THQ: games moeten goedkoper worden
THQ gaat het businessmodel van de verkoop van games aanpassen. Games worden in de basis goedkoper en zijn uit te breiden met DLC.
Brian Farell, CEO van THQ Inc., heeft aangegeven na te denken over nieuwe of andere manieren om artikelen aan de man te brengen. Het idee is om games voor een lagere prijs te verkopen waardoor meer consumenten de games kopen en dat er meer geld verdiend wordt door latere uitbreidingen van de games. Zeker gezien het huidige economische klimaat.
Het gaat echt om de verkoop van DLC. Farell geeft aan te denken dat het belangrijker is om een grote markt te hebben voor DLC van de games dan dat ze de prijs van de games hoog houden. De eerste titel die dit krijgt is MX vs. ATV. Deze titel daalt 20 dollar in prijs, naar 39,99 dollar.
Gamers schaffen een goedkope triple-A titel aan en vervolgens kunnen ze hun ervaring met de game uitbreiden door DLC aan te schaffen. THQ denkt dat dit de manier is van hoe het zal vergaan in gamesland. Op dit moment wordt voor de console-games meer DLC verkocht dan voor de PC-games.