Details PS3-versie Splinter Cell Double Agent

Nadat Sam Fisher op zo'n beetje elke console die momenteel te koop is is verschenen, wordt binnenkort ook de PS3 aan dat lijstje toegevoegd. In een vraaggesprek met producent Mathieu Hector werd duidelijk wat (toekomstige) PS3-eigenaren mogen verwachten van de undercover-story van Sam Fisher.

Ten eerste zal de PS3-versie (natuurlijk) gebaseerd zijn op de next-gen-versie van Double Agent zoals die eerder al verscheen op de PC en X360. De graphics-engine is herschreven met hulp van Sony om beter gebruik te maken van de specifieke PS3-hardware. Daarnaast zal de game volop gebruik maken van SIXAXIS.

De game zal in 720p draaien. Ubisoft wilde liever soepele framerates garanderen in een iets lagere resolutie dan full 1080p ondersteuning bieden voor het kleine aantal full HDTV-bezitters.

Ook op de PS3 zal Double Agent online te spelen zijn. De PS3-versie zal een aantal exclusieve maps hebben, en een nieuw character: de spy girl. De online-mogelijkheden van Double Agent PS3 zijn sinds november 2006 in test-fase en Hector heeft alle vertrouwen dat de kwaliteit ervan niet onderdoet voor Live.

The PlayStation Network Platform provides all the required services to match the Xbox Live quality. The online part of the game has been on beta test since November 2006 on PS3 and we are 100 percent confident to provide a quality online experience.

Omdat de story-mode een afgerond geheel vormt, hebben Hector en z'n team zich de afgelopen tijd voornamelijk bezig gehouden met het finetunen van de multiplayer. Op grond van feedback die zij kregen van Xbox Live en PC-spelers hebben ze diverse elementen in de multiplayermode aangepast zodat de game toegankelijker wordt. Er zijn ook nieuwe co-op missies en challenges toegevoegd.

Als we Mathieu Hector mogen geloven, is deze versie van Splinter Cell Double Agent de ultieme versie. Of dat zo is kunnen we in maart zelf bepalen, als de game in de winkel te vinden is.

Concept-art Spy Girl:

Meer screenshots van PS3-versie:







Submitter:  Bron: Eurogamer