, RET, Connexxion, GVU, GVB en weet ik veel wie allemaal constant besluiten bepaalde spoor- en buslijntjes af te doen en de prijzen te verhogen. Er kan nog steeds een boom op een monorail vangen.
En onthou!
Grootste oorzaken van vertragingen en stremming:
1) Prorail en haar 'onderhoud' (dat duidelijk niet werkt),
2) DEBIELEN DIE VOOR DE TREIN SPRINGEN!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken