Nieuws
Chaos bij spoorwegen door het warme weer
De meeste spoorwegovergangen, in het zuiden van Nederland, lagen gisteren plat door het warme weer. Op deze plaatsen sprongen alle seinen op rood en bleven de bomen gesloten door technische storingen. Ook ontstonden er op meerdere trajecten vertragingen die tot laat in de nacht duurden. Deze vertragingen liepen op tot vijftig minuten.
Verder lag het treinverkeer in Brabant plat tussen Den Bosch, Tilburg, Roosendaal en Breda, omdat daar een ongeval gebeurde en er een knik in de rails ontstond. De herstelwerkzaamheden werden vannacht afgerond, zodat de treinen vandaag weer over het traject kunnen rijden.
In Venlo reed gisteravond een diesellocomotief van Railion door een stootblok en ontspoorde. Door dit ongeval is een bovenleidingmast geraakt en hierdoor is geen treinverkeer mogelijk van en naar Venlo.
Volgens NS Railinfrabeheer werden deze storingen veroorzaakt doordat spoorstaven in de rails opzetten door de hitte. Zodra die staven elkaar raken treedt een beveiliging in werking en springen alle seinen op rood en worden de slagbomen gesloten. Ook ontstonden er storingen doordat de schakelaars in relaiskasten uitvielen door de hitte. Om dit in de toekomst te voorkomen, probeert Railinfrabeheer de zwakke plekken in het spoor aan te pakken.
quote:
Volgens NS Railinfrabeheer werden deze storingen veroorzaakt doordat spoorstaven in de rails opzetten door de hitte. Zodra die staven elkaar raken treedt een beveiliging in werking en springen alle seinen op rood en worden de slagbomen gesloten. Ook ontstonden er storingen doordat de schakelaars in relaiskasten uitvielen door de hitte. Om dit in de toekomst te voorkomen, probeert Railinfrabeheer de zwakke plekken in het spoor aan te pakken.
Gelukkig hebben ze in alle andere warme landen geen treinen, dat zou een chaos worden foto
[ Dit bericht is gewijzigd door raymanrules ]
Moet dalijk ook nog ff van Venlo naar Eindhoven... eens kijken hoe dat gaat aflopen. Gisteravond iets met een goederentrein aan de hand geweest, nu rijden er nog steeds geen treinenfoto
//Edit: Joepie, ik zie dat dat incident nu ook in het nieuwsbericht is opgenomen...
[ Dit bericht is gewijzigd door Speed24 ]
Ben blij dat m\'n auto het gewoon altijd doet foto
Dadelijk mooi met de auto (incl aircofoto) maar naar Den Bosch toe, moet optijd op afstudeer gesprek zijn, dus ik neem geen risico met de NS..
treinen vastgesmolten aan de rails ofzo???
met mooi weer dus extra tijd nemen om naar school/werk te komen ben je lekker mee
Ik heb het lang niet gedaan maar dit was voor mij de druppel, vanaf heden met vertraging ga ik mn geld terug declareren bij de NS.
Ik wens alvast iedereen een fijne reis vandaag terug ze verwachten dat de problemen weer terug kunnen komen, dat beloofd wat.
Echt te gek voor woorden, maar ik kan er wel om lachuh. Daar houd je toch rekening mee als ontwerper!
quote:
NS heeft ook altijd smoezen klaar om maar niet op tijd te hoeven rijden
foto
Nog even en de NS krijgt de schuld van het warme weer. Dit is trouwens de schuld van infrabeheer en niet van de NS. Gezeur allemaal! Ik zou Erwin Krol gaan bellen ofzo...foto
Grtz van een NS vriend! ook in bange dagen! foto
Er zijn landen waar het veel kouder of veel warmer is dan ons pokke land en daar rijden de treinen wel gewoon op tijd.
Gewoon weer een zoveelste lulsmoes van die achterlijke NS (Niet Stipt)
De NS heeft altijd problemen: Bij Regen, Bij Wind, Bij Onweer en zelfs al als de zon schijnt!!!
foto ben blij dat ik tegenwoordig een auto heb
[ Dit bericht is gewijzigd door BaHaMut ]
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
quote:
ik moet toegeven dat het me niet helemaal verbaasd. Ik zelf heb ook problemen met mn auto als het te warm word. Mn knipperlicht werkt dan niet meer, pas na een paar kilometers is mn auto genoeg afgekoeld en dan werken deze weer.
Ja mijn fiets werkt ook niet goed met dit soort weer: fietsbel gaat spontaan bellen, fietstaven groeien zodat het meer een hobbelfiets wordt, me achterwiel gaat spontaan draaien en me reservewiel liep steeds leeg.
ontwerp het dan beter!
Veel trajecten hoor je dat niet meer.
Rails is aan elkaar gelast en voor zover ik weet rammen ze een staaf de grond in voor warmte afleiding.
Dus wat ze nou zeuren over over kortsluiting enz.
of bedoelen ze dat de rails zover uitzet dat naast elkaar liggende rails mekaar raakt ? foto
NS = Amateurs.
quote:
Toch raar dan heh, dat in andere landen dit dus NIET gebeurt als het daar eens een keertje warm weer is, ik noem een Frankrijk, Duitsland, Italie..
NS = Amateurs.
Oh nee? Waar basseer je dat op? Heb je feiten? En je noemt nu ook Frankrijk en Italie landen waar het over het algemeen warmer is dan hier dus daar is men berekend op dergelijke temperaturen! Geef eerst maar eens een link o.i.d. naar de feiten die je noemt...
En hoe vaak moet ik nog uitleggen dat de NS niet verantwoordelijk is voor deze situatie. Kijk liever naar de alternatieven die de NS heeft ingezet: bussen, en stukjes plastic op de sporen waar het nodig was, terwijl ze daar niet eens verantwoordelijk voor zijn! En wat te denken van het wegdek en de bruggen? Daar hoor je geen hond over, nu de NS weer eens in het nieuws is is er gelijk weer de kans eens flink te zeiken op de NS! foto
quote:
Volgens NS Railinfrabeheer werden deze storingen veroorzaakt doordat spoorstaven in de rails opzetten door de hitte. Zodra die staven elkaar raken treedt een beveiliging in werking en springen alle seinen op rood en worden de slagbomen gesloten.
In de spits stond er nog een stukje onder, wat mij enigszins zorgen baarde.
Wat de dus nu willen doen, is kleine stukjes plastic tussen de kieren plaatsen, zodat de rails geen electrisch contact met elkaar meer kunnen maken, wanneer de boel uitzet.
Ze hebben die beveiliging er toch niet voor niets in gemaakt foto
quote:
met slecht gemotiveerd personeel
Niets is minder waar. Het personeel is zelf met alternatieven gekomen voor het rondje om de kerk en de directie heeft daarmee ingestemt.
En nee ik werk niet bij de NS en het heeft niks met heilig verklaren te maken. Kankeren op de NS is deels ten onrechte en daar zijn wij voor omdat uit de wereld te helpen. Een voorbeeld van onterecht gekanker is deze topic!
Treintje-afzeiken is een beetje een nationale sport aan het worden! Openbaar vervoer kan zeker beter maar dit is onterecht.
Zo kwam de trein naar Alkmaar op Heerhugowaard binnen op het spoor voor de Trein naar Hoorn, dus de mensen die naar Hoorn moesten stapten in, toen werd er binnen de trein omgeroepen dat dit de trein naar Alkmaar was. Kort daarna deuren dicht en reed ie weg.
Gelukkig kwam mijn trein wel op het goede spoor binnen foto
Kunnen we niet beter de hele NS afschaffen, de spoorwegen asfalteren en iedereen die geen auto heeft op kosten van de staat een gratis autotje geven?
quote:
Als alle spoorwegovergangen dicht gaan dan lijkt het mij zo dat de NS hier niet het meeste last van heeft maar de automobilist. De treinen kunnen gewoon doorrijden waar de overgangen dicht zijn.
Ff ietsjes verder lezen: de seinen stonden helaas ook op rood door de uitgezette railsstukken. De spoorstaven raken elkaar dan. Ik heb mij dan ook laten vertellen (wat dus ook erg logisch is) dat als je een ijzeren staaf over de rails legt, de rails contact maken en alle seinen in de regio op rood springen. Erg leuk, totdat ze je pakken.. dan ben je best wel de lul...
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken