Nieuws
Geen doden bij vliegtuigbrand Toronto
Op het moment zijn hulpdiensten bezig met blussen. Over het aantal gewonden danwel doden is op dit moment nog niets bekend. Er zijn zo'n tweehonderd passagiers aan boord. Het toestel zou tijdens slecht weer van de baan zijn afgegleden, hoe dit kon gebeuren is vooralsnog niet bekend. Volgens getuigen kwamen er al stukken van het vliegtuig los voor het kon landen.
Het toestel kwam terecht in een bebost gebied naast een snelweg. Op deze snelweg zijn tientallen automobilisten inmiddels gestopt om naar het brandende toestel te kijken. Er zouden inmiddels passagiers uit het vliegtuig zijn gekomen en afgevoerd zijn naar het ziekenhuis. De luchthavenautoriteiten hebben een persconferentie aangekondigd.
Update 23:43
Volgens ooggetuigen zijn twee groepen mensen levend uit het vliegtuig gekomen. Hieronder zou zich ook de piloot van het toestel bevinden, zo meldde een verslaggeefster. De Airbus zou door een bliksemstraal zijn getroffen voor het van de landingsbaan gleed. Het vuur is inmiddels gedoofd.
CTV heeft met één van de overlevenden gesproken, hij meldde dat het vliegtuig, dat plaats biedt aan 297 passagiers, helemaal vol zat. De man, Roel Bramar, zat achterin het vliegtuig. "Ik moest rennen voor mijn leven", zo zei hij.
Update 23:52
Er zouden twee bussen vol passagiers naar ziekenhuizen zijn gebracht. Verschillende media berichten dat alle passagiers het toestel levend hebben verlaten. Er zouden veertien lichtgewonden zijn.

"Het vliegtuig dat..."Tx! fotoMaar het zal wel geen aanslag zijn. Gewoon een ongeluk is waarschijnlijker...
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
R.I.P.
ik wens de nabestaande heel erg veel sterkte!!
foto
laat er AUB veel overlevende zijn !!
fuck de policy. posten die hap!
Het FoK! Trailer Depot
't James Newton Howard fan topic!
Als ik het goed begrepen heb is er zo plus minus 9 min. na de landing een explosie geweest in het vliegtuig ( die explosie was duidelijk waarneembaar) men zegt ook dat het slecht weer was met veel regen en onweer ten tijde van de landing dus dat kan mogelijk die windshearing verklaren .
R.I.P. voor de overledenen, ik denk niet dat er nu nog kans is dat er overlevenden zijn, mits er al een reddingsoperatie op gang is, maar het nog niet bekend is...
edit: Ja, daarom wachten ze tot ze bijna geland zijn...
Echt een klote gezicht trouwens ... foto
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
En geloof er niks van. Een ongeluk claime is wel heel makkerlijk he om angst te zaaie
Het FoK! Trailer Depot
't James Newton Howard fan topic!
Volgens geenstijl tenminste.
Het gaat dus om vlucht AF 358. Vanochtend vertrokken vanaf Schiphol naar Charles de Gaulle, om vervolgens vanuit daar door te vliegen naar Toronto.
Ahoewel CNN het nog steeds over een vlucht vanaf Parijs heeft lijkt dit me nu wel duidelijk:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/vluchtschema.jpg
-nosnieuws edit-
Schiphol
Het vliegtuig vertrok dinsdagochtend nog vanaf Schiphol naar Charles de Gaulle in Parijs, om vervolgens vanuit daar door te vliegen naar Toronto.
Het vliegtuig biedt plaats aan 252 passagiers.
Later meer
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
Het FoK! Trailer Depot
't James Newton Howard fan topic!
Het FoK! Trailer Depot
't James Newton Howard fan topic!
foto
gevonden via : http://www.2ontario.com/webcam/home.asp
Maar in ieder geval veel sterkte aan de nabestaanden, als ik het zo zie zullen er niet veel overlevenden zijn foto
Zal wel het vele ijs zijn wat van het vliegtuig viel toen de flaps in werking wilden treden..
Ik vind dit nog eens extra eng omdat dit zo'n fly-by-wire toestel is. Er zijn al diverse bijna-ongelukken gebeurd met een Airbus vanwege dat systeem: piloten vergeten dat systeem nog wel eens over te schakelen van landen naar doorstart enz. Ik hoop niet dat het daar iets mee te maken heeft, want ongeveer alle airbus toestellen hebben dat systeem...
(een van die ongelukken was een demo-vlucht van een doorstart, wat de testpiloot gelukkig overleefde)
foto
-Edit- plaatjes graag wat kleiner
Wat ik raar vind: NOD meldt niets van een vlucht vanuit Amsterdam (tussenstop Parijs), maar zet de melding wel op TT pag. 106 (binnenlands nieuws) foto
Die vlucht staat in de timetable omdat de KLM vlucht die daarboven staat aansluitend is.
Je vliegt dus eerst met de KLM kist naar Parijs omdaar op de AF358 te stappen.....
http://maps.google.com/ma(...)7,0.014616&t=k&hl=en
De vlucht daarboven genoemd is echter de snelste door KLM uitgevoerde duurdere vlucht rechtstreeks naar Toronto die 25 minuten later is geland.
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
Date of Release: Aug 02, 2005
At 16:03 est., and Air France Airbus A340 overran Runway 23L by some 100 metres.
A press conference is scheduled to be held by the Greater Toronto Airports Authority (GTAA) at 18:00 hrs. at the GTAA"s Administration building located at 3111 Convair Drive (Renforth & 401).
Toronto Pearson International Airport remains operational. Prior to the overrun, the airport was under a ground stop program due to extreme weather conditions which resulted in the postponement of departing aircraft.
At this time, flights are still arriving.
The Transportation Safety Board has been alerted and is investigating.
The GTAA advises passengers to check with their airlines prior to coming to the airport.
The Airport Authority also advises travellers to check www.gtaa.com frequently for updates.
Maar ja, wellicht dat ze na de fusie KLM/Air France dergelijke constructies toch wat vaker toepassen...
Ten tweede is Fly-by-Wire niet iets wat je uit of aan zet, als je het uit zet stort het vliegtuig simpelweg neer omdat het vliegtuig dan niet meer bestuurd wordt.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
Het FoK! Trailer Depot
't James Newton Howard fan topic!
Het FoK! Trailer Depot
't James Newton Howard fan topic!
Roel zat trouwens achterin.
CNN: het toestel had moeite met remmen, daardoor reed-ie van de baan (geen vangnetten met remmechanismen?).
Status: Landed Altitude (feet) : N/A
Ground speed (knots) : N/A Equipment: A343
Departure Airport: CDG Actual Departure time: 1:15 pm
Arrival Airport: YYZ Actual Arrival time: 4:09 pm
Bron: http://travel.airwise.com
2 bussen met mensen naar het ziekenhuis.
Klinkt GOED voor een buikschuif met brand!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken