"STER-Ster" Loeki moet wijken.
Loeki de Leeuw, het stuntelige leeuwtje dat al jaren tussen de STER-reclamespotjes in acteert, is het slachtoffer van z'n eigen "succes". De reclame-organisatie heeft voor de publieke omroep zoveel reclamezendtijd verkocht, dat er geen ruimte meer over is voor Loeki.
Aangezien de mediawet grenzen stelt aan de maximale zendtijd per uur van de Ster, bleef er al sinds ongeveer een jaar minder zendtijd over om Loeki op tv te zien dan voorheen. De Ster koos er daarom voor om de Loeki-grapjes alleen nog rond kinder- en amusementsprogramma's uit te zenden. Marketingmanager Peter Boots: "Loeki wordt voornamelijk leuk gevonden door kinderen en gezinnen. Hij past minder goed bij andere programma's. Een grappig Loeki-filmpje bij een actualiteitenprogramma kan bijvoorbeeld misplaatst zijn."
Dat Loeki nu tijdelijk helemaal niet op televisie te zien is staat hier los van, aldus Boots. Volgens hem heeft de Ster, tegen alle economische verwachtingen in, een record aan reclamezendtijd verkocht. Volgens Boots is het de verwachting dat het in januari en februari weer rustiger wordt. Dan komt er waarschijnlijk ook weer ruimte voor Loeki de Leeuw