Nieuws
'Marco en Marko' blijkt reclamestunt Heineken
Op de verschillende sites zijn filmpjes met Marco en Marko te zien. De heren melden dat ze niet Nederland zullen supporteren op het komende WK in Duitsland, maar het betreffende land. Onderaan alle sites worden Nederlanders die niets van de actie snappen, opgeroepen naar geheimwapen.nl te gaan. Op die site staan, na het beantwoorden van een meerkeuzevraag, teksten als: "Wij, Marco en Marko, zijn bezig met een geheime operatie. Een operatie rond het WK waar we op dit moment nog niets over kunnen vertellen. Dus mondje dicht ok?" en "En daarom leggen we je graag uit waarom wij ons bij de tegenstander willen aansluiten. Ze zijn nou eenmaal beter. Deze pagina is dan ook uitsluitend bedoeld voor het buitenland. We hopen op je begrip.".
Internetters kunnen vervolgens hun naam en mailadres achterlaten, om op de hoogte gehouden te worden. Naar nu blijkt gaat het dus om een reclameactie van Heineken. Een FOK!weblogger vond op de website keizertje.nl een proefreclameposter van Heineken (PDF-bestand, 7 MB groot!). Op de poster zijn Heineken-hoedjes te zien die de heren in het filmpje ook dragen.
Overigens zijn Marco en Marko niet enkel in Nederland opgevallen, ook verschillende buitenlandse nieuwssites en weblogs maken er melding van. Zie voor een overzicht hier.
Marco en Marko met Heineken-hoed
Uiteraard zijn er voor elk land de typerende hoedjes..
Op de foto hebben ze Ierse hoedjes op ..en de reclame ding is een oostenrijkse hoed
foto
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
foto
Geweldig!!!
Khoop dat het ze lukt!
Hebben ze vaak opnieuw moeten doen denk ik hehe foto
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Onlogisch want als ze meer bier willen verkopen tijdens een evenement kunnen ze zich beter op de supermarkt richten. (een kroegbaas veranderd niet voor tijdens het WK even zijn biermerk, een consument die een kratje bier koopt wel).
Na de Wehkamp en KPN nu dus de derde groep marketeers die denkt een "ludieke" reclamecampagne te hebben verzonnen door mensen voor de gek te houden.
Ik koop iig geen Heineken meer, ik schakel wel over naar Brand ofzo.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
De toeter bestaat uit ringen die je in elkaar kunt drukken.
foto
\[i\]What would life be like without rhethorical questions?\[/i\]
Zo'n hoedje wil ik ook. In combinatie met mijn Leeuwenhosen van Bavaria ben ik klaar voor het WK foto
www.holandaafavordeespana.com
www.holandafavordeargentina.com
www.holandaporportugal.com
www.holandijazasrbijuicrnugoru.com
www.olandaperitalia.com
www.torcidaholandesa.com
Zitten weer een paar leuke tussen foto
GrandiJoos foto
making Dick Cheney a forward foto
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
(en dat ondanks de gedwongen ontslagen wereldwijd met betrekking tot de marketing medewerkers)
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
Heineken heeft ook al een keer zoeits gedaan met het tv-programma sixpack.
Hmm... blijkbaar niet. Goed journalistiek werk!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken