Feyenoord onderzoekt virtuele sponsoring

Voetbalclub Feyenoord probeert de ongekende gekte om de Japanse aanwinst Shinjo Ono te verzilveren. De Rotterdammers onderzoeken de mogelijkheid van en virtuele shirtsponsor voor de Aziatische markt.

,,De techniek laat dat toe en sponsor Stad Rotterdam heeft er niets aan om dagelijks in de Japanse media te verschijnen'', zei voorzitter Jorien van den Herik vrijdag op de jaarlijkse persdag van zijn club. ,,Het kan heel lucratief zijn als wij in ons gewone shirt met daarop Stad Rotterdam spelen terwijl televisiekijkend Japan een voor hun bekend merk op ons tricot ziet staan. Nee, ik kan niet zeggen of we al in onderhandeling met bedrijven zijn.''

Feyenoord lijkt al hard op weg het aankoopbedrag van 10 miljoen gulden voor Ono terug te verdienen. De Japanse roep naar shirts met daarop de naam van de middenvelder klinkt steeds luider. De gekte wordt aangewakkerd door dertig Japanse journalisten die de komende drie maanden vanuit Rotterdam speciaal verslag doen over de verrichtingen van Ono.

Van den Herik: ,,Feyenoord is op dit moment de populairste club van Nederland. We verdienen jaarlijks 22 miljoen gulden aan merchandising. Bij de eerste training waren 6000 toeschouwers, bij de Open Dag 60.000. Slechts vier Nederlandse intersites worden meer bezocht dan www.Feyenoord.nl. Tijdens de Open Dag is onze pagina maar liefst 132.981 keer aangeklikt.'