Nieuws
Olietanker voor Litouwse kust gestrand
Woensdagavond is een tanker met vijftigduizend ton ruwe olie aan de grond gelopen voor de Litouwse havenstad Klaipeda, aldus het Litouwse persbureau ELTA.
Mogelijk is het schip hierbij lek gestoten. Deskundigen onderzoeken of dit het geval is, en of er mogelijk lekken en breuken gaan ontstaan waaruit de olie de zee in kan stromen.
Gelijk aanpakken!! nog zo\'n ranzige drap erbij kunnen we niet gebruiken.
Voor de havenstad... kan dus van alles zijn, storm... mislukte sleeppoging... slechte pilot... defect roer... defecte motoren... zandbank...
Enz, er moet nogal wat gebeuren voordat zo\'n ding lek is, kijk alstie op de rotsen loopt dan wil die wel lek gaan maar als hij op een zandbank ligt of een stukje op de kade dan is er niet zo\'n probleem, eraf slepen en doorvaren.
Das zo dom van het beleid in heel de wereld... :/
foto
Eerst die bij Spanje, daarna deze...
Gaat goed met de wereld, nog ff zo doorgaan, en dan gaat het wel snel naar de klote.
anders gaat mijn zomervakantie bestemming ... nouja nog even wchten met boeken
iGEM
quote:
Ik hoop dat de tanker wel LEEG is...
quote:
vijftigduizend ton ruwe olie
Hopelijk gaat het bij deze tanker wel goed gaat. En dat er niet weer zoveel milieu aangetast wordt
Het kan niet langer zo.
En een Oliepijp leiding is ook geen oplossing.
Kijk maar een naar Russland.
Dan krijgen we tankers met gedestileerd water foto
Het gaat er niet zozeer om dat ze een opknap beurt krijgen ze moeten gewoon alleen nog tankers met dubbele wanden gebruiken wat tegenwoordig verplicht is voor een nieuwe tanker.
[ Dit bericht is gewijzigd door JustNuts ]
Echt klasse jongens, ga zo door... fotofotofoto
echt klote dus weer zeker weer zo\'n 1 wandig schip wat totaal onveilig onder panameese vlag vaart!
********ZUCHT!!!!********* foto
Het is een mooi streven om te eisen dat alle tankers dubbele wanden moeten hebben. Maar dat kan niet 1-2-3 worden ingevoerd. Nu vaart 80% van het tanker tonnage nog rond met enkele wanden.
Omdat een enkelwandige tanker niet verbouwd kan worden naar dubbelwandig moeten ze AL die 80% van het tanker tonnage vervangen voor nieuwbouw. De reders kunnen dit 1-2-3 NIET betalen. Omdat elke nieuwe tanker ettele miljoenen kost en er ongelooflijk veel rondvaren, DUH!!!
Nieuwbouw tankers zijn idd dubbelwandig, dat is vereist volgens internationale verdragen.
Olie moet hoe dan ook verscheept worden. De markt voor olie shipping werkt met vrij marginale winstmarges, dus daar valt niets te behalen.
Er wordt aan gewerkt, maar de olie reders moeten daarvoor wel eerst een hoop centjes bij elkaar sprokkelen. Bovendien zijn ze nog bezig met afschrijvingen over de huidige vloot, ook geen kattepis. Bovendien zijn er een hele hoop reders die gewoon geen drol geven om risico\'s, ze zijn toch goed verzekerd als het schip naar de kelder gaat. (Veelal reders uit Rusland, Griekenland, Malta, Roemenie, Liberia, en andere exotische belastingparadijsjes). Daargelaten dat er ook een hoop reders zijn die WEL voor hun verantwoording opkomen en bij het verschepen van zwarte drek zo omzichtig mogelijk te werk gaan.
Besef trouwens eens hoeveel van die smerige enkelwandige bakken jaarlijks Rotterdam binnenlopen. De petro-industrie in de Europoort is echt een tijdbom voor de Nederlandse kustlijn. Statistisch gezien moet het hier ook een keer fout gaan. foto
Schepen van twijfelachtige reders hebben wel vaker problemen met defecte stuurinstallaties, blackouts, enzovoorts. Ook het weer, beloodsing en slepers spelen kunnen een rol spelen bij een ongeval.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken