Klant vraagt 90 miljoen voor gemiste koffie

Een Starbucks-klant in de VS probeert via een rechtszaak een schadevergoeding van circa 90 miljoen euro te krijgen. Dit doet de klant nadat Starbucks haar had verteld dat een actie voor gratis koffie, waar de vrouw de bon voor had, gestopt was. Volgens Starbucks omdat het "zijn doel voorbij geschoten was". De advocaat van de vrouw zegt dat het bedrag gelijk staat aan de kosten van alle gratis drankjes van alle klanten die weggestuurd zijn, na het stopzetten van de actie. Hij hoopt dan ook dat miljoenen zich zullen melden.

Het bedrijf had het aanbod voor een gratis drankje naar eigen medewerkers in het zuidoosten van de VS gemaild, met de instructie om het door te sturen naar familie en vrienden. Zoals zoveel populaire dingen op het net, was de e-mail al snel doorgestuurd naar waarschijnlijk miljoenen mensen en verscheen het op diverse websites. Toen Starbucks vervolgens de enorme stormloop op zich af zag komen, trok het de actie in.

Een klant in New York City voelde zich zo verraden dat ze een advocaat benaderde. Deze beschuldigde het bedrijf van fraude en hoopt dat vele anderen die ook hun gratis drankje misten, zich melden. Juristen schatten de kans dat de vrouw gelijk krijgt echter minimaal.



Met dank aan Chillmeister voor de submit.