Milieuvriendelijke brandstoffen zoals biodiesel zullen volgend jaar zonder accijnsheffing bij tankstations te tanken zijn. Het kabinet zal in 2006 geen belasting heffen op deze zogenoemde biobrandstoffen, volgens bronnen rond het kabinet. De maatregel wordt officieel op Prinsjesdag bekendgemaakt. Staatssecretaris Van Geel (Milieu) wil hiervoor 70 miljoen euro uittrekken, om zo de milieuvriendelijkere brandstoffen te promoten.
Zonder de accijnsverlaging blijven biobrandstoffen duurder dan normale diesel en benzine. Zo is biodiesel gewone diesel gemengd met koolzaadolie. De toevoeging van het laatste maakt de brandstof duurder. Echter, het is wel milieuvriendelijker omdat biodiesel minder roet en koolstofdioxide uitstoot.
Het kabinet hoopt met de accijnsvrije biobrandstoffen de autorijder en de verkeerssector vertrouwd te maken met deze nieuwe brandstofvormen. Nederland is overigens niet het enige land binnen Europa dat dergelijke maatregelen neemt. Zo zijn Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Italië, Polen, België en Zweden al eerder begonnen met een accijnsverlaging op deze natuurlijke brandstoffen.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
De overheid denkt nu dat ze Sinterklaas zijn? Waarom dan eerst fel tegestander? Volgens mij is al lang betekend dat het vanuit de EU verplicht was om zoveel procent van de brandstof uit alternatieve brandstof te laten bestaan maar eerder hebben ze het alleen tegen gewerkt. Als vele mensen nu overgaan op die biodiesel zullen ze wel een hoop accijnzen gaan mislopen lijkt me zo
WAT zijn het ook een domme mongolen daar bij de regering, biodiesel is geen oplossing. Wist je wel dat er 100 hectare nodig is om 1 auto te laten rijden? Straks als iedereen het wil, dan moet je verdomme de hele wereld beplanten en dan ben je er nog niet. foto
Op zondag 4 september 2005 22:31 schreef Sterke_Yerke het volgende: WAT zijn het ook een domme mongolen daar bij de regering, biodiesel is geen oplossing. Wist je wel dat er 100 hectare nodig is om 1 auto te laten rijden? Straks als iedereen het wil, dan moet je verdomme de hele wereld beplanten en dan ben je er nog niet. foto
Wees blij dat je straks wat goedkoops kan tanken. En daarnaast; wat wil je dan? Dat er veel accijns geheven worden? Dan gaan er weer andere mensen klagen..het is ook nooit goed foto
Op zondag 4 september 2005 22:31 schreef Sterke_Yerke het volgende: WAT zijn het ook een domme mongolen daar bij de regering, biodiesel is geen oplossing. Wist je wel dat er 100 hectare nodig is om 1 auto te laten rijden? Straks als iedereen het wil, dan moet je verdomme de hele wereld beplanten en dan ben je er nog niet. foto
1 hectare levert per oogst 1500 liter koolzaadolie op. Genoeg om 25.000 kilometer mee te rijden.
Op zondag 4 september 2005 22:28 schreef WarrieFarrie het volgende: foto eindelijk doen ze iets goed bij de regering foto
Haha, om het dan in 2007 weer te belasten zeker of een ander rotgeintje uit te halen dat het weer opheft..
Het doel van de regering lijkt het naar de kloten helpen van het land, gemaskeerd door wat "snoepjes" voor het volk als nieuwe verkiezingen in het verschiet liggen. Trap er toch niet meer in mensen. Kabinet Bakellende heeft al zoveel gelogen.
Goed plan wel, maar er is te veel kapot gemaakt om deze regering te kunnen laten zitten op een bestuursplaats. Weg met die lui. Liefst direkt. fotofoto
OT: als de vraag het aanbod overstijgt wordt het duurder.
Op zondag 4 september 2005 22:31 schreef Sterke_Yerke het volgende: WAT zijn het ook een domme mongolen daar bij de regering, biodiesel is geen oplossing. Wist je wel dat er 100 hectare nodig is om 1 auto te laten rijden? Straks als iedereen het wil, dan moet je verdomme de hele wereld beplanten en dan ben je er nog niet. foto
Ja, je hebt gelijk; we kunnen beter alle oliebronnen leegzuigen en verder niets ondernemen. }:O
Lijkt me ook een goede impuls voor de Nederlandse landbouw.
In de loop der jaren zijn al zoveel soorten natuurlijke brandstof "uitgevonden" om auto's ed op te laten rijden. Maar ja toen was er nog genoeg olie en dus genoeg te verdienen. Tot nu toe is er niets van die uitvindingen terecht gekomen. De bronnen raken nu leeg dus een nieuwe bron om geld aan te boren is helemaal van deze tijd......... kassa! foto
Op zondag 4 september 2005 22:31 schreef Sterke_Yerke het volgende: WAT zijn het ook een domme mongolen daar bij de regering, biodiesel is geen oplossing. Wist je wel dat er 100 hectare nodig is om 1 auto te laten rijden? Straks als iedereen het wil, dan moet je verdomme de hele wereld beplanten en dan ben je er nog niet. foto
Meteen zo negatief... straks krijgen we gewoon lekker hybrid dieselmotoren die hoogstefficient zullen gaan rijden...
En t mocht tijd worden gvd... nu pas promoten... en dan met maar 70 miljoen.. kom op zeg...
Op zondag 4 september 2005 22:28 schreef demonic het volgende: Wat is er mis met slaolie? Daar draait je bak ook goed genoeg op en dat voor 59 centen de liter bij de Lidl.
Las laatst in de krant dat slaolie e.d. 'milieuvriendelijke' stoffen waarschijnlijk niet zo milieuvriendelijk zijn. Waarschijnlijk stoten ze hetzelfde aantal CO2 gassen uit als benzine, sommigen beweren dat ze zelfs meer uitstoten.
hee, wat een goed idee, voor zo'n student als ik, ik koop dan een lekker wegenbelasting vrij dieseltje, life is cheap, enige waar ik me dan druk om moet maken is verzekering.
Op zondag 4 september 2005 22:28 schreef demonic het volgende: Wat is er mis met slaolie? Daar draait je bak ook goed genoeg op en dat voor 59 centen de liter bij de Lidl.
LPG is zelfs op de snelweg nog goedkoper. Ik tank voor 41 cent bij de lokale pomp, en zelfs daar zit nog 'n hoop accijns overheen. Anderhalf jaar geleden was het nog maar net 30 cent. procentueel zijn LPG en Benzine evenveel gestegen. Alleen rijden veel meer mensen Benzine en Diesel.
Op zondag 4 september 2005 22:28 schreef demonic het volgende: Wat is er mis met slaolie? Daar draait je bak ook goed genoeg op en dat voor 59 centen de liter bij de Lidl.
tdci- en verwante motoren kunnen daar niet op lopen zonder grote aanpassingen, wel de oude(re) dieselmotoren.
omdat biodiesel niets anders is dan gewone fossiele diesel (95%) en 5% 'biologische brandstof', kan dat nog wel door moderne diesels gebruikt worden.
benzine is gewoon te duur... is nie meer lollig... als k weekeindje rij (stappen in Antwerpen ofzo terwijl k zelf in Rotjeknor woon) kost me al snel 40 euro benzine...
voor mijn sport moet ik ook veel reizen... ik moe maar van pure ellende met de trein... bah bah.... foto
dus omlaag die accijns....
[ot]Bier en peuken mogen ook wel goekdoper....[/ot] foto
Je hebt bier, en je hebt Vakmanschap... Grolsch :)
Op zondag 4 september 2005 22:38 schreef Fonetic het volgende:
[..]
Haha, om het dan in 2007 weer te belasten zeker of een ander rotgeintje uit te halen dat het weer opheft..
Het doel van de regering lijkt het naar de kloten helpen van het land, gemaskeerd door wat "snoepjes" voor het volk als nieuwe verkiezingen in het verschiet liggen. Trap er toch niet meer in mensen. Kabinet Bakellende heeft al zoveel gelogen.
Goed plan wel, maar er is te veel kapot gemaakt om deze regering te kunnen laten zitten op een bestuursplaats. Weg met die lui. Liefst direkt. fotofoto
OT: als de vraag het aanbod overstijgt wordt het duurder.
en dan daar nog niet over gesproken want de prijs van bio benz. of diesel zal niet zo ver van de prijs van diesel of benz. liggen foto
Ik heb het al gezegd. De olie raakt op. Je merkt het aan de oorlogen en revoluties die allemaal -wat een toeval!- gevoerd worden in landen met olievelden of pijpleidingen. Kijk maar naar willyoujoinus.com en lifeaftertheoilcrash.net. Open your eyes. Let op het nieuws, waar er iets groot gebeurd, crisis, oorlog, revolutie, en de US heeft er belangen, dan zit er olie of een pijpleiding of andere olie gerelateerde zaken.
En hoe zit het met het supermilieuvriendelijke autogas? Daar is iedereen het over eens. Milieuvriendelijk. Als de regering, maakt niet uit welke partij, het echt serieus meende met het miljeu, dan zou deze brandstof worden uitgeroepen tot brandstof in het kader van het landsbelang.
Das een goed begin, de politiek moet meer alternatieve brandstoffen promoten boven de op aardolie gebasseerde brandstoffen. Als de grondstoffen uit meerdere delen van de wereld kunnen komen kan de prijs een stuk stabieler blijven. Zijn we gelijk van die machtsposities van de de grote oliestaten en maatschappijen af. Hoeven er teminste ook geen oorlogen in het middenoosten woprden gevoerd voor olie.
off topic: vreemd ik had dit bericht ook ge-submit, maar in mijn nieuwssubmit staat dat ie niet geplaatst is
Op zondag 4 september 2005 22:55 schreef FiveseveN het volgende: En hoe zit het met het supermilieuvriendelijke autogas? Daar is iedereen het over eens. Milieuvriendelijk. Als de regering, maakt niet uit welke partij, het echt serieus meende met het miljeu, dan zou deze brandstof worden uitgeroepen tot brandstof in het kader van het landsbelang.
Maar nee, hè, centjes verdienen is belangrijker.
Juist daar heb je gelijk in, zo heb je ook mogelijkheden met waterstof, maar ook dat wordt zoveel mogelijk tegengehouden. Wwaarschijnlijk hebben de meeste politici of aandelen van oliemaatschappijen, of een of ander commisariaat. Zou me ook niks verbazen als ze betaald worden (omgekocht) door die maatschappijen om alles wat benzine en diesel kan vervangen tegen te houden.
Haha grappig dit.. Dikke accijns heffen op diesel en benzine afgelopen weet-ik-hoeveel-jaar en dan volgend jaar biodiesel accijns vrij maken.. Nederland laat zich voor de gek houden.. we hebben allang betaald voor de accijns op biodiesel...
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done? If you must know, ACID! Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende: *-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
Dom. Volgens een recent Californisch onderzoek kost de productie van biodiesel meer (fossiele) energie dan het terug kan opleveren! Met als resultaat dus meer olieverbruik..
Op zondag 4 september 2005 22:28 schreef demonic het volgende: Wat is er mis met slaolie? Daar draait je bak ook goed genoeg op en dat voor 59 centen de liter bij de Lidl.
Yep. Gaat prima. Alleen... je mag in NL niet rijden op brandstoffen waar geen brandstof accijns op is betaald. Ik weet niet wat de vaste accijns is op diesel, maar op benzine is die iets van 67 cent. En daar komt dan ook nog 19% BTW overheen, dus in totaal betaal je per liter benzine bijna 80 cent belasting.
... en als ze dan ook meteen ff willen kappen met die andere ABSURD HOGE accijns, dan zou het mischien echt positoef zijn...
Echt belachelijk hoe de nederlandse overheid de eigen bevolking besteelt via deze wegen...
Accijns op cigaretten en drank KAN ik begrijpen (maar dan zijn de huidige accijns NOG buitensporig hoog, en zouden ze ook ALLE opbrengsten van de accijns moeten gebruiken voor de kosten die rokers en drank veroorzaken...),
...maar zulke abnormaal hoge accijns op brandstof, terwijl er bijna NIETS gedaan wordt om extra wegen aan te leggen of andere methoden om het file-probleem en dergelijke op te lossen, LAAT staan om via de inkomsten uit de accijns het OV enigszins betaalbaar en kwalitatief acceptabel te maken, dat is echt compleet schandalig.
Waarom lukt het een westers, rijk, beschaafd land als Nederland het niet om een degelijk en goedkoop OV te handhaven, en vele aziatische landen zoals Singapore en Hong Kong en Japan WEL!?
(...en uiteraard begrijp ik dat al die mislukte prestige pojecten als de HSL en de Betuwelijn, plus alle bijkomstige bouwfraude, prijsafspraken* etc... flink in het budget hakken, maar dan toch... )
(* al die bouwfraude-misdadigers zijn er trouwens redelijk ongestraft vanaf gekomen he!? Goh... wie had dat verwacht...!?) foto
Op zondag 4 september 2005 23:03 schreef Beuzebelder het volgende:
[..]
Juist daar heb je gelijk in, zo heb je ook mogelijkheden met waterstof, maar ook dat wordt zoveel mogelijk tegengehouden. Wwaarschijnlijk hebben de meeste politici of aandelen van oliemaatschappijen, of een of ander commisariaat. Zou me ook niks verbazen als ze betaald worden (omgekocht) door die maatschappijen om alles wat benzine en diesel kan vervangen tegen te houden.
Oh jee, waterstof. Nog even en iemand brengt de motor die op water loopt die in een kluis ligt bij shell weer ten gehore foto
waterstof is geen energiebron maar een energiedrager. Je zult er eerst energie in moeten stoppen en dat is face it tegenwoordig energie gemaakt van eindige bronnen.
Op zondag 4 september 2005 23:19 schreef LSDsmurf het volgende: Dom. Volgens een recent Californisch onderzoek kost de productie van biodiesel meer (fossiele) energie dan het terug kan opleveren! Met als resultaat dus meer olieverbruik..
Dat klopt. Uiteindelijk geldt dat natuurlijk voor alle alternatieve energie bronnen, het is gewoon een basisprincipe in de natuurkunde. Er gaat altijd energie verloren. Dit idee is dus gewoon een afleiding, ze doen alsof er wat aan gedaan word, ze doen zelfs alsof ze milieu vriendelijk bezig zijn, maar die energie crisis komt eraan. Chevron geeft het toe, de franse premier heeft het toegegeven, Dick Cheney heeft het al gezegd, George Bush geeft het toe.. alleen de consument wil er niet aan geloven.
Op zondag 4 september 2005 22:41 schreef Kazu het volgende:
Las laatst in de krant dat slaolie e.d. 'milieuvriendelijke' stoffen waarschijnlijk niet zo milieuvriendelijk zijn. Waarschijnlijk stoten ze hetzelfde aantal CO2 gassen uit als benzine, sommigen beweren dat ze zelfs meer uitstoten.
Die uitstoot wordt weer tenietgedaan door het afbreken van CO2 tijdens het groeien van de plant.
Het verschil van moderne plantaardige brandstoffen met fossiele brandstoffen is dat die laatste bestaan uit plantenresten die duizenden jaren geleden de CO2 in zuurstof omgezet hebben. Door verbranding nu komt er dus in vergelijking veel meer CO2 vrij.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
Geen accijns is minder inkomsten, als je echt de uitstoot significant wil verminderen zullen andere belastingen fors omhoog moeten. Dit is op lange termijn echt geen oplossing voor zowel het brandstofprobleme als he tmilieuprobleem.
Op zondag 4 september 2005 22:41 schreef Kazu het volgende:
[..]
Las laatst in de krant dat slaolie e.d. 'milieuvriendelijke' stoffen waarschijnlijk niet zo milieuvriendelijk zijn. Waarschijnlijk stoten ze hetzelfde aantal CO2 gassen uit als benzine, sommigen beweren dat ze zelfs meer uitstoten.
Ja maar olie komt uit de grond en brengt extra CO2 in de atmosfeer. De CO2 van sla-olie e.d. is door de plant eerst opgenomen uit de atmosfeer dus brengt netto geen vervuiling met zich mee.
Op zondag 4 september 2005 22:35 schreef died het volgende:
[..]
Wees blij dat je straks wat goedkoops kan tanken. En daarnaast; wat wil je dan? Dat er veel accijns geheven worden? Dan gaan er weer andere mensen klagen..het is ook nooit goed foto
als je goed leest is biodiesel niet goedkoper dan gewone diesel hoor maar dat kan natuurlijk aan mij liggen
Op zondag 4 september 2005 22:35 schreef died het volgende:
[..]
Wees blij dat je straks wat goedkoops kan tanken. En daarnaast; wat wil je dan? Dat er veel accijns geheven worden? Dan gaan er weer andere mensen klagen..het is ook nooit goed foto
Er staat nadrukkelijk "IN 2006". Reken maar dat je in 2007 net zoveel mag betalen als voor normale diesel dus... En dan verhogen ze gewoon alle acijnzen weer 20x per jaar met 1 cent, waardoor ze 2006 dubbel en dwars terugverdienen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness." -Mark Steyn
ach de overheid wil gewoon dat nederlanders nieuwe auto's gaan kopen, wanneer het grootste deel er dan op rijdt gooit men de belastingen en accijnzen weer omhoog en ben je terug bij af, of erger.
Ben benieuwd wie er bij het pompstation voor de dure biodiesel (t.o.v. normale diesel) gaat kiezen. Weet je wat ik denk: niemand, want brandstof is al duur genoeg. En binnen no-time zal deze optie verdwijnen. De oliemaatschappijen zullen 't toch liever zien gaan dan komen en ze weten wel dat 't in feite geen bedreiging vormt voor hun kartel. De overheid weet dit ook, maar wil van z'n 'grijpgrage' imago af met deze dooie mus. Het is gewoon een rad voor de ogen draaien van de gewone mensen. Mensen met een illusie opschepen dat de opgedrongen, zogenaamd "alternatieve", manieren de toekomst brengen en dat het er nu toch echt zit aan te komen, die "revolutie". Nee, de energie revolutie komt pas als de oliemaatschappijen zelf moeten gaan inkrimpen vanwege de te dure olie. Als het aan de bedrijven en overheden ligt, zal er voor de gewone burger nooit een goedkope manier van transport op de weg over de middellange en lange afstanden komen. Vooralsnog is de richtprijs van de oliemaatschappijen 100 dollar per barrel, daarmee kan men recordwinsten blijven boeken, zonder dat er een totale maatschappelijke stilstand komt. En de ECHTE alternatieven komen er pas als de kluisdeur met opgekochte geniale ideeen geopend wordt voor het publiek. Reken er maar niet op.
Op maandag 5 september 2005 01:59 schreef The_Agency het volgende: Ben benieuwd wie er bij het pompstation voor de dure biodiesel (t.o.v. normale diesel) gaat kiezen. Weet je wat ik denk: niemand, want brandstof is al duur genoeg. En binnen no-time zal deze optie verdwijnen. De oliemaatschappijen zullen 't toch liever zien gaan dan komen en ze weten wel dat 't in feite geen bedreiging vormt voor hun kartel. De overheid weet dit ook, maar wil van z'n 'grijpgrage' imago af met deze dooie mus. Het is gewoon een rad voor de ogen draaien van de gewone mensen. Mensen met een illusie opschepen dat de opgedrongen, zogenaamd "alternatieve", manieren de toekomst brengen en dat het er nu toch echt zit aan te komen, die "revolutie". Nee, de energie revolutie komt pas als de oliemaatschappijen zelf moeten gaan inkrimpen vanwege de te dure olie. Als het aan de bedrijven en overheden ligt, zal er voor de gewone burger nooit een goedkope manier van transport op de weg over de middellange en lange afstanden komen. Vooralsnog is de richtprijs van de oliemaatschappijen 100 dollar per barrel, daarmee kan men recordwinsten blijven boeken, zonder dat er een totale maatschappelijke stilstand komt. En de ECHTE alternatieven komen er pas als de kluisdeur met opgekochte geniale ideeen geopend wordt voor het publiek. Reken er maar niet op.
idd, kom eens met iets beters dan friggin biodiesel... we willen ECHTE oplossingen....
Op zondag 4 september 2005 22:41 schreef Kazu het volgende:
[..]
Las laatst in de krant dat slaolie e.d. 'milieuvriendelijke' stoffen waarschijnlijk niet zo milieuvriendelijk zijn. Waarschijnlijk stoten ze hetzelfde aantal CO2 gassen uit als benzine, sommigen beweren dat ze zelfs meer uitstoten.
Het valt me altijd weer op hoe slecht de algemene kennis van dit soort dingen is. Sla Olie is CO2 neutraal en zal dus geen extra CO2 toevoegen in de dampkring. Ik denk ook dat het minder roet uitstoot dan normale diesel.
(* al die bouwfraude-misdadigers zijn er trouwens redelijk ongestraft vanaf gekomen he!? Goh... wie had dat verwacht...!?)
...en hoe kom je daarbij? Je hebt dus duidelijk geen idee wat voor invloed dat gehad heeft he? Tis toch zo makkelijk vanalles te roepen als je er geen zak vanaf weet...
/ontopic: blijft typisch, ik hoor zo weinig over LPG..: laagste CO2 uitstoot van gangbare brandstoffen, zo goed als geen andere restprodukten, EN makkelijk verkrijgbaar!
Ik snap ook wel dat LPG uit olie gewonnen wordt en dat het niks oplost mbt olietekorten en alle bijkomende problemen... Maar als we een slag willen slaan door milieuvriendelijker te rijden zou ik LPG nu maar eens promoten.
Op zondag 4 september 2005 22:41 schreef Kazu het volgende:
[..]
Las laatst in de krant dat slaolie e.d. 'milieuvriendelijke' stoffen waarschijnlijk niet zo milieuvriendelijk zijn. Waarschijnlijk stoten ze hetzelfde aantal CO2 gassen uit als benzine, sommigen beweren dat ze zelfs meer uitstoten.
Die plantjes waar het van gemaakt wordt nemen ook co2 op, en dat neemt ongeveer evenveel co2 op als dat je auto uitstoot als je ze weer verbrand. Vandaar de term co2 neutraal.
Childhood is over the moment you know you're going to die. 'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Op zondag 4 september 2005 23:03 schreef Beuzebelder het volgende:
[..]
Juist daar heb je gelijk in, zo heb je ook mogelijkheden met waterstof, maar ook dat wordt zoveel mogelijk tegengehouden. Wwaarschijnlijk hebben de meeste politici of aandelen van oliemaatschappijen, of een of ander commisariaat. Zou me ook niks verbazen als ze betaald worden (omgekocht) door die maatschappijen om alles wat benzine en diesel kan vervangen tegen te houden.
Waterstof is enkel een energiedrager, een soort grote batterij. Nadeel is dus dat je die ook weer moet opladen. Dat kost enorm veel energie. Ik denk dat PPO producten veel meer aan zullen slaan, deels omdat je dan geen nieuwe auto hoeft aan te schaffen en deels omdat het aan de pomp te leveren veel makkelijker gaat.
Childhood is over the moment you know you're going to die. 'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Op maandag 5 september 2005 08:37 schreef Hobbiebob74 het volgende:
[..]
...en hoe kom je daarbij? Je hebt dus duidelijk geen idee wat voor invloed dat gehad heeft he? Tis toch zo makkelijk vanalles te roepen als je er geen zak vanaf weet...
/ontopic: blijft typisch, ik hoor zo weinig over LPG..: laagste CO2 uitstoot van gangbare brandstoffen, zo goed als geen andere restprodukten, EN makkelijk verkrijgbaar!
Ik snap ook wel dat LPG uit olie gewonnen wordt en dat het niks oplost mbt olietekorten en alle bijkomende problemen... Maar als we een slag willen slaan door milieuvriendelijker te rijden zou ik LPG nu maar eens promoten.
Inderdaad foto Als je puur naar de restproducten kijkt (zoals roet en allerlei aromatische koolwaterstoffen) is diesel het vieste, daarna benzine en LPG is de schoonste Vergeet echter niet het volgende: De verbranding van LPG is ook de heetste van de 3 en geeft daardoor ook de meeste NOx
PPO, Puur Plantaardige Olie is het streven, maar is volgens onderzoek slechter voor het milieu als diesel!
Biodiesel is een mengsel van diesel met ppo, en is derhalve ook slechter voor het milieu als diesel!
En toch lekker subsidieren! Subsidieer dan gewoon dieselrijders met een roetfilter welke zuiniger en milieuvriendelijker zijn als benzinerijders in vergelijkbare autoos.
Maar nee hoor, die trekken ze gewoon nog eens extra een poot uit!
Accijns op Kerosine dat is verstandig, dat vervuilt pas echt, maar daar zit dus geen accijns op, en daarom gaan we met z'n allen met het vliegtuig op vakantie. Leg daar hoge accijns op, en het milieu wint, en de luchtvaart wordt alleen bij hoge nood gebruikt.
Ik ben niet tegen biodiesel / geen accijns op kerosine etc, maar ik als dieselrijder voel me best genaait door die "milieubewuste" overheid. foto
- Te koop Sega Saturns, controllers en heel veel games!!! Alles origineel SEGA! tenminste 3 consoles PAL en NTSC moeten weg. Daarnaast zo'n 60 games en heel veel controllers, zoals de racecontrollers (2x) en arcade controllers (2x) -
Op maandag 5 september 2005 09:16 schreef JoohanDePoohan het volgende: PPO, Puur Plantaardige Olie is het streven, maar is volgens onderzoek slechter voor het milieu als diesel!
Biodiesel is een mengsel van diesel met ppo, en is derhalve ook slechter voor het milieu als diesel!
En toch lekker subsidieren! Subsidieer dan gewoon dieselrijders met een roetfilter welke zuiniger en milieuvriendelijker zijn als benzinerijders in vergelijkbare autoos.
Maar nee hoor, die trekken ze gewoon nog eens extra een poot uit!
Accijns op Kerosine dat is verstandig, dat vervuilt pas echt, maar daar zit dus geen accijns op, en daarom gaan we met z'n allen met het vliegtuig op vakantie. Leg daar hoge accijns op, en het milieu wint, en de luchtvaart wordt alleen bij hoge nood gebruikt.
Ik ben niet tegen biodiesel / geen accijns op kerosine etc, maar ik als dieselrijder voel me best genaait door die "milieubewuste" overheid. foto
Fuck wat beter is voor het milieu. Ik tank wat goed is voor m'n auto en portemonnee.
Are you brave enough to fear? SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
Zonder de accijnsverlaging blijven biobrandstoffen duurder dan normale diesel en benzine. Zo is biodiesel gewone diesel gemengd met koolzaadolie. De toevoeging van het laatste maakt de brandstof duurder. Echter, het is wel milieuvriendelijker omdat biodiesel minder roet en koolstofdioxide uitstoot.
Dit klopt niet. Biodiesel is een transesterificatie van een plantaardige olie (PPO) met behulp van methanol. (de methanol wordt overigens het makkelijkst gemaakt uit aardgas, maar goed.) Je kunt het overigens ook zelf maken http://www.diybiodiesel.com/ PPO zelf kun je ook gebruiken, maar alleen als het een temperatuur heeft van een graad of 60. Daarvoor zou je bijvoorbeeld een bi-fuel systeem moeten in bouwen. (2 tanks, 1 voor (bio)diesel en 1 voor PPO).
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid -Catbert: Evil director of HR
Ze zullen op het percentage diesel wel heffing blijven heffen. Op het percentage koolzaadolie niet. Als je het zo opteld wordt het inderdaad duurder...
Op maandag 5 september 2005 09:47 schreef DiRadical het volgende: Dit klopt niet. Biodiesel is een transesterificatie van een plantaardige olie (PPO) met behulp van methanol. (de methanol wordt overigens het makkelijkst gemaakt uit aardgas, maar goed.) Je kunt het overigens ook zelf maken http://www.diybiodiesel.com/ PPO zelf kun je ook gebruiken, maar alleen als het een temperatuur heeft van een graad of 60. Daarvoor zou je bijvoorbeeld een bi-fuel systeem moeten in bouwen. (2 tanks, 1 voor (bio)diesel en 1 voor PPO).
In Nederland is biodiesel niet hetzelfde als de internationale terminologie.
(pure) Methanol is zeker de zuiverste (milieubewuste) brandstof mogelijk. In Nederland is Biodiesel echter een mengsel van diesel met ppo (waaronder koolzaadolie) foto
En volgens recent omderzoek is het dus schadelijker voor het milieu dan diesel. Het enige bio is het vervangen van minerale olie voor plantaardige.
- Te koop Sega Saturns, controllers en heel veel games!!! Alles origineel SEGA! tenminste 3 consoles PAL en NTSC moeten weg. Daarnaast zo'n 60 games en heel veel controllers, zoals de racecontrollers (2x) en arcade controllers (2x) -
Op zondag 4 september 2005 23:49 schreef blieb het volgende:
[..]
Yep. Gaat prima. Alleen... je mag in NL niet rijden op brandstoffen waar geen brandstof accijns op is betaald. Ik weet niet wat de vaste accijns is op diesel, maar op benzine is die iets van 67 cent. En daar komt dan ook nog 19% BTW overheen, dus in totaal betaal je per liter benzine bijna 80 cent belasting.
Jawel hoor, zolang het maar geen fossiele brondstoffen zijn. Je kunt dus gewoon slaolie in je tank gooien, en daar heb je al BTW over betaald. En als je slaolie in b.v. duitsland haalt dan draag je daar al BTW af en is het ook legaal. Dus geen probleem.
Biodiesel is absoluut geen diesel vermengd met koolzaadolie. Wat een onzin!
Als je methanol aan koolzaadolie toevoegd dan krijg je glycerine en biodiesel. Biodiesel is daarmee gelijkwaardig aan gewone diesel. Dat kan je bijmengen maar het kan ook zeker puur. Zoals de 60.000 voertuigen die momenteel in Duitsland erop rijden bewijzen.
Op zondag 4 september 2005 22:31 schreef Sterke_Yerke het volgende: WAT zijn het ook een domme mongolen daar bij de regering, biodiesel is geen oplossing. Wist je wel dat er 100 hectare nodig is om 1 auto te laten rijden? Straks als iedereen het wil, dan moet je verdomme de hele wereld beplanten en dan ben je er nog niet. foto
1 hectare voor 1 auto. 1 hectare levert 3 ton koolzaad op wat na persen etc iets van 1 ton biodiesel is wat ongeveer 1.000 liter is waarop een auto iets van 10.000 tot 20.000 km op kan rijden.
Op zondag 4 september 2005 22:41 schreef Kazu het volgende:
[..]
Las laatst in de krant dat slaolie e.d. 'milieuvriendelijke' stoffen waarschijnlijk niet zo milieuvriendelijk zijn. Waarschijnlijk stoten ze hetzelfde aantal CO2 gassen uit als benzine, sommigen beweren dat ze zelfs meer uitstoten.
Dit is volslagen onzin. Als je het rapport opvraagt dat hierna verwijst (http://www.novem.nl/default.asp?documentId=150164) dan staat daar toch duidelijk in dat plantaardige olieen gemiddeld 30% beter zijn voor het milieu. Het nieuwsbericht waar jij naar verwijst is door een voorheen onbekend persbureautje in Brabant verspreid en overgenomen door het GPD. De journalisten daarvan hebben nagelaten om in het rapport te kijken.
Op maandag 5 september 2005 11:01 schreef Num het volgende: Biodiesel is absoluut geen diesel vermengd met koolzaadolie. Wat een onzin!
Als je methanol aan koolzaadolie toevoegd dan krijg je glycerine en biodiesel. Biodiesel is daarmee gelijkwaardig aan gewone diesel. Dat kan je bijmengen maar het kan ook zeker puur. Zoals de 60.000 voertuigen die momenteel in Duitsland erop rijden bewijzen.
Ze hebben het waarschijnlijk gemengd zodat ze accijnzen kunnen heffen. Want dat kan dus alleen op fossiele brandstoffen. Leuk he zo'n overheid. Staat altijd klaar om je een poot uit te trekken.
Op zondag 4 september 2005 22:58 schreef Xlegs het volgende: ......." Zo is biodiesel gewone diesel gemengd met koolzaadolie"...... En wat is dan de verhouding????
Die is er niet want deze bewering is onzin. Biodiesel is aangepaste koolzaadolie die gelijkwaardig is aan diesel.
Op maandag 5 september 2005 01:59 schreef The_Agency het volgende: Ben benieuwd wie er bij het pompstation voor de dure biodiesel (t.o.v. normale diesel) gaat kiezen.
In Duitsland is biodiesel gemiddeld 15 cent goedkoper als diesel.
quote:
Weet je wat ik denk: niemand, want brandstof is al duur genoeg. En binnen no-time zal deze optie verdwijnen. De oliemaatschappijen zullen 't toch liever zien gaan dan komen en ze weten wel dat 't in feite geen bedreiging vormt voor hun kartel. De overheid weet dit ook, maar wil van z'n 'grijpgrage' imago af met deze dooie mus. Het is gewoon een rad voor de ogen draaien van de gewone mensen. Mensen met een illusie opschepen dat de opgedrongen, zogenaamd "alternatieve", manieren de toekomst brengen en dat het er nu toch echt zit aan te komen, die "revolutie".
Ja in Nederland zal je dat misschien denken. Maar Duitsland, Frankrijk en nog vele andere landen hebben nu al 5 jaar ervaring met het op grote schaal produceren van biodiesel. In 2004 is in Europa 2 miljoen ton biodiesel geproduceerd. Dat is ongeveer 2 miljard liter.
waar de toekomstige auto ook op zal gaan rijden maakt niet uit ons fijn stel uitzuigers in den haag verzinnen er wel een belasting voor want betalen zul je al gaan we rijden op stront.
ik zie maar 2 energie bronnen die haalbaar zijn de ene is simpelweg kernenergie en de andere is waterstof voor de huidige verbrandingsmotor,zelfs een model auto is al te koop op waterstof dus technisch is het allang voor elkaar.
om waterstof te maken heb je een hoop energie nodig met een eindeloze voorraad en die hebben we duidelijk op ijsland er staat daar zelfs al een fabriek die waterstof produceerd en er zullen er dus nog veel meer komen.
ook zullen ze de warmte moeten gebruiken van de talloze vulkanen in de wereld om op die manier waterstof en electriciteit te maken ook een onuitputtelijke bron.
maar dat zal niet gebeuren eer de olie totaal leeg gezogen is de belangen van deze olie maatschappijen zijn dermate groot dat alle andere alternatieven in de kiem gesmoord zullen worden.
Op maandag 5 september 2005 09:16 schreef JoohanDePoohan het volgende: PPO, Puur Plantaardige Olie is het streven, maar is volgens onderzoek slechter voor het milieu als diesel!
http://www.novem.nl/default.asp?documentId=150164 Het is WEL beter.
quote:
Biodiesel is een mengsel van diesel met ppo, en is derhalve ook slechter voor het milieu als diesel!
Is onzin, maar dat heb ik in de vorige posts ook al gezegd.
Op maandag 5 september 2005 10:52 schreef JoohanDePoohan het volgende: In Nederland is biodiesel niet hetzelfde als de internationale terminologie.
Ik ben heel benieuwd hoe je hier bijkomt. Waarom noemen we het in Nederland (waar 0,0 ervaring is hiermee) anders dan in het buitenland waar al jaren ervaring is.
quote:
En volgens recent omderzoek is het dus schadelijker voor het milieu dan diesel. Het enige bio is het vervangen van minerale olie voor plantaardige.
Op maandag 5 september 2005 10:15 schreef Usernaam het volgende: Ze zullen op het percentage diesel wel heffing blijven heffen. Op het percentage koolzaadolie niet. Als je het zo opteld wordt het inderdaad duurder...
Hoeveel km houd je auto dit al al uit.
Ik rij 40.000km per jaar dus het nissantje moet wel betrouwbaar blijven
Mooi rapport. Ik haal er ook uit dat het wel wat beter is, maar niet heel veel beter en er staat echter ook in dat de kosten-effectiviteit zeer laag is. De maatregel is dan ook helemaal niet bedoeld om de uitstoot te verminderen en het is weer een burocratisch europesche richtlijn waar we maar aan dienen te voldoen. Ik had liever gezien dat ze die 70 miljoen in een constructiever project pompen. Zoals in reschearch naar het efficienter maken van deze methode, ontwikkeling van duurzame energie ontwikkeling (ik vind dat er veel te weinig in het projecten als het kernfusie-project ITER wordt gepompt) of dit geld spenderen aan de meer vervuilende zware industrie die voor veel meer vervuiling als het verkeer zorgt. Kortom ik vindt het maar een zinlose maatregel.
in weze is de meest gore aardolie dat natuurlijk ook foto .. natuurvriendelijkere brandstoffen is mss beter . het blijft natuurlijk niet perfect .. maar goed
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:29 schreef Ballebek het volgende: De hamvraag blijft dan: Wieviel gaat het dan koste per liter @ the pump?
.. lijkt me niet handig om daar nu een schatting van te geven .. minder dan gewone brandstof .... maar aangezien dat al 5 keer per week duurder wordt foto
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Olie kopen bij de liddel en je tank gooien is op het moment illegaal en kan je een aardig hoge boete voor krijgen. Maar als komend jaar de accijns toch weg zijn, dan maakt het toch ook niet uit als je bij de liddel "tankt" ?
Zelfde geintje als groene energie, 1 jaar is het goedkoper of even duur en wanneer je het eenmaal gebruikt wordt het na dat jaar ineens knetterduur.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
Ik geloof er geen ene muts van... TEgen die tijd komen ze vast en zeker tot de ahum "conclusie" dat ehh eeh hh die sector of dit of dat eronder te lijden heeft en eeh ja eeh WE WILLEN GEWOON MEER GELD AFTROGGELLEN!
Op maandag 5 september 2005 14:14 schreef santax het volgende: Ik begrijp niet waarom het pc-prive project binnen een uur afgeschaft is en notabene MILIEUVRIENDELIJKE(lijkere) brandstof niet....
Mocht een van die lamzakken in den haag meelezen: leg het eens uit foto
Case 1 KOST hun geld.... Case 2 brengt niet genoeg op als het nu al ingevoerd wordt!
Op maandag 5 september 2005 11:54 schreef H.Chinaski het volgende:
[..]
Mooi rapport. Ik haal er ook uit dat het wel wat beter is, maar niet heel veel beter en er staat echter ook in dat de kosten-effectiviteit zeer laag is. De maatregel is dan ook helemaal niet bedoeld om de uitstoot te verminderen en het is weer een burocratisch europesche richtlijn waar we maar aan dienen te voldoen. Ik had liever gezien dat ze die 70 miljoen in een constructiever project pompen. Zoals in reschearch naar het efficienter maken van deze methode, ontwikkeling van duurzame energie ontwikkeling (ik vind dat er veel te weinig in het projecten als het kernfusie-project ITER wordt gepompt) of dit geld spenderen aan de meer vervuilende zware industrie die voor veel meer vervuiling als het verkeer zorgt. Kortom ik vindt het maar een zinlose maatregel.
Jij dacht dat ze de MELKKOE in slechts 1 keer uit handen geven?!
Er komt eerst benzine die "goed'" is voor de natuur... Dán komt er "betere".... Dán komt er nóg "betere" en de oude is vanaf nu verboden....
en zo gaat dat weer 10 a 20 jaar door..... Totdat die "bronnen" weer helemaal op zijn, want ja hey! de ELITE heeft wel eff geinvesteerd he! Ze kunnen toch niet aan het milieu denken als er miljoenen aldanniet miljarden mee gemoeid zijn! Komp zeg! Doe eff gek.... foto
Op maandag 5 september 2005 11:12 schreef monterey het volgende:
maar dat zal niet gebeuren eer de olie totaal leeg gezogen is de belangen van deze olie maatschappijen zijn dermate groot dat alle andere alternatieven in de kiem gesmoord zullen worden.
Op maandag 5 september 2005 08:07 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Het valt me altijd weer op hoe slecht de algemene kennis van dit soort dingen is. Sla Olie is CO2 neutraal en zal dus geen extra CO2 toevoegen in de dampkring. Ik denk ook dat het minder roet uitstoot dan normale diesel.
En alle bewerkingen aan die zooi totdat het in de tank van je auto zit zijn natuurlijk ook allemaal CO2 neutraal.. foto
Daarbij kan het nooit echt goed zijn voor je motor gezien bijvoorbeeld de hogere temperatuur die het nodig heeft om echt lekker te werken.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Daar draait je bak ook goed genoeg op en dat voor 59 centen de liter bij de Lidl.
Straks als iedereen het wil, dan moet je verdomme de hele wereld beplanten en dan ben je er nog niet. foto
Genoeg om 25.000 kilometer mee te rijden.
Het doel van de regering lijkt het naar de kloten helpen van het land, gemaskeerd door wat "snoepjes" voor het volk als nieuwe verkiezingen in het verschiet liggen.
Trap er toch niet meer in mensen.
Kabinet Bakellende heeft al zoveel gelogen.
Goed plan wel, maar er is te veel kapot gemaakt om deze regering te kunnen laten zitten op een bestuursplaats. Weg met die lui. Liefst direkt. fotofoto
OT: als de vraag het aanbod overstijgt wordt het duurder.
Lijkt me ook een goede impuls voor de Nederlandse landbouw.
De bronnen raken nu leeg dus een nieuwe bron om geld aan te boren is helemaal van deze tijd......... kassa! foto
die hoogstefficient zullen gaan rijden...
En t mocht tijd worden gvd... nu pas promoten... en dan met maar 70 miljoen..
kom op zeg...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
---> We krijgen over een jaar of tien een energiecrisis om je vingers bij af te likken!!!
omdat biodiesel niets anders is dan gewone fossiele diesel (95%) en 5% 'biologische brandstof', kan dat nog wel door moderne diesels gebruikt worden.
voor mijn sport moet ik ook veel reizen... ik moe maar van pure ellende met de trein... bah bah.... foto
dus omlaag die accijns....
[ot]Bier en peuken mogen ook wel goekdoper....[/ot] foto
Milieuvriendelijk.
Als de regering, maakt niet uit welke partij, het echt serieus meende met het miljeu, dan zou deze brandstof worden uitgeroepen tot brandstof in het kader van het landsbelang.
Maar nee, hè, centjes verdienen is belangrijker.
En wat is dan de verhouding????
Zijn we gelijk van die machtsposities van de de grote oliestaten en maatschappijen af.
Hoeven er teminste ook geen oorlogen in het middenoosten woprden gevoerd voor olie.
off topic: vreemd ik had dit bericht ook ge-submit, maar in mijn nieuwssubmit staat dat ie niet geplaatst is
Dikke accijns heffen op diesel en benzine afgelopen weet-ik-hoeveel-jaar en dan volgend jaar biodiesel accijns vrij maken..
Nederland laat zich voor de gek houden.. we hebben allang betaald voor de accijns op biodiesel...
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
20% diesel 80% olie
foto
... en als ze dan ook meteen ff willen kappen met die andere ABSURD HOGE accijns, dan zou het mischien echt positoef zijn...
Echt belachelijk hoe de nederlandse overheid de eigen bevolking besteelt via deze wegen...
Accijns op cigaretten en drank KAN ik begrijpen (maar dan zijn de huidige accijns NOG buitensporig hoog, en zouden ze ook ALLE opbrengsten van de accijns moeten gebruiken voor de kosten die rokers en drank veroorzaken...),
...maar zulke abnormaal hoge accijns op brandstof, terwijl er bijna NIETS gedaan wordt om extra wegen aan te leggen of andere methoden om het file-probleem en dergelijke op te lossen, LAAT staan om via de inkomsten uit de accijns het OV enigszins betaalbaar en kwalitatief acceptabel te maken, dat is echt compleet schandalig.
Waarom lukt het een westers, rijk, beschaafd land als Nederland het niet om een degelijk en goedkoop OV te handhaven, en vele aziatische landen zoals Singapore en Hong Kong en Japan WEL!?
(...en uiteraard begrijp ik dat al die mislukte prestige pojecten als de HSL en de Betuwelijn, plus alle bijkomstige bouwfraude, prijsafspraken* etc... flink in het budget hakken, maar dan toch... )
(* al die bouwfraude-misdadigers zijn er trouwens redelijk ongestraft vanaf gekomen he!? Goh... wie had dat verwacht...!?) foto
Nog even en iemand brengt de motor die op water loopt die in een kluis ligt bij shell weer ten gehore foto
waterstof is geen energiebron maar een energiedrager. Je zult er eerst energie in moeten stoppen en dat is face it tegenwoordig energie gemaakt van eindige bronnen.
Chevron geeft het toe, de franse premier heeft het toegegeven, Dick Cheney heeft het al gezegd, George Bush geeft het toe.. alleen de consument wil er niet aan geloven.
Het verschil van moderne plantaardige brandstoffen met fossiele brandstoffen is dat die laatste bestaan uit plantenresten die duizenden jaren geleden de CO2 in zuurstof omgezet hebben. Door verbranding nu komt er dus in vergelijking veel meer CO2 vrij.
Geen accijns is minder inkomsten, als je echt de uitstoot significant wil verminderen zullen andere belastingen fors omhoog moeten. Dit is op lange termijn echt geen oplossing voor zowel het brandstofprobleme als he tmilieuprobleem.
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
-Mark Steyn
is bij diesel ook zo gegaan..
Weet je wat ik denk: niemand, want brandstof is al duur genoeg. En binnen no-time zal deze optie verdwijnen. De oliemaatschappijen zullen 't toch liever zien gaan dan komen en ze weten wel dat 't in feite geen bedreiging vormt voor hun kartel. De overheid weet dit ook, maar wil van z'n 'grijpgrage' imago af met deze dooie mus.
Het is gewoon een rad voor de ogen draaien van de gewone mensen. Mensen met een illusie opschepen dat de opgedrongen, zogenaamd "alternatieve", manieren de toekomst brengen en dat het er nu toch echt zit aan te komen, die "revolutie".
Nee, de energie revolutie komt pas als de oliemaatschappijen zelf moeten gaan inkrimpen vanwege de te dure olie. Als het aan de bedrijven en overheden ligt, zal er voor de gewone burger nooit een goedkope manier van transport op de weg over de middellange en lange afstanden komen.
Vooralsnog is de richtprijs van de oliemaatschappijen 100 dollar per barrel, daarmee kan men recordwinsten blijven boeken, zonder dat er een totale maatschappelijke stilstand komt. En de ECHTE alternatieven komen er pas als de kluisdeur met opgekochte geniale ideeen geopend wordt voor het publiek. Reken er maar niet op.
/ontopic: blijft typisch, ik hoor zo weinig over LPG..: laagste CO2 uitstoot van gangbare brandstoffen, zo goed als geen andere restprodukten, EN makkelijk verkrijgbaar!
Ik snap ook wel dat LPG uit olie gewonnen wordt en dat het niks oplost mbt olietekorten en alle bijkomende problemen... Maar als we een slag willen slaan door milieuvriendelijker te rijden zou ik LPG nu maar eens promoten.
Vandaar de term co2 neutraal.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Ik denk dat PPO producten veel meer aan zullen slaan, deels omdat je dan geen nieuwe auto hoeft aan te schaffen en deels omdat het aan de pomp te leveren veel makkelijker gaat.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Als je puur naar de restproducten kijkt (zoals roet en allerlei aromatische koolwaterstoffen) is diesel het vieste, daarna benzine en LPG is de schoonste
Vergeet echter niet het volgende: De verbranding van LPG is ook de heetste van de 3 en geeft daardoor ook de meeste NOx
Biodiesel is een mengsel van diesel met ppo, en is derhalve ook slechter voor het milieu als diesel!
En toch lekker subsidieren! Subsidieer dan gewoon dieselrijders met een roetfilter welke zuiniger en milieuvriendelijker zijn als benzinerijders in vergelijkbare autoos.
Maar nee hoor, die trekken ze gewoon nog eens extra een poot uit!
Accijns op Kerosine dat is verstandig, dat vervuilt pas echt, maar daar zit dus geen accijns op, en daarom gaan we met z'n allen met het vliegtuig op vakantie. Leg daar hoge accijns op, en het milieu wint, en de luchtvaart wordt alleen bij hoge nood gebruikt.
Ik ben niet tegen biodiesel / geen accijns op kerosine etc, maar ik als dieselrijder voel me best genaait door die "milieubewuste" overheid. foto
tenminste 3 consoles PAL en NTSC moeten weg. Daarnaast zo'n 60 games en heel veel controllers, zoals de racecontrollers (2x) en arcade controllers (2x) -
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
Biodiesel is een transesterificatie van een plantaardige olie (PPO) met behulp van methanol.
(de methanol wordt overigens het makkelijkst gemaakt uit aardgas, maar goed.) Je kunt het overigens ook zelf maken http://www.diybiodiesel.com/
PPO zelf kun je ook gebruiken, maar alleen als het een temperatuur heeft van een graad of 60. Daarvoor zou je bijvoorbeeld een bi-fuel systeem moeten in bouwen. (2 tanks, 1 voor (bio)diesel en 1 voor PPO).
-Catbert: Evil director of HR
Ik rij al tijden op zonnebloem-/slaolie
20% diesel 80% olie, kost me 60 ct per liter!!!
;-0
foto
(pure) Methanol is zeker de zuiverste (milieubewuste) brandstof mogelijk. In Nederland is Biodiesel echter een mengsel van diesel met ppo (waaronder koolzaadolie) foto
En volgens recent omderzoek is het dus schadelijker voor het milieu dan diesel. Het enige bio is het vervangen van minerale olie voor plantaardige.
tenminste 3 consoles PAL en NTSC moeten weg. Daarnaast zo'n 60 games en heel veel controllers, zoals de racecontrollers (2x) en arcade controllers (2x) -
En als je slaolie in b.v. duitsland haalt dan draag je daar al BTW af en is het ook legaal.
Dus geen probleem.
Als je methanol aan koolzaadolie toevoegd dan krijg je glycerine en biodiesel. Biodiesel is daarmee gelijkwaardig aan gewone diesel. Dat kan je bijmengen maar het kan ook zeker puur. Zoals de 60.000 voertuigen die momenteel in Duitsland erop rijden bewijzen.
Leuk he zo'n overheid. Staat altijd klaar om je een poot uit te trekken.
ik zie maar 2 energie bronnen die haalbaar zijn de ene is simpelweg kernenergie en de andere is waterstof voor de huidige verbrandingsmotor,zelfs een model auto is al te koop op waterstof dus technisch is het allang voor elkaar.
om waterstof te maken heb je een hoop energie nodig met een eindeloze voorraad en die hebben we duidelijk op ijsland er staat daar zelfs al een fabriek die waterstof produceerd en er zullen er dus nog veel meer komen.
ook zullen ze de warmte moeten gebruiken van de talloze vulkanen in de wereld om op die manier waterstof en electriciteit te maken ook een onuitputtelijke bron.
maar dat zal niet gebeuren eer de olie totaal leeg gezogen is de belangen van deze olie maatschappijen zijn dermate groot dat alle andere alternatieven in de kiem gesmoord zullen worden.
Het is WEL beter. Is onzin, maar dat heb ik in de vorige posts ook al gezegd.
Ik rij 40.000km per jaar dus het nissantje moet wel betrouwbaar blijven
Kortom ik vindt het maar een zinlose maatregel.
uit het bericht..
in weze is de meest gore aardolie dat natuurlijk ook foto .. natuurvriendelijkere brandstoffen is mss beter . het blijft natuurlijk niet perfect .. maar goed .. lijkt me niet handig om daar nu een schatting van te geven .. minder dan gewone brandstof .... maar aangezien dat al 5 keer per week duurder wordt foto
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
Ik geloof er geen ene muts van... TEgen die tijd komen ze vast en zeker tot de ahum "conclusie" dat ehh eeh hh die sector of dit of dat eronder te lijden heeft en eeh ja eeh WE WILLEN GEWOON MEER GELD AFTROGGELLEN!
Eerst zien, DAN geloven....
Case 2 brengt niet genoeg op als het nu al ingevoerd wordt!
Leg een uit? G E L D
Er komt eerst benzine die "goed'" is voor de natuur...
Dán komt er "betere"....
Dán komt er nóg "betere" en de oude is vanaf nu verboden....
en zo gaat dat weer 10 a 20 jaar door..... Totdat die "bronnen" weer helemaal op zijn, want ja hey! de ELITE heeft wel eff geinvesteerd he! Ze kunnen toch niet aan het milieu denken als er miljoenen aldanniet miljarden mee gemoeid zijn!
Komp zeg! Doe eff gek.... foto
Waar blijft de bio-euro95?
Daarbij kan het nooit echt goed zijn voor je motor gezien bijvoorbeeld de hogere temperatuur die het nodig heeft om echt lekker te werken.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken