'Valve lanceert stiekem Source 2-engine'
Gisteren lanceerde Valve de alfa-versie van de Workshop Tools voor Dota 2. Hiermee kunnen gamers hun eigen mappen en gamemodi maken voor de game. RoyAwesome op Reddit heeft nu ontdekt dat dit eigenlijk een geheel nieuwe engine is: de Source 2-engine. Valve heeft het nog niet bevestigd.
Verschillende assets en bestanden hebben een nieuwe naam gekregen. Zo is 'engine.dll' nu 'engine2.dll', en hetzelfde geldt voor 'vconsole2.exe' en 'vphysics2.dll'. Het lijkt erop dat de assets van Dota 2 zelf ook geport zijn naar de Source 2-engine.
Daarnaast verloopt het renderen van verschillende assets anders. Het is nu mogelijk om meerdere .dlls te gebruiken om verschillende assets te laden. Dit zat eerst in de engine zelf ingebouwd. Het lijkt erop dat Valve veel werk heeft verricht om dit uit de engine te halen, om er vervolgens losse libraries (dlls) van te maken.
Verder is de interface van de Valve Hammer Editor compleet omgegooid. Ook zie je in de editor dat de bestanden in een source2-folder zitten. Verder kun je met de editor nu 'oude' Source 1.0-mappen openen, of een nieuwe '.vmap' maken.
Er gaan nu al veel geruchten rond dat Half-Life 3 deze engine zal gebruiken.