Nieuws
NS klaagt bij de NMa over Prorail

NS kan in de nieuwe dienstregeling 120 avondritten per week niet uitvoeren. Dat komt doordat Prorail in die uren aan het spoor werkt. Volgens de NS zijn er alternatieven aangedragen, maar vindt Prorail die te duur.
Verder vindt de NS de verhoging van het tarief voor toegang tot het spoor onacceptabel. Prorail wil dat tarief met ruim 28 miljoen euro verhogen. Dit jaar betaalde NS 146 miljoen euro en dat bedrag zou op basis van afspraken uit het verleden in 2008 omhoog gaan naar 151 miljoen euro. "Met de plotselinge extra tariefverhoging van 20 procent zouden de kosten voor het gebruik van het spoor volgend jaar oplopen tot bijna 180 miljoen", heeft NS berekend
Prorail ligt ook al overhoop met een andere vervoerder, Arriva. Die weigert een contract met de spoorrailbeheerder te ondertekenen. Arriva wil eerst concrete toezeggingen voor de verbetering van perrons en andere spoorinfrastructuur.
De veroorzaker van alle ellende waar de meeste Nederlanders nog steeds de NS de schuld van geven.
Blame it all on ProRail, beetje laat mee knakkers!
Kom ik toch in de buurt van een tank (legertank)
Wij schreeuwen moord en brand als de NS tariefverhoging wil doorvoeren terwijl ze met vertraging rijden, dan snap ik donders goed dat de NS aan de bel trekt als Prorail zich zo gedraagt terwijl ze hun zaakjes *ab-so-luut* niet op orde hebben.
De treinen rijden in de spits al bijna allemaal op volledige lengte.
Overigens reis ik dagelijks met de trein, en hoewel ik toegeef dat vertragingen irritant zijn, valt me ook op dat vertragingen die de NS schuld is zelden voorkomen en vrijwel nooit langer dan een kwartier duren... Alle andere keren:
-staat er een goederentrein te lekken (third party vrachtbedrijf)
-is er iemand voor de trein gesprongen (spring dan van een brug of zo...)
-is er een storing in het computercentrum in Utrecht (Prorail)
-zware storm, dus te gevaarlijk om te rijden (overmacht)
-gejatte seinkabels / bovenleiding (overmacht, prorail moet het herstellen)
om maar even een paar ervaringen uit de laatste 4 jaar te noemen. Niet één keer, serieus niet één keer was de NS het schuld dat ik meer dan een kwartier vertraging had. Dus zoek even uit wie daadwerkelijk schuldig is voordat je gaat wijzen met je vingertje.
Man ze gebruiken nog relais van het Marshall-plan.
Heb het zelf vorig jaar mogen aanschouwen bij een sollicitatiegesprek.
De man was er nog trots op ook.
Ik zeg: "geen wonder dat de treinen altijd te laat zijn"
Misschien beter niet kunnen zeggen foto
Maar door elke keer die 10 min. vertraging mis je vaak wel een andere trein waardoor je vertraging kan oplopen tot een (half) uur. En dat is dus niet de schuld van prorail.
Dan wordt de NS genoodzaakt de treinkaartjes weer te verhogen om de kosten op te vangen.
En dan zit iedereen op de NS te schelden terwijl ProRail eigenlijk de schuldige is. foto
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Oja, ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik op de grond ga zitten neem ik qua omtrek nauwelijks meer ruimte in dan wanneer ik sta. Dat betekent dus dat als je in de trein kan staan, je dus ook gewoon kan zitten. Bacterien? Word je hard van foto
Dat gezeik op alles tegenwoordig...
Ik heb veel simplistische idioten gezien in de jaren maar jij komt zeker hoog in dat lijstje foto
Mijn muziek lijstje - Wishlist
Koop dan een auto...... KNAKKER.
-edit. Zie net pas dat meerdere mensen doorhebben dat je een totale draaideur mongool bent. foto
Murray Walker| There\'s Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
Bovendien slaat je vergelijking nergens op..... Staat volledig buiten context en raakt kant noch wal. Moge U wortel schieten in een muffe 2e klas coupé. Staand dan wel.
Murray Walker| There\'s Miss Universe, Miss World and Miss Communication.
Precies, die fijne Staat weer...
Nu lopen ze gewoon van twee walletjes te eten...
Verder is in de trein de kans trouwens een stuk kleiner dat een of andere mongool je van de weg af rijdt omdat hij half zat te slapen ofzo. Als er een aanrijding met een trein gebeurt is het nog nieuws, als een aanrijding met een auto gebeurt wordt het vaak niet eens meer genoemd bij de verkeersinformatie.
Maximale winst, dat is belangrijk vandaag de dag.
Gelukkig is er op deze aarde nog wel een president die weet hoe het moet: Chavez
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
Trouwens, als je een derde klasse hebt koopt waarschijnlijk geen hond daarvoor een kaartje, waardoor je alsnog het probleem met die staande mensen hebt. Denk je dat die niet gaan zeiken als iemand anders voor de helft van de prijs met evenveel comfort reist? Op een gegeven moment zit een trein vol, hoor... en zoals ik al eerder zei ben je niet verplicht mee te gaan. Ga dan wat eerder of later, als het je zo hoog zit.
En @Knuffeltje86: Toch maar even je reactie gewijzigd toen de feiten zich aandienden? Ik geloof dat ik al gezegd heb dat je misschien even moet nagaan wie de schuldige is voordat je gaat wijzen...
Maar goed, Veolia is inderdaad één en al ellende, niet alleen op het traject. Overigens, op dát traject zie je juist datgene gebeuren dat de NS *voorkomt* door niet te wachten op vertraagde treinen. Ze wachten tot het moment dat ze zelf zonder vertraging het volgende station nog kunnen halen, zodat overige reizigers er niet de dupe van worden.
Nijmegen tot Roermond is overigens enkelsporig, met dubbelspoor op de stations. 1 trein vertraagd == alles vertraagd.
(Overigens, in Maastricht rijden ze de laatste tijd stukken beter, zowel qua bussen als qua treinen)
Maar kop op zeg als de NS elke reiziger (in de spits) een zitplaats belooft dan kan je de prijs maal 4 gaan doen en buiten de spits heb je dan 1 reiziger per wagon als je geluk hebt.
over dat werken aan het spoor kan ook s'nachts
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
lijkt wel alsof heel nederland opeens met de auto gaat tegenwoordig, en allemaal tegelijk naar huis. maakt niet uit of je vroeger begint, vanaf 15:00-15:30 staat het al helemaal vast.
Ik heb deze discussie wel in zijn geheel gelezen (voordat je weer begint te zeuren om kleinigheden) en ben toch van mening dat jij hier degene met reacties van een 12-jarige bent...
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken