C1000 schrapt stunt met goedkoop vlees
Supermarktketen C1000 heeft een plan om volgende week te stunten met lage vleesprijzen geschrapt. Aanleiding is de campagne die Wakker Dier tegen de zogenoemde kiloknallers voert. Dat blijkt uit een interne memo die de Volkskrant op zijn website heeft gezet.
Het plan was om volgende week vlees in de aanbieding te doen, maar daarvoor in de plaats wordt brood goedkoop aangeboden. Stichting Wakker Dier adviseerde de afgelopen maanden in radiospotjes ergens anders vlees te kopen omdat het vlees bij C1000 vaak 'goedkoper is dan kattenvoer'.
Boeren krijgen volgens de stichting te weinig geld voor hun vlees om goed voor hun dieren te kunnen zorgen. C1000 is het daar niet mee eens en stelt dat het goedkoper kan zijn omdat het een eigen slagerij heeft, maar 'vanwege de Wakker Dier-spotjes leek het ons op dit moment niet verstandig om olie op het vuur te gooien door heftig met vlees te adverteren', zegt een woordvoerder in de Volkskrant.
Dat betekent echter niet dat het vleesbeleid blijvend is veranderd. Wel had C1000 de afgelopen week voor het eerst biologisch vlees in de aanbieding.