Nieuws
Zorg Rotterdam is keihard voor illegalen

Een man met een gebroken voet, een jongen met geelzucht, een kindje met ernstige allergie en een man die langzaam blind wordt door lenstroebeling, allen werden niet geholpen. Plaatsvervangend voorzitter Hans van Dijk van de Samenwerkende Rijnmond Ziekenhuizen zou het graag anders zien, maar beleid is beleid.
Van Dijk: ''De veroorzaker van het probleem is de politiek, die moeten het maar oplossen. Wij krijgen de bal toegespeeld voor de gevolgen van de in Den Haag vastgestelde zorgverzekering.'' Volgens hem moet minister Hoogervorst van Volksgezondheid maar vertellen hoe het verder moet.
De straatartsen zeggen dat er in Amsterdam minder streng wordt gehandeld door ziekenhuizen. Hoogervorst heeft al wel de Inspectie voor de Volksgezondheid gevraagd om te bekijken of de ziekenhuizen in het Rijnmondgebied niet te rigide handelen: ''Mensen die echt zorg nodig hebben, worden geholpen'', aldus het ministerie. De vraag is echter wat noodzakelijke zorg is. Dat bepaalt namelijk niet de minister maar de dienstdoende arts.
Na genezing wel gewoon uitzetten, natuurlijk.
Gelukkig zullen de dienstdoende artsen snel opnieuw kunnen stemmen! Want dit gaat echt nergens over... beleid aan mijn reet zeg!
Terecht dat deze mensen niet/nauwelijks geholpen worden.
Als je geen zorgverzekering hebt moet je ook niet gaan verwachten dat je full medical support krijgt. Anders houd heel NL op zijn zorgpremie te betalen...
(='.'=) Bunny Became a Hooker
(.Y.)
(")_(")
Word
blanklegaal bedoel je waarschijnlijk en zorg dat je verzekerd bent.Een blanke illegale Pool wordt ook niet geholpen, dus waar je dat blank vandaan haalt?
Maar ik wist ook wel dat het nieuwe zorg stelsel er ook is gekomen om meer macht te kunnen uitoefenen op de zielige zieke mensen in dit land die zichzelf nog niet hebben geplaatst in het woud der regels.
Of na behandeling direct uizetten.
Toch blijft er een stukje menselijkheid bij mij over, en dat is dat geen enkel levend wezen het verdient om pijn te lijden om niets.
Als je de zorg niet kunt betalen in NL dan maar alleen de noodzakelijke ingrepen. Moet je maar gewoon een NL paspoort hebben en netjes iedere maand je zorgpremie betalen...
(='.'=) Bunny Became a Hooker
(.Y.)
(")_(")
Eigen volk eerst !!!
Laten wij al die illegalen een ster op doen en kaalscheren, in de gevangenis plaatsen, ook baby's en kinderen.....
Wat, laten wij alle gekleurde mensen uit Nederland zetten.
O, laten wij dan wel ALLE Nederlands weer naar Nederland halen.
Want dan moeten wij niet hypocriet zijn en ons EIGEN volk weer binnenhalen.
Tenslotte zijn wij suprieur en het beste volk .....
Heil Nederland ...
dit geeft het goede signaal af
laatst wat gelezen over een Turk die hier asiel aanvroeg en een medische behandeling van 10.000 had gehad en daarna gewoon terug ging
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik hoop dat jij eens níet wordt geholpen mocht je iets ernstigs hebben. Bah, ik kots op je foto
Direct levensgevaar = hulp
Besmettingsgevaar = Hulp.
Hard maar nodig.
Je kán niet eens metéén je NL paspoort hebben. Daar gaat jaren overheen als vluchteling.
Jezus ik kan de reacties écht niet begrijpen. Riekt naar Befehl ist Befehl. Smeerlappen
je bent niet voor niet illegaal, klinkt hard foto maar der moet tog ergens een grens getrokken worden.
Wat een niveau zeg.
Misschien is deze situatie onvermijdelijk, maar hier kwalificaties als "terecht" aan wijden vind ronduit verwerpelijk. Tot 2002 zouden we een dergelijke reactie gewoon fout-rechts noemen, maar ja dan ben je weer aan het "demoniseren".
Wanneer doen we in Nederland weer eens gewoon nuchter en redelijk?
Schaam me Nederlander te zijn, zo langzamerhand
Maar als jij dan geconfronteerd wordt met steeds hoger groeiende kosten wat betreft je zorgverzekering wordt het voor jou ook niet leuk meer gemaakt.
Moeilijk vraagstuk, vooral omdat we al te kampen hebben met een aardige onbalans qua verzorging aan diegene die nog wel degelijk in staat om te werken, maar het niet doen.
Ik zou willen zeggen het gezonde boerenverstand te gebruiken, maar in de loop der jaren ben ik toch aardig tot de conclusie gekomen dat dat niet zo vanzelfsprekend is.
Leer eerst eens het verschil tussen legaal en illegaal. En ook dat dit NIETS te maken heeft met welk volk / ras of wat dan ook.
Als jij vluchteling bent heb jij een tijdelijke verblijfsvergunning via het IND en ben je dus semi-legaal of zelfs legaal in Nederland.
En paspoorten bij de grens uitdelen zoals bij AHA
maakt niet uit wat voor identiteit je opgeeft dus .
Des temeer zielen des te meer vreugd ..
Alleen jammer van onze sociale spaarpotjes
Terecht dat men keihard is. Illegalen mogen hier niet zijn. Zijn ze hier wel en hebben ze ergens last van: hebben ze dus een probleem. Een probleem welke ze eigenhandig hebben gecreëerd. Odz: wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
De regel in inderdaad belachelijk. Om dit soort gevallen op te vangen moet er gewoon een potje opgebouwd worden van onze belastingcenten. En ja, die wil ik daar best wel aan uit geven. Liever dat, dan aan b.v. de JSF, HSL of meer van dat soort zaken.
Sleutelclub Sleuteltje 11
En dan uitzetten na behandeling.
Een arts die zich aan een dergelijke ziekenhuisregel houdt (dus het niet behandelen van een zieke illegaal) houdt zich -volgens mij- niet aan zijn artseneed. Eén zin in die eed laat aan duidelijkheid niets te wensen over:
"Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen." Lees de eed, plus de Eed van Hippocrates op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eed_van_Hippocrates
OT: Ik vind niet dat alleen levensbedreigend en/of besmettelijk als acuut word gezien. Het lijkt me dat er voor die man die blind aan het worden is ook acuut hulp nodig is voor het te laat is (dat hij dus blind is), en hij heeft gewoonweg geen tijd meer om dit in zijn eigen land te doen. En als je zegt, laat hem maar blind worden, hij is toch illegaal, hoop ik dat je vandaag gelijk getroffen word door acute blind en doofheid.
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
Gewoon oprotten dus. Ga het maar ergens anders proberen.
soms moet je een grens trekken. en misschien ligt die nu niet goed. dan zal daar naar gekeken moeten worden, maar je kan niet verwachten dat iedereen zomaar geholpen wordt, want dan zal heel nederland z'n premie niet meer betalen want je wordt toch wel geholpen.
Terecht en een prima zaak, je bent hier illegaal dus je hebt niet eens het recht om hier te zijn, laat staan van de voorzieningen te genieten.
Maar goed met het nieuwe kabinet wordt het vast prima geregeld voor die arme illegale mensen.
Ik betaal nog wel wat extra belasting joh, en weet je wat schaf die hypotheekrente aftrek ook meteen af, geeft heel veel extra geld om die arme mensen te helpen, dat je eigen bevolking bij god niet meer weet hoe het bij elkaar te krijgen maakt geen reet uit, als je illegalen het maar goed hebben.
Je weet immers zelf dondersgoed dat je illegaal bent... En dan hoef je hier ook niet op hulp te hoeven rekenen...
P.s. illegaal is een vies en fout woord... je bent niet illegaal... je word illegaal gemaakt! De wereld is van iedereen!
Ik wordt ook niet geholpen in NL als ik onverzekerd ben, en ik ben hier geboren en heb gewoon een paspoort. Sterker nog, ik kan volgens mij niet eens onverzekerd zijn, want dat is verboden. Maar als het een illegaal is, dan mag dat volgens een aantal hier dus wel? foto
Ja, het gaat om illegalen, maar het zijn wel mensen, mensen met net zo veel recht om te leven als de gemiddelde rechtse schuinsmarcheerder die ze hier op FOK in feite en masse de dood of een ziekte toewensen. Walgelijk... foto
Tuurlijk moeten mensen die hier illegaal zijn en waarvan hun verblijf hier niet te rechtvaardigen is uiteindelijk weer worden uitgezet, maar wat hier gebeurt (en goddomme zelfs gerechtvaardigd wordt door een grote groep empathisch gehandicapte lui), dat zieke mensen willens en wetens aan hun lot worden overgelaten... ik heb er nauwelijks woorden voor foto
Bedenk dat als de norm omlaag gaat voor hulp de calculerende burger zich ook niet meer zal verzekeren. Het is allemaal niet leuk, maar ik heb ook wel eens een behandeling nodig gehad waar ik niet voor verzekerd was. Nou: die moet ik dan zelf betalen. Logisch toch?
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
maar het zou inderdaad een mooie optie zijn!
Ook daar ben ik het mee eens. Kinderen moet je trouwens altijd helpen vind ik. Maar ergens moet je wel een grens trekken natuurlijk, anders maakt je status legaal/illegaal straks niks meer uit.
De eed die artsen afleggen is nog altijd belangrijker dan de wil van de politiek of de koningin of een simpele burger zoals jij. De groeten dus!
Ok dat ze geen voorkeursbehandeling krijgen...
Ok als het niets ernstigs is...
Ok als ze niet zo lang mogen blijven liggen...
Niet ok als je gaat janken om een paar tientjes terwijl we een mens zijn ledenmaten of toekomst kunnen redden.
Wat jij eigenlijk voorstelt is om de armen die conform de regels in hun eigen land blijven te laten creperen, maar om de armen die illegaal naar Nederland komen wel te helpen... Eigenlijk is dat raar. Die eed houdt niet in dat je gratis alle zorg hoeft te verlenen. Zorg dus nu eerst maar eens dat je weet waar je het over hebt.
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Ja, en natuurlijk zitten er profiteurs bij. Maar niemand krijgt vrijwillig een gebroken been of geelzucht of wat dan ook om de zorgstaat maar ff overbodig te belasten. Profiteurs moeten worden aangepakt, maar niet op deze manier.
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Maar zieke mensen moet je eerst genezen en dan pas uitzetten. Scheelt ook weer illegalen opsporen toch? Maar mensen met gebroken benen etc gewoon de deur uitzetten in de illegaliteit.. lekker land is dit aan het worden..
En als die mensen die zo bang zijn dat de buitenlanders hun centjes komen pikken.. in dit heerlijk luilekkerland.. blij maar lekker in je illusies geloven..
Alles wat in nederland mis gaat ligt altijd aan "De buitenlander" Yeah,... sure.. foto
Ben blij dat het kabinet eindelijk is gevallen.. het word echt langzaam een egoistisch kutland!!
Als ze in de alsiel zoekerscentrum waren gebleven kregen ze wel hulp.
Daarom zijn die centra's om het leven van die lieve mensen beter en dragelijker te maken.
Kies jij er voor om illigaal buiten rond te dwalen dan mag je het van mij uitzoeken.
En de mensen die zich hier schamen om nederlander er gaat elke minuut een vlucht naar het buitenland. Idee?????
Hoezo gaat men in het buitenland anders om met deze situaties?
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Een man met een gebroken voet, een jongen met geelzucht, een kindje met ernstige allergie en een man die langzaam blind wordt door lenstroebeling, allen werden niet geholpen.
Dit is toch wel wat anders als Auw! aan de knie.
Ik zeg niet dat die mensen hier moeten blijven (het zijn illegalen, en zonder een legitieme reden hebben ze hier niets te zoeken), maar om ze alleen te helpen als ze al doodziek zijn of een besmettelijke ziekte onder de leden hebben, dus in feite te laten creperen tenzij het bijna te laat is, dat vind ik van den zotte (en nog meer dat er veel mensen zijn die dat geen ene sodemieter kan schelen).
En bovendien, wie bepaalt wat wel en wat niet behandeld mag worden, en wanneer de tijd rijp is om behandeling toe te staan? Een open vleeswond hoeft niet per se levensbedreigend te zijn, maar kan wel vreselijk pijnlijk zijn, geïnfecteerd raken, en broeinest van bacteriën en virussen worden. Maar goed, a la minute kwalificeert het niet, dus wordt de persoon (patient) maar weer de deur uit geschopt? ("Kom maar terug als je een gevaar vormt voor de volksgezondheid")
En wat in het geval van een ongeluk, waar de persoon in kwestie zelf geen schuld aan heeft? Pecht gehad, had je maar in je eigen land moeten blijven (of geen ongeluk moeten krijgen)?
btw: als jij in het buitenland bij de eerste hulp aanklopt omdat je jezelf een gat in je kop hebt bezorgd, een breuk hebt, een ongeluk hebt gehad of wat dan ook, dan slaan ze je de deur echt niet voor je neus dicht - niet in beschaafde landen (waar wij dus blijkbaar niet bij hoeven te horen volgens velen).
Deze zaak heeft weinig met illegaal/legaal te maken, maar meer met de vraag of een arts zorg mag weigeren. Het antwoord hierop kan in mijn ogen niets anders zijn dan: nee, een arts mag geen zorg weigeren.
Artikel 25 van de universele verklaring van de rechten de mens is hier ook vrij duidelijk over:
Een ieder heeft recht op een levensstandaard, die hoog genoeg is voor de gezondheid en het welzijn van zichzelf en zijn gezin, waaronder inbegrepen voeding, kleding, huisvesting en geneeskundige verzorging en de noodzakelijke sociale diensten, alsmede het recht op voorziening in geval van werkloosheid, ziekte, invaliditeit, overlijden van de echtgenoot, ouderdom of een ander gemis aan bestaansmiddelen, ontstaan ten gevolge van omstandigheden onafhankelijk van zijn wil.
Mafkees
Illegalen hebben niks, geen verzekering, niks.
en echt hulp behoevende mensen worden wel geholpen (zie bericht)
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Ontwikkelingshulp wordt gebruikt om de derder wereld onder de duim te houden... Dat is harder dan het beleid van de ziekenhuizen in Rotterdam.
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Mijn vader is 40 jaar geleden ook naar nederland gekomen
dus om nou te zeggen dat ik een puur ras ben nee.
En als je het er echt zo moeilijk mee hebt kerel ga jij dan effe
voor die mensen betalen...... kan je ook weer beter slapen.... Kwal!! Kots van jou foto
Dus, kom op hippies, niet altijd maar willekeurig smijten met je goedkope collectie actie woorden zolang deze nog wat kracht hebben ("populist", "discriminatie", "rascist", "nazi", "nie") , maar actie ondernemen! Begin een goed doel, en alle mensen die het met je eens zijn zullen storten, en met dat geld kunnen jullie deze mensen helpen.
Succes!
Daarnaast: gaan we nu de arts in overtreding verklaren, terwijl de illegaal pas echt in overtreding is? Ik weet niet wat jij doet voor jouw inkomsten, maar ik weet zeker als men jou gaat vragen om ze gratis en voor niets te doen dat jij zegt: "ben jij helemaal van de ratten besnuffeld". Maar toch vind jij dat een arts wel gratis en voor niets moet werken. Zoiets noemt men hypocriet. Jouw redenering volgende moeten wij nu dus alle economische vluchtelingen gaan opnemen in de maatschappij en hun voorzien van een behoorlijke levensstandaard. Ik weet niet wat voor werk jij doet, maar een jurist ben je niet...
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Ohw nee wacht.. laat em met zijn gebroken poot maar lekker in nederland zitten dat is een beter idee.. als ie er met een misvormde poot er weer op kan staan kan ie wel uit nederland strompelen.. foto
wie heeft er nou een plank voor zijn kop.. is we duidelijk dat geld belangrijker is als mensen.
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Wat mij betreft: allemaal uitzetten. Als ze ziek of gewond zijn, kunnen ze wel geholpen worden, maar dan alleen in een uitzettingscentrum. En geef ze meteen maar een rekening voor alle hulp die ze ondertussen hebben gekregen. Ze hebben tenslotte ook geen belastingen en verzekeringen betaald waarmee ze recht op die hulp zouden hebben gehad, dus dan mogen ze het zelf gaan ophoesten.
Het gaat om mensen! Net zoals jij en ik!
Sjeezus wat ziek! foto
foto
Dat straks iedereen hiernaartoe komt, voor zorg.
lekker makkelijk straks. Word je niet geholpen in een arm land. Ga dan lekker naar nederland want daar wordt je wel geholpen voor alle soorten zorg.
Daar is straks iedereen de dupe van.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken