Nieuws
LPF wil herinvoering bedelverbod
De Lijst Pim Fortuyn wil het verbod op bedelen opnieuw invoeren. De partij wil het onderwerp weer laten opnemen in het Wetboek van Strafrecht. In 2000 werd bedelen uit het wetboek gehaald omdat het geen maatschappelijk probleem meer zou vormen.
Volgens de LPF is bedelen wel degelijk een probleem. Bedelaars worden steeds agressiever en zorgen steeds vaker voor overlast. De partij vindt dat bedelen in Nederland in principe niet hoeft, doordat iedereen met een postadres een uitkering aan kan vragen.
De partij wil een taakstraf op het bedelen. Na uitvoering van de straf moet de 'bedelaar' hulp krijgen bij het aanvragen van een uitkering. Illegale bedelaars moeten na de straf meteen het land worden uitgezet, aldus de LPF.
quote:
Illegale bedelaars moeten na de straf meteen het land worden uitgezet, aldus de LPF
Als bedelen verboden wordt, is het toch ook illegaal!!!
Allemaal naar België sturen?
[ Dit bericht is gewijzigd door Ecuador ]
[ Dit bericht is gewijzigd door BASS_NL ]
In Nederland hoeft niemand te zwerven als je dat niet wilt.
Ik irriteer me rot aan die lui overal, ze kunnen gewoon een uitkering afhalen bij het gemeentehuis en als ze meer willen gaan ze maar werken.
[ Dit bericht is gewijzigd door Wisp ]
quote:
In Nederland hoeft niemand te zwerven als je dat niet wilt
Ja maar als je dat nou wel wil. Het is soms ook een keuze. Alleen begrijpt bijna niemand dat
quote:
Kunnen ze geen LPF verbod invoeren ofzo..????
je zou erom gaan bedelen...
quote:
Als bedelen verboden wordt, is het toch ook illegaal!!!
Allemaal naar België sturen?
Het lijkt mij nogal logisch dat hier gesproken wordt over illegale buitenlanders. Even goed lezen dus.
quote:
...slecht van LPF
Want ?
O ja, het is van LPF, dan kan het nooit wat zijn he..
Op zich een prima plan, bedelen is in deze sociale samenleving helemaal niet nodig. Ga dan een straatkrant verkopen, dan doe je tenminste nog iets nuttigs
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
quote:
Ja maar als je dat nou wel wil. Het is soms ook een keuze. Alleen begrijpt bijna niemand dat
Ze vallen er wel andere mensen mee lastig, verneuken het straatbeeld en misbruiken openbare voorzieningen (bankjes, bruggen, NS stations enz)
Met als simpel argument: In nederland hoef je niet te zwerven.
quote:
Ga dan een straatkrant verkopen, dan doe je tenminste nog iets nuttigs
sorry? ga een park vegen... dat is pas nuttig. die straatkrant is een hopeloos excuus om de hele dag geen fuck uit te voeren. zie altijd van die types op hoog catharijne staan, als ze er weer twee verkocht hebben zijn ze weg, de rest van straatkrantverkopers zien er gezond genoeg uit om een normale baan te kunnen hebben.
Ook die zogenaamde muziekanten moeten ophoeren.
De meeste kunnen geen eens zingen en zelfs in hartje zomer gaan mijn nekharen ervan over end staan.
Je gaat maar werken voor je centen, doe ik ook foto
quote:
sorry? ga een park vegen... dat is pas nuttig. die straatkrant is een hopeloos excuus om de hele dag geen fuck uit te voeren. zie altijd van die types op hoog catharijne staan, als ze er weer twee verkocht hebben zijn ze weg, de rest van straatkrantverkopers zien er gezond genoeg uit om een normale baan te kunnen hebben.
Mijn idee, maar het was maar een voorbeeld.
bedelaars worden idd steeds agressiever
en als je hun wat geeft, dan doen ze heel ondankbaar en vragen om meer
en dat over illegale bedelaars (buitenlanders)
daar breng ik een toost op uit ..
het moet maar es genoeg zijn met deze gastvrijheid , dankbaar zijn ze toch niet
hier in maastricht hebben arabieren straatnaambordjes afgehaald en vervangen met arabische vertalingen
nou laten ze wel ff zien hoe ondankbaar sommige mensen zijn ...
daar kots ik dus wel ff op
een paar liter als het ff kan
quote:
hier in maastricht hebben arabieren straatnaambordjes afgehaald en vervangen met arabische vertalingen
Meen je dit serieus ?
quote:
Ja maar als je dat nou wel wil. Het is soms ook een keuze. Alleen begrijpt bijna niemand dat
Dan is het nog altijd de keuze van die zwerver, en níet de mijne.
Daarnaast: De zwerver die er voor kiest, zal over het algemeen ook niet bedelen. Je kiest namelijk voor je vrijheid, en niet voor je afhankelijkheid van anderen.
bedelaars halen vaak ontzettende bedragen binnen,
die weer zeer snel opgaan aan al hun verslavingen.
foto moet ik van ze
Iedereen die legaal hier is kan een uitkering krijgen. En werkelijk IEDEREEN kan een krantenwijk krijgen. Dus tegen zwervend nederland wil ik zeggen: sta met je drugged ass op van die bankjes en ga krantjes rondbrengen ofzo.
quote:
Meen je dit serieus ?
HEEEL serieus...
daar loop ik me al de hele dag aan te ergeren
sorry hoor maar van dat soort gedrag word je wel een racist ...
we zijn veel te gastvrij geweest en dat krijgen we nu in ons gezicht trug gesodemieterd..
dank je wel Oud-Nederland
Maar niets is minder waar, want iedereen die niet kan werken heeft recht op een uitkering, dus ze daarbij helpen is juist een harstikke goed idee!
Al is de LPF voor het leven getekend, ze blijven met goede ideeen komen!
quote:
HEEEL serieus...
daar loop ik me al de hele dag aan te ergeren
Heb je de gemeente op de hoogte gesteld ? Doen ze er wat aan, of zijn ze bang voor rascist te worden uitgemaakt ? Hebbie een camera ?
quote:
Heb je de gemeente op de hoogte gesteld ? Doen ze er wat aan, of zijn ze bang voor rascist te worden uitgemaakt ? Hebbie een camera ?
haha! stond vanmorgen al in de krant joh foto , ze gaan er wel wat aan doen .. maja , wat doe je tegen ondankbaarheid??
Ten eerste: niet alle daklozen zijn drugsverslaafd
Ten tweede: van een krantenwijk kan je geen huis huren en jezelf onderhouden.
beetje kort door de bocht jou beredenatie...
jij snijd em af joh
Liep ik een cafe uit. Stond de portier te bedelen.
Dat hebben we gelukkig in Enschede niet. foto
Ik ken de problematiek, ben vandaag bij het Centraal Station en het Cambuurplein te Leeuwarden geweest. Daar lopen ze bij bosjes, gewoon te zielig om te zien. Maar normale burgers als ik moeten ze niet telkens lastig vallen....
quote:
jij hebt kennelijk een gelukkig leven.. . een junk heeft dat niet . . denk je nou echt dat hij dat voor de lol doet ofzo . .. ???
komop zeg. . met jou uitspraken los je het probleem nooit op . .. geef die junks een nieuw doel om voor te leven .. .en zorg langs de andere kant ervoor dat kinderen begrijpen dat "junk-zijn" niet leuk is. . . dan los je tenminste wat op . . .
Wat een onzin, die lui kiezen ervoor. Van een uitkering kan je makkelijk een huis huren, verder zijn er nog zat andere instanties waar ze hulp kunnen krijgen, maar dat willen ze niet.
Dan kun je als een debiel gaan zitten schreeuwen dat je ze irritant vindt; maar dat is toch totaal geen motivatie om het bedelen af te schaffen.
Sommigen zitten alleen maar in een hoek, anderen bespelen een instrument; is dat dan ook bedelen?
En dan maak je bedelen strafbaar>>>wat wil je doen dan: ze in de gevangenis gooien??? Nou daar tekent een zwerver wel voor in deze kou. Een geldboete geven??? succes....
"Dan is het nog altijd de keuze van die zwerver, en níet de mijne" en "Goed zo optieven met die bedelaars.
Ook die zogenaamde muziekanten moeten ophoeren.
De meeste kunnen geen eens zingen en zelfs in hartje zomer gaan mijn nekharen ervan over end staan.Je gaat maar werken voor je centen, doe ik ook" vind ik ronduit schokkend. Mensen die dit vinden vind ik fotofoto en onmensen!
quote:
hier in maastricht hebben arabieren straatnaambordjes afgehaald en vervangen met arabische vertalingen
dat komt waarschijnlijk omdat ze die kutlimburgse naambordjes onder de nederlandse niet konden waarderen. daar erger ik me nog meer aan. als je als limburger jezelf geen nederlander voelt: ga terug naar belgie! leer normaal nederlands of ga met andere allochtonen op taalcursus.
voor de limbo\'s en andere minderbedeelden : dit was niet serieus voordat ik voor limburgerhater wordt uitgemaakt.
quote:
sorry hoor maar van dat soort gedrag word je wel een racist ...
daar heb je geen naambordjes voor nodig. dat ben je of ben je niet.
quote:
Wat een onzin, die lui kiezen ervoor. Van een uitkering kan je makkelijk een huis huren, verder zijn er nog zat andere instanties waar ze hulp kunnen krijgen, maar dat willen ze niet.
wat denk je nou zelf? denk je niet dat IEDERE zwerver meteen z\'n hele leven in zou ruilen voor een simpel cq. normaal bestaan? denk je dat ze niks doen om hun situatie te veranderen omdat ze te lui zijn? damn, denk je niet dat 2 nachten buiten in deze kou of iedere dag en overal uitgekotst worden deze mensen niet tot inkeer zou brengen als er niet iets anders aan de hand was? of doen ze het alleen maar zodat ze \'lekker\' kunnen bedelen? foto
quote:
wat denk je nou zelf? denk je niet dat IEDERE zwerver meteen z\'n hele leven in zou ruilen voor een simpel cq. normaal bestaan? denk je dat ze niks doen om hun situatie te veranderen omdat ze te lui zijn? damn, denk je niet dat 2 nachten buiten in deze kou of iedere dag en overal uitgekotst worden deze mensen niet tot inkeer zou brengen als er niet iets anders aan de hand was? of doen ze het alleen maar zodat ze \'lekker\' kunnen bedelen?
Inderdaad, ze kiezen zelf voor dat bestaan. Hier in de stad zit ook zo\'n opvangcentrum waar ze kunnen slapen, maar ze zitten er nooit, alleen als het vriest.
misschien omdat ze er niet dag en nacht mogen zitten... en wat moeten ze dan de hele dag daar binnen doen? Blijf jij graag de hele dag in 1 ruimte (waar minder luxe is dan bij je papa & mama thuis...)??
quote:
misschien omdat ze er niet dag en nacht mogen zitten... en wat moeten ze dan de hele dag daar binnen doen? Blijf jij graag de hele dag in 1 ruimte (waar minder luxe is dan bij je papa & mama thuis...)??
Nee maar jij beweert dat het zo zielig is dat ze snachts op een bankje moeten slapen en geen normaal bestaan hebben, en ik zeg dus dat ze die kans wel hebben maar hem niet gebruiken
jij zegt dat ze niet beter willen; ik zeg dat ze het wel willen, maar niet kunnen zonder zeer intensieve begeleiding. En die stomme opmerkingen over "optieven zus en oprotten zo" vind ik zo ongelovelijk dom... blijkt dat sommige mensen er echt totaal niet over nadenken (typisch LPF-publiek; maar totaal niet in navolging van Pim...)
op een paar straatnamen na die gewoon ECHT limburgs zijn
zijn het allemaal nederlandse bordjes
dus leer eerst eens iets meer over maastricht en ga dan onzin uitkramen
quote:
vind ik ronduit schokkend. Mensen die dit vinden vind ik en onmensen!
Tuurlijk dat mag best.
Bij die mensen is er iets fout gegaan waardoor ze niet meer meekunnen in het maatschappelijke leven.
Dat is hun fout en niet de mijne, telkens als ik het station uitloop moet ik weer met een strakke blik vooruit kijken en net doen alsof ze lucht zijn. Ik heb er last van en vele andere zijn ze ook tot last, het lijkt dan wel alsof \'wij\' moeten boeten voor hun falen en daarom vallen ze ons lastig foto
Zo zit je gezellig op een terrasje (niet nu veelte koud) en staan er gelijk 3 van die valsspelende drummers en pingelaars rond je tafel.
Als het nou nog mooi was ok maar de meeste shit wat ze ten gehore brengen is gewoon bagger en nog geen eens een blik waardig.
Ik heb niet om hun problemen gevraagd foto daarom zeg ik optiefen.
jij moet "boeten" vanwege hun problemen??? hahah en dat alleen maar omdat ze je aankijken of vragen of je wat kleingeld heb...?#?#?#
wat een doos ben jij hahah!
klopt idd wat ie zegt
ik ga niet opdraaien voor andermans ellende...
ik heb al ellende zat zonder die bedelaars erbij
tis misschien niet zo opvallend maar de meeste gezinnen moeten met die euro ook elke eurocent 2 keer omdraaien
en dan zouden zij het geld voor niks in de schoot gegooid krijgen
ik ben toch niet gek
als ze geld willen , moeten ze werken.. basta
flikker lekker op met die tolerantie
we zijn het tolerantste land van de wereld
ergens is er een grens
en die is al jaren bijster...
we moeten kappen nu .. het loopt grandioos in de fout met nederland en haar tolerantie
dan zuip je een keer een biertje per week minder... Denk je dat het probleem niet alleen maar groter wordt?
en antwoord hier eens op einstein..: Hoe wil je bedelaars Straffen? dat heb ik hiervoor al een keer gevraagd, maar dat wordt door jullie schreeuwers niet gelezen..!
dan voeren ze eens iets uit
en ze erna met hulp trug in de maatschappij proberen te krijgen
quote:
Hoe wil je bedelaars Straffen? dat heb ik hiervoor al een keer gevraagd, maar dat wordt door jullie schreeuwers niet gelezen..!
Zomaar een ideetje, maar je zou een soort opvang kampen kunnen maken buiten de stad waar ze heen moeten, waar dan ook medische verzorging en begeleiding is.
Weet je waarom; Stadsmensen zijn tolerant. Mensen in dorpjes in mindere mate (omdat die logischerwijs minder worden blootgesteld aan andere dingen); Dus als jij alle zwervers in een kamp buiten de stad wilt plaatsen...pfff dat leidt tot verschrikkelijk veel protesten (tot meer dan als er een asielszoekerkamp zou komen denk ik)....probeer het nog eens...!
quote:
Weet je waarom; Stadsmensen zijn tolerant. Mensen in dorpjes in mindere mate (omdat die logischerwijs minder worden blootgesteld aan andere dingen); Dus als jij alle zwervers in een kamp buiten de stad wilt plaatsen...pfff dat leidt tot verschrikkelijk veel protesten (tot meer dan als er een asielszoekerkamp zou komen denk ik)....probeer het nog eens...!
Er zijn zat stukken land waar in de wijde omtrek niemand woont. Je moet niet zo overdrijven
Maar de Nederlandse regering kennende zal er wel een gedoogbeleid komen, of bedelzones, of weet ik veel wat...
ik las net dat een zeker iemand had opgeschreven dat hij niet wilt \'opdraaien\' voor hun ellende...??
is dat niet overdrijven dan?>
quote:
ik las net dat een zeker iemand had opgeschreven dat hij niet wilt \'opdraaien\' voor hun ellende...??
is dat niet overdrijven dan?
Als je een opvangkamp maakt waar ze niet uit kunnen dan is er helemaal geen sprake van overlast.
Ik vind als LPF nu met een goede beredenatie komt het idee op zich niet slecht. Maar ze roepen wat en de meeste mensen op fok gaan daar keihard achter aan maar denken nergens over na. Je Kan zwervers bijna niet straffen; want ze hebben bijna niks te verliezen. Je moet ze helpen. En om mensen die niet slagen in de maatschappij in een kamp te stoppen (wisp), vind ik een beetje enge gedachte.
Maar toch, je kan snel low-down gaan in het leven, als je in een bedrijf werkt waar je (80 uur per week draait) dat dan failliet gaat, reken er maar niet op, dat dan de volgende maand jouw loonstrook uitbetaald is. Reken dan maar dat je de komende twee tot vier maanden dan zonder geld zit. Voor mij, nooit meer zoiets als een uitkering, of sociale dienst, vandaar dat ik altijd een \'half-jaar\' buffertje klaar heb staan. Maar dit alles was gewoon een harde les voor mij.
typisch symptoombestrijding.
quote:
Als je een opvangkamp maakt waar ze niet uit kunnen dan is er helemaal geen sprake van overlast
De ouderwetse \'\'landloper\'\' is allang verdwenen. Het zijn er nu die of aan de dope zijn of mentaal helemaal naar de knoppen zijn. En ja daar heb je opvangkampen voor nodig. Er zijn natuurlijk ook nog mensen die om wat voor redenen uit huis gezet worden maar dat moet de desbetreffende gemeente wat aan doen. Dat idee van Wisp is dus super humaan. Tja dat is de lpf ook alleen willen sommige mensen dat niet zien.
Het is zijn idee, dus Hij is humaan: Ik heb de LPF niet over opvangkampen horen praten...
quote:
Je moet ze helpen. En om mensen die niet slagen in de maatschappij in een kamp te stoppen (wisp), vind ik een beetje enge gedachte.
Ik ben het met je eens dat zwervers geholpen moeten worden, maar ik zie dat niet als een argument tegen een bedelverbod.
Vergeleken met andere landen is de opvang in NL best ok .je moet eens in een grote stad in Italie, Tsjechie of Hongarije gaan kijken, daar stikt het werkelijk van de bedelaars, omdat in die landen geen sociaal vangnet bestaat. Hier wel.
Degene die geholpen willen worden moet je op de e.o.a manier helpen, als daar opvang in kampen voor nodig is dan moet het maar. Degene die niet geholpen willen worden moeten dan ook maar zelf kijken hoe ze bepaalde zaken voor elkaar krijgen, maar als we bepalen dat bedelenen daar niet bij hoort hebben ze geen recht van spreken vind ik.
quote:
als je in een bedrijf werkt waar je (80 uur per week draait) dat dan failliet gaat, reken er maar niet op, dat dan de volgende maand jouw loonstrook uitbetaald is. Reken dan maar dat je de komende twee tot vier maanden dan zonder geld zit.
onzin. als je wil werken kun je werken. Hetzelfde is mij overkomen. Ik ben nog dezelfde dag naar het uitzendburo gerend en heb vervolgens 6 maanden lang pakketen gesorteerd in de nachtdienst om mn hypotheek te kunnnen betalen, in afwachting van een betere baan. De ellende is dat bepaalde mensen bepaalde werkzaamheden te min vinden.
Oh en trouwens, mijn zegen heeft ie.
[ Dit bericht is gewijzigd door BARGOS ]
en ik zat te slapen
maakte zon zwerver me wakker om me om geld te vragen
vink een beetje te gek voor woorden eik
quote:
Bedelaars in Amsterdam vorgen dus echt wel een probleem. Het worden er per dag meer en ze eisen zowat geld van je. Ik vind ze dus echt wel teveel overlast veroorzaken.
Inderdaad, in de binnenstad incl. wallen is het sinds kort verboden omdat er genoeg van die ratten tussen zitten die IEDERE voorbijganger aanklampen. Was trouwens wel mooi, ik gaf er daarom eentje flink op z\'n donder. Terwijl hij afdroop wilde hij zich nog een beetje flink voordoen door me uit te lachen en te zeggen \'heb je nou je zin\'. De volgende dag stond in de kranten dat vanwege het grote aantal mensen wat met deze klacht naar de politie ging het bedelverbod weer van kracht werd. fotofoto
Maar goed, van mij mogen ze best geld verdienen op de een of andere manier. Als je wat van me wilt hebben, dan amuseer me maar: maak muziek, speel met handpoppen of ga voor mijn part op je hoofd staan ofzo, dan kun je wel wat van me krijgen. Of verkoop inderdaad een krant of hou een park schoon ofzo.
Hehe, ik heb een tijdje geleden trouwens een gast die iedere dag op \'t station onverstaanbaar mummelend z\'n hand ophoudt een cursus Nederlands in z\'n hand gegeven, uitgeprint van internet. foto
Laatste verhaal van vandaag uit Eindhoven (misschien niet helemaal ontopic, maar goed) : Jongen wordt aangesproken door drie allochtonen voor geld, zegt dat-ie geen geld bij zich heeft, loopt door, krijgt een klap achter op z\'n kop, wordt op de grond gedwongen en krijgt een mes op z\'n keel omdat deze medelanders toch geld wilden. Alle 3 een getinte huidskleur, eentje dreadlocks tot op de schouders. Getuigen worden volgens mij verzocht om zich bij de politie te melden.
quote:
Toen ik Amsterdam was werd ik ook om de minuut aangesproken door zwersers.
Liep ik een cafe uit. Stond de portier te bedelen.
Dat hebben we gelukkig in Enschede niet.
Zijn daar nog wel kroegen dan? foto
ik vind dat daklozen geholpen moeten worden om terug te keren in de maatschappij, maar om ze in de tussentijd te laten verhongeren vind ik een slecht plan. natuurlijk, veel daklozen zijn verslaafd. maar niet alle, sommige kopen er echt eten van.
het zijn gewoon mensen die hulp nodig hebben en die je met respect moet behandelen. dat is de enige manier om het op te lossen. als ze niet mogen bedelen moeten ze wel gaan stelen om eten en/of drugs te kopen. werken is geen optie voor deze mensen, daarvoor zijn ze te vervreemd van de samenleving. ze hebben hulp nodig om weer te kunnen gaan werken.
quote:
slecht plan. het is gewoon onuitvoerbaar. die junkies zullen er ook heus niet van gaan werken.
ik vind dat daklozen geholpen moeten worden om terug te keren in de maatschappij, maar om ze in de tussentijd te laten verhongeren vind ik een slecht plan. natuurlijk, veel daklozen zijn verslaafd. maar niet alle, sommige kopen er echt eten van.
het zijn gewoon mensen die hulp nodig hebben en die je met respect moet behandelen. dat is de enige manier om het op te lossen. als ze niet mogen bedelen moeten ze wel gaan stelen om eten en/of drugs te kopen. werken is geen optie voor deze mensen, daarvoor zijn ze te vervreemd van de samenleving. ze hebben hulp nodig om weer te kunnen gaan werken.
Sommige mensen willen het ook niet snappen he.
Die zwervers WILLEN op straat leven, zoniet dan vragen ze wel om een uitkering of zoeken ze hulp bij de instanties die ervoor zijn opgericht.
[ Dit bericht is gewijzigd door dezero ]
Daar staan ze je zowat bij de kassa op te wachten!
Ik heb me portomonnee koud uit me zak en betaald staat er zo een viezerik met nog ranzigere baard naast me en mompelt half nederlands/engels of ik nog wat geld heb. En terwijl ik nog net me klein geld en 10 eurotjes terugstop zei ik dat alles op was foto
Of als je dan net een broodje hebt besteld en ze vragen aan je en dan net zeggen dat je laatste stuiver in dat broodje zit foto
Nu worden ze trouwens ook steeds bijdehanter, zo heb ik al iemand zijn complete levensverhaal gehoord terwijl ik in een bijna vertrekkende trein zat vanuit amsterdam. Heb een gitaarspeler meegemaakt die alleen wat mompelde en dan een ram op de gitaar gaf.
Zwerfers hoeven niet te bedelen, daarvoor bestaat een sociaal vangnet in nederland. Dit is echt een heel goed idee van de LPF alsmede het idee om illegale zwerfers uit te zetten.
quote:
Wisp, jij wilt het niet snappen he? Die mensen zijn helemaal in de war, ze gaan niet zomaar naar een instantie toe. Die drempel is te hoog. Ze hebben zelfs hulp nodig om naar die instanties toe te gaan. Het gaat echt slecht met die mensen, zo slecht dat ze dat niet eens zelf kunnen. Ze kunnen het niet. Ze zitten niet op straat omdat ze dat leuk vinden, ze zitten op straat omdat ze vanwege hun problemen niet anders kunnen.
Dus ze kunnen wel bedelen, eten/drank kopen, slaapplaats zoeken, etc maar niet even een opvanghuis binnenlopen?
Komt er zon kerel naar je toe of je een kaartje van de mooie stad wil kopen :s
quote:
Dus ze kunnen wel bedelen, eten/drank kopen, slaapplaats zoeken, etc maar niet even een opvanghuis binnenlopen?
ja, daar komt het wel op neer. ik weet niet genoeg over dit onderwerp om dat precies uit te leggen. maar het is wel zo. en zoals ik al zei: deze mensen zijn in de war. vergeet dat niet. ze zijn in hun ogen helemaal kapotgemaakt door de instanties (ook schuldeisers, overheid, etc) en willen er daarom nix meer mee te maken hebben. ik zou ook niet bij iemand om hulp komen vragen als die mij daarvoor kapot zou hebben gemaakt. bijvoorbeeld: mijn vader wordt gedood door iemand en die persoon is de enige die mij een huis kan bieden. dan zou ik toch liever op straat zwerven dan die persoon om dat huis vragen.
[ Dit bericht is gewijzigd door dezero ]
mag ik vragen wat jij allemaal doet om onze bedelende medemens te helpen, ik denk niet meer dan ze hier een beetje verdedigen en zeggen dat het niet hun schuld is, maar alles komt door de lpf en zijn kiezers.
Ik heb een tijdje bij ah-thuisservice gewerkt en stond ik 2x per week om 23:30 te wachten op rotterdam CS op de trein naar Delft.
Elke avond werd ik wel door min 3 mensen aangesproken met, \'mag ik je wat vragen?\'
Nu ben ik een heel behulpzaam persoon die iemand altijd graag helpt. Echter was de volgende vraag altijd of ik geld voor hen had.
Leuk is als je vraagt waarvoor het is. Als ze dan zeggen dat het is om iets te eten/drinken. Neem je ze mee naar de snackhoek voor een kopje koffie, maar dat willen ze niet. Ze willen namelijk geld hebben om drugs te kopen, dat kopje koffie kragen ze wel bij het opvanghuis.
Maar ja deze mensen hebben het zo slecht natuurlijk en de harde wereld in nederland met zijn inwoners die niemand iets gunnen, behalve natuurlijk mensen zoals lexszius, want die doen voor deze mensen .....
Wat doe je eigenlijk voor deze lui?
quote:
Door dezero - donderdag 12 december 2002 @ 23:14 (Unmodded)
quote:
Dus ze kunnen wel bedelen, eten/drank kopen, slaapplaats zoeken, etc maar niet even een opvanghuis binnenlopen?
ja, daar komt het wel op neer. ik weet niet genoeg over dit onderwerp om dat precies uit te leggen.
Hier sla je de spijker op zijn kop, je weet er inderdaad niet genoeg over, dus laat de rest ook maar achterwege.
De eerdrempel om te gaan bedelen ligt vele malen hoger dan bij een instelling zoals de sociale dienst aan te kloppen.
Bij de sociale dienst is men nog een beetje anoniem, maar dat ben je niet als je mensen, waaronder dus oud bekende kunnen zitten , aan moet klampen voor een eurootje (vroeger een gulden, maar dat zal de inflatie wel zijn.)
Zwervers willen niet geholpen worden, want geholpen worden staat gelijk aan afkicken, en als er 1 ding is dat een junk niet wil, is afkicken.
Dat deze mensen geholpen moeten worden, prima, maar laat ze niet los op een willekeurig iemand die toevallig door de stad loopt. Ik heb meegemaakt en gezien hoe deze gasten mensen achter na lopen, zelfs vastpakken.
Over die andere categorie, zwervers, nog maar niet te spreken. Het komt regelmatig voor dat voor de ingang van mijn flat zo\'n gast ligt te slapen. Als die lui wakker worden dan zijn ze zo apatisch dat ze echt agressief worden.
[ Dit bericht is gewijzigd door Lafayette ]
quote:
Zwervers willen niet geholpen worden, want geholpen worden staat gelijk aan afkicken, en als er 1 ding is dat een junk niet wil, is afkicken.
Amen! foto
quote:
Helemaal mee eens, als je in de metro zit moet je ongevraagd naar muziek luisteren en daar nog voor dokken blijkbaar ook (ja doeg) en dat loopt af en toe echt de spuigaten uit!
Verwar dát niet met bedelen! Ook straatmuziekanten zijn vaak geen bedelaars volgens de wet. Ze vragen namelijk nergens om!
Sowieso vind ik et grote kul dat ze zoiets zouden verbieden. Pim zou dat ook niet gewild hebben denk ik foto
Hij laat zwakkeren in de samenleving niet zomaar vallen... Dat soort mensen komt er vaak gewoon niet bovenop, zelfs al zouden ze dat proberen, en vooral niet in deze economie.
Alleen maar zieltjeswinnerij dus fotofotofotofotofoto
quote:
Hier sla je de spijker op zijn kop, je weet er inderdaad niet genoeg over, dus laat de rest ook maar achterwege.
jij weet er blijkbaar nog minder over, maar ik geef tenminste toe dat ik er niet heel veel van af weet. mensen die weten dat ze eigenlijk niets weten zijn nog altijd slimmer dan mensen die denken dat ze alles weten.
[edit] ik woon in amsterdam oost en heb iedere dag te maken met zwervers. ik kom ook geregeld in het centrum en de bijlmer dus ik weet er wel iets van. [/edit]
weer ff on-topic:
jij hebt blijkbaar helemaal geen respect voor je medemens. die mensen moeten geholpen worden, hoe dan ook. dan zorg je maar dat ze het willen. dat is de enige oplossing.
je hebt het over een "eerdrempel", maar daar gaat het helemaal niet om. ze willen gewoon helemaal niets meer te maken hebben met de instanties waardoor zij zich flink genaaid voelen. geef ze maar eens ongelijk...
dan is het makkelijker om mensen om geld te vragen dan naar die instanties te gaan waardoor ze zo genaaid zijn.
[ Dit bericht is gewijzigd door dezero ]
quote:
De partij vindt dat bedelen in Nederland in principe niet hoeft, doordat iedereen met een postadres een uitkering aan kan vragen.
fotofotofoto
Waren ze daar nou niet net zo tegen? foto
quote:
Zwervers willen niet geholpen worden, want geholpen worden staat gelijk aan afkicken, en als er 1 ding is dat een junk niet wil, is afkicken.
LANG niet alle zwervers zijn junks!!!
[ Dit bericht is gewijzigd door dezero ]
quote:
Door dezero - vrijdag 13 december 2002 @ 00:32 (Unmodded)
quote:
Hier sla je de spijker op zijn kop, je weet er inderdaad niet genoeg over, dus laat de rest ook maar achterwege.
jij weet er blijkbaar nog minder over, maar ik geef tenminste toe dat ik er niet heel veel van af weet. mensen die weten dat ze eigenlijk niets weten zijn nog altijd slimmer dan mensen die denken dat ze alles weten.
Ten eerste waar haal jij uit dat ik er minder over weet?
Ten tweede waar staat dat ik denk dat ik alles weet. Als je niet achter je eigen mening staat is het geen mening en heeft het ook geen nut deze te verdedigen.
Ten derde, kan je wel \'intelligent\' gaan lopen doen door met een quote van een ander te gaan slingeren, maar dat maakt je nog geen intelligent en integer persoon.
quote:
[edit] ik woon in amsterdam oost en heb iedere dag te maken met zwervers. ik kom ook geregeld in het centrum en de bijlmer dus ik weet er wel iets van. [/edit]
Dit maakt jou toch ook geen expert? waarom post je dit anders?
quote:
weer ff on-topic:
jij hebt blijkbaar helemaal geen respect voor je medemens.
Waar haal je dit nu weer vandaan, zoals ik al zei, ben ik normaal gesproken zeer behulpzaam. Help graag mensen die de weg zoeken, of andere vragen hebben. Ik heb niet gezegd dat ik ze straal voorbij loop.
Dus dat betweterige waar jij mij van beschuldigd slaat meer op jezelf. Als je mij 1 ding niet kan verwijten is het gebrek aan respect voor mijn medemens. Jij kent mij niet, maar vind het wel nodig mij dit etiket op te plakken.
quote:
die mensen moeten geholpen worden, hoe dan ook. dan zorg je maar dat ze het willen. dat is de enige oplossing.
Over respect gesproken. Echter dient men die mensen echt te helpen, en het alleen maar goedpraten en het met de GL/PvdA mantel van liefde bedekken is geen oplossing.
Zeggen dat ze er niet zijn, zorgt er niet voor dat ze weg gaan.
quote:
je hebt het over een "eerdrempel", maar daar gaat het helemaal niet om.
Daar gaat het juist wel om, daarom gaan de meeste zwervers/bedelaars naar een andere stad om zo, zomin mogelijk oude bekende tegen het lijf te lopen. De eerdrempel zprgt er ook voor dat ze uit schaamte niet naar huis terug willen keren nadaar vandaan weggelopen te zijn.
quote:
ze willen gewoon helemaal niets meer te maken hebben met de instanties waardoor zij zich flink genaaid voelen. geef ze maar eens ongelijk...
Dat zijn hooguit een paar gevallen, niet de grote meerderheid.
quote:
dan is het makkelijker om mensen om geld te vragen dan naar die instanties te gaan waardoor ze zo genaaid zijn.
Er is niets zo vernederend dan andere mensen om geld vragen, omdat je niet meer voor jezelf kan zorgen. Echter na deze drempel over gegaan te zijn is voor hen het hek van de dam, en gaan ze zich heel asociaal opstellen tegen de mensen die hen geld geven, puur om een muur op te trekken. Afstandelijkheid is nog steeds de makkelijkste manier(geestelijk) om dingen van een ander te krijgen.
quote:
Door Sorcerer8472 - vrijdag 13 december 2002 @ 00:36 (Unmodded)
quote:
Zwervers willen niet geholpen worden, want geholpen worden staat gelijk aan afkicken, en als er 1 ding is dat een junk niet wil, is afkicken.
LANG niet alle zwervers zijn junks!!!
Ik wist wel dat er iemand over zou vallen, en het geeft me bijna een kick dat jij het weer eens was. Wildhagen slaapt, dus moet jij het maar overnemen.
Echter zijn wel HEEL veel zwervers junk, veel zijn ook junk geworden dankzij het zwerven. Haalt namelijk tijdelijk de dagelijkse problemen weg.
Junks die niet zwerven kunnen het zich veroorloven.
quote:
je hebt ook gelijk dat niet alle zwervers junks zijn. bovendien zijn junks niet altijd bedelaars en daarnaast kunnen ze bijna niet afkicken, daarvoor zijn ze te verslaafd.
Hoeveel junks ken jij die niet bedelen/stelen?
De enige junks die dat doen, kunnen het zich veroorloven. Ook herman brood bedelde.
quote:
en daarnaast kunnen ze bijna niet afkicken, daarvoor zijn ze te verslaafd.
Je moet niet alles geloven wat een junk of GL je verteld.
Iedereen kan afkicken, echter kunnen ze dat niet vanuit hun eigen geestelijke gestel. Maar iedereen kan afkicken. Neem eens een voorbeeld aan de afkick methodes in landen in Azië, het gaat er niet zacht aan toe, maar ze kicken wel af.
wat een monsterpost was dat foto
en nix ervan klopt.
ik ken genoeg junks die niet bedelen, zij willen mij niet lastigvallen met hun problemen. en dat is niet omdat ik ze negeer of zo, want dat doe ik niet. ze realiseren zich dat ze een probleem hebben. genoeg proberen ook weer op het goede pad te komen, maar dat is moeilijk.
al die dingen die ik over jou heb gezegd kloppen. door deze post van jou ben ik daar nog zekerder van. ik kan dit alles afleiden van wat je zegt.
over die edit van mezelf: het geeft aan dat ik niet zomaar uit me nek zit te lullen, maar echt zwervers ken. die ken ik doordat ik in de stad woon en dan juist weer niet in een yuppenbuurt. ik zeg niet dat ik een expert ben, dat maak jij er van.
afkicken is in sommige gevallen echt onmogelijk. of in ieder geval heel moeilijk, daarvoor hebben ze veel hulp nodig. ik kende een gast die zelfmoord heeft gepleegd omdat het hem niet lukte.
[ Dit bericht is gewijzigd door dezero ]
Die gasten komen zelf nog es aan \'t bedelen, als ze strax de politiek uit zijn (want ik ga er vanuit dat ze \'t daar allemaal niet te lang volhouden foto)
Kortzichtig plan van de LPF, net als veel reacties hier. Vooral niet verder kijken dan wat je ziet mensen...
quote:
Bedelaars in Amsterdam vorgen dus echt wel een probleem. Het worden er per dag meer en ze eisen zowat geld van je. Ik vind ze dus echt wel teveel overlast veroorzaken.
Overlast veroorzaken is al strafbaar...
quote:
Als ik in de trein zit en dezelfde gast komt elke dag langs omdat z\'n gitaar (alweer) gejat is, wat overigens goed is want hem wil ik geen gitaar horen spelen, dan geef je toch gewoon niks.
Dat de LPF-aanhang hier nog niet op is gekomen.
En wat is bedelen eigenlijk? Zodra een agent iemand op straat ziet en een praatje maakt met een ander, moet hij dan ingrijpen omdat het kan gaan om bedelen? Of moet hij het gesprek af luisteren om na te gaan of het gaat om bedelen? Straatmuzikanten zijn makkelijk herkenbaar, maar die veroorzaken geen overlast.
En denk je dat bedelaars met een \'straf\' in het vooruitzicht, gaan denken dat ze het misschien maar niet moeten doen? Junks of andere bedelaars hebben niets te verliezen (iig voor hun gevoel), en dus gaat er helemaal geen afschrikkende gedachte uit.
Wanneer het bedelverbod er weer is dan gaan alle bedelaars een uitkering aanvragen en heeft niemand meer last van overlast... dream on.
Tot 2000 was er al een bedelverbod, was er toen geen overlast/bedelarij?
Het is wel weer populistische praat, want ja, wie wil nou latig gevallen worden door junks... Als je niet verder kijkt dan je neus lang is, dan lijkt het of het gaat helpen.
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
[ Dit bericht is gewijzigd door blissard99 ]
[ Dit bericht is gewijzigd door blissard99 ]
quote:
Door dezero- vrijdag 13 december 2002@ 01:26 (Unmodded)
@kEUS
wat een monsterpost was dat foto
en nix ervan klopt.
Ik geloof dat die kotssmiley hier volledig misplaatst is. Omdat ik niet dezelfde mening aanhang als jij wil dat nog niet zeggen dat mijn mening niet waar is. Typisch voorbeeld van een \'tolerantet\' GL\'er
quote:
al die dingen die ik over jou heb gezegd kloppen. door deze post van jou ben ik daar nog zekerder van. ik kan dit alles afleiden van wat je zegt
en nog ff een quote van jezelf
quote:
mensen die weten dat ze eigenlijk niets weten zijn nog altijd slimmer dan mensen die denken dat ze alles weten
Gelukkig kan jij mensen ergens heel snel op beoordelen en de rest van de wereld wel ff vertellen wat goed en fout is. Nee de wereld is echt geholpen met jouw persoon. Heb je verder nog ononderbouwde generaliserende opmerkingen jegens mij?
quote:
afkicken is in sommige gevallen echt onmogelijk. of in ieder geval heel moeilijk, daarvoor hebben ze veel hulp nodig. ik kende een gast die zelfmoord heeft gepleegd omdat het hem niet
Afkicken is inderdaad moeilijk, maar niet onmogelijk, ten eerst emoeten ze zelf willen en ten tweede moet daarbij goede begeleiding zijn. En dan wel een begeleiding die streng maar rechtvaardig is. En dan dus niet zo \'n sjakkie van flodder sociaal werker die alles maar met de mantel der liefde bedekt.
Maar ja wat weet ik er natuurlijk van, gelukkig hebben we een alwetende guru als dezero.
quote:
Door qube808- vrijdag 13 december 2002@ 08:13 (Unmodded)
In onze maatschappij vallen er nou eenmaal mensen tussen wal en schip. Het is niet voor iedereen weggelegd te kunnen functioneren binnen de regels die gelden. Zwervers zijn een maatschappelijk probleem, als we de oorzaken van die problemen nou zouden aanpakken ipv de symptomen te bestrijden!
Kortzichtig plan van de LPF, net als veel reacties hier. Vooral niet verder kijken dan wat je ziet mensen...
En gij alwetende wat is de oorzaak, die bestreden moet worden. Lijkt wel weer een verkiezings programma van de GL, holle zinnen zonder inhoud en oplossing.
Bij alles zeg je gewoon, we moeten de oorzaak aanpakken niet de symptomen. Echter is het daarna altijd angstvallig stil. Dit wordt ook wel op de lange baan schuiven genoemd. Dit houdt dus in dat er gewoon helemaal niets opgelost wordt.
Er valt dus niemand echt tussen wal en schip, maar men springt tussen wal en schip, want de opvang is er, en dan moet men er wel gebruik van maken (geen misbruik)
quote:
Door Sidekick- vrijdag 13 december 2002@ 08:55 Tot 2000 was er al een bedelverbod, was er toen geen overlast/bedelarij?
Een stuk minder, maar door wie is dit afgeschaft?
quote:
Als je niet verder kijkt dan je neus lang is, dan lijkt het of het gaat helpen
En als je net zo ver kijkt als femke en haar \'lotgenoten\' dan gebeurt er zowiezo niets. Gewoon ontkennen, dan gaat het vanzelf weg is de lange termijn van GL.
quote:
De partij vindt dat bedelen in Nederland in principe niet hoeft, doordat iedereen met een postadres een uitkering aan kan vragen.
En daar zit nou net het probleem stelletje eikels!!!
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken