Nieuws
NS haalt doelstellingen over 2006 niet

Naast de punctualiteit vreest NS ook voor de informatie voor reizigers op de stations en in de treinen bij vertragingen. Staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer) heeft het vervoerplan vandaag naar de Tweede Kamer gestuurd.
Afgelopen jaar wilde de vervoerder nog 86,5 procent van de treinen op tijd laten rijden, maar uiteindelijk werd dat 84,8 procent. Dat had volgens de onderneming te maken met een aantal grote storingen op het spoor, grootschalig gepland onderhoud en een nieuwe vertrekprocedure. Hierbij moeten alle deuren van de trein gesloten zijn, voordat het voertuig weg kan rijden. In 2006 zal de punctualiteit om dezelfde redenen onder druk staan, schrijft de NS.
Ik hou mijn hart vast voor wat betreft de totaal nieuwe dienstregeling die in december 2006 gaat plaatsvinden (waarbij sneltreinen vervallen en de intercities op veel meer plaatsen gaan stoppen).
Doet me trouwens aan die grap denken van Joep van het Hek: "Terroristen hebben gedreigt het nederlandse trein verkeer te ontregelen. Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ze geen gevoel voor humor hebben."
Waarom maken ze een plan en sturen ze dat naar de 2e Kamer? Ze zeggen aan het eind van het jaar toch weer "We hebben het net niet gehaal, maar dat kwam door het weer en door enkele grote problemen" en ondertussen keer op keer de prijs verhogen.
Laat ze een voorbeeld nemen aan Belgie!Die hebben een punctualiteit van 94%!
En t probleem ligt ook wel bij de overheid dat er te weinig geld wordt uitgegeven aan de NS, maar de NS zelf maakt er ook een zooi van.
2x via Utrecht gemoeten, en 1x was door een aanrijding. Kunnen hun ook niks aan doen.
En zoveel vertraging heb ik ook niet gehad.
Dus ik klaag niet foto
Als ze nou eens gingen werken i.p.v. rekenen, misschien helpt dat!
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
PSN ID: Cheironnl
Over informatie vind ik ook het klagen over het algemeen overdreven. Je krijgt tegenwoordig zelfs te horen waarom je al 1 minuut stil staat voor een rood sein. Natuurlijk zijn er ook situaties waar het echt fout gaat zoals spoorwijzigingen die weer gevolgd worden door nieuwe spoorwijzigingen en dergelijke, maar over het algemeen hebben we niet echt veel te klagen.
Neemt overigens niet weg dat ook ik nog regelmatig vertraging heb en me geld terug eis, echter je moet wel even reeel blijven met beschuldigingen.
*doet gemiddelde Nederlander na*
Gut o gut, 15% rijdt niet op tijd, waarvan het merendeel allicht maar een minuut of 5 of 10. Wat een ellende toch hier, laten we snel met z'n allen naar Sudan verhuizen, daar is het een stuk beter geregeld.
Vertraging? Biertje, peukie, boekje... vermaak ik me prima. Stel zeikerds
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
die hebben het openbaar vervoer vele malen beter geregeld foto
Ontopic:
Ik heb dit jaar al bij meer dan een kwart van de keren dat ik met de trein moest vertraging gehad of dat de trein maar gewoon helemaal niet reed. En dan was het hier nog niet eens zulk slecht weer of onderhoud aan het spoor foto
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
Wat dat gemekker over België betreft: kan je dat wel vergelijken? Wie zegt dat ze daaro net zo veel en vaak ritten hebben als hier? Met één rit per uur kan iedereen 95% halen. En ze hebben daar vast niet zo'n door de overheid verneukt pseudo-privaat stelsel met bedrijven à la Prorail.
i.p.v. strak plannen en al zeggen dat je je er niet aan kan houden,
als je tenminste als een beetje betrouwbaar bedrijf over wilt komen dan foto
Verder blijven er af en toe treinen wel regelmatig 2-3 minuutjes stilstaan maar dat is voor een overstap te garanderen. Soms komt de conducteur bij vertraging langs & vraagt die "moet je een overstap doen?" ... De conducteur meld dit dan door aan het station waar de trein netjes blijft wachten voor de mensen die een overstap moeten halen.
Bovendien is het ook in grote stations dat de treinen maar enkele minuten stilstaan. In de kleine stationnetjes heb je maar een kleine minuut de tijd om op te stappen foto
5 minuten is me een hele uitzondering :-) (uitgezonderd Centraat Station Antwerpen, Brussel, Mechelen, ..) maar dat is omdat deze stations de vertrekplaats zijn van bepaalde trajecten. (dus het is normaal dat een trein er soms een 15 minuten op voorhand staat)
Verder is het spoorwegnet in België wel degelijk druk ... neem maar eens de lijnen "Antwerpen-Brussel" (5-6 treinen per uur zowel IC/IR/L)) enzo .. Zolang je niet in een klein dorpje moet zijn heb je zowat om de 20 minuten altijd een trein foto
Dat de NS regelmatig problemen heeft ondervind ik maar al te goed foto
De trein "Amsterdam - Brussel" komt zowat altijd te laat aan in Antwerpen foto
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
Weer of geen weer. foto
Ik heb overigens (bijgehouden!) vertraging gehad op 50% van mijn treinreizen in 2006. Traject Heerlen-Utrecht. Zes treinreizen, totaal circa 2 uur vertraging.
Gelukkig heb ik nu een auto foto
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Ik woon in almere, daarvandaan kan de trein alleen richting lelystad, amsterdam of utrecht. voor slechts die 3 richtingen komen 16 treinen per uur langs.
En dan is almere nog een redelijk kleine stad.
Ondanks dit verschil ben ik het wel met je eens dat de spoorwegen in Belgie beter geregeld zijn.
Dat is geen nieuws, dat si altijd al zo geweest.
Nieuws is:
NS haalt doelstellingen over 2006
Nee van die klootviolen die denken toch nog even over te steken 'Dat haal ik wel'. Zwartrijders die agresief worden etcetc.
Of zoals afgelopen zaterdag 'awel, d'n machinist is ziek den volgende trein gaat over een uur.'
Planning:
-
En wat doen ze? Ze stellen hun eigenlijk doelstelling bij?!
Als we nu eerst eens beseffen dat er in Nederland 6500 km spoor ligt, er 14 vervoers bedrijven gebruik van maken. er per dag zo'n 5000 reizigers treinen en 200 goederen treinen rijden. er ongeveer 400 stations zijn. 1 miljoen reizigers per dag.
Probeer dat maar eens allemaal in te plannen. Reizigers willen aansluitingen halen, dus moet een trein maar wachten, 3 minuten later zit er weer een trein achter, die dus ook te laat komt. terwijl mensen op het volgende station boos zijn omdat die wachtende trein te laat is.
Omdat Prorail echter meer vervoerders heeft laat die de op tijd rijdende goederentrein (die maar 80km/h mag rijden voorgaan) waar die vertraagde intercity achteraan mag rijden.
Deze komt dus een kwartier te laat op zijn bestemming aan, terwijl hij al 5 minuten daarvoor vertrokken moest zijn enz enz.
Dan nog maar niet te denken over vertragingen door aanrijdingen, vandalisme enz
Maar misschien dat er een slimme Fokker een oplossing heeft weten te bedenken op het moment dat hij in de file stond omdat hij de trein heeft afgezworen.
Mensen hou toch eens op met klagen, zo slecht is het hier nog niet geregeld hoor! en werk ook zelf bv een beetje mee door niet allemaal via de zelfde deur in de trein te willen stappen (omdat dat zo lekker dicht bij de trap is)
Show me the real You, and i show you the real me.
Can we make a second first impression maybe?
Het is verdomme net 1 februari en nu al weten ze dat ze het niet zullen halen. Prutsers.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
De NS is weliswaar een zelfstandig bedrijf, maar de spoorbeheerder ProRail is nog in overheidshanden. De oorzaak van veel vertragingen komen op het conto van ProRail.
Daarnaast heeft de overheid nog altijd een dikke vinger in de NS. Het bedrijf heeft dus ook niet de mogelijkheid om zich vrijelijk te bewegen.
Je kunt dus wel stellen dat de privatisering is mislukt, maar juist omdat het geen echte privatisering is geweest.
trouwes wel knap dat ze al vantevoren kunnen weten dat ze het niet gaan halen..volgens mij rijden ze expres te laat foto
Mocht de overheid de NS beboeten, dan moet dat geld toch ergens vandaan komen, dus zullen de kaartjes wel weer verhoogd worden.
Ik kan me hier enorm over opwinden, maar wat schiet je er mee op? Niets.....
De NS wil bij 27 procent van de vertragingen reizigers in de trein informatie geven. Dat is toch schandalig weinig?
Dit jaar moet 78 procent van de treinen schoon zijn.
dus 22 % van de treinen zijn smerig. Gatverdamme, ik ga wel met de auto foto
Een beetje bedrijf wat zichzelf respecteerd streeft toch naar 100%. Wat een ambitie daar bij de NS foto
De overheid subsidieert nog steeds 60% van je treinkaart. Alleen als je een eerste klas kaart neem met vol tarief kom je in de buurt van de échte kosten. In feite is de trein dan veel duurder dan de auto. Oja, dat subsidieren komt vrijwel altijd uit de pot die wegenbelasting/accijns heet.
( ps. woon in Singapore foto )
wat nog belachelijker is en wat maar weinig mensen weten is dat er in de kaartjes automaten aanpassingen hebben plaatsgevonden.
dat heeft te maken met het feit waar de syntus rijdt.
Een vriend vertelde me ongeveer het volgende:
Hij reist van Eindhoven naar Oldenzaal
Nu was het altijd zo dat hij daarvoor ¤ 38,- betaalde
dit kwam omdat hij via zutphen ging ipv Deventer maar vanaf zutphen rijdt Syntus. Nu betaald hij ¤ 40,- en moet hij perse via Deventer want dat is de router van de NS. dat scheelt dus ¤ 2,- wil hij echter ¤ 38,- betalen moet hij eindhoven oldenzaal via Zutphen aangeven. terwijl dit nooit zowas
wat resulteerde dat hij in zutphen werd aangehouden en de mededeling kreeg dat hij zwart zou rijden foto
het punt is dat veel mensen dit niet zullen weten en de NS per keer dus mooi ¤ 2,- opstrijkt foto
De NS hoezo klant vriendelijk foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken