games
Game Review: Tactical Ops - AoT
Eindcijfer: 8.0/10
Details:
Medium: PC-CDROM (1 CD)
Developer: Het TacOps team
Publisher: Infogames / Microprose
Officiële site: Tactical Ops
Minimale systeemspecs:
Pentium 200
64 MB RAM
8MB SVGA kaart
Windows 95/98/2000/Windows NT 4.0/Windows ME/Windows XP
DirectX 8
Review systeemspecs:
AMD 1200
512 MB DDR RAM
32 MB Geforce 2 GTS
DirectX 8
[ Dit bericht is gewijzigd door Toyz ]
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
Daarom zal CS nog veel meer gespeeld worden dan TO.
En TO roelt !!
De unreal tournament engine is 2 jaar ouder, dus niet gek dat die er beter uit zien.
Maar de karakters uit TO vind ik er minder uit zien dan die uit UT zelf....
(of de screenshots (vooral het 1e in G&G) moeten van brakke kwaliteit zijn).
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
Ik vond de vorige toch eigenlijk iets beter. AoT is niet echt gebalanceerd foto
ff mijn conclusie:
wapens:
Lijken een beetje te cartoon-erig.. geluid van mp5 sucked bigtime.. m60 te sterk.. snipers te slap. Die revolver is niet echt lekker.. Ook hadden ze de vizieren van bijv. de HK33 wel een betere look mogen geven.
De m4a ipv de FAMAS ruled zwaar.. ik mag dat ding wel.. 1 kill per magazijn.. Granaten zijn er mooier uit..
Levels:
de gerestylde levels zijn lekerrrrrrrrrrr... Ze zijn een stuk kewler. De nieuwe textures geven er een mooie nieuwe look aan. Ik heb nog weinig nieuwe levels gespeeld maar ze schijnen erg goed te zijn.
Gameplay:
De bug met keybinds is gefixed. Ik heb het gevoel dat de snelheid iets langzamer is geworden. Maar het speelt nog steeds prima. Ik vind het koop menu niet echt lekker. Maar dat is een kwestie van smaak. Ik heb lekkere keybinds voor het kopen van wapens en dat werkt prima.
Ik heb het gevoel dat het spel wel wat gevoeliger is geworden voor slechte internet verbindingen. Ik had vaak last van hoge pings op alle servers. Na het installeren van ZoneAlarm waarmee ik ervoor kon zorgen dat geen één ander programma tijdens een potje TO verbinding kan maken ging alles OK. (Ping van rond de 70).
Het nieuwe scoremenu zuigt, en is niet overzichtelijk. De oude mag snel weer terug.
De schermen voor bijv. objectives werken prima en zijn een stuk mooier.
Het beklimmen van bijvoorbeeld ladders gaat bij mij nog met TE veel haperingen. Maar dat zal binnenkort wel gefixed worden. NEt als dat je de weerspiegelingen van geweervuur vaak door de muren heen ziet.
De speeches zijn vernieuwd en verbeterd. Er zijn enkele nieuwe teksten toegevoegd die echt handig zijn en die ik nu niet meer kan missen.
Geluid:
Op het geluid van de mp5 na is het over het algemeen beter geworden. Het surround geluid is bij mij minder buggie. De muziek is erg goed. De speeches zijn (zoals gezegt) nu ook beter.
het spel is goed, maar niet goed genoeg om boven de grijze meute uit te steken. Het heeft nog een paar simpele tweaks nodig om echt goed te worden. Het moet allemaal meer gebalanceerd worden.
Maar TO is een spel met veel arcade waarbij je realistische wapens gebrukte...
nu nog een review van tony hawk 3 (jajaja ik weet hij draait niet op je pc...)
zal ik hem anders schrijven?
aangezien ik sinds kort een nieuwe comp heb, en zaterdag met gewoon UT ben begonnen, wilde ik dit toch ook wel ff uitproberen.
ik speel alleen al wel 1.5 week SoF2 MP TEST, waardoor ik TO echt zwaar maar dan ook zwaar vond tegenvallen wat graphics betreft. (1600 x 1200, 32-bits, en alles high)
Bluppy: Wat betreft de geluiden heb je helemaal gelijk, gelukkig kan je op www.to-center.com een soundpatch en klinkt het allemaal weer super !! foto
Wat betreft de gameplay is ie echt wel een stuk beter dan CS, check de 1.4 patch WAT EEN BAGGER. Voor mij geen CS meer. Ik speel Tactical-Ops al sinds versie 1.5 en vond 2.2(de laatste versie voor de commerciele release 3.15) beter spelen dan TO:AoT. Maar het blijft toch een verschrikkelijk verslavend spel, zeker als je er redelijk goed in bent foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Dubbeldrank ]
quote:
Wat betreft de geluiden heb je helemaal gelijk, gelukkig kan je op www.to-center.com een soundpatch en klinkt het allemaal weer super !!
Bedankt voor die link, ik vond de geluiden ook bagger foto
Maar het blijft een gaaf spel.
De vernieuwde levels zijn trouwens wel heel mooi geworden.
[edit] TYPO [/edit]
[ Dit bericht is gewijzigd door peedjeeh ]
en er zitten natuurlijk meissies poppetjes in... een hele verbetering foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Nadientje ]
:S
<foto=====( maja das mijn mening foto
inderdaad, jij mag blijven. ik ben het eens met dubbeldrank wat 2.2 betreft, die was ( viund ik) beter. de karakters hier zijn vaak lastig te herkennen in wat donkerder licht, de pakkies zijn te op elkaar lijkend, waardoor je vaker TK\'s maakt, dat had je er wel bij mogen zetten wat mij betreft. verder, goeie review, ben ik het mee eens!!
quote:
de karakters hier zijn vaak lastig te herkennen in wat donkerder licht, de pakkies zijn te op elkaar lijkend, waardoor je vaker TK\'s maakt
Tis in het begin wel ff wennen maar als dat eenmaal gelukt is is het wel een stukje spannender geworden. Als je naar een teammate kijkt zie je zijn naam en health, bij de tegenstanders zie je dit allemaal niet. Dus je hebt wel eens een paar lamers die in donkere hoekjes gaan zitten campen, maar al met al vindt ik het wel toch wel een vooruitgang. foto
c ya online !
Het spel lijkt wel heel erg verdacht veel op CS btw foto
het is jammer dat zulk spellen retal kunnen gaan ik wil niet zeggen dat ik het beter kan heb veel respect voor de modmakers maar dit is echt slecht de gamespeed is te sloom en de wapens zijn gewoon slecht die geluiden zijn nog slechter de maps zijn wel goed wel leuk verzonnen maar hebben het probleem dat ze veel te groot zijn het is jammer dat tegenwoordig natuurlijk alles wordt vergeleken met counter-strike en omgelijk van het geziek af te komen welk spel er eerder was is niet relevant het gaat erom dat haast op alle sites en zelfs oud spelers het een slechte versie vinden
om maar aftesluiten kan ik alleen zeggen
"GAME OVER PLZ TRY AGAIN"
Unreal Tournament is gemaakt om in een groep ventjes te springen en er zoveel mogelijk af te schieten alvorens zelf dood te gaan. Een spel als Tactical Ops (wat een overduidelijke Counter-Strike ripp-off is) moet met tactiek gespeeld worden en is daarom ook niet echt geschikt om te baseren op de Unreal Tournament engine. Ditzelfde zou gelden voor een spel als Q3A... de gameplay leent zich niet voor dit genre.
Ook al is de \'update\' van CS1.3 naar CS1.4 best wel bagger, ook 1.4 blijft nog altijd vele malen beter dan TO:AOT... sorry foto
En wat CS betrefd, het blijft er altijd bagger uitzien, dus aan TO tippen kan het nooit, en heeft het ook nog nooit kunnen doen...
Enne Ratch: die HL-engine is nog erger als die van UT, ook qua movement etc. dus al die HL-nuts moeten gewoon even eerlijk zijn, en dat ik dat hun spelleke hopeloos achterloopt... foto
CS=LELIJK!!!
[ Dit bericht is gewijzigd door RaVeDaVe ]
Ik geef meteen toe dat de graphics in TO beter zijn, maar om nou te zeggen dat het een wereld van verschil is.. neuh.
De HL-engine is inderdaad een stuk ouder dan die van UT, maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom dat de engine van UT gemaakt is voor snelle gameplay, iets waar een CS-achtig spel zich simpelweg niet voor leent. De HL-engine mag dan oud(er) zijn, voor het CS-genre is de gameplay nog steeds een stuk beter.
Hopelijk wordt de engine even flink onder handen genomen bij de release van CS: Condition Zero foto
speel het iedere dag
komt omdat je het iedere ronde anders wil doen en natuurlijk beter
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken