Bungie: "Jammer van matchmaking in Firefight"
Bungie is tot inkeer gekomen, ze hebben bij monde van community manager Brian Jarrard spijt van het ontbreken van matchmaking in de Firefight-mode van Halo 3: ODST.
Indertijd werd al gezegd dat het team geen tijd had om matchmaking te activeren voor Firefight, volgens de developer had deze feature maanden gekost om te maken. Bungie zou nu met alle liefde terug willen gaan en de mode in Firefight willen implementeren, maar het is een te grote feature met te ingrijpende gevolgen voor de code om via een patch werkend te krijgen. Het is tegelijkertijd waarschijnlijk de reden dat Halo 3: ODST online niet even populair is al andere Halo-titels.
I regret not being able to go back and make Firefight in ODST work and have match-making. I think we would have loved to have done that. We've heard it from the fans, we've heard it from the press. It's definitely something we'd have loved to be able to do but we didn't have the scope on the project. We didn't have the time.
We accomplished a tremendous amount, but that's probably the reason ODST isn't being played as much right now as we'd like. It has had a shorter lifecycle than any of the Halo titles before. But Reach is our big chance to make up for some of those things.
Gelukkig komt Halo: Reach dit jaar uit en kunnen we hopelijk wel online Firefighten met willekeurige vreemde mensen.