'Taxichauffeurs moeten al jarenlang smeergeld betalen voor ritjes vanaf Schiphol'
Taxichauffeurs hebben de afgelopen jaren duizenden euro's betaald om vanaf luchthaven Schiphol te mogen rijden. Het geld moest contant betaald worden aan stromannen van het bedrijf SchipholTaxi, eigendom van voormalig hoofdagent van de Amsterdamse politie.
Chauffeurs van SchipholTaxi moesten in 2014 5000 euro contant betalen voor toegang tot Schiphol. Ook de chauffeurs van een ander taxibedrijf, BIOS Groep, moesten vorig jaar diep in de buidel tasten om vanaf de luchthaven te mogen rijden: 15.000 euro per taxibusje. De betalingen liepen via een derde taxibedrijf; Schiphol Service. Dat meldt NRC op basis van onderzoek.
Het geld moest op straat in Nieuw-West worden afgegeven aan stromannen. Vlak na een transactie zouden chauffeurs te horen hebben gekregen dat ze door het taxibedrijf waren geselecteerd om vanaf Schiphol te mogen rijden.
Concessie
De drie taxibedrijven - SchipholTaxi, BIOS Groep en Schiphol Service - hebben sinds 2014 de concessie voor het taxivervoer vanaf Schiphol in handen. Uit gesprekken die NRC heeft gevoerd met zestig betrokkenen blijkt dat de drie bedrijven sterk met elkaar verweven zijn.
Chauffeurs hebben bij de politie en de Belastingdienst melding gemaakt over de contante betalingen. Er zou niks mee gedaan zijn. De marechaussee, die het politiewerk op Schiphol doet, laat in een reactie aan de kant weten dat de signalen zorgelijk zijn. Daarom wordt samen met het Openbaar Ministerie bekeken of er alsnog een onderzoek moet komen.
Ontslagen
Voormalig hoofdagent is inmiddels door de Amsterdamse politie ontslagen. Agenten mogen namelijk geen nevenfuncties in de taxiwereld hebben. 'Het werk van agent en taxichauffeur is onverenigbaar', zegt een woordvoerder van de politie.
Schiphol laat in een reactie weten dat de kwestie onderzocht gaat worden. 'Schiphol heeft de wettelijke verplichting het verkeer op de luchthaven in goede banen te leiden. Het taxi-concessiesysteem helpt ons daarbij, omdat we daarmee het drukke taxiproces op de luchthaven kunnen controleren. Schiphol neemt de berichtgeving van NRC zeer serieus en stelt een onderzoek in.'
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
Toeval denk ik.....
[ Bericht gewijzigd door gombro op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:48 ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-vol-cash-a3975334
SCHIPHOLTAXI BAAS GAMIS EL BOUAKILI: 'IK WIST DAT IK SUCCES ZOU HEBBEN'
https://www.vno-ncw.nl/fo(...)ik-succes-zou-hebben
===============
En hij geniet van zijn drie tieners. Die geeft hij dezelfde boodschap mee als zijn vader hem ooit meegaf: 'Doe je best, maar doe zeker ook wat je leuk vindt. Je kunt alleen maar succesvol zijn als je leuk vindt wat je doet. Daarvan ben ik overtuigd. En daar word je ook gelukkig van.'
===============
Lol yeah right
[ Bericht gewijzigd door slashdotter3 op zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:06 ]
Te veel tuig bij de politie en zeker als ze politie verplicht is om buitenlandse afkomst aan te nemen.
Den Haag precies het zelfde.
De wijkagent wat een Marokkaanse afkomst is zal zijn eigen soort niet aan pakken .
Spreek uit ervaring namelijk.
En voor hun zuurbetaalde geld wordt er ook niet echt opgetreden.
Willen we meer, of minder diversiteit bij Justitie?
Misschien he, heel misschien, is dit gewoon een school voorbeeld van vraag en aanbod. Te veel aanbod van taxi's en niet genoeg vraag om ze allemaal van ritjes te voorzien. Ga wat anders doen, ga in een andere stad rijden, leer een vak... maar nee ze blijven in hun duur betaalde Tesla in de buffer staan en geven iemand anders de schuld van het probleem.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken