Interview Unreal 2007
"[...] we're not 100% sure how the kind of stuff we do with mods and downloadable content fits [...] we're probably going to be pretty guarded about what we can and can't do on the PS3 right now, but we're pretty optimistic that we're going to be able to do a lot of the cool stuff that we're able to do on PC."
Over de verschillen in gameplay op de twee platformen is nog wat onduidelijkheid. Aangezien het besturen van voertuigen iets makkelijker gaat met de analoge stick van de PS3 zijn er plannen om de PS3 versie iets meer te richten op voertuigen.
"[In] general we feel that vehicles really match with the input device of a console better. So perhaps that means more of an emphasis on vehicle focused game types. There will be differences between the PC and PS3 versions, no doubt, but we just not 100% certain what they're going to be."
Ook wordt de gameplay teruggebracht naar de basis van de originele Unreal Tournament om zo het gat tussen de PS3 controller en de snelheid van de muis te beperken. "Crazy mobility" zoals wall-jumps die zijn toegevoegd in de laatste releases zullen worden geschrapt om de console controller bruikbaar te houden.
"[...]actually what we're doing is simply de-emphasizing some of the crazy jumping around stuff that you could only really justify doing if you could turn 180 degrees almost instantly like you can with a mouse.[...] we're removing a little bit of the crazy mobility that got added with 2003 and 2004."
Verder zullen de gamemodes worden teruggebracht naar de essentie zodat de verschillende gamers niet te veel naast elkaar verschillende zitten te spelen modes spelen. Capture the flag, Team Deathmatch and Onslaught zullen echter zeker niet ontbreken. Assault mode zal verdwijnen en worden geintegreerd in de nieuwe Onslaught 2.0 waarin een match misschien zelfs over meerdere maps zal worden gespeeld, waarin de gebeurtenissen in voorgaande maps invloed kunnen hebben op de gameplay.
"Yeah we're not a hundred percent sure what direction that's going to take. We are interested in branching campaigns. So how you play one map determines what vehicles and weapons you have in the next map and perhaps even what the map you play next is [...]"
Verder worden er natuurlijk meer wapens, kanonnen en voertuigen toegevoegd en zal er hoogstwaarschijnlijk gebruik worden gemaakt van de krachtige PS3 physics mogelijkheden in samenwerking met physics expert Aegea. PC gebruikers zullen eventueel gebruik kunnen maken van de PhysX uitbreidingskaart om ook met de PC versie te kunnen genieten van deze features. Het spel zal vooral in het begin meer gericht zijn op de PS3; de features van de PS3 zullen dan later eventueel naar de PC worden geport en dan gratis te downloaden zijn.
Meer over deze game zal ongetwijfeld bekend worden gemaakt op de E3, waar Fok!Games natuurlijk aanwezig zal zijn!