Nee, ze moet nog gewoon naar school en die reis haalt ze nooit.
Maar ik ben het gezeik erom zo zat dat ze haar maar gewoon in die boot moeten stoppen, en dan zoek het maar uit. Als je dan zo eigenwijs bent.. Maar wel eerst een contract ondertekenen dat je voor de volle 100% zelf verantwoordelijk bent.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Eerst een contract tekenen waarin staat dat niemand behalve Laura's ouders verantwoordelijk zijn voor de gevolgen en dat dus alleen ZIJ voor de eventuele kosten mogen opdraaien.
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:34 schreef gammapooka het volgende: Hoe zouden jullie het allemaal vinden als een ander beslist wat JOU kind wel of niet mag ?
Laat dat kind toch lekker haar gang gaan.
Ehm. Schoolplicht en op je 14e mag je niet stemmen, niet trouwen, niet rijden, niet drinken.
Soms moet de staat ingrijpen als de ouders incapabel zijn.
Absoluut, zij en haar ouders hebben groot gelijk. Ze voldoet aan al haar verplichtingen, en het kind is een stuk volwassener dan de meeste mensen die het triviale nummertje 18 wel zijn gepasseerd.
Toen ik 12 was ging ik met een 4PK Zodiac bootje ook overal naartoe met m'n vriendjes. Ja, we vaarden verantwoord. Ja, we konden goed zwemmen. En ja, we wisten de regels ondanks dat we geen vaarbewijs hadden. En ja, we kwamen weleens in de problemen: vast zitten, een lek compartiment, slecht weer en moeten hozen, geen brandstof meer en moeten roeien, et cetera.
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:39 schreef Interloper het volgende: Eerst een contract tekenen waarin staat dat niemand behalve Laura's ouders verantwoordelijk zijn voor de gevolgen en dat dus alleen ZIJ voor de eventuele kosten mogen opdraaien.
Daarna mag ze van mij heel hard opkankeren.
What the fuck, een contract waarin zoiets staat? Ze ZIJN toch ook verantwoordelijk, wie heeft er ooit iets anders beweerd? Dat willen die ouders juist, maar die tyfuslijers van de regering met hun eeuwige bemoeizucht moeten hun neuzen er weer tussen proppen en wel even bepalen wat goed voor dat kind is en wat niet. Het is het leven van Laura, en als haar ouders het goedvinden (want als kind luister je nog gewoon naar je ouders) dan mag ze gaan. Ben ik nou zo verschrikkelijk liberaal (echt liberaal, niet VVD-'liberaal') of willen sommige mensen in dit topic gewoon zo graag gedomineerd worden door de staat? Blijkbaar is het gewoon beter als je niet meer zelf hoeft na te denken.
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 19:50 schreef Mutsaers__78 het volgende: Het enige juiste antwoord is: geen mening, tenzij je haar persoonlijk kent...
Verder dit natuurlijk.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
En voor haar zeiltocht? Volgens mij is het kinderarbeid en valt dit onder het kopje risicovol werk waar iemand 18 voor moet zijn. In dit geval zijn dan haar sponsoren haar werkgevers en daarmee volleidg aansprakelijk en verantwoordelijk!
A. Dat gedrag van een verwend kind moet je niet belonen. Een boot en training op kosten van pap, en als er iemand dwars ligt loop ik lekker weg. B. De hersenen van kinderen zijn op die leeftijd nog lang niet in staat om de risico's in te schatten en lange termijn gevolgen te overzien. C. Een hellend vlak, het volgende kind wil op zn 12e het record verbeteren, daarna 11 etc. Waar houdt het op? D. De wereld loopt niet weg, ze kan over een paar jaar ook een rondje varen. De eerste zal ze toch niet zijn, de jongste is geen record. E. De kosten voor onze maatschappij zijn al hoog en wie weet wat erbij komt als het fout gaat. Ze moet dan gered worden (als ze nog leeft) en wie is er dan verantwoordelijk? F. Elk kind (en elke ouder) dat onder de leerplicht uit wil komen of iets wil gaan doen wat niet verstandig is kan nu naar Laura wijzen.
Dom dom dom.
[ Bericht gewijzigd door ph4ge op woensdag 28 juli 2010 @ 17:35 ]
Dit soort dingen zou juist meer gestimuleerd moeten worden vind ik. Als de begeleiding van de ouders goed is, prima!
Het gaat er niet om of ze het haalt of niet. Iemand die een doel heeft, welk doel dan ook (nee geen massamoorden en zo) moet gestimuleerd worden. Hoe meer hoe beter.
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:48 schreef ph4ge het volgende: A. Dat gedrag van een verwend kind moet je niet belonen. Een boot en training op kosten van pap, en als er iemand dwars ligt loop ik lekker weg.
Jaloers.
quote:
B. De hersenen van kinderen zijn op die leeftijd nog lang niet in staat om de risico's in te schatten en lange termijn gevolgen te overzien.
Elke kind is anders, de 1 is met tien al verantwoordelijk genoeg om een 10 gangen diner in een 5 sterren restaurant te verzorgen, de ander is met 50 nog een kind. Zolang je haar persoonlijk niet kent kan je niet over haar 'volwassenheid' oordelen.
quote:
C. Een hellend vlak, het volgende kind wil op zn 12e het record verbeteren, daarna 11 etc. Waar houdt het op?
Bull, zie vorige punt, er word per geval bekeken of een persoon ook daadwerkelijk volwassen genoeg is.
quote:
D. De wereld loopt niet weg, ze kan over een paar jaar ook een rondje varen
Wat snap je niet aan een record behalen om het als jongste te doen?
quote:
E. De kosten voor onze maatschappij zijn al hoog en wie weet wat erbij komt als het fout gaat. Ze moet dan gered worden (als ze nog leeft) en wie is er dan verantwoordelijk?
Dom dom dom.
Ah gut, het gaat om de kosten Reddingsmaatschappijen en hun personeel worden betaald of ze nu iemand redden of niet En verantwoordelijkheid, bij haarzelf en bij haar ouders.
Man man, je mocht tot je 15de zeker de straat niet oversteken zonder je moeders handje vast te houden
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!! Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws. Laboro te salutante
Vorig jaar zou ik gezegd hebben van niet. Maar blijkbaar hebben ze zich in de afgelopen maanden goed voorbereid. Want alle bezwaren zijn weggewerkt. Dus denk wel dat ze er klaar voor is.
Maar ja, ben blij dat ze gaat. Want dan wordt het hopelijk wat stiller rond Laura.
Ze mot gewoon naar school. Klaar. Iedereen in Nederland moet van zijn vijfde tot zijn achttiende verjaardag naar school. Deze leerplicht is vastgelegd in de Leerplichtwet.
Op woensdag 28 juli 2010 @ 09:29 schreef Klaasvager het volgende: Wat een bullshit. Het is ten eerste leerplicht, en dat is geen probleem. Daarin zijn voorzieningen opgenomen waardoor het wel kan. Wat stemmen en zeilen met elkaar te maken hebben is mij in ieder geval geheel onduidelijk.
Daarnaast heb je incapabel en incapabel. Ik kan niet zeggen of de ouders wel of niet capabel zijn. Ik ken ze niet. Echter kan ik wel zeggen dat jij incapabel bent om een uitspraak over andermans ouders te doen.
Sommige dingen mogen kinderen gewoon niet, ook niet als de ouders het goed vinden.
De Raad voor de Kinderbescherming gaat niet in hoger beroep in de zaak van het zeilmeisje Laura.De rechter gaf gisteren de volledige zeggenschap terug aan haar ouders.De 14-jarige wil solo rond de wereld zeilen en dat mag van haar ouders.Laura wil komende maand vertrekken.De Kinderbescherming wil een eind aan alle procedures,ook al is de raad nog steeds tegen de soloreis.
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:36 schreef DeX090 het volgende: [..]
What the fuck, een contract waarin zoiets staat? Ze ZIJN toch ook verantwoordelijk, wie heeft er ooit iets anders beweerd? Dat willen die ouders juist, maar die tyfuslijers van de regering met hun eeuwige bemoeizucht moeten hun neuzen er weer tussen proppen en wel even bepalen wat goed voor dat kind is en wat niet.
Dat van dat contract moet je natuurlijk niet al te letterlijk nemen. Ik wilde eigenlijk vooral kilheid en zakelijkheid uiten t.o.v dat loeder.
En als de regering zich er niet mee bemoeit en Laura verongelukt, dan krijgt Nederland de hele diplomatieke wereld op haar dak. M.a.w, het is gewoon nooit goed. Bij Bureau Jeugdzorg doen ze, hoe zeurderig ook, gewoon wat er van ze verwacht wordt. We zijn hier tenslotte niet in één of ander pauperland waar niemand zich om kinderen bekommert.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het er persoonlijk mee eens ben. Van mij mag iedereen doen waar hij of zij zin in heeft. Maar ik behoud mezelf het recht voor om Laura's aandachtsgeile ouders vierkant uit te lachen als het uitdraait op een ramp en Laura in zeven stukken terugkeert
Op woensdag 28 juli 2010 @ 01:43 schreef BasOne het volgende: Elke kind is anders, de 1 is met tien al verantwoordelijk genoeg om een 10 gangen diner in een 5 sterren restaurant te verzorgen, de ander is met 50 nog een kind. Zolang je haar persoonlijk niet kent kan je niet over haar 'volwassenheid' oordelen.
Niks onzin. Puur biologisch. Google het eens. Zelfs als ze zeer vroeg rijp zou zijn (wat niet blijkt uit haar media optredens iig) kan ze biologisch gezien nooit klaar zijn.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 01:43 schreef BasOne het volgende: Bull, zie vorige punt, er word per geval bekeken of een persoon ook daadwerkelijk volwassen genoeg is.
Daar moet je dus niet aan beginnen, het schept een precedent voor elk kind dat onder de leerplicht (of andere regels) uit wil komen. Dat is nog los van of het verder verstandig is om iemand een jong kind een zinloos en groot risico te laten nemen. Ze zou een enorme freak zijn als ze de hersenen had van een volwassenen, volgens mij is daar geen onderzoek naar gedaan. Bovendien zijn de regels er niet voor niets en die moet je niet arbitrair gaan uitleggen, zeker niet in het geval van jonge kinderen.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 01:43 schreef BasOne het volgende: Wat snap je niet aan een record behalen om het als jongste te doen?
Lees mn punt nog eens.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 01:43 schreef BasOne het volgende:Ah gut, het gaat om de kosten Reddingsmaatschappijen en hun personeel worden betaald of ze nu iemand redden of niet En verantwoordelijkheid, bij haarzelf en bij haar ouders.
Ach gut, het is een hele lijst argumenten. Lokale reddingsmaatschappijen worden echt niet door Nederland betaald en de Nederlandse marine is ook niet overal te gelijk aanwezig. Ze kan zelf niet verantwoordelijk worden gehouden, ze kan biologisch gezien nooit de gevolgen van haar beslissing overzien en ook voor de wet is ze nog lang niet toerekeningsvatbaar.
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 @ 01:43 schreef BasOne het volgende:Man man, je mocht tot je 15de zeker de straat niet oversteken zonder je moeders handje vast te houden
Ja, je betoog krijgt veel meer kracht als je het inhoudelijke negeert en maar op de persoon speelt. Je hebt geen enkel argument genoemd waarom ze het wel zou moeten doen.
Op woensdag 28 juli 2010 @ 20:52 schreef Phreakingout het volgende: Jezus, laat dat kind verdrinken zeg.. 14 jaar zeg komop. Ga met Duplo spelen!! Hoop dat ze piraten tegenkomt.
Op die leeftijd speel je toch al minimaal met Lego
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:24 schreef MHD83 het volgende: Absoluut, zij en haar ouders hebben groot gelijk. Ze voldoet aan al haar verplichtingen, en het kind is een stuk volwassener dan de meeste mensen die het triviale nummertje 18 wel zijn gepasseerd.
Toen ik 12 was ging ik met een 4PK Zodiac bootje ook overal naartoe met m'n vriendjes. Ja, we vaarden verantwoord. Ja, we konden goed zwemmen. En ja, we wisten de regels ondanks dat we geen vaarbewijs hadden. En ja, we kwamen weleens in de problemen: vast zitten, een lek compartiment, slecht weer en moeten hozen, geen brandstof meer en moeten roeien, et cetera.
Ik ben jaloers op d'r, en gun het haar van harte.
Hoezo is ze volwassener dan de meeste 18 jarige? omdat ze alleen wil zeilen? op je 12e met een bootje rondvaren is anders dan met een zeilboot de wereld gaan rondzeilen..
Laat haar toch gewoon gaan,zolang de verzekeringspremie en het ondersteunend team maar door haar zelf betaald wordt vindt ik het allemaal prima. Wintersporters die ongeoefend van de helling gaan kosten onze staat immers al vele malen meer,vrije wil kost nu eenmaal geld.
Op dinsdag 27 juli 2010 @ 21:48 schreef ph4ge het volgende:
B. De hersenen van kinderen zijn op die leeftijd nog lang niet in staat om de risico's in te schatten en lange termijn gevolgen te overzien.
Vroegah werden landen en legers geleid door mensen van die leeftijd en jonger en werden allang als volwassenen gezien en gedroegen zich op die manier. Dat wij in onze maatschappij ze als een stelletje domme schapen zien die niks kunnen tot ze de 'magische' leeftijd van 18 bereikt hebben en ze ook zo behandelen slaat natuurlijk nergens op. Mensen van die leeftijd kunnen prima voor zichzelf zorgen en opkomen indien je ze de kans geeft ipv ze te betuttelen alsof het babies zijn.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
Op donderdag 29 juli 2010 @ 16:34 schreef Augy het volgende: Alleen zij weet of ze er klaar voor is
Denken dat je ergens klaar voor bent en er ook klaar voor zijn is niet hetzelfde Dat geld trouwens niet alleen voor haar Je weet vaak pas achteraf of je er echt klaar voor was
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 @ 11:05 schreef dontcare het volgende: [..]
Vroegah werden landen en legers geleid door mensen van die leeftijd en jonger en werden allang als volwassenen gezien en gedroegen zich op die manier. Dat wij in onze maatschappij ze als een stelletje domme schapen zien die niks kunnen tot ze de 'magische' leeftijd van 18 bereikt hebben en ze ook zo behandelen slaat natuurlijk nergens op. Mensen van die leeftijd kunnen prima voor zichzelf zorgen en opkomen indien je ze de kans geeft ipv ze te betuttelen alsof het babies zijn.
Vroeger waren ze getrouwd wanneer ze 12 waren en hadden ze kinderen als ze 14 waren Waren (grote) leeftijd verschillen geen probleem en incest ook niet Kinderen moesten al werken nadat ze konden lopen (of niet veel later) en onderwijs was er vaak niet Dus ? Wanneer een meisje van 14 met een man van 25 wil trouwen sta jij daar ook achter ? Vroeger was dat ook geen punt nl
Op donderdag 29 juli 2010 @ 17:33 schreef EricOscuro het volgende: Kunnen we op Fok straks geen dagelijks verslag krijgen van Laura's vorderingen op zee? Lijkt me zo leuk voor al die Laura haters... ze willen het niet lezen, maar ze zitten zo met dwangmatige impulsen... dat ze dag na dag de vorderingen toch lezen.
Linkje naar haar website ? En anders doe je het gewoon zelf
Op donderdag 29 juli 2010 @ 22:55 schreef mschol het volgende: [..]
mensen die denken iets van een compleet onbekende te denken te weten !
wat een fail Poll..
Dan zou je dus alleen 'geen mening' mogen antwoorden op dit soort polls ? Er wordt naar een mening gevraagd toch ? Of reageer jij alleen wanneer je de persoon of omstandigheden 100% kent ? (dan heb ik het over 'in het algemeen' niet alleen in dit geval tenzij jij een reden ziet om dit als een speciaal geval te zien )
Eigenlijk kan het me niks schelen of ze wel of niet gaat varen. Toch hoop ik stiekem dat er iets gebeurd waardoor ze met hangende pootjes terugkeerd naar paps en mams.
Theoretisch gezien lijkt het me niet geweldig, 14 is vrij jong en ik zou mijn kind toch eerst een diploma laten halen op de middelbare school. Maar hee, ik ken het kind niet, wellicht is ze erg volwassen voor haar leeftijd.
Geen mening dus, ik ken het kind persoonlijk niet, dus kan ook niet over de situatie oordelen. Ik ben inmiddels wel zeilmeisjes-moe, dus kunnen we het weer eens ergens anders over hebben? Een andere poll op de FP please?
Feauteaux You make me sick, because I adore you so... Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
Op vrijdag 30 juli 2010 @ 06:27 schreef Paradestraat het volgende: [..]
Dan zou je dus alleen 'geen mening' mogen antwoorden op dit soort polls ? Er wordt naar een mening gevraagd toch ? Of reageer jij alleen wanneer je de persoon of omstandigheden 100% kent ? (dan heb ik het over 'in het algemeen' niet alleen in dit geval tenzij jij een reden ziet om dit als een speciaal geval te zien )
Ik vind het ook raar hoor. Erg knap ook dat iedereen zo even van achter de computer kan beoordelen of iemand ergens klaar voor is.
Feauteaux You make me sick, because I adore you so... Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
Sommige mensen zijn veel volwassener dan FOKkers hier, lekker sterk he achter je pc! Laat haar toch lekker gaan, als ze het haalt juicht iedereen op FOK. Haalt ze het niet zegt iedereen, ik zei het toch. Maar we vergeten een ding......dromen....die hebben we allemaal gehad op die leeftijd. Dat zij het waar kan maken brengt emotie's op he?
Hopelijk vinden de piraten haar en horen we als laatste bericht over haar: "Laura (want iedereen weet haar achternaam natuurlijk) ontvoert door Somalische piraten."
Maar dan geen update bericht uiteraard!
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Zij wilt alleen varen, laat der dan ook lekker gaan.. tjuus, goeie reis.
dus laat haar lekker doen wat ze zelf wil.
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Maar ik ben het gezeik erom zo zat dat ze haar maar gewoon in die boot moeten stoppen, en dan zoek het maar uit. Als je dan zo eigenwijs bent.. Maar wel eerst een contract ondertekenen dat je voor de volle 100% zelf verantwoordelijk bent.
Laat der maar lekker gaan als ze da wil.. En ontneem die ouders het ouderschap.. K Thx Bye!
http://www.haarlemsdagbla(...)er+%2816%29+gecrasht
Daarna mag ze van mij heel hard opkankeren.
Soms moet de staat ingrijpen als de ouders incapabel zijn.
Daar heeft verder niemand iets mee te maken, behalve haar ouders.
Toen ik 12 was ging ik met een 4PK Zodiac bootje ook overal naartoe met m'n vriendjes. Ja, we vaarden verantwoord. Ja, we konden goed zwemmen. En ja, we wisten de regels ondanks dat we geen vaarbewijs hadden. En ja, we kwamen weleens in de problemen: vast zitten, een lek compartiment, slecht weer en moeten hozen, geen brandstof meer en moeten roeien, et cetera.
Ik ben jaloers op d'r, en gun het haar van harte.
Verder dit natuurlijk.
En voor haar zeiltocht? Volgens mij is het kinderarbeid en valt dit onder het kopje risicovol werk waar iemand 18 voor moet zijn. In dit geval zijn dan haar sponsoren haar werkgevers en daarmee volleidg aansprakelijk en verantwoordelijk!
Zelfs FOK gaat mee in de hype met meerdere items over dat verwende nest
B. De hersenen van kinderen zijn op die leeftijd nog lang niet in staat om de risico's in te schatten en lange termijn gevolgen te overzien.
C. Een hellend vlak, het volgende kind wil op zn 12e het record verbeteren, daarna 11 etc. Waar houdt het op?
D. De wereld loopt niet weg, ze kan over een paar jaar ook een rondje varen. De eerste zal ze toch niet zijn, de jongste is geen record.
E. De kosten voor onze maatschappij zijn al hoog en wie weet wat erbij komt als het fout gaat. Ze moet dan gered worden (als ze nog leeft) en wie is er dan verantwoordelijk?
F. Elk kind (en elke ouder) dat onder de leerplicht uit wil komen of iets wil gaan doen wat niet verstandig is kan nu naar Laura wijzen.
Dom dom dom.
[ Bericht gewijzigd door ph4ge op woensdag 28 juli 2010 @ 17:35 ]
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
Als de begeleiding van de ouders goed is, prima!
Het gaat er niet om of ze het haalt of niet. Iemand die een doel heeft, welk doel dan ook (nee geen massamoorden en zo) moet gestimuleerd worden. Hoe meer hoe beter.
Elke kind is anders, de 1 is met tien al verantwoordelijk genoeg om een 10 gangen diner in een 5 sterren restaurant te verzorgen, de ander is met 50 nog een kind.
Zolang je haar persoonlijk niet kent kan je niet over haar 'volwassenheid' oordelen.
Bull, zie vorige punt, er word per geval bekeken of een persoon ook daadwerkelijk volwassen genoeg is.
Wat snap je niet aan een record behalen om het als jongste te doen?
Ah gut, het gaat om de kosten
Reddingsmaatschappijen en hun personeel worden betaald of ze nu iemand redden of niet
En verantwoordelijkheid, bij haarzelf en bij haar ouders.
Man man, je mocht tot je 15de zeker de straat niet oversteken zonder je moeders handje vast te houden
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
Maar ja, ben blij dat ze gaat. Want dan wordt het hopelijk wat stiller rond Laura.
Iedereen in Nederland moet van zijn vijfde tot zijn achttiende verjaardag naar school. Deze leerplicht is vastgelegd in de Leerplichtwet.
Laura op weg!
Laura aankomts hawai
Laura mysterieus verdwenen
Joran van der Sloot onkent alles
maarja we zien wel wat er gebeurt he
[ Bericht gewijzigd door Python-NL op woensdag 28 juli 2010 @ 16:34 ]
De Raad voor de Kinderbescherming
gaat niet in hoger beroep in de zaak
van het zeilmeisje Laura.De rechter gaf
gisteren de volledige zeggenschap terug
aan haar ouders.De 14-jarige wil solo
rond de wereld zeilen en dat mag van
haar ouders.Laura wil komende maand
vertrekken.De Kinderbescherming wil een
eind aan alle procedures,ook al is de
raad nog steeds tegen de soloreis.
En als de regering zich er niet mee bemoeit en Laura verongelukt, dan krijgt Nederland de hele diplomatieke wereld op haar dak. M.a.w, het is gewoon nooit goed. Bij Bureau Jeugdzorg doen ze, hoe zeurderig ook, gewoon wat er van ze verwacht wordt. We zijn hier tenslotte niet in één of ander pauperland waar niemand zich om kinderen bekommert.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het er persoonlijk mee eens ben. Van mij mag iedereen doen waar hij of zij zin in heeft. Maar ik behoud mezelf het recht voor om Laura's aandachtsgeile ouders vierkant uit te lachen als het uitdraait op een ramp en Laura in zeven stukken terugkeert
Daar moet je dus niet aan beginnen, het schept een precedent voor elk kind dat onder de leerplicht (of andere regels) uit wil komen. Dat is nog los van of het verder verstandig is om iemand een jong kind een zinloos en groot risico te laten nemen. Ze zou een enorme freak zijn als ze de hersenen had van een volwassenen, volgens mij is daar geen onderzoek naar gedaan. Bovendien zijn de regels er niet voor niets en die moet je niet arbitrair gaan uitleggen, zeker niet in het geval van jonge kinderen.
Lees mn punt nog eens.
Ach gut, het is een hele lijst argumenten. Lokale reddingsmaatschappijen worden echt niet door Nederland betaald en de Nederlandse marine is ook niet overal te gelijk aanwezig. Ze kan zelf niet verantwoordelijk worden gehouden, ze kan biologisch gezien nooit de gevolgen van haar beslissing overzien en ook voor de wet is ze nog lang niet toerekeningsvatbaar.
Ja, je betoog krijgt veel meer kracht als je het inhoudelijke negeert en maar op de persoon speelt. Je hebt geen enkel argument genoemd waarom ze het wel zou moeten doen.
op je 12e met een bootje rondvaren is anders dan met een zeilboot de wereld gaan rondzeilen..
Wintersporters die ongeoefend van de helling gaan kosten onze staat immers al vele malen meer,vrije wil kost nu eenmaal geld.
Katten met foto's
Katten met Filmpjes
Tip: voordat je andere op fouten aanspreekt, wees er zeker van dat het waar is wat je zegt...
Dat wij in onze maatschappij ze als een stelletje domme schapen zien die niks kunnen tot ze de 'magische' leeftijd van 18 bereikt hebben en ze ook zo behandelen slaat natuurlijk nergens op.
Mensen van die leeftijd kunnen prima voor zichzelf zorgen en opkomen indien je ze de kans geeft ipv ze te betuttelen alsof het babies zijn.
In your face
Live like you'll die today...
JD
Dat geld trouwens niet alleen voor haar
Je weet vaak pas achteraf of je er echt klaar voor was
Vroeger waren ze getrouwd wanneer ze 12 waren en hadden ze kinderen als ze 14 waren
Waren (grote) leeftijd verschillen geen probleem en incest ook niet
Kinderen moesten al werken nadat ze konden lopen (of niet veel later) en onderwijs was er vaak niet
Dus ?
Wanneer een meisje van 14 met een man van 25 wil trouwen sta jij daar ook achter ?
Vroeger was dat ook geen punt nl
En anders doe je het gewoon zelf
wat een fail Poll..
Er wordt naar een mening gevraagd toch ?
Of reageer jij alleen wanneer je de persoon of omstandigheden 100% kent ? (dan heb ik het over 'in het algemeen' niet alleen in dit geval tenzij jij een reden ziet om dit als een speciaal geval te zien )
Aandachtshoer.
Toch hoop ik stiekem dat er iets gebeurd waardoor ze met hangende pootjes terugkeerd naar paps en mams.
Theoretisch gezien lijkt het me niet geweldig, 14 is vrij jong en ik zou mijn kind toch eerst een diploma laten halen op de middelbare school.
Maar hee, ik ken het kind niet, wellicht is ze erg volwassen voor haar leeftijd.
Geen mening dus, ik ken het kind persoonlijk niet, dus kan ook niet over de situatie oordelen. Ik ben inmiddels wel zeilmeisjes-moe, dus kunnen we het weer eens ergens anders over hebben? Een andere poll op de FP please?
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
Laat haar toch lekker gaan, als ze het haalt juicht iedereen op FOK.
Haalt ze het niet zegt iedereen, ik zei het toch.
Maar we vergeten een ding......dromen....die hebben we allemaal gehad op die leeftijd.
Dat zij het waar kan maken brengt emotie's op he?
Maar dan geen update bericht uiteraard!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken