Bazin Brits bedrijf naakt in reclame

Icoon Not Safe For Work (NSFW)De vrouwelijke baas van een Brits bedrijf dat huidverzorgingsproducten verkoopt, is naakt te zien in een nieuwe commercial van het bedrijf. De commercial van de firma Elave, met de heldere titel 'Nothing to Hide', is al veel bekeken via het internet. Het bedrijf heeft sinds de "full-frontal nudity ad" voor het eerst werd uitgezonden de omzet naar eigen zeggen al met 500 procent zien stijgen.

De commercial speelt zich af in een laboratorium. Een dame vertelt het een en ander over de producten, terwijl om haar heen allerlei 'wetenschappers' aan het werk zijn. De baas van het bedrijf, de 37-jarige Joanna Gardiner, zit, weliswaar wat verscholen, naakt achter een laptop. "Als moeder van drie kinderen, leek het me niet de juiste keuze om zelf de belangrijkste rol te pakken."

"Het idee achter het spotje is dat veel huidverzorgingsproducten worden volgestopt met chemicaliën en andere huidirriterende middelen, wat bijvoorbeeld eczeem tot gevolg kan hebben. Onze producten zijn natuurlijk en organisch.", aldus baas Joanna Gardiner. "Ik dacht: als we nou eens helemaal naakt gaan, straalt dat uit dat wij niets te verbergen hebben."

De commercial werd in maart opgenomen op een afgesloten filmset in Nieuw-Zeeland. Ook de productiemensen waren naakt tijdens de 16 uur durende shoot. "Iedereen was naakt, dat maakte het allemaal gemakkelijker", zegt Joanna Gardiner. "En Nieuw-Zeelanders zijn zo relaxt dat het allemaal heel natuurlijk leek."

Twee weken geleden werd de commercial aan het hele bedrijf vertoond. "Ze vielen zo'n beetje van hun stoel. Ze konden niet geloven dat ze hun baas naakt hadden gezien." Gardiner is trots dat ze een zoveel besproken reclame heeft gemaakt. "Het was een risico, maar het is een nette reclame geworden."


De reclame 'Nothing to Hide' van Elave.