Ilse Media overwoog om FOK! te kopen
Ilse Media heeft overwogen om FOK! op te kopen, zo heeft NewRulez Media-directeur Toon Branbergen aan Planet Multimedia laten weten. NewRulez Media dat zich richt op jongeren is onderdeel van Ilse Media. Het nam al eerder de jongerensite Kaboem over en heeft naar vandaag is uitgelekt een meerderheidsbelang genomen in Cu2.nl.
Volgens Branbergen is uiteindelijk voor Cu2 gekozen omdat deze aantrekkelijker dan FOK! was gezien de vele profielen die op Cu2 zijn aangebracht, en die commercieel interessant kunnen zijn. Cu2-directeur Chris de Waard heeft bevestigd dat NewRulez Media een belang van 51% heeft genomen in zijn site. ''Die verkoop geeft ons de mogelijkheid om sneller uit de breiden'', aldus De Waard. Cu2 heeft 630.000 actieve gebruikers en werd in 2000 opgericht door De Waard van Media Design. De site trekt maandelijks ongeveer één miljoen bezoekers en is vooral onder jongeren tot 16 jaar zeer populair.
NewRulez Media sluit overigens niet uit dat het in de toekomst nog meer online publicaties zal kopen, maar zegt ook zelf nieuwe faciliteiten te gaan aanbieden waarmee jongeren zelf aan de slag kunnen op internet. Volgens Branbergen slagen sites als FOK! en GeenStijl er veel beter in om jongeren te trekken dan reguliere nieuwsmedia.