Magical Starsign

Je persoonlijke horoscoop heeft dus invloed op het gevecht, maar ook de plaats waar je staat. Er is een voorste rij en een achterste rij, sta je op de voorste rij dan ben je kwetsbaar voor fysieke en magische aanvallen, maar je kunt ook beide aanvallen uitvoeren. Karakters die op de achterste rij staan kunnen alleen magische aanvallen uitvoeren en ook alleen spreuken van de tegenstander om de oren krijgen. Doe je een spreuk vanaf de achterste rij dan raakt deze alle vijanden, maar richt verhoudingsgewijs minder schade aan bij de individuele tegenstanders dan een aanval vanaf de voorste rij. Het tikken op je karakter vlak voor deze een aanval uitvoert of ontvangt heeft ook effect. Als je op het juiste moment tikt deel je bij de aanval meer schade uit en ontvang je bij het verdedigen juist minder letsel.

<\/center>

Gevechtssysteem en verder niks?
Het grootste deel van mijn review gaat over het gevechtssysteem en in het spel is sprake van een zelfde soort verhouding. In principe is Magical Starsign een vrij standaard RPG met een dun verhaal en een toch vrij kleine speelwereld, ondanks de verschillende planeten. Het enige dat de game boven de middenmoot uittilt is de manier van vechten. Maar laat het nou eigenlijk niet zo heel veel uitmaken wat je doet. Om het de spelers niet te lastig te maken is bijna het hele spel te doen zonder je iets aan te trekken van de planeten. Door af en toe een paar extra vijanden te verslaan stijg je vrij snel in levels en wordt het haast lastig om dood te gaan. Het is zonde dat er niet meer is gedaan met de verschillende elementen en dat deze niet meer impact op de gevechten hebben.