Nieuws
VVD tegen boete voor lichte snelheidsovertreding

''Mensen ergeren zich wezenloos aan deze bonnenschrijverij. De politie moet haar aandacht richten op de top-drie van ergernissen van automobilisten: linksplakkers, bumperklevers en zachtrijders'', stelt De Krom naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.
Vorig jaar werd ruim een half miljard aan verkeersovertredingen beboet. ''Ongeveer 65 procent daarvan slaat op snelheidsoverheidstredingen onder de 10 kilometer.'' Daar komt volgend jaar 90 miljoen bij waarmee het kabinet gratis schoolboeken in het voortgezet onderwijs wil financieren. ''Dat hebben wij niet verzonnen'', aldus de VVD'er.

VVD foto
Wel een punt waar ze veel mensen mee over de streep kunnen halen foto
en alles wat daar boven komt dubbel beboeten ten opzichte van de prijzen van nu,.
( 10 km te hard rijdt je niet per ongeluk )
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
De doodstraf is afeschaft, krijgen de nabestaanden een vergoeding? foto
Denk toch na.
Mensen zeiken nu als ze een boete krijgen voor 5 kilometer te hard. Ga je de eerste 10 kilometer niet beboeten dan zeiken de mensen als ze een boete krijgen voor 11 kilometer te hard.
De truuk van regeren is alle gezeik vergeten en de daadwerkelijke klachten serieus nemen. Klagen over een boete als je de wet overtreed is simpelweg zeiken.
Als mensen daadwerkelijk harder willen rijden op de snelweg, verhoog dan de maximumsnelheid maar ga niet weer een nieuwe "gedoogbeleid" invoeren. Regels moeten duidelijk zijn. Daar stond de VVD toch voor?
En vergelijkingen met Duitsland gaan simpelweg niet op mensen... Het landoppervlak ten opzichte van het aantal autos op de weg is niet vergelijkbaar dus het vergelijken van snelheden is ook niet van toepassing.
Als je te hard rijdt, zit je alleen maar de kas te spekken van de Saoudies, maar ja, dat zijn ook de vrinden van de VVD.
En over Duitsland, op 40% van de Autobahn heerst al een Tempolimit, zelfs bij de soap over Jantje Smit was te zien dat ie een boete kreeg voor te hard rijden
http://www.autowereld.com/imagesDB/400/68417243050_pinin.jpg
Dit is gewoon een goed idee, en dan 's avonds de maximum snelheid omhoog naar 130 op plekken waar dat kan.
Dan heb je geen gezeik meer en kun je eindelijk eens doorrijden als het toch niet druk is.
De mensen die daadwerkelijk veel op de weg zitten zullen dit een goed voorstel vinden, als je met het openbaar vervoer gaat ... bemoei je dan niet met dit soort dingen.
Of bedoelt men misschien langzaamrijders?
Ik erger me ook aan die boetes, maar het voorstel is onzinnig.
Zolang het een overtreding is moet het bestraft worden.
Wat wel kan is:
1) de boetes verlagen in die categorie.
2) zorgen dat het niet meer strafbaar is, m.a.w. de snelheidslimiet verhogen.
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
Laatst ook al iemand gezien met een snelle auto en dan als opmerking "met deze auto kun je niet langzaam rijden" foto
Of je kan het laten doen.
Pak die godverdomme linksrijders aan en die teringbejaarden die 80 rijden op de snelweg waardoor vrachtwagens ze moeten inhalen.
En om toch de schatkist te vullen maak je de boetes boven die 10 kilometer te hard 3 keer zo duur, net als de bekeuring voor linksrijden of te zacht rijden.
En ook daar mag je niet op elke snelweg vol gas. foto
Iedereen met enig verstand van zake weet dit dus dat moet de VVD ook weten. Zijn ze nu zo wanhopig dat ze dit met dit soort lokkertjes weer wat kiezers terug willen krijgen?
Dit is natuurlijk al realiteit. Er wordt al een meetfout meegenomen en de eerste zoveel kilometer te hard wordt niet beboet. Kortom, deze meneer laat zich eens van zijn meest populistische kant zien..
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
Jij zit blijkbaar veel in het openbaar vervoer, dat je nog steeds denkt dat als je 130 rijd ipv 120 dat je veel eerder thuis bent. Nog nooit over gemiddelde snelheid gehoord zeker.
Helemaal niks mee te maken, zeg ik dan altijd.
En wat betreft de flitsers. Deze staan meestal toch wel zo op ong. dezelfde plek? Op mijn route wel in ieder geval. Dus gewoon vol in de ankers bij zo'n flitsertje, en dan weer vol het gas erop. En als er dan een file achter jou ontstaat door jou overdreven ge-rem....
Niks mee te maken! fotofoto
Ander puntje: 5% van de boetes wordt uitgeschreven voor snelheidsovertredingen op de snelweg. De rest voor overtredingen in de bebouwde kom of op 80-kilometerwegen. En dat zijn nou net de plekken waar veel ongevallen plaatsvinden en waar snelheid een belangrijke factor in oorzaak en letsel van een ongeval speelt. Iedere kilometer te hard vergroot de kans op een ongeval met 3% en de kans op doden met 5%.
Als je in de bebouwde kom 60 rijdt in plaats van 50 (op de teller van je auto) verdubbel je de kans op een dooie scholier op je motorkap, terwijl je nog niet eens snel genoeg rijdt om een bon te krijgen. 60 op je teller is 54 geijkte kilometers en dat is net niet hard genoeg voor een bon.
Dus je kunt rustig 130 rijden want dan wijkt zowat iedere teller 10 km af.
foto
Verder natuurlijk een compleet onzinnig plan.
gooi dan meteen de boetes eruit voor als je met je wiel 2cm buiten het parkeer vak staat...
foto
ik hou van Fisher o/
Drie maanden terug reed ik altijd nog de juiste snelheid, maar met mn nieuwe baan merk je gewoon dat die 10 minuten die hier boven werden uitgerekend wel de moeite waard zijn om harder te rijden. Wil je weten hoe lang 10 minuten werkelijk is? Ga even een bierflesje 10 minuten met gestrekte arm vasthouden en je merkt dat tijd een relatief begrip is.
Toch vind ik het een slecht plan. Een limiet is een limiet. Als ik kies dit te overschreiden, dan kies ik er voor om de gevolgen daarvoor dragen.
Of probeer het zelf maar eens uit. En dan mag je ook best proberen om 160 te rijden daar waar het kan.
foto
Nog zoiets irritants: mensen die met 60 km/h invoegen op een lange oprit, en dan benutten ze die oprit ook nog eens totaal niet. Dat is volgens mij de nieuwste rage. Lieve mensen, de snelweg heet niet voor niks snelweg. Als je graag langzamer wil rijden, neem dan een provinciale weg.
En btw, hoe durf jij nou weer een ras over 1 kam te scheren....?!
nederlanders kunnen niet anticiperen en duitsers wel?! foto
Jij moet nog veel leren, meneer vooroordeel.
Een marge van niet-bekeuren van 10% op de snelweg ben ik wel een voorstander van, maar verhoog dan wel de boetes als je dáár overheen gaat. M.a.w.: 120 is de grens, als je er per ongeluk of doelbewust íets overheen gaat, no problem, maar na 130 km/u ga je te ver en zit je gewoon fout..
Mensen die te hard rijden veroorzaken onbewust files met hun remlichten en gevaarlijke inhaalmanouvres, te vaak mensen inhalen die zelf een vrachtwagen moeten inhalen die daardoor klem worden gereden.. (waardoor iedereen dus maar voor de zekerheid veel eerder dan nodig naar links gaat.. wat ook vet irri is)
Verder geef je mooi aan waar de kneep zit. Rekening houden met andere weggebruikers...dat doen we niet hoor..
Verder is de snelheid een maximum snelheid. Als ik besluit om 110 te gaan rijden waar je 120 mag is daar geen enkel bezwaar tegen. Dat jij je daar aan irriteert is jouw probleem.
En dat van die 60-plussers is geen vooroordeel ?
Op snelwegen gaan vaak de matrixborden op 70 of 50, dat is een verplichte maximumsnelheid. Als iedereen zich daar aan zou houden dan zou iedereen verderop nog door kunnen rijden, nu knalt iedereen er met 100-120 bovenop, vol in de ankers met de bekende kettingbotsingen tot gevolg..
Verkeer is dusdanig complex dat mensen dat niet meer met hun eigen logica kunnen bevatten, de impact van één remlicht gaat vele honderden meters terug (mensen laten gas los in afwachting van wat er gaat gebeuren).
Ook speelt het egoïsme parten: ritsen prima, maar wel ná mij, het haantjes gedrag.. Voeg gewoon in wanneer dat aangegeven wordt, maar laat anderen dan ook invoegen, nu staat er vaak een file op de linkerbaan van auto's die niet in kunnen (mogen) voegen.
Laatst nog een discussie gehad met een goede vriend van me.Doet hetzelfde werk als jij, alleen is hij eigen baas (weet niet hoe dat met jou zit). Vroeger scheurde hij ook maar in het rond, maar om z'n marges nog een beetje rendabel te houden heeft ie tegenwoordig wat meer controle over zn rechtervoet.
De VVD was vroeger een partij waar ik het niet mee eens was omdat ze zo focusten op de stimulatie van het bedrijfsleven, met als achterliggend idee dat als het goed gaat met de bedrijven, het ook goed gaat met de werknemers.
Ik was het er niet mee eens, maar het was wel een theorie waar over nagedacht was. Goede argumenten, logisch, niet altijd even populair want er zijn toch meer werknemers dan werkgevers in Nederland.
Wat de VVD de laatste tijd echter aan het doen is de ene popi-jopi uitspraak na de andere doen, ze willen Wilders voorbijstreven in wie de meeste simpele zieltjes kan winnen. Verdonk zegt iets, de VVD gaat er overheen. Jammer jammer want de VVD was vroeger een mooie balans tegen het CDA en PvdA gedoe.
De VVD moet heel erg oppassen de eigen achterban niet belachelijk te maken met dit soort populistisch gedoe. Met het gedachtegoed ansich is niet veel mis (uitgaan van de kracht van de burger, minder bemoeienis van de overheid), ze pakken het alleen vaak verkeerd aan.
Als je gewoon 120 rijdt beetje afstand houdt om je heen kijkt en anticipeert hoef je helemaal niet te remmen.
En 10 min ergens eerder zijn dan normaal vind ik toch al heel wat, en je vergeet het allerbelangrijkste de doorstroming wordt bevorderd als de snelheid om hoog gaat. Wet van Bernoulli.
Maar goed... prima maatregel natuurlijk. Wat jij als populistische populismeroeper gemist hebt, is dat de VVD wil dat de aandacht meer wordt gericht op andere verkeersovertredingen, die behalve ergernis, ook voor meer gevaar op de weg zorgen.
Als je je zo druk maakt over de invloed van snelheidsovertredingen, dan maar eens daar controleren waar er werkelijk extra veel kans op ongelukken is: op 80-kilometerwegen en binnen de bebouwde kom. Maar ja, de meeste poen is binnen te halen op snelwegen aangezien daar nou eenmaal de meeste auto's rijden foto
Er wordt niet opgeroepen om harder te rijden, er wordt ook niet gepleit voor een hogere maximum snelheid.
Het enige waar het om te doen is, is afgaan van het automatisme dat je voor een lichte overtreding meteen een boete moet betalen. En dat is een heel logische redenering. Het doel van die boetes is immers om verkeerd gedrag te corrigeren. Het is echter meer dan overduidelijk, sterker, het staat vast dat dit doel niet wordt bereikt. Immers, het aantal overtredingen met 10 km/u of minder neemt niet af.
Als ik naar mijzelf kijk zie ik het ook. Laatst ontving ik schrijven van het CJIB. Ik had 5 km/u te hard gereden. Zonde geld natuurlijk, maar ik betaal de boeten, denk er niet meer aan en pas mijn rijgedrag op die plek echt niet aan. Ik let nu alleen wat beter op potentië graaiers in de berm. Het ging namelijk om deze weg (Muntbergweg):
Kaarsrecht, verhoogde ligging, geen voet- of fietspaden, verboden voor brommers, geen woonhuis in de wijde omgeving, verlicht, en met een maximum van 50 km/u. Sorry, maar ik schaam mij niet als ik dat maximum overschrijdt.
Prive: http://pixels.ontheweb.nl
Elke sufferd weel wanneer hij of zij te hard rijdt. En ja het zijn dan soms lullige boetes. Maar maximum snelheid is maximum snelheid. Zit altijd nog en correctie boven, dus echt te hard! Ik krijg ze ook op de deurmat zo nu en dan en ik heb dan gegok en verloren. Ik vind het lulliger daar waar ze flitsen bij werk aan de weg bordjes, terwijl er niet gewerkt wordt, dat is ongeoorloofd cashen!!
Dan kom je nog vooruit.
Er worden hier dus terecht vraagtekens gezet bij dit gevoerde beleid, ipv er als een useful idiot blind achteraan te hobbelen. Regels moeten tenslotte een aantoonbaar nut hebben om je eraan te houden. Honderd moeten rijden op een lege snelweg bij nacht zonder verkeer valt bijvoorbeeld niet onder dat nut. Bumperklevers in diezelfde situatie zijn daarentegen nog steeds levensgevaarlijk.
Of je moet gewoon toegeven dat het beleid bedoeld is om geld binnen te halen en verkeersveiligheid alleen als smoes wordt gebruikt. Dat is nog steeds waardeloos beleid, maar in ieder geval wel een stuk eerlijker.
Misschien beter opletten? foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken