Home vanaf morgen te spelen
PlayStation Home is een "3D-social gaming community" die gamers in staat stelt om game-ervaringen met elkaar te delen en interactie aan te gaan. Home moet door de kracht van de PS3 prachtige graphics bieden en een sociale ervaring die alleen mogelijk is op Sonys console. Spelers zullen hun eigen avatars kunnen maken en ontwerpen en met die avatar de wereld verkennen en communiceren met hun medegamers. Home zal niet alleen chat bieden, maar ook minigames, video's en speciale events. Daarnaast kunnen gebruikers hun eigen vriendengroep beginnen via The Club, hier moet dan wel voor betaald worden door de clubeigenaar. Door Home zullen spelers ook gezamenlijk hetzelfde spel kunnen launchen om samen te spelen.
Kazuo Hirai, President en Group CEO van Sony Computer Entertainment, ziet Home als een veelbelovende netwerkdienst dien mogelijk is door de kracht van de PS3 en het wereldwijde online netwerk van PSN. De wereld van interactive entertainment wordt op deze manier nog groter, niet alleen door Sony, maar ook in samenwerking met haar partners.
PlayStation Home is truly a promising network community service on the PlayStation platform, made possible with the powerful combination of PS3's overwhelming computational power and PlayStation Network that covers many countries around the globe. We are committed to providing PS3 users with exciting gaming experiences with PlayStation Home and together with our partners and users, expand the new world of interactive
Voor spelers die Home binnenkomen in de SCE Europe regio's zullen er omgevingen in bepaalde thema's zijn om te verkennen. Te beginnen met Far Cry 2 zal Home omgevingen bieden gebaseerd op games, waar gamers strategieën kunnen uitwisselen, de game kunnen bespreken en toegang kunnen verkrijgen tot nieuwe content die de game-ervaring vergroot. Na Far Cry 2 zullen binnenkort ook omgevingen volgen voor Uncharted: Drake's Fortune, Warhawk, Motorstorm en SOCOM. Sony werkt druk samen met grote publishers als EA, Ubisoft Midway, Sega en Atari om meer omgevingen te kunnen bieden.
Sony heeft vandaag ook partnerships aangekondigd met wereldbekende merken als Diesel, Paramount Pictures, Red Bull, Ligne Roset, Hexus TV en Eurogamer. Deze organisaties zullen zaken als kleding, meubels, videocontent en minigames (Red Bull Air Race) gaan bieden aan gebruikers van Home. Items zoals kleding die gekocht worden in Home variëren in prijs van gratis tot €1,50 per stuk.
PlayStation Home is nog veel groter dan dat, maar voor de daadwerkelijke ervaring zul je morgen maar zelf je PlayStation 3 moeten opstarten en de beta downloaden.