THQ komt met een 'hybrid budget experience'
Games zullen niet altijd voor 60 euro in de schappen liggen, tenminste, als we THQ president Biran Farrell mogen geloven. Hij sprak op het afgelopen "Goldman Sachs Communacopia XIX", een investeerders conferentie, en hij beschreef de toekomst van de games-industrie, die waarschijnlijk flexibelere prijzen zal hanteren. Als voorbeeld nam hij hun nieuwe MX game, die voor 2012 gepland is, waar ze het nieuwe 'hybrid model' zullen uitproberen. Hierin is uitgebreide DLC en een budgetprijs gemixt.
"What we're doing this time is coming out initially with a smaller game at a lower price point, at the $29-$39 range, and then doing a download model for different modes, different tracks, different vehicles. We call it hybrid because it's a take on the microtransaction and DLC models"
Zo proberen ze de budget-gamer te lokken, maar door de uitgebreide microtransactie mogelijkheden kunnen gamers zoveel aan de game besteden als ze zelf willen.
Deze onaangekondigde MX-game is niet de enige die een dergelijk model gebruikt, ook THQs Red Faction Battlegrounds zal zo'n hybride budgetmodel gebruiken. EA is ook bezig om de industrie te veranderen met hun Project Ten Dollar. De vraag is of al deze veranderingen in de game-industrie voordelig zijn voor de gamer.