Nieuws
Telefoonnummer meenemen moet makkelijker
Het moet in het vervolg altijd mogelijk zijn om je mobiele telefoonnummer 'mee te nemen' van de ene provider naar de andere. Bovendien mag het omzetten maximaal tien werkdagen duren, ook als er nog een lopend contract is.
Deze regels heeft de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) vandaag bekendgemaakt. De regels, die meteen van kracht zijn, moeten het makkelijker maken om van aanbieder te veranderen.
Het was al langer mogelijk om een telefoonnummer 'mee te nemen', maar het leverde nogal eens problemen op. Bij de OPTA kwamen meerdere klachten binnen van mensen die hun nummer niet konden meenemen naar hun nieuwe provider. Verder constateerde de OPTA dat het in sommige gevallen te lang duurde om een nummer over te zetten.
Maar is dit 'verdrag' al niet in april getekend ofzo?
Wanneer mensen eerst zelf al aangeven hun contract te willen beeindigen, dan kan het nummer eerder geporteerd worden.
Het is puur technisch.
Als je in een telefoon winkel een abo afsluit bellen ze (waar je bij staat) naar de provider om het simkaart nummer aan te sluiten, kunnen ze toch meteen ff zeggen "kopppel" die aan dit 06 nummer foto
quote:
te lang duurde
Dat komt omdat die persoon nog een contract heeft bij een andere provider.
edit: "/" in quote
[ Dit bericht is gewijzigd door Renard ]
善夢非夢也
美女非女也
你非夢也
quote:
Heb je bijvoorbeeld KPN, dan heb je een opzegtermijn van drie maanden.
Dat is dus bull.
Is al jaren 1 maand.
En inderdaad ligt het meestal aan de consument.
Ikzelf en 3 anderen hebben tegelijk een nummerportatie gedaan naar een ander abbonement sommige van pre-pay naar abbonement en duurde en alle gevallen tussen de 9 en 14 werkdagen; dit allemaal omdat we aan de eisen voldeden.
EDIT: Weiziging naar andere provider...
[ Dit bericht is gewijzigd door Ballebek ]
quote:
Dat is dus bull.
Is al jaren 1 maand.
En inderdaad ligt het meestal aan de consument.
Ikzelf en 3 anderen hebben tegelijk een nummerportatie gedaan naar een ander abbonement sommige van pre-pay naar abbonement en duurde en alle gevallen tussen de 9 en 14 werkdagen; dit allemaal omdat we aan de eisen voldeden.
helaas voor je is het echt al jaren 3 maanden, net zoals bij vodafone en debitel, bij orange en tmobile is het 2 maanden en bij telfort 1 maand, verder is het wel leuk dat het binnen 10 dagen geregeld moet zijn, maar dan betaal je wel een afkoopsom voor de resterende maanden, gaat dus niet lekker werken, spreek uit ervaring dat debitel het al doet, klanten krijgen gewoon factuur met 3x abokosten
een artikel over het gehannes met aanbieders, OPTA en haar klanten lees je
hier
In 1 week was het rond. Geen problemen.
altijd fijn
Toen ik dus na 3 1/2 maand me nieuwe phone kwam ophalen was ik zo pissed dat ik die envelop meenam en me phone vergat... dat was dus de laatste keer dat ik een stap in die tent heb gezet. Een kots smiley was wel toepasselijk geweest :r
quote:
De OPTA heeft de regelgeving voor nummerbehoud in Nederland vanaf 1 oktober 2003 gewijzigd. Volgens de nieuwe regelgeving moeten aanbieders de klant de gelegenheid geven om het nummer mee te nemen naar een andere aanbieder binnen 10 werkdagen. Dit betekent dat je bij Orange je nummer binnen 10 werkdagen kunt meenemen naar een andere aanbieder. Andersom kunnen wij binnen 10 werkdagen je vertrouwde nummer van je vorige aanbieder overnemen. Informeer wel eerst bij je huidige aanbieder of deze het nummer binnen 10 werkdagen vrijgeeft.
Tevens meer info over nummerportabiliteit in het algemeen daar te vinden foto
edit: dat ze met die regels komen bedoel ik natuurlijk. foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Visitor.Q ]
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken