Nieuws
'KPN moet tijdelijk gratis internetbellen geven'

KPN kampt volgens de bond met veel problemen met het bellen via een snelle internetverbinding. Wekelijks komen er 4000 klanten met ernstige klachten bij, zei een woordvoerder van de belangenorganisatie donderdag. ,,Er ontstaat een stuwmeer aan probleemgevallen.''
KPN heeft beterschap beloofd, maar de Consumentenbond vindt dat het telecombedrijf klanten met problemen een tijd gratis internet en telefonie moet leveren. Ook moet de onderneming duidelijk maken hoe lang de levertijd van internetbellen is.
KPN erkent dat er problemen zijn met internetbellen. Om die te verhelpen heeft het concern extra monteurs en telefonistes ingehuurd. Ook is het gestopt met adverteren, wat de toestroom van nieuwe klanten fors heeft beperkt. KPN kreeg aanvankelijk wekelijks 20.000 aanvragen binnen, nu zijn dat er 10.000 tot 15.000 per week.
Zo'n 5 procent van de nieuwe klanten kampte met grote problemen. Dat percentage is inmiddels flink gedaald, zei KPN-topman Ad Scheepbouwer dinsdag nog.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
het hoort toch te werken, daar betaal je voor!
Omdat het 5 maanden heeft geduurd voordat wij onze aansluiting thuis bezorg kregen foto
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
Gelukkig zit ik bij een andere provider.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
foto
KPN en service... foto
Inmiddels is er voor KPN IPB een nieuw installatieboekje (sinds begin februari) dat korter/makkelijker is voor de klant. Hopenlijk gooien ze nu een keer niet het boekje weg en gaat men het aansluiten zonder boekje.
Overigens kost het bellen naar de helpdesk tegenwoordig niks meer (tegenover 10 cent voor kpn/planet en 45 cent voor Hetnet wat het was). En toch gaan klanten nog zeuren als ze in de wachtrij moeten die zo 'lang' is... Er worden maandelijks toch wel minimaal 100 man opgeleid ofzo... helaas hebben evenzoveel het niet naar hun zin volgens mij foto
veel van die klanten vergeten in de handleiding te lezen heo ze de kabels moeten aansluiten voor dat ze de telefonie moeten activeren.
ps ik werk bij kpn maar niet op die afdeling..
foto
Maar goed ... die bos bloemen maakte toch een hele hoop goed foto
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Ik zit als sinds juni bij de KPN en in het begin viel het wel mee... geen wachtrij bij de helpdesk... eigenlijk nergens...
tot eind augustus heel veel mensen ineens Internetplusbellen gingen aanvragen...
Moet wel zeggen dat ik vind dat mijn werkgever hier te laat op heeft gereageerd met het oog op extra werkplekken creeren en nieuwe mensen aannemen.
Mijn ervaring (tiscali foto ) is dat er zo'n slechte communicatie is tussen sales en techniek, dat klanten de tech afdeling boos opbellen omdat iemand van sales heeft gezegd dat het allemaal wel te doen is. Frustratie voor zowel de klant als de helpdesker dus.
Daar moeten ze ook eens aan gaan werken. Gelukkig werk ik daar niet meer, scheelt toch een hoop stress foto
Als het niet werkt en daardoor je nummer dat je wilt behouden niet overgezet wordt moet je de KPN abbonementskosten blijven betalen.
Probeer dan maar eens een schuldige aan te wijzen.
Die bos bloemen betaal ik liever zelf na meer dan 2 maanden
dus lees de handleiding hoe je de kabels aan moet sluiten.
als je het niet goed aansluit kan tele2 die lijn ook niet overnemen.
zie mijn vorige bericht.... lees de handleiding over activatie foto
En zoals gezegd: veel mensen lezen de handleiding niet goed/volledig, en stoppen voor het geactiveerd wordt. Omdat veel mensen niet activeerden wordt dat nu na enige tijd voor ze gedaan, maar dan gaat de oude lijn er af en kunnen ze niet meer bellen. En je krijgt af en toe ook iemand die problemen heeft met MSN/webcam/andere zooi. Ligt dus niet alleen aan KPN
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
en zeggen dat men de splitter moet verwijden, dat kan ik ook nog wel... mits men mij die technische kennis nou ff gaf!!
Ik zit zelf btw 1e lijn SLIM V&I... mensen doorverwijzen naar SLIM Klantenservice is nog veel rottiger...
KPN heeft met IPB een paar grote fouten gemaakt. Sommige kunnen ze afschuiven op "het grote succes", maar een paar essentiele problemen hebben te maken met een technische inschattingsfouten:
- De Siemens Experia Box kan slechts 256 verbindingen aan en reserveert onvoldoende capaciteit voor telefonie. Resultaat: bij gebruik van Torrents kan je niet of nauwelijks meer bellen of gebeld worden. Iedereen die geen volledig onbenul is op dit gebied kan op zijn vingers natellen dat dit tot enorme problemen zou gaan leiden.
- Ondanks hetgeen de website van KPN beweert en een instellingsvlaggetje in de Siemens EB, biedt de EB geen UPnP support. Dit kan ook leiden tot problemen met MSN/webcam/andere zooi.
KPN heeft zelf de technologie en procedures bedacht met activatie etc.
Het ligt dus WEL aan KPN.
Kuttool is het maargoed dat is mijn mening
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Het was geactiveerd alleen de voip werkte na twee weken nog niet op de geplande overname datum. Dan wil je de PTT lijn niet kwijt
De portering wordt dus even uitgesteld,totdat de storing is verholpen.
Die lijn had daarna door tele 2 opgezegd moeten worden want als je dat zelf doet wordt je nummer niet geporteerd.
Maar jij weet nooit hoe lang ze dat gaan volhouden en wie dat gaat regelen.
Oh ja die kabeltjes die zitten al tijden goed hoor want internet werkt al vanaf het begin en die splitter is er niet bij in gebruik als de voip werkt
Door deze techniek gaat jouw theorie totaal niet op. foto
Het grote punt met IPB is: Bij "te veel" verbindingen werkt de telefoon niet meer. De QoS (en daarvoor hoef ik echt niet te googelen hoor) werkt dus niet. En het gaat niet om mijn "theorie", maar tot mijn verdriet mijn "praktijk" die al duurt zolang ik dit wanproduct gebruik.
Ik kan mijn internet gebruik precies zo afregelen zodat mijn telefoon het blijft doen. Dat kost mij echter omslachtig gedoe en bovendien ben IK daar niet voor verantwoordelijk.
KPN biedt Internet + bellen aan: Niet "Internet OF bellen" of "beperkt internet en bellen". Als ze een van die twee laatste zaken aan zouden bieden zouden ze eerlijk zijn, maar dan had ik het persoonlijk nooit genomen.
Verder heeft de OPTA besloten dat KPN niet mag stunten met de prijzen, vanwege het monopolie op hun netwerk.
KPN biedt wel ZIPB XL, maar dat is alleen voor groteren bedrijven met 4 of meer lijnen. Bij ZIPB XL heeft spraak automatisch voorrang op internet, maar dit is nutteloos voor de particuliere gebruiker.
Ooit op de sales gezeten, vandaar...
Bleef het maar bij die 5% probleemgevallen... foto
Ik denk dat er dan bij jullie zelf wat mis is gegaan, want wij kunnen zien als het onze fout is foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken