Famitsu onthult meer Bloodborne details
Bloodborne, de volgende grote game van FROM Software, werd gisteren officieel aangekondigd. Vandaag heeft het Japanse Famitsu een interview gepubliceerd met Hidetaka Miyazaki, de game director.
De PS4-exclusive moet al in de lente van 2015 uitkomen. Sneller dan verwacht misschien. De game is echter al langere tijd in ontwikkeling. Miyazaki ging gelijk na de Artorias of the Abyss-DLC aan de slag. De wereld en het verhaal zijn compleet nieuw en dus niet verbonden aan de Souls-games. De grimmige gotische setting maakt vol gebruik van de mogelijkheden van de PS4, de game draait op 1080p en 30 frames per seconde.
De sleutelwoorden voor deze game zijn volgens Miyazaki 'bloed' en 'beest'. Ditmaal behoren geweren ook tot het wapenarsenaal. Net als in de Dark Souls-games kun je geen kaart raadplegen. Verder moeten gevechten volgens Miyazaki als een leven-of-dood strijd aanvoelen. De game is niet alleen typische actie, het zou ook meer strategische elementen bevatten. Ten slotte heeft het mysterieuze online-elementen, iets dat 'spelers samen ontdekken' inhoudt.