Tijdens de plaatselijke carnavalsoptocht is in het Twentse Oldenzaal veel toegestaan, maar niet alles. Afbeeldingen van, en leuzen over de islamitische profeet zijn taboe. Dit is besloten door het optochtbestuur.
Alle deelnemers zullen de komende tijd streng gecontroleerd worden. De carnavalsoptocht in Oldenzaal is een van de grootste optochten van boven de rivieren. Ieder jaar doen er minstens zo'n 400 wagens en groepen mee aan de optocht.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Uit Wikipedia: "(...) is het masker bedoeld om iemand anders een spiegel voor te houden dan wel (met verdraaide stem) iemand stevig en ongezouten de waarheid te zeggen."
Behalve natuurlijk in het meer en meer door Islamitisch fascisme beheerste Europa.
Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef linda22222 het volgende: Waarom zou je.. is toch nergens voor nodig dat provoceren? Je hebt er uiteindelijk toch niets aan om dat te doen...
En die gelovigen die zo lopen te janken dat ze geprovoceerd worden roepen wel dat ongelovigen...waaronder ik...zullen branden in de hel en dat ze minderwaardige wezens zijn...minder dan honden...dat zijn geen provocaties en bovenal onnodig?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet. Geloven maakt meer kapot dan je lief is. Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
Belachelijk!! We laten ons weer eens intimideren door wat van die radicale baarden in die zandbak. We leven toch zeker in Nederland!? foto Hiervan moet ik kotsen foto
My God!! A gigantic well-dressed digestive enzyme! I am in a whale!
Er mogen geen kamelen in de stoet mee dus... Daar gaat onze kans om een cameltoe te zien foto We moeten het maar weer doen met de gebruikelijke halfbeschonken poerstampers in boerenkielen, laten we allemaal maar naar Rio de Janeiro gaan.. foto
Shit! werken zuigt... Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef linda22222 het volgende: Waarom zou je.. is toch nergens voor nodig dat provoceren? Je hebt er uiteindelijk toch niets aan om dat te doen...
Het carnaval is oa bedoeld om anderen een spiegel voor te houden dmv het masker. Het is wel bijzonder sneu dat hier weer wordt gebogen voor lieden die zelf amper een greintje respect hebben voor mensen die niet tot hun geloof behoren.
Op dinsdag 14 februari 2006 12:51 schreef G_y_S het volgende: Ach niet meer dan normaal. Dit heeft alleen een lading gekregen door de spotprenten van afgelopen weken.
Het zou te gek zijn als we niets meer over de islam mochten zeggen, dan loop ik ook mee in een demonstratie.
maar carnaval is gewoon een feest dus dat moet je leuk houden.
De optcoht bestaat altijd voor een groot deel uit praalwagens die het nieuws van het afgelopen jaar bekritiseren en belangrijke personen daarin belachelijk maken. Dat is de traditie.
Hier in Limburg is het ook min of meer verboden om te spotten met de profeet .. Mooie zelfcensuur! Maar ach, carnaval maak ik (gelukkig) niets van mee aangezien ik op wintersport mag! Weinig Mohammed's in de sneeuw iig! foto
* Ride now. Ride now. Ride for ruin and the worlds ending * He who angers you conquers you * One who makes no mistakes makes nothing * First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win
Op dinsdag 14 februari 2006 12:52 schreef wonko het volgende:
[..]
En die gelovigen die zo lopen te janken dat ze geprovoceerd worden roepen wel dat ongelovigen...waaronder ik...zullen branden in de hel en dat ze minderwaardige wezens zijn...minder dan honden...dat zijn geen provocaties en bovenal onnodig?
idd, het is maar goed dat wij Ongelovigen zo'n relext volk zijn, anders had je elke dag zo'n rel
Op dinsdag 14 februari 2006 12:55 schreef plum het volgende: Maak er dan gewoon een grote arabier van met tulband en baard en puntslofjes onder de wijde broek. Hij hoeft geen Mohammed te heten, noem hem dan Jafid of Haram. En zet dat er met grote letters bij.
Of als mohammed verkleed gaan (hoe ziet mohammed eruit als ie nooit afgebeeld was? ) en dan een bord erboven "Ik heet geen mohammed"".
rest maar 1 commentaar..... daar in Oldenzaal zijn het een stelletje schijters.... aan mij hebben ze de verkeerde..... ik ga naar Oldenzaal, verkleedt als Mo zelf..... verleden jaar zag ik ze nog her en der verkleed als sjeik, marokaan, of misschien wel Mohammed, weten wij het verschil, als iemand een tulband en/of een burka draagt? nee,Oldenzalers, ballen tonen en niet zo lafhartig, bangerig worden.
Da's dom! Op bijna alle carnavalswagens is wel een grote rare kop van één of meerdere personen te zien. Ik zou ze nu allemaal een bordje omhangen met de tekst "Dit is niet Mohammed!"
Op dinsdag 14 februari 2006 13:13 schreef Idiosincrasico het volgende: Dit is discriminatie! Kunnen Brabantse en Limburgse Mohammed's eindelijk eens een teken van integratie tonen .... mogen ze niet meedoen. foto
Oldenzaal ligt niet eens in de buurt van Brabant en Limburg.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970) Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef linda22222 het volgende:
[..]
Waarom zou je.. is toch nergens voor nodig dat provoceren? Je hebt er uiteindelijk toch niets aan om dat te doen...
De eis van respect klinkt ongehoord redelijk, maar de gevolgen van met geweld afgedwongen respect breiden zich als een olievlek uit. Wanneer niet-moslims zoals bisschoppen, burgemeesters, ministers, leden van het koninklijk huis, steeds maar weer hun respect voor de islam naar buiten brengen, zal een moslimse twijfelaar (en daar zijn er natuurlijk tienduizenden van) al snel denken dat waneer zelfs zulke vooraanstaande personages geheel vrijwillig en tegen hun eigen belangen in, respect en nog eens respect gaan lopen tonen, dat de islam dan inderdaad wel iets heel bijzonders zal wezen, waar hij maar beter geen afstand van kan nemen – hoewel hij/zij wel degelijk overwogen heeft dat te doen. Het respect voor de islam heeft in allerlei landen tot wonderlijke maatregelen geleid, die met een expliciet beroep op het respect voor de islam gerechtvaardigd worden. Verkoop van wijn in een gewone supermarkt kan niet, want de islam verbiedt wijn. Reclame voor hypotheken en andere leningen die rente veronderstellen, terwijl de islam de rente verbiedt, kan dat wel worden getolereerd? Op straat eten tijdens de vastenmaand Ramadan? Kunnen restaurants wel open blijven tijdens Ramadan? Pils op een terrasje aan een plein waar ook een moskee staat? Getuigt het wel van respect voor de islam om een moslim door een niet-moslimse rechter te laten veroordelen? Of een vrouwelijke niet-moslimse ‘bewindspersoon’ over hem te laten wikken en beschikken? De godslasteringskwestie is hier een gevaarlijke fuik. Wat staat een rechter te wachten die een anti-islamitische godslasteraar tot een te lichte straf veroordeelt, of misschien zelfs vrijspreekt? Zo’n rechter toont, in de ogen van de islamitische voorhoede van extremo’s, toch wel heel duidelijk zijn gebrek aan respect voor de islam. Zo’n rechter loopt grote risiko’s omdat hij door het te lichte vonnis dat hij geveld heeft, hij misschien zelfs wel medeplichtig is geworden aan de godslastering die hij te berechten had. Het is wel zeker dat de voorhoede van types als Mohammed B. een ernstige bedreiging zullen gaan vormen voor rechters in godslasteringszaken.
Elke dag weer minstens 10 nieuwsberichten over moslims!!!! Ik word er zo fucking moe van!! Kunnen we die berichten niet eens gaan boycotten! Er is zoveel meer nuttigs te doen dan elke keer weer die achterlijke rellen om niets. Boycot moslimnieuws zou ik willen roepen! fotofotofoto
7 van de 20 nieuwsberichten hiernaast houden verband met de Islam. Ik roep niet op tot haat of rasicme, maar dit is toch gewoon niet normaal meer? Moeten we deze gasten nu echt zoveel aandacht geven?
Aangifte tegen racistische deelnemers carnaval BREDA - Het Bureau Discriminatiezaken West-Brabant heeft dinsdag bij de politie aangifte gedaan van discriminatie in de carnavalsoptochten van Wernhout en Achtmaal. Het bureau deed dat naar aanleiding van twee carnavalswagens die 'opgesierd' waren met leuzen als 'vol=vol', 'Wij zijn de baas van Nederland' en 'Negerstoel 1000 volt.'
Een woordvoerder van het Bureau Discriminatiezaken noemt het bijzonder verontrustend dat dit soort leuzen in alle openheid zijn gebruikt. Niemand uit het publiek heeft bij het bureau melding gemaakt van de racistische uitingen. Ook dat is volgens de zegsman een veeg teken. Hij denkt dat justitie met de aangifte een beter handvat heeft om de jongeren te vervolgen.
De politie verwacht deze week alle 25 jongeren gehoord te hebben die betrokken waren bij de 'versiering' van de wagens. Daarna begint het onderzoek tegen de jongeren uit Wernhout die bij de tweede wagen hoorden.
Waarnemend burgemeester Keijzer van Zundert wil dat de carnavalsorganisaties in zijn gemeente een deugdelijk optochtreglement opstellen. Daarmee moeten dit soort excessen tot het verleden behoren.
Beware of Persinger fanboys! God is just a flurry of electrical activity in the brain's temporal lobes...so one could say that God therefore exists.
Op dinsdag 14 februari 2006 13:21 schreef unreal het volgende: Elke dag weer minstens 10 nieuwsberichten over moslims!!!! Ik word er zo fucking moe van!! Kunnen we die berichten niet eens gaan boycotten! Er is zoveel meer nuttigs te doen dan elke keer weer die achterlijke rellen om niets. Boycot moslimnieuws zou ik willen roepen! fotofotofoto
AMEN!!! het geouwehoer moet eens afgelopen zijn!!!
ik kan meer met een beat dan de tandheelkunde met suiker...
Op dinsdag 14 februari 2006 13:21 schreef unreal het volgende: Elke dag weer minstens 10 nieuwsberichten over moslims!!!! Ik word er zo fucking moe van!! Kunnen we die berichten niet eens gaan boycotten! Er is zoveel meer nuttigs te doen dan elke keer weer die achterlijke rellen om niets. Boycot moslimnieuws zou ik willen roepen! fotofotofoto
Het is zo wel een redelijke afspiegeling van het nieuws van de dag. Als je dat niet wilt, moet je dan maar naar http://www.disney.com gaan ofzo.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970) Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Op dinsdag 14 februari 2006 13:21 schreef unreal het volgende: Elke dag weer minstens 10 nieuwsberichten over moslims!!!! Ik word er zo fucking moe van!! Kunnen we die berichten niet eens gaan boycotten! Er is zoveel meer nuttigs te doen dan elke keer weer die achterlijke rellen om niets. Boycot moslimnieuws zou ik willen roepen! fotofotofoto
7 van de 20 nieuwsberichten hiernaast houden verband met de Islam. Ik roep niet op tot haat of rasicme, maar dit is toch gewoon niet normaal meer? Moeten we deze gasten nu echt zoveel aandacht geven?
Op dinsdag 14 februari 2006 13:25 schreef gday het volgende: Het is zo wel een redelijke afspiegeling van het nieuws van de dag. Als je dat niet wilt, moet je dan maar naar http://www.disney.com gaan ofzo.
Redelijke afspiegeling? Hallo, er gebeurd veel meer op deze wereld hoor! Maar als er Islam of Moslim in staat dan is het nieuws.
Wie maakt zich druk om de duizenden Afrikaantjes die dagelijks dood gaan van de honger? Onee, die plegen geen aanslagen en vallen ons niet aan en overspoelen ons land niet, dus dat is geen nieuw.
Op dinsdag 14 februari 2006 12:52 schreef wonko het volgende: En die gelovigen die zo lopen te janken dat ze geprovoceerd worden roepen wel dat ongelovigen...waaronder ik...zullen branden in de hel en dat ze minderwaardige wezens zijn...minder dan honden...dat zijn geen provocaties en bovenal onnodig?
Maar daar geloof je toch niet in dus hoe kan je daar nu door gekwetst raken foto
Iemand moet de verstandigste zijn, net als op de basisschool, en als wij dat (ongeloveigen) dat nu zijn komt het allemaal heus wel goed.
waarom moeten wij ons aanpassen aan de Islam en aan Moslims? Carnaval is een gebeurtenis van oorspronkelijk de Benelux, dat heeft dus helemaal niets met moslims te maken en al helemaal niet met religie. Wij mogen hier toch wel onze eigen feesten vieren op de manier zoals wij die willen vieren. Die radicale moslims die dit weer hebben bedacht zijn naar ons land gekomen dan horen ze ze zich maar aan te passen aan ONZE (nederlandse) gebruiken en niet ons beperken in ons feestvieren.
Op dinsdag 14 februari 2006 13:21 schreef unreal het volgende: Elke dag weer minstens 10 nieuwsberichten over moslims!!!! Ik word er zo fucking moe van!! Kunnen we die berichten niet eens gaan boycotten! Er is zoveel meer nuttigs te doen dan elke keer weer die achterlijke rellen om niets. Boycot moslimnieuws zou ik willen roepen! fotofotofoto
7 van de 20 nieuwsberichten hiernaast houden verband met de Islam. Ik roep niet op tot haat of rasicme, maar dit is toch gewoon niet normaal meer? Moeten we deze gasten nu echt zoveel aandacht geven?
Op dinsdag 14 februari 2006 12:49 schreef linda22222 het volgende:
[..]
Waarom zou je.. is toch nergens voor nodig dat provoceren? Je hebt er uiteindelijk toch niets aan om dat te doen...
De echtgenote van mijn God (t.e.a.b. z.g.a.n.) heet ook Linda. Jij hebt als simpele sterveling geen recht op die naam. Waarom provoceer je mij? Waarom daag je mij en mijn geloof uit? Jij mag de Naam van de Heilige Echtgenote van Mijn God niet gebruiken.
Ik eis Respect voor mijn geloof (sub cult van Het Vliegende Spaghetti Monster, t.e.a.b.). Oja, en het is heiligschennis om voor een ongelovige om Spaghetti te eten, want dat is Heilig Voedsel.
FF denken... Wat voor onzinnig eisen kan ik als hysterisch gelovige nog meer aan de rest van de wereld opleggen.... }:O
[Voor de mods]Let op: deze post bevat 80% satire[/Voor de mods]
Op dinsdag 14 februari 2006 12:53 schreef KlappernootatWork het volgende: Er mogen geen kamelen in de stoet mee dus... Daar gaat onze kans om een cameltoe te zien foto We moeten het maar weer doen met de gebruikelijke halfbeschonken poerstampers in boerenkielen, laten we allemaal maar naar Rio de Janeiro gaan.. foto
kzal je even helpen.. hier een cameltoe die je best op je werk kan bekijken foto
Op dinsdag 14 februari 2006 12:52 schreef wonko het volgende:
[..]
En die gelovigen die zo lopen te janken dat ze geprovoceerd worden roepen wel dat ongelovigen...waaronder ik...zullen branden in de hel en dat ze minderwaardige wezens zijn...minder dan honden...dat zijn geen provocaties en bovenal onnodig?
Op dinsdag 14 februari 2006 12:55 schreef plum het volgende: Maak er dan gewoon een grote arabier van met tulband en baard en puntslofjes onder de wijde broek.
Dit hele toneelstuk over Mohammed en die spotprenten waarom? waarom zoveel problemen voor iemand die niet bestaat en ook nooit zal bestaan. *uitzonderingen zijn mogelijk: er zat ook iemand met de naam Mohammed in mijn klas* Mensen waarom doen jullie zo moeilijk? is het echt nodig om zoveel misdaden en beledigingen jegens ECHTE mensen te moeten maken? Als ik zeg dat Alladin een homo is, dan wordt toch ook niemand kwaad? dus hetzelfde met deze zogenaamde profeet? Een PUUR sprookjesfiguur verzonnen door 15-jarige jongentjes die meer dan 2000 jaar geleden een tussenuur hadden op school.
Op dinsdag 14 februari 2006 13:17 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
De eis van respect klinkt ongehoord redelijk, maar de gevolgen van met geweld afgedwongen respect breiden zich als een olievlek uit. Wanneer niet-moslims zoals bisschoppen, burgemeesters, ministers, leden van het koninklijk huis, steeds maar weer hun respect voor de islam naar buiten brengen, zal een moslimse twijfelaar (en daar zijn er natuurlijk tienduizenden van) al snel denken dat waneer zelfs zulke vooraanstaande personages geheel vrijwillig en tegen hun eigen belangen in, respect en nog eens respect gaan lopen tonen, dat de islam dan inderdaad wel iets heel bijzonders zal wezen, waar hij maar beter geen afstand van kan nemen – hoewel hij/zij wel degelijk overwogen heeft dat te doen. etc
Volgens mij wordt mijn post verkeerd begrepen. Ik zeg helemaal niks over moslims en respect. Ik vraag alleen aan deze persoon om even kritisch na te denken wat hij hiermee bereikt. Is het nodig om zo met carnaval rond te lopen en op deze manier ruzies (al dan niet terecht) uit te lokken? Mij lijkt van niet. En ik neem eerlijk gezegd niet aan dat iemand die met carnaval als iets dergelijks verkleed gaat dit doet om een statement te maken, maar puur om de aandacht óf om te provoceren
Op dinsdag 14 februari 2006 13:48 schreef linda22222 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt mijn post verkeerd begrepen. Ik zeg helemaal niks over moslims en respect. Ik vraag alleen aan deze persoon om even kritisch na te denken wat hij hiermee bereikt. Is het nodig om zo met carnaval rond te lopen en op deze manier ruzies (al dan niet terecht) uit te lokken? Mij lijkt van niet. En ik neem eerlijk gezegd niet aan dat iemand die met carnaval als iets dergelijks verkleed gaat dit doet om een statement te maken, maar puur om de aandacht óf om te provoceren
Je draagt toch ook geen clownskostuum om een statement te maken, dat draag je omdat het hilarisch is --> hetzelfde als zo'n Mohammed kostoom (incl. schaap, Uzi, Kneedbom, onsteking etc.)
Op dinsdag 14 februari 2006 13:51 schreef piepaar86 het volgende:
[..]
Je draagt toch ook geen clownskostuum om een statement te maken, dat draag je omdat het hilarisch is --> hetzelfde als zo'n Mohammed kostoom (incl. schaap, Uzi, Kneedbom, onsteking etc.)
Naast het feit dat Europa als geheel door het ijs is gezakt beginnen ze ook te zwichten voor een paar schreeuwende mensen.
Denemarken moet zich echt raar gevoeld hebben toen ze zo werden aangevallen door al die landen en dit voorgeschoteld kregen:
- Scandinavie die schijterig als ze zijn niks durft te zeggen. Altijd van die softe linkse regeringen. - "De grote Verenigde Europa" springt niet eens op de bres voor een lidstaat van diezelfde Europa. Geen 1 land heeft een duidelijk boodschap doen uitgaan dat niemand zo mag sollen met de vrijheden van een Europees land.
Verenigd Europa my ass. Dit continent is zo verdeeld als maar zijn kan. Een grote farce die de voortvarende landen bakken met geld hebben gekost en de algemene levensstandaard omlaag hebben getrokken. Resultaat is een net zo verdeeld Europa als voor de vereniging, echter de gevolgen zijn des te harder als die verdeeldheid duidelijk wordt.
Geef mij maar Amerika, die komt tenminste met duidelijke maatregelen in plaats van deze schijtluizen die geen ENKELE statement(voor of tegen) durven te maken.
Voorop onze geliefde Balkenende die even de Islamitische gemeenschap bedankt voor zijn gedrag. Pardon? gaan we mensen bedanken om normaal te doen?
Op dinsdag 14 februari 2006 12:53 schreef dn_tinus het volgende: Carnaval in Twente!? Gadverdamme, ik wist niet dat ons feestje ook door die heikneuters werd misbruikt..
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:07 schreef gday het volgende: Hahaha carnaval in Oldenzaal? Dat neem ik al niet serieus. foto
We zijn hier in Oldenzaal anders minstens net zo katholiek van oorsprong, en we hebben dan ook een even lange traditie...
Vervelende zuidelingen die denken patent te hebben op carnaval foto
Fok!en is nu toevallig één van mijn specialiteiten. Mijn Miranda zegt dat ook altijd: "Pa", zegt ze, "zoals jij kan Fok!en, zo, ja, zo Fok! ik, hè!
Op dinsdag 14 februari 2006 13:52 schreef linda22222 het volgende:
[..]
Moeilijk hè, lezen
jaja komt erop neer dat het gewoon leuk moet zijn en dat er geen verplichte dress-code moet komen.. Dat mag en DAT mag niet.. komop ik vind het een leuk idee om met carnaval als Mohammed te gaan. Doe daar toch niet zo kritisch over, laat de mening van die moslim links liggen, die hebben hier niets te zeggen over volksfeest Nummer 1! CARNAVAL foto
Op dinsdag 14 februari 2006 12:48 schreef Le_Baron het volgende: Wat een onzin. We laten ons de les lezen door die stumpers uit het midden-oosten. Nee ik ben er zeker van, moslims hebben geen incasseringsvermogen.
Op dinsdag 14 februari 2006 13:21 schreef unreal het volgende: Elke dag weer minstens 10 nieuwsberichten over moslims!!!! Ik word er zo fucking moe van!! Kunnen we die berichten niet eens gaan boycotten! Er is zoveel meer nuttigs te doen dan elke keer weer die achterlijke rellen om niets. Boycot moslimnieuws zou ik willen roepen! fotofotofoto
7 van de 20 nieuwsberichten hiernaast houden verband met de Islam. Ik roep niet op tot haat of rasicme, maar dit is toch gewoon niet normaal meer? Moeten we deze gasten nu echt zoveel aandacht geven?
Op dinsdag 14 februari 2006 14:06 schreef piepaar86 het volgende:
[..]
Nou en? dat optocht bestuur EN die moslim zijn allemaal stumperds... Niet moeilijk doen
Zozo...wil je nu een aai over de bol ofzo? Waarom zijn de Moslims opeens stumperds? Die hebben toch niet besloten dat er geen Mohammed pakje (hoe wou je dat uberhaupt doen? foto ) gedragen mogen worden
Je bent zelluf kansloos! Zeker zon saaie lul uit he noorden?
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?" He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
Op dinsdag 14 februari 2006 12:53 schreef dn_tinus het volgende: Carnaval in Twente!? Gadverdamme, ik wist niet dat ons feestje ook door die heikneuters werd misbruikt..
Jullie feestje? In twente hebben ze het de grens overgetrokken hoor.
Op dinsdag 14 februari 2006 14:10 schreef DjDev het volgende:
[..]
Zozo...wil je nu een aai over de bol ofzo? Waarom zijn de Moslims opeens stumperds? Die hebben toch niet besloten dat er geen Mohammed pakje (hoe wou je dat uberhaupt doen? foto ) gedragen mogen worden
Doe niet zo naief man. Is het de bedoeling dat je zo constant zit te switchen van 'mentaliteit'?
Wat hij bedoelt te zeggen is dat door de heftige en gewelddadige reacties van de Mohammedanen geen mens op deze aarde nog durft te zeggen wat ie vindt van de Islam bang als hij is voor een mes tussen de ribben.
Je hebt wel verstand genoeg hoop ik dat je begrijpt als een normaal mens daarvan enigzins schrikt en dan maar het zeker voor het onzeker(eigenlijk waarschijnlijke) neemt? Of ga je weer op de naieve toer?
Op dinsdag 14 februari 2006 13:54 schreef SoeperdweeP het volgende:
We zijn hier in Oldenzaal anders minstens net zo katholiek van oorsprong, en we hebben dan ook een even lange traditie...
Vervelende zuidelingen die denken patent te hebben op carnaval foto
Inderdaad. Toevallig zit er sinds dit jaar in mijn klas (ik zit in Oldenzaal op school) een echte Limburger bij, waar ik nogal eens mee praat over carnaval. Conclusie: Het wordt in Brabant, Limburg en Twente (Enschede niet eens, dus maar een klein deel) gevierd (duh). In de zuidelijke delen hebben ze 'eigen' carnavalsmuziek, waar wij Twentenaren soms ook wel eens op meehossen met carnaval. In Twente is Duitse feestmuziek veel belangrijker en zijn er ook af en toe wat Twentse nummers te horen, net als de meer landelijke nummers als 'Bloemetjesgordijn', 's Nachts na 2en' en 'Een vrijgezel die gaat pas slapen...'. Waar Grolsch het enige is in Twente, hebben ze in het zuiden een grotere variëteit aan minstens zo lekkere bieren. Tenslotte, Oldenzaal viert op zondag over 2 weken de grote optocht, waar veel verenigingen uit deze regio heen komen, ik ben benieuwd hoe groot die optochten in Tilburg enzo zijn? Ook heeft Twente de grootste carnavalsvereniging; De Greun'n uit Denekamp foto
Op dinsdag 14 februari 2006 14:31 schreef Grandizer het volgende:
[..]
Doe niet zo naief man. Is het de bedoeling dat je zo constant zit te switchen van 'mentaliteit'?
Wat hij bedoelt te zeggen is dat door de heftige en gewelddadige reacties van de Mohammedanen geen mens op deze aarde nog durft te zeggen wat ie vindt van de Islam bang als hij is voor een mes tussen de ribben.
Je hebt wel verstand genoeg hoop ik dat je begrijpt als een normaal mens daarvan enigzins schrikt en dan maar het zeker voor het onzeker(eigenlijk waarschijnlijke) neemt? Of ga je weer op de naieve toer?
Ik post de laatste tijd vaak op de FP maar tot nu toe heb ik nog niet neergestoken hoor.
iedereen zit hier een beetje RESPECT te prediken.... terwijl zij juist hiermee absoluut geen respect uiten naar de Moslims. Zij geven aan dat ze zich beledigd voelen door bepaalde uitingen. Ok dan kan er een debat onstaan of het wetmatig mag om zulke uitingen te doen.
Maar wat voor eikel ben je dan om express op die uitingen door te gaan? Sommige mensen kunnen geintjes over bepaalde ziektes absoluut niet waarderen, anderen hebben geen problemen mee. Als iemand aangeeft dat hij het niet op prijs stelt van zulke geintjes, dan ga je toch niet expres zulke grappen vertellen tegen hem, alleen maar omdat het mag volgende de Nederlandse wet???
Op dinsdag 14 februari 2006 13:35 schreef oheng het volgende:
[..]
De echtgenote van mijn God (t.e.a.b. z.g.a.n.) heet ook Linda. Jij hebt als simpele sterveling geen recht op die naam. Waarom provoceer je mij? Waarom daag je mij en mijn geloof uit? Jij mag de Naam van de Heilige Echtgenote van Mijn God niet gebruiken.
Ik eis Respect voor mijn geloof (sub cult van Het Vliegende Spaghetti Monster, t.e.a.b.). Oja, en het is heiligschennis om voor een ongelovige om Spaghetti te eten, want dat is Heilig Voedsel.
FF denken... Wat voor onzinnig eisen kan ik als hysterisch gelovige nog meer aan de rest van de wereld opleggen.... }:O
[Voor de mods]Let op: deze post bevat 80% satire[/Voor de mods]
Dit is gewoon respectloos... Jij weet dat zij Mohammed hoog in aanzien hebben, en niet graag beledigd zien worden. Daar moet je gewoon respect voor hebben, zo raar is dat toch niet? Dat jij nu ineens rare voorbeelden aanhaald, jij weet en ik weet dat het niet serieus is, dus respectloos voor de moslims.
jaja, het is satire, maar wat bereik je ermee? Jij voelt je happy omdat je een leuke comment maakt, maar dit wel ten kostte van mensen die wel echt geloven.
Op dinsdag 14 februari 2006 13:52 schreef linda22222 het volgende:
[..]
Moeilijk hè, lezen
Moeilijk hè, nadenken, je veronderstelt dat iemand "dat dan wel zal om te provoceren", je zegt maar wat en je lijkt echt geen enkel idee te hebben waar de klepel hangt.
if you assume nothing you assume you know everything
Op dinsdag 14 februari 2006 14:56 schreef ETA het volgende: iedereen zit hier een beetje RESPECT te prediken.... terwijl zij juist hiermee absoluut geen respect uiten naar de Moslims. Zij geven aan dat ze zich beledigd voelen door bepaalde uitingen. Ok dan kan er een debat onstaan of het wetmatig mag om zulke uitingen te doen.
Maar wat voor eikel ben je dan om express op die uitingen door te gaan? Sommige mensen kunnen geintjes over bepaalde ziektes absoluut niet waarderen, anderen hebben geen problemen mee. Als iemand aangeeft dat hij het niet op prijs stelt van zulke geintjes, dan ga je toch niet expres zulke grappen vertellen tegen hem, alleen maar omdat het mag volgende de Nederlandse wet???
Behalve dan dat spotprentjes geen "geintjes" zijn zoals jij het stelt. Spotprenten zijn bedoeld om iemand een spiegel voor te houden.
De Mohammedaanse cultuur is zo doordrenkt met dit soort extremiteiten dat het weldegelijk helpt om ze af en toe wakker te schudden aangezien ze zelf niks mogen zeggen op straffe van de dood.
Op dinsdag 14 februari 2006 14:59 schreef ETA het volgende:
[..]
Dit is gewoon respectloos... Jij weet dat zij Mohammed hoog in aanzien hebben, en niet graag beledigd zien worden. Daar moet je gewoon respect voor hebben, zo raar is dat toch niet? Dat jij nu ineens rare voorbeelden aanhaald, jij weet en ik weet dat het niet serieus is, dus respectloos voor de moslims.
jaja, het is satire, maar wat bereik je ermee? Jij voelt je happy omdat je een leuke comment maakt, maar dit wel ten kostte van mensen die wel echt geloven.
Maar je mag ze wel een spiegel voorhouden. Zowiezo is Mohammed een wel erg makkelijk doelwit.
Laten we eerlijk zijn. Het was een rover, het was een moordenaar en hij is met een 9 jarige naar bed geweest. En hij wordt een profeet genoemd.
Dit zorgt ervoor dat hij een erg makkelijk doelwit is voor de huidige samenleving waarin dat soort gedrag niet getolereerd wordt. En aangezien in zijn naam die Westerlingen lastiggevallen worden mogen die Westerlingen wel iets zeggen over die persoon die ook hun levens beinvloed heeft.
De hier genoemde zaken zijn feiten bevestigd door Islamitische literatuur. Ik probeer niemand hiermee te beledigen, ik noem alleen de feiten.
Op dinsdag 14 februari 2006 13:48 schreef linda22222 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt mijn post verkeerd begrepen. Ik zeg helemaal niks over moslims en respect. Ik vraag alleen aan deze persoon om even kritisch na te denken wat hij hiermee bereikt. Is het nodig om zo met carnaval rond te lopen en op deze manier ruzies (al dan niet terecht) uit te lokken? Mij lijkt van niet. En ik neem eerlijk gezegd niet aan dat iemand die met carnaval als iets dergelijks verkleed gaat dit doet om een statement te maken, maar puur om de aandacht óf om te provoceren
Leer eerst het gedachtengoed achter carnaval kennen. De narren. De spot drijven met ...
Wat een onzin omdit te verbieden. Ik zou zelf niet als mohammed verkleed gaan maar juist door het verbod zou ik het willen gaan doen. Het is toch te gek voor woorden dat moslims tegen elke vermeende uiting tegen hun geloof hun haat tegen de normale wereld mogen laten zien. (getuigde de vernielingen en de doden in diverse landen om een paar tekeningen) En dat wij met een dergelijk verbod hun min of meer gelijk gaan geven. Ik vindt dat zij ons maar eens meer moeten gaan respecteren inplaats van andersom wij zijn ook mensen. Maar nee, men schopt tegen joden en christenhonden, westerlingen etc. Wij nemen hier al geen aanstoot aan. Maar om nu het boete kleed aan te trekken met een dergelijk verbod vindt ik te ver gaan.
Op dinsdag 14 februari 2006 13:32 schreef piepaar86 het volgende: waarom moeten wij ons aanpassen aan de Islam en aan Moslims? Carnaval is een gebeurtenis van oorspronkelijk de Benelux, dat heeft dus helemaal niets met moslims te maken en al helemaal niet met religie. Wij mogen hier toch wel onze eigen feesten vieren op de manier zoals wij die willen vieren. Die radicale moslims die dit weer hebben bedacht zijn naar ons land gekomen dan horen ze ze zich maar aan te passen aan ONZE (nederlandse) gebruiken en niet ons beperken in ons feestvieren.
Aanpassen --> integreren --> CARNAVAL VIEREN
even ter correctie,.. carnaval is een christelijk feest ter voorbereiding op de 40 vastendagen voorafgaand aan pasen, daarom wordt het in het zuiden ook wel vastelaovond genoemd. aswoensdag is dus de start van de vastentijd tsk, en dat terwijl ik een atheïst ben alle geloven lijken op elkaar en zijn eigenlijk de eerste wetboeken die door verhalen te schrijven, mensen dwingen om beter met elkaar te laten leven. mijn persoonlijke mening hierover, de sprookjesboeken van diverse schrijvers hebben hetzelfde tot doel, achter elk verhaal steekt een cloe. dus gooi je bijbel torat en koran weg en ga de sprookjes boeken lezen, misschien krijgen we dan een luchtigere samenleving, en voor de moslims die niet kunnen lezen: er staan ook plaatjes in foto
Op dinsdag 14 februari 2006 14:54 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Dhimmitude noemen we dit toch ?
Dhimmitude is afgeleid van het Arabische woord dhimmi. Een dhimmi is een jood of christen die het oppergezag en de superioriteit van de islam erkent. Wanneer hij dat niet doet, schrijft de islamitische wet zware straffen voor. Een opstandige dhimmi kan worden gedood of als slaaf verkocht. Veel dhimmi’s hebben het afgedwongen respect voor hun moslimse meesters geïnternaliseerd, en zeggen en denken uitsluitend nog positieve gedachten waar het de islam betreft. Hun leven wordt op een pathetische manier door voorzorgzucht jegens de islam in beslag genomen. Bat Ye’or geeft in haar boeken honderden bladzijden voorbeelden. Die boeken zijn in het Engels vertaald, en Nederland nog nergens besproken. Het gaat onder andere om: The Dhimmi (1985), The Decline of Eastern Christianity under Islam: From Jihad to Dhimmitude (1996), en Islam and Dhimmitude: Where Civilizations Collide (2002).
Op dinsdag 14 februari 2006 14:59 schreef ETA het volgende:
[..]
Dit is gewoon respectloos... Jij weet dat zij Mohammed hoog in aanzien hebben, en niet graag beledigd zien worden. Daar moet je gewoon respect voor hebben, zo raar is dat toch niet? Dat jij nu ineens rare voorbeelden aanhaald, jij weet en ik weet dat het niet serieus is, dus respectloos voor de moslims.
jaja, het is satire, maar wat bereik je ermee? Jij voelt je happy omdat je een leuke comment maakt, maar dit wel ten kostte van mensen die wel echt geloven.
a) je moet daar geen respect voor hebben, dat is niet iets wat je kunt of mag eisen en satire is bedoeld om dat te relativeren wat nou juist tot drama leidt en dat heeft niks te maken met kwetsen of "respectloos" handelen. b) iedereen weet dat het niet serieus is dus betekent het ook niks vanuit het oogpunt van de Islam en al helemaal niks vanuit het oogpunt van de wet c) het is alleen respectloos vanuit de ogen van een moslim die dat baseert op zijn geloofsregels maar ik ben geen moslim en heb geen enkele verplichting naar zijn/haar geloofsregels. Als ik Mohammed wil tekenen dan impliceert het wel tekenen van Mohammed niet automatisch een gebrek aan respect omdat ik handel op basis van mijn normen waarin Mohammed geen enkele plaats heeft. Als ik M. wil tekenen maar dat niet doe uit pieteit met de moslim die mij vraagt dat niet te doen dan respecteer ik diens verlangen en dat heeft weer niks te maken met hét respecteren van dé moslim. Datzelfde geldt wanneer ik dat verlangen (van het niet tekenen dus) niet respecteer, het betekent niet dat ik de moslim niet respecteer, nee, ik stel simpelweg mijn verlangen om dat te tekenen boven het verlangen van de moslim dat ik dat niet doe.
if you assume nothing you assume you know everything
Op dinsdag 14 februari 2006 13:27 schreef unreal het volgende:
[..]
Redelijke afspiegeling? Hallo, er gebeurd veel meer op deze wereld hoor! Maar als er Islam of Moslim in staat dan is het nieuws.
Wie maakt zich druk om de duizenden Afrikaantjes die dagelijks dood gaan van de honger? Onee, die plegen geen aanslagen en vallen ons niet aan en overspoelen ons land niet, dus dat is geen nieuw.
Op dinsdag 14 februari 2006 15:00 schreef bramiozo2002 het volgende:
[..]
Moeilijk hè, nadenken, je veronderstelt dat iemand "dat dan wel zal om te provoceren", je zegt maar wat en je lijkt echt geen enkel idee te hebben waar de klepel hangt.
Op dinsdag 14 februari 2006 12:53 schreef dn_tinus het volgende: Carnaval in Twente!? Gadverdamme, ik wist niet dat ons feestje ook door die heikneuters werd misbruikt..
Op dinsdag 14 februari 2006 15:57 schreef B00G1E het volgende:
[..]
tja vorig jaar was het ook leuk om met burqa te gaan, als iemand zich als boer verkleed is het toch ook geen provoceren?
Maar ik heb het ook niet over met burqa gekleed te gaan, maar met leuzen over de profeet Mohammed. Lijkt me gewoon niet nodig om dat te doen, je kwetst er mensen mee (ook de mensen die geen geweld gebruiken en dat zijn er ook een hoop) en daarbij lok je ruzies uit, wat niemands carnaval leuker zal maken
Op dinsdag 14 februari 2006 16:10 schreef linda22222 het volgende:
[..]
Maar ik heb het ook niet over met burqa gekleed te gaan, maar met leuzen over de profeet Mohammed. Lijkt me gewoon niet nodig om dat te doen, je kwetst er mensen mee (ook de mensen die geen geweld gebruiken en dat zijn er ook een hoop) en daarbij lok je ruzies uit, wat niemands carnaval leuker zal maken
Idd , Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leeds to suffering.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
Het zou te gek zijn als we niets meer over de islam mochten zeggen, dan loop ik ook mee in een demonstratie.
maar carnaval is gewoon een feest dus dat moet je leuk houden.
Behalve natuurlijk in het meer en meer door Islamitisch fascisme beheerste Europa.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
Hiervan moet ik kotsen foto
We moeten het maar weer doen met de gebruikelijke halfbeschonken poerstampers in boerenkielen, laten we allemaal maar naar Rio de Janeiro gaan.. foto
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Dat is de traditie.
Mooie zelfcensuur!
Maar ach, carnaval maak ik (gelukkig) niets van mee aangezien ik op wintersport mag! Weinig Mohammed's in de sneeuw iig! foto
* He who angers you conquers you
* One who makes no mistakes makes nothing
* First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win
Trouwens, waarom moeten wij weer rekening houden met en niet andersom? Waar wonen we ook alweer? Egypte of Nederland?
rest maar 1 commentaar.....
daar in Oldenzaal zijn het een stelletje schijters....
aan mij hebben ze de verkeerde.....
ik ga naar Oldenzaal, verkleedt als Mo zelf.....
verleden jaar zag ik ze nog her en der verkleed als sjeik, marokaan,
of misschien wel Mohammed, weten wij het verschil, als iemand een
tulband en/of een burka draagt?
nee,Oldenzalers, ballen tonen en niet zo lafhartig, bangerig worden.
r0be
foto
Gewoon voor de zekerheid foto
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Het respect voor de islam heeft in allerlei landen tot wonderlijke maatregelen geleid, die met een expliciet beroep op het respect voor de islam gerechtvaardigd worden. Verkoop van wijn in een gewone supermarkt kan niet, want de islam verbiedt wijn. Reclame voor hypotheken en andere leningen die rente veronderstellen, terwijl de islam de rente verbiedt, kan dat wel worden getolereerd? Op straat eten tijdens de vastenmaand Ramadan? Kunnen restaurants wel open blijven tijdens Ramadan? Pils op een terrasje aan een plein waar ook een moskee staat? Getuigt het wel van respect voor de islam om een moslim door een niet-moslimse rechter te laten veroordelen? Of een vrouwelijke niet-moslimse ‘bewindspersoon’ over hem te laten wikken en beschikken?
De godslasteringskwestie is hier een gevaarlijke fuik. Wat staat een rechter te wachten die een anti-islamitische godslasteraar tot een te lichte straf veroordeelt, of misschien zelfs vrijspreekt? Zo’n rechter toont, in de ogen van de islamitische voorhoede van extremo’s, toch wel heel duidelijk zijn gebrek aan respect voor de islam. Zo’n rechter loopt grote risiko’s omdat hij door het te lichte vonnis dat hij geveld heeft, hij misschien zelfs wel medeplichtig is geworden aan de godslastering die hij te berechten had. Het is wel zeker dat de voorhoede van types als Mohammed B. een ernstige bedreiging zullen gaan vormen voor rechters in godslasteringszaken.
7 van de 20 nieuwsberichten hiernaast houden verband met de Islam. Ik roep niet op tot haat of rasicme, maar dit is toch gewoon niet normaal meer? Moeten we deze gasten nu echt zoveel aandacht geven?
fotofotofoto
Aangifte tegen racistische deelnemers carnaval
BREDA - Het Bureau Discriminatiezaken West-Brabant heeft dinsdag bij de politie aangifte gedaan van discriminatie in de carnavalsoptochten van Wernhout en Achtmaal. Het bureau deed dat naar aanleiding van twee carnavalswagens die 'opgesierd' waren met leuzen als 'vol=vol', 'Wij zijn de baas van Nederland' en 'Negerstoel 1000 volt.'
Een woordvoerder van het Bureau Discriminatiezaken noemt het bijzonder verontrustend dat dit soort leuzen in alle openheid zijn gebruikt. Niemand uit het publiek heeft bij het bureau melding gemaakt van de racistische uitingen. Ook dat is volgens de zegsman een veeg teken. Hij denkt dat justitie met de aangifte een beter handvat heeft om de jongeren te vervolgen.
De politie verwacht deze week alle 25 jongeren gehoord te hebben die betrokken waren bij de 'versiering' van de wagens. Daarna begint het onderzoek tegen de jongeren uit Wernhout die bij de tweede wagen hoorden.
Waarnemend burgemeester Keijzer van Zundert wil dat de carnavalsorganisaties in zijn gemeente een deugdelijk optochtreglement opstellen. Daarmee moeten dit soort excessen tot het verleden behoren.
God is just a flurry of electrical activity in the brain's temporal lobes...so one could say that God therefore exists.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Wie maakt zich druk om de duizenden Afrikaantjes die dagelijks dood gaan van de honger? Onee, die plegen geen aanslagen en vallen ons niet aan en overspoelen ons land niet, dus dat is geen nieuw.
foto
Iemand moet de verstandigste zijn, net als op de basisschool, en als wij dat (ongeloveigen) dat nu zijn komt het allemaal heus wel goed.
Aanpassen --> integreren --> CARNAVAL VIEREN
Ik eis Respect voor mijn geloof (sub cult van Het Vliegende Spaghetti Monster, t.e.a.b.). Oja, en het is heiligschennis om voor een ongelovige om Spaghetti te eten, want dat is Heilig Voedsel.
FF denken... Wat voor onzinnig eisen kan ik als hysterisch gelovige nog meer aan de rest van de wereld opleggen.... }:O
[Voor de mods]Let op: deze post bevat 80% satire[/Voor de mods]
foto
Kameel krijgt orthopedische schoenen
Maar daarna ga ik limburg proberen te ontwijken :')
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
Maar dan wel in een Oranje Burka
foto
Zodat ik niet herkent kan worden foto
Over en Uit
Zo zie je maar weer de gelovige die het hardst schreeuwt krijgt altijd gelijk.
Toch maf op een katholiek feestje...
Denemarken moet zich echt raar gevoeld hebben toen ze zo werden aangevallen door al die landen en dit voorgeschoteld kregen:
- Scandinavie die schijterig als ze zijn niks durft te zeggen. Altijd van die softe linkse regeringen.
- "De grote Verenigde Europa" springt niet eens op de bres voor een lidstaat van diezelfde Europa. Geen 1 land heeft een duidelijk boodschap doen uitgaan dat niemand zo mag sollen met de vrijheden van een Europees land.
Verenigd Europa my ass. Dit continent is zo verdeeld als maar zijn kan. Een grote farce die de voortvarende landen bakken met geld hebben gekost en de algemene levensstandaard omlaag hebben getrokken. Resultaat is een net zo verdeeld Europa als voor de vereniging, echter de gevolgen zijn des te harder als die verdeeldheid duidelijk wordt.
Geef mij maar Amerika, die komt tenminste met duidelijke maatregelen in plaats van deze schijtluizen die geen ENKELE statement(voor of tegen) durven te maken.
Voorop onze geliefde Balkenende die even de Islamitische gemeenschap bedankt voor zijn gedrag. Pardon? gaan we mensen bedanken om normaal te doen?
Vervelende zuidelingen die denken patent te hebben op carnaval foto
Waarom zijn de Moslims opeens stumperds?
Die hebben toch niet besloten dat er geen Mohammed pakje (hoe wou je dat uberhaupt doen? foto ) gedragen mogen worden
Zeker zon saaie lul uit he noorden?
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
Kentucky Fried Cruelty
In twente hebben ze het de grens overgetrokken hoor.
Wat hij bedoelt te zeggen is dat door de heftige en gewelddadige reacties van de Mohammedanen geen mens op deze aarde nog durft te zeggen wat ie vindt van de Islam bang als hij is voor een mes tussen de ribben.
Je hebt wel verstand genoeg hoop ik dat je begrijpt als een normaal mens daarvan enigzins schrikt en dan maar het zeker voor het onzeker(eigenlijk waarschijnlijke) neemt? Of ga je weer op de naieve toer?
Conclusie: Het wordt in Brabant, Limburg en Twente (Enschede niet eens, dus maar een klein deel) gevierd (duh). In de zuidelijke delen hebben ze 'eigen' carnavalsmuziek, waar wij Twentenaren soms ook wel eens op meehossen met carnaval. In Twente is Duitse feestmuziek veel belangrijker en zijn er ook af en toe wat Twentse nummers te horen, net als de meer landelijke nummers als 'Bloemetjesgordijn', 's Nachts na 2en' en 'Een vrijgezel die gaat pas slapen...'. Waar Grolsch het enige is in Twente, hebben ze in het zuiden een grotere variëteit aan minstens zo lekkere bieren.
Tenslotte, Oldenzaal viert op zondag over 2 weken de grote optocht, waar veel verenigingen uit deze regio heen komen, ik ben benieuwd hoe groot die optochten in Tilburg enzo zijn? Ook heeft Twente de grootste carnavalsvereniging; De Greun'n uit Denekamp foto
That should settle it.
Maar wat voor eikel ben je dan om express op die uitingen door te gaan? Sommige mensen kunnen geintjes over bepaalde ziektes absoluut niet waarderen, anderen hebben geen problemen mee. Als iemand aangeeft dat hij het niet op prijs stelt van zulke geintjes, dan ga je toch niet expres zulke grappen vertellen tegen hem, alleen maar omdat het mag volgende de Nederlandse wet???
Mijn reisfotos!
jaja, het is satire, maar wat bereik je ermee? Jij voelt je happy omdat je een leuke comment maakt, maar dit wel ten kostte van mensen die wel echt geloven.
Mijn reisfotos!
De Mohammedaanse cultuur is zo doordrenkt met dit soort extremiteiten dat het weldegelijk helpt om ze af en toe wakker te schudden aangezien ze zelf niks mogen zeggen op straffe van de dood.
Laten we eerlijk zijn. Het was een rover, het was een moordenaar en hij is met een 9 jarige naar bed geweest. En hij wordt een profeet genoemd.
Dit zorgt ervoor dat hij een erg makkelijk doelwit is voor de huidige samenleving waarin dat soort gedrag niet getolereerd wordt. En aangezien in zijn naam die Westerlingen lastiggevallen worden mogen die Westerlingen wel iets zeggen over die persoon die ook hun levens beinvloed heeft.
De hier genoemde zaken zijn feiten bevestigd door Islamitische literatuur. Ik probeer niemand hiermee te beledigen, ik noem alleen de feiten.
De narren.
De spot drijven met ...
Het is toch te gek voor woorden dat moslims tegen elke vermeende uiting tegen hun geloof hun haat tegen de normale wereld mogen laten zien.
(getuigde de vernielingen en de doden in diverse landen om een paar tekeningen) En dat wij met een dergelijk verbod hun min of meer gelijk gaan geven. Ik vindt dat zij ons maar eens meer moeten gaan respecteren inplaats van andersom wij zijn ook mensen. Maar nee, men schopt tegen joden en christenhonden, westerlingen etc. Wij nemen hier al geen aanstoot aan. Maar om nu het boete kleed aan te trekken met een dergelijk verbod vindt ik te ver gaan.
als iemand als mohammed verkleed wilt gaan, prima toch... wat is het probleem? ik niet snap...
carnaval is een christelijk feest ter voorbereiding op de 40 vastendagen voorafgaand aan pasen, daarom wordt het in het zuiden ook wel vastelaovond genoemd. aswoensdag is dus de start van de vastentijd
tsk, en dat terwijl ik een atheïst ben
alle geloven lijken op elkaar en zijn eigenlijk de eerste wetboeken die door verhalen te schrijven, mensen dwingen om beter met elkaar te laten leven.
mijn persoonlijke mening hierover, de sprookjesboeken van diverse schrijvers hebben hetzelfde tot doel, achter elk verhaal steekt een cloe.
dus gooi je bijbel torat en koran weg en ga de sprookjes boeken lezen, misschien krijgen we dan een luchtigere samenleving, en voor de moslims die niet kunnen lezen: er staan ook plaatjes in foto
Een opstandige dhimmi kan worden gedood of als slaaf verkocht. Veel dhimmi’s hebben het afgedwongen respect voor hun moslimse meesters geïnternaliseerd, en zeggen en denken uitsluitend nog positieve gedachten waar het de islam betreft.
Hun leven wordt op een pathetische manier door voorzorgzucht jegens de islam in beslag genomen.
Bat Ye’or geeft in haar boeken honderden bladzijden voorbeelden. Die boeken zijn in het Engels vertaald, en Nederland nog nergens besproken. Het gaat onder andere om: The Dhimmi (1985), The Decline of Eastern Christianity under Islam: From Jihad to Dhimmitude (1996), en Islam and Dhimmitude: Where Civilizations Collide (2002).
b) iedereen weet dat het niet serieus is dus betekent het ook niks vanuit het oogpunt van de Islam en al helemaal niks vanuit het oogpunt van de wet
c) het is alleen respectloos vanuit de ogen van een moslim die dat baseert op zijn geloofsregels maar ik ben geen moslim en heb geen enkele verplichting naar zijn/haar geloofsregels. Als ik Mohammed wil tekenen dan impliceert het wel tekenen van Mohammed niet automatisch een gebrek aan respect omdat ik handel op basis van mijn normen waarin Mohammed geen enkele plaats heeft.
Als ik M. wil tekenen maar dat niet doe uit pieteit met de moslim die mij vraagt dat niet te doen dan respecteer ik diens verlangen en dat heeft weer niks te maken met hét respecteren van dé moslim.
Datzelfde geldt wanneer ik dat verlangen (van het niet tekenen dus) niet respecteer, het betekent niet dat ik de moslim niet respecteer, nee, ik stel simpelweg mijn verlangen om dat te tekenen boven het verlangen van de moslim dat ik dat niet doe.
Ik zeg niet gebeurtenissen van de dag, maar ik zeg nieuws van de dag. Daarvan is het een redelijke afspiegeling.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Nooit in Maastricht geweest zeker. foto
Bron : yoda
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken