'KPN moet tijdelijk gratis internetbellen geven'
KPN kampt volgens de bond met veel problemen met het bellen via een snelle internetverbinding. Wekelijks komen er 4000 klanten met ernstige klachten bij, zei een woordvoerder van de belangenorganisatie donderdag. ,,Er ontstaat een stuwmeer aan probleemgevallen.''
KPN heeft beterschap beloofd, maar de Consumentenbond vindt dat het telecombedrijf klanten met problemen een tijd gratis internet en telefonie moet leveren. Ook moet de onderneming duidelijk maken hoe lang de levertijd van internetbellen is.
KPN erkent dat er problemen zijn met internetbellen. Om die te verhelpen heeft het concern extra monteurs en telefonistes ingehuurd. Ook is het gestopt met adverteren, wat de toestroom van nieuwe klanten fors heeft beperkt. KPN kreeg aanvankelijk wekelijks 20.000 aanvragen binnen, nu zijn dat er 10.000 tot 15.000 per week.
Zo'n 5 procent van de nieuwe klanten kampte met grote problemen. Dat percentage is inmiddels flink gedaald, zei KPN-topman Ad Scheepbouwer dinsdag nog.