'Transformers-game aan de korte kant'
Transformers: Dark of the Moon is bewust geen lange game geworden. Ondanks gebrek aan tijd en geld wilde High Moon Studios wel een goede game uitgeven. "Daarom is onze game korter dan War of Cybertron", laat chef-designer Terry Spier weten in een interview met Novum Nieuws. Het spel komt deze week uit.
"We hebben hetzelfde productieschema aangehouden als bij War for Cybertron, maar de productie moest wel in de helft van de tijd gebeuren", laat Spier aantekenen. Games gebaseerd op films worden door critici vaak afgewimpeld vanwege de matige kwaliteit.
"Fanatieke gamers zullen door de game heen vliegen", voorspelt Spier. De Amerikaan stelt dat Dark of the Moon in de helft van de tijd van War for Cybertron uit te spelen is.
High Moon Studios heeft met Transformers: War for Cybertron een goede naam opgebouwd bij de fans van de robotserie. Als het aan Spier ligt, vindt de volgende Transformers-game van de gamestudio ook plaats op de Transformer-planeet Cybertron.
In die setting heeft de gamestudio meer artistieke vrijheid en is het bedrijf minder gebonden aan het handboek van speelgoedfabrikant Hasbro, die de continuïteit van de games, films en tv-series in de gaten houdt.
Transformers: Dark of the Moon is vanaf vrijdag te krijgen voor diverse spelcomputers. De game vertelt een verhaal dat voorafgaat aan de film die volgende week in première gaat.