De Amerikaanse topbelegger Jim Cramer, financieel bestuurder van Bear Stearns, is in een interview met nieuwszender CNBC volkomen uit zijn dak gegaan. Cramer is woest op Ben Bernanke, de voorzitter van de Fed (het Amerikaanse stelsel van centrale banken). Volgens Cramer heeft Bernanke geen idee hoe dramatisch de situatie is voor vastrentende waarden (zoals obligaties en hypotheken).
Cramer windt zich ook op over de crisis op de hypotheekmarkt in de VS. Volgens hem hebben in de afgelopen drie jaar 14 miljoen mensen een hypotheek gekregen tegen zeer lage tarieven. Van hen zullen, volgens Cramer, 7 miljoen mensen hun woning verliezen.
Cramer vindt dat de Fed ligt te slapen. Voorzitter Bernanke zou volgens hem de officiële rentetarieven moeten verlagen.
Beetje jammer dat de rest van de wereld er zoveel last van zou hebben, maar ik zou Amerika graag een keer goed op hun bek zien willen gaan. stelletje uit de hoogte gevallen snotneuzen daaro.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:29 schreef neegij het volgende: Dat kan nog een groot probleem voor de rest van de wereld worden, die vastgoedhandel daar.
Inderdaad, en ze verstrekken maar hypotheken aan mensen die het niet kunnen betalen.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:30 schreef bounty1982 het volgende: Beetje jammer dat de rest van de wereld er zoveel last van zou hebben, maar ik zou Amerika graag een keer goed op hun bek zien willen gaan. stelletje uit de hoogte gevallen snotneuzen daaro.
Ahum.... dan sleuren ze ons ook mee de diepte in... foto
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:29 schreef neegij het volgende: Dat kan nog een groot probleem voor de rest van de wereld worden, die vastgoedhandel daar.
Hoe kan dit precies een probleem worden voor de rest van de wereld? Ik snap nooit zoveel van dit soort zaken foto
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:30 schreef bounty1982 het volgende: Beetje jammer dat de rest van de wereld er zoveel last van zou hebben, maar ik zou Amerika graag een keer goed op hun bek zien willen gaan. stelletje uit de hoogte gevallen snotneuzen daaro.
Probleem is dat het altijd Jan modaal en Jan met de pet zijn die getroffen worden... de rijken kunnen toch wel alles opvangen...
is ook een manier om je ideeën de wereld in te helpen, hij kan dan wel een punt hebben, maar dan hoef je niet te schreeuwen!
Mevrouwtje met het giraffe-print-shirtje ziet er niet verkeerd uit, jammer dat ze er niet doorheen komt en haar interview technieken tot uiting kan laten komen.
eindelijk een amerikaan die om een reden schreeuwt foto
die presentatrice weet ook niet meer wat ze moet doen foto en ze heeft ook al opgegeven, hoewel ze hem niet echt mag, omdat hij het programma heeft gekaapt denk ik... ze klinkt nogal sarcastisch met haar laatste "allright"
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:34 schreef Gimbooze het volgende:
[..]
Hoe kan dit precies een probleem worden voor de rest van de wereld? Ik snap nooit zoveel van dit soort zaken foto
De rest van de wereld heeft geen geld in Amerika geïnvesteerd. Als de beleggers onzeker worden of zij hun investering wel terug zullen krijgen, zullen ze geneigd zijn om hun geld uit Amerika terug te halen. Gevolg: een domino-effect van bedrijven die niet kunnen betalen en failliet gaan.
De waarde van geld is voor een groot deel gebaseerd op vertrouwen. Als het vertrouwen daalt, daalt ook de waarde van het geld.
Ja en het mooiste van het verhaal is nog wel dat we in Nederland doen alsof er niks aan de hand is. Hier gaan de banken gewoon door met het verstrekken van tophypotheken, oftewel ze blazen de luchtbel nog even wat verder op. Totdat het hele zootje straks weer in elkaar flikkert.
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:30 schreef bounty1982 het volgende: Beetje jammer dat de rest van de wereld er zoveel last van zou hebben, maar ik zou Amerika graag een keer goed op hun bek zien willen gaan. stelletje uit de hoogte gevallen snotneuzen daaro.
Geduld is een schone zaak.. Ze gaan in slow-motion op hun bek, maar dat ze gaan is zo goed als zeker. Een wereldmacht in verval, kwestie van tijd. (net zoals wij, de fransen, de engelsen, ect hun wereld macht een keer zijn kwijt geraakt. Op het moment dat je een wereldmacht wordt, is het ook zeker dat daar weer een einde aankomt.)
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 09:02 schreef cyberpope het volgende:
[..]
Met dien verschil dat de europeese bank niet in handen van prive-eigenaren is i.t.t. de fed. (die dus een heel misleidende naam heeft).
Het hangt er vanaf hoe je de overheid definieert. Als je vind dat de overheid een door het volk gekozen entiteit is; dan klopt het. Als je denkt dat de overheid de belangen van de elite vertegenwoordigd... dan wordt het een ander verhaal.
De fed is s'Werelds grootste zwendel, vanzelfsprekend dat je daar kwaad op wordt. Het is een prive onderneming, een losstaande onwettige organisatie, een zootje mafia.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
Alle complot theorieën komen weer naar boven hoor... Damn, hoe groot is jullie onderbuik jongens? Julle hebben er in ieder geval veel te veel gevoelens vandaan foto
An natuurlijk is Amerika weer een verschrikkelijk iets.... Ze doen nooit wat goed daar he? foto
Never drive faster than your guardian angel can fly
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:53 schreef Pr0-n00b het volgende: Ja en het mooiste van het verhaal is nog wel dat we in Nederland doen alsof er niks aan de hand is. Hier gaan de banken gewoon door met het verstrekken van tophypotheken, oftewel ze blazen de luchtbel nog even wat verder op. Totdat het hele zootje straks weer in elkaar flikkert.
Banken in Nederland hebben een gedragscode ingesteld waardoor er geen tophypotheken meer worden verstrekt.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:36 schreef wijsneus het volgende: Iedereen Zeitgeist al gezien? Leuk hoe de centrale bank in de VS werkt.
Zeitgeist is een onzin filmpje, althans wat betreft de fed. de fed die de rente ontvangt die USA moet betalen? LoL. Die rente wordt ontvangen door alle honderdduizenden investeerders die in de obligatiemarkt actief zijn (stuk grotere markt dan aandelen). En zijbetalen op hun beurt weer voor de rente schuld, gedeeltelijk. Zodat ze in een welvarende economie kunnen leven.
Wel grappig dat iedereen hier nu valt over te hoge hypotheken ed. terwijl in Nederland meer dan 60% van de huizenbezitters hun huis niet meer zouden kunnen betalen als de hypotheekrente aftrek afgeschaft zou worden (wat volkomen terecht zou zijn!).
Wij kunnen er ook wat van om onze economie kunstmatig in stand te houden.
Ben eigenlijk wel benieuwd, hoe het met leningen gaat als het bedrijf waar het geld geleend is over de kop gaat. Want er zijn Nederlandse hypotheek verstrekkers die en hoop geld in Amerika hebben zitten in beleggingen, of zelfs rechtstreeks Amerikaans bedrijf zijn die hier in Europa geld verpandt.
geen ondertitel mogelijk I.V.M. technische storing.
Lol hij overdreef erg in z'n reactie maar hij heeft volkomen gelijk. 7 miljoen amerikanen verliezen straks hun huis.. even voorstellen.. 7 miljoen mensen.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 10:47 schreef dutchtubby het volgende: Ben eigenlijk wel benieuwd, hoe het met leningen gaat als het bedrijf waar het geld geleend is over de kop gaat. Want er zijn Nederlandse hypotheek verstrekkers die en hoop geld in Amerika hebben zitten in beleggingen, of zelfs rechtstreeks Amerikaans bedrijf zijn die hier in Europa geld verpandt.
Dan worden de hypotheken overgenomen door een andere bank of de schuldeisers (van de bank) eisen de woningen op van de mensen die hun hypotheek er hebben lopen.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 09:53 schreef Speed-Addicted het volgende: Ik wil niet heel vervelend doen maar Nederlands huishoudens hebben inclusief hun hypotheek de grootste schulden tov hun inkomen ter wereld!!!
Het ging om de ontwikkeling van de huizenprijzen, niet om de debt/income ratio per huishouden.
In bijvoorbeeld Ierland, Engeland, Spanje en Frankrijk zijn de prijzen een stuk hoger. Ierland: bijna 300% sinds 1997 spanje: ruim 200% Engeland bijna 200% nederland: bijna 100% VS: 75%
De huisprijzen stijgen dus niet al te hard daar. Als je hier in de problemen komt met je hypotheek heb je nog winst als je huis verkocht moet worden en kun je er zonder (veel) kleerscheuren vanaf komen. Als de prijs van je huis niet gestegen is heb je een veel groter probleem.
Cramer heeft absoluut gelijk, en ik vind het buiengewoon verfrissend om een authoriteit zo gepassioneerd te zien. Niet handig voor zijn loopbaan misschien, maar wel een goede wake-up call.
Voeg je me toe op je Wii? Mijn nummer: 3707-5008-7748-3551
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:43 schreef mmniet het volgende: is ook een manier om je ideeën de wereld in te helpen, hij kan dan wel een punt hebben, maar dan hoef je niet te schreeuwen!
ik had dit al gehoord jah, maar maak je geen zorgen hoor, het was slechts een tip van de sluier.. er zouden meer mensen op die manier uit hun slof moeten schieten.. doet me een beetje denken aan de film network arme meid..
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:30 schreef bounty1982 het volgende: Beetje jammer dat de rest van de wereld er zoveel last van zou hebben, maar ik zou Amerika graag een keer goed op hun bek zien willen gaan. stelletje uit de hoogte gevallen snotneuzen daaro.
Geloof me dat wil je niet. Als Amerika gigantisch op z'n muil gaat gaan er vele bedrijven in Nederland failliet en zal de verzogrgingstaat ernstig in gevaar kunnen komen. Pensioenfondsen hebben relatief veel investeringen in Amerika in de vorm van obligaties, aandelen van bedrijven, hypotheken etc. Evenals je eigen bank welke wellicht ook ineens waardes zien instorten van investeringen welke ze waardevoller in hun boeken hadden staan (net als nu met de hypotheken). Gevolg: winsten zullen verdampen en op verliezen uitdraaien. Bedrijven zullen werknemers op straat gooien om zo het hoofd boven water proberen te houden. Ikzelf zou Amerika ook maar wat graag op z'n bek zien gaan. Maar dat wil ik pas zien als de Nederlandse economie vrijwel meet steunt op de Amerikaanse. En dat is redelijk onmogelijk. Bijna elke economie in de wereld is (in)direct afhankelijk van Amerikaanse.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:30 schreef bounty1982 het volgende: Beetje jammer dat de rest van de wereld er zoveel last van zou hebben, maar ik zou Amerika graag een keer goed op hun bek zien willen gaan. stelletje uit de hoogte gevallen snotneuzen daaro.
Ze zullen Europa meesleuren, dat is jammer. Maar als het kon zijn dat alleen Amerika flink op de bek gaat, nou dat zou ik graag eens zien gebeuren. Dat ze hun arrogantie eens verliezen en beseffen dat de wereld niet alleen uit de VS bestaat.
❤ Rozen zijn rood ❤ ❤ Viooltjes zijn blauw ❤ ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:38 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Probleem is dat het altijd Jan modaal en Jan met de pet zijn die getroffen worden... de rijken kunnen toch wel alles opvangen...
Ja... jij snapt. Als dde hele teringzooi instort maakt het echt neit uit of je nou 20.000 of 120.000 per jaar verdiend. Als je mooie villa opeens onverkoopbaar is en al je andere luxe goederen opeens waardeloos zijn heb je verdomd weinig aan dat salarisstrookje. Maar maar te zwijgen over het feit dat je je baan gewoon kwijt bent, hoeveel je ook verdiend, als het echt goed fout gaat.
Als de US op de bek gaat is Europa de eerste die mee het diepe ingaat.
Het is zowieso wachten tot heel de markt helemaal inelkaar dondert ala de beurskrach 1929. De gemiddelde schuld van de amerikaan is rond de 30000 $ De loonbelasting gaat volledig op aan de uitstaande RENTE van de staatsschuld. Er komt 1,4 MILJARD schuld per dag bij. Federal bank is in prive handen, ipv een staatsinstituut.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 12:36 schreef tbtimmeh het volgende:
[..]
Geloof me dat wil je niet. Als Amerika gigantisch op z'n muil gaat gaan er vele bedrijven in Nederland failliet en zal de verzogrgingstaat ernstig in gevaar kunnen komen. Pensioenfondsen hebben relatief veel investeringen in Amerika in de vorm van obligaties, aandelen van bedrijven, hypotheken etc. Evenals je eigen bank welke wellicht ook ineens waardes zien instorten van investeringen welke ze waardevoller in hun boeken hadden staan (net als nu met de hypotheken). Gevolg: winsten zullen verdampen en op verliezen uitdraaien. Bedrijven zullen werknemers op straat gooien om zo het hoofd boven water proberen te houden. Ikzelf zou Amerika ook maar wat graag op z'n bek zien gaan. Maar dat wil ik pas zien als de Nederlandse economie vrijwel meet steunt op de Amerikaanse. En dat is redelijk onmogelijk. Bijna elke economie in de wereld is (in)direct afhankelijk van Amerikaanse.
Ongeloofelijk hoe dat alle centrale banken ons bewust allemaal beroven, met hun financieele wurggreep en kunstmatig gecreeërde inflatie. (bv. middels "fractionele reserve")
we have been fooled people...... they are robbing us blind !
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:30 schreef bounty1982 het volgende: Beetje jammer dat de rest van de wereld er zoveel last van zou hebben, maar ik zou Amerika graag een keer goed op hun bek zien willen gaan. stelletje uit de hoogte gevallen snotneuzen daaro.
Amerika ? Volgens mij praat jij over eigenaren van huizen die hun huis uit moeten. Normale mensen die hard werken en een droom hadden van een eigen huis en alles nu in rook zien opgaan.
Je bent een hele stoere jongen hoor. Deze mensen ken jij niet, je hebt er nog nooit een ontmoet en dan blij zijn dat ze deze ellende krijgen.
Ben je misschien jaloers op mensen die idealen hebben voor hun gezin, hard willen werken en een woning kopen ? Want dat is de gemiddelde Amerikaan en zeker de groep mensen die jij nu veroordeelt.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 14:39 schreef Carliano het volgende:
[..]
Amerika ? Volgens mij praat jij over eigenaren van huizen die hun huis uit moeten. Normale mensen die hard werken en een droom hadden van een eigen huis en alles nu in rook zien opgaan.
Je bent een hele stoere jongen hoor. Deze mensen ken jij niet, je hebt er nog nooit een ontmoet en dan blij zijn dat ze deze ellende krijgen.
Ben je misschien jaloers op mensen die idealen hebben voor hun gezin, hard willen werken en een woning kopen ? Want dat is de gemiddelde Amerikaan en zeker de groep mensen die jij nu veroordeelt.
Ja, en vergeet niet dat de helft van die mensen op Bush heeft gestemd en dus instemt met zijn leugens en invallen in Afghanistan, Irak, en straks Iran. foto
niemand heeft hier natuurlijk door dat dit de presentator is van de geflipte show 'mad money'... die reageert altijd zo... mja, fok zal wel snel zijn gedacht opmaken zeker... tss
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 09:38 schreef dheruer het volgende: Lol..
Alle complot theorieën komen weer naar boven hoor... Damn, hoe groot is jullie onderbuik jongens? Julle hebben er in ieder geval veel te veel gevoelens vandaan foto
An natuurlijk is Amerika weer een verschrikkelijk iets.... Ze doen nooit wat goed daar he? foto
Want 7 miljoen mensen die hun huis gaan verliezen komt ook echt niet doordat het verkankerd systeem is. Als er 1 ding is waar de Amerikaanse overheid geen fuck om geeft, is het wel hun eigen volk.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 14:50 schreef ario2006 het volgende:
[..]
Ja, en vergeet niet dat de helft van die mensen op Bush heeft gestemd en dus instemt met zijn leugens en invallen in Afghanistan, Irak, en straks Iran. foto
Fout.
Het feit dat er veel mensen op hem hebben gestemd in 2004 is enkel en alleen te wijten aan het feit dat John Kerry een flipflopper was die om de haverklap van positie wisselde en Howard dean een volslagen idioot was. Ik verdedig Bush niet, maar het is belangrijk te beseffen dat niet alle amerikanen schaaps achter mr.Bush aan lopen.
Het feit dat er veel mensen op hem hebben gestemd in 2000 is omdat Al gore niet echt overtuigend overkwam, de mensne even schoon genoeg hadden van de democraten en al hun schandalen (het was na clintons lewinsky affaire en impeachment-procedure vele jaren daarvoor)
Nogmaals, Bush is allerminst bekwaam maar om Amerikanen stom te noemen omdat ze voor hem hadden gestemd is te kort door de bocht!
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 11:00 schreef GJ_ het volgende:
[..]
Het ging om de ontwikkeling van de huizenprijzen, niet om de debt/income ratio per huishouden.
In bijvoorbeeld Ierland, Engeland, Spanje en Frankrijk zijn de prijzen een stuk hoger. Ierland: bijna 300% sinds 1997 spanje: ruim 200% Engeland bijna 200% nederland: bijna 100% VS: 75%
De huisprijzen stijgen dus niet al te hard daar. Als je hier in de problemen komt met je hypotheek heb je nog winst als je huis verkocht moet worden en kun je er zonder (veel) kleerscheuren vanaf komen. Als de prijs van je huis niet gestegen is heb je een veel groter probleem.
gedeeltelijk waar.
Dit geldt voornamelijk voor huiseigenaren die al jaren in het zelfde huis wonen. Voor starters is dit wel degelijk een probleem. Omdat huisprijs inflatie in Nederland redelijk is gestagneerd.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 15:10 schreef regularjoe het volgende: Het feit dat er veel mensen op hem hebben gestemd in 2000 is omdat Al gore niet echt overtuigend overkwam, de mensne even schoon genoeg hadden van de democraten en al hun schandalen (het was na clintons lewinsky affaire en impeachment-procedure vele jaren daarvoor)
Het ergste is zelfs dat meer mensen op Gore stemden in 2000 dan op Bush. In een waar democratisch systeem zou Gore gewonnen moeten hebben. Maar in de VS werkt dat anders.
❤ Rozen zijn rood ❤ ❤ Viooltjes zijn blauw ❤ ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 14:50 schreef ario2006 het volgende:
[..]
Ja, en vergeet niet dat de helft van die mensen op Bush heeft gestemd en dus instemt met zijn leugens en invallen in Afghanistan, Irak, en straks Iran. foto
O......En omdat mensen een (misschien verkeerde) stem hebben uitgebracht op een politicus vind je het terecht dat deze mensen straks hun huis kwijtraken, op straat komen te staan en hun pensioenopbouw voor een groot deel kwijt zijn.
Daarnaast heeft nog niet de helft van de Amerikanen werkelijk op Bush gestemd.
Ongelofelijk triest hoe je zo over het lot van deze mensen kunt oordelen op basis van je mening over internationale politiek.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 15:10 schreef regularjoe het volgende:
[..]
Fout.
Het feit dat er veel mensen op hem hebben gestemd in 2004 is enkel en alleen te wijten aan het feit dat John Kerry een flipflopper was die om de haverklap van positie wisselde en Howard dean een volslagen idioot was. Ik verdedig Bush niet, maar het is belangrijk te beseffen dat niet alle amerikanen schaaps achter mr.Bush aan lopen.
Het feit dat er veel mensen op hem hebben gestemd in 2000 is omdat Al gore niet echt overtuigend overkwam, de mensne even schoon genoeg hadden van de democraten en al hun schandalen (het was na clintons lewinsky affaire en impeachment-procedure vele jaren daarvoor)
Nogmaals, Bush is allerminst bekwaam maar om Amerikanen stom te noemen omdat ze voor hem hadden gestemd is te kort door de bocht!
Ik vind het anders goed stom om van de Republikeinse propaganda te geloven dat: 1. Kerry een flip-flopper is 2. Dean idioot is (hoewel... en republikein...) 3. Al Gore een robot is 4. Lewinsky niet door de republikeinen is uitgebuit om te proberen Clinton beentje te lichten. Zo te horen ben je zelf een republikein(envriend) die zelf ook op Bush zou stemmen. foto
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 15:10 schreef regularjoe het volgende:
[..]
Fout.
Het feit dat er veel mensen op hem hebben gestemd in 2004 is enkel en alleen te wijten aan het feit dat John Kerry een flipflopper was die om de haverklap van positie wisselde en Howard dean een volslagen idioot was. Ik verdedig Bush niet, maar het is belangrijk te beseffen dat niet alle amerikanen schaaps achter mr.Bush aan lopen.
Het feit dat er veel mensen op hem hebben gestemd in 2000 is omdat Al gore niet echt overtuigend overkwam, de mensne even schoon genoeg hadden van de democraten en al hun schandalen (het was na clintons lewinsky affaire en impeachment-procedure vele jaren daarvoor)
Nogmaals, Bush is allerminst bekwaam maar om Amerikanen stom te noemen omdat ze voor hem hadden gestemd is te kort door de bocht!
Vergeet ook niet dat er een hele rits (vooral zwarte natuurlijk)die uitgesloten werden van de verkiezingen en de enorme Christelijke achterhoede die neocons hebben. Of de rare vele andere rare dingen die gebeurde rondom de verkiezing van Bush. En Kerry was inderdaad een idioot, net als Bush maar die brengt het mooier. Ik kan altijd lachen om die man. Dat is dan ook zo een beetje het enige goede van Bush. Ik vraag me soms ook nog welleens af of 9/11 zonder Bush aan de macht er ook geweest was of dat het wel voorkomen zou zijn?
quote:
4. Lewinsky niet door de republikeinen is uitgebuit om te proberen Clinton beentje te lichten.
Ze hebben ongeveer 20x keer zoveel uitgegeven aan dit onderzoek dan ze deden naar 9/11. Maar ja, dan zijn er te hechte banden.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 15:40 schreef Carliano het volgende:
[..]
O......En omdat mensen een (misschien verkeerde) stem hebben uitgebracht op een politicus vind je het terecht dat deze mensen straks hun huis kwijtraken, op straat komen te staan en hun pensioenopbouw voor een groot deel kwijt zijn.
Nee, die gekke Amerikanen hebben al sinds 1913 een bord voor hun kop dat het onmogelijk maakt om te zien dat al die ellende door de FED wordt veroorzaakt en dat hen dat maar gewoon laat blijven accepteren.
quote:
Daarnaast heeft nog niet de helft van de Amerikanen werkelijk op Bush gestemd.
Misschien, en zelfs meer op Gore dan op Bush, en toch laten ze zich gewoon belazeren door die Bush familie en hun verkiezingsfraude. Hoe 'onschuldig' ben je dan?
quote:
Ongelofelijk triest hoe je zo over het lot van deze mensen kunt oordelen op basis van je mening over internationale politiek.
Ze betalen vrijwillig een belasting, die ze volgens de constitutie helemaal niet _hoeven_ te betalen (en waarvoor er ook geen enkele wet is die hen verplicht om die federale tax te betalen) waarvan al die oorlogen worden betaald. Een soort vaste vrijwillige bijdrage, zeg maar. Die (niet-verplichte) belasting dient alleen maar om de rente aan de FED prive-bank te betalen, over het geld dat de Amerikaanse regering leent om die oorlogen te betalen. Hoe dom en onschuldig ben je dan? Als je 't normaal vindt om 't Iraakse volk te laten verhongeren in de hoop dat ze Saddam dan ten val gaan brengen, moet je 't ook accepteren dat het Amerikaanse publiek failliet gaat, in de hoop dat ze de FED gaan uitbannen. Is gewoon precies 't zelfde. foto
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 15:48 schreef ario2006 het volgende:
[..]
Nee, die gekke Amerikanen hebben al sinds 1913 een bord voor hun kop dat het onmogelijk maakt om te zien dat al die ellende door de FED wordt veroorzaakt en dat hen dat maar gewoon laat blijven accepteren. [..]
Misschien, en zelfs meer op Gore dan op Bush, en toch laten ze zich gewoon belazeren door die Bush familie en hun verkiezingsfraude. Hoe 'onschuldig' ben je dan? [..]
Ze betalen vrijwillig een belasting, die ze volgens de constitutie helemaal niet _hoeven_ te betalen (en waarvoor er ook geen enkele wet is die hen verplicht om die federale tax te betalen) waarvan al die oorlogen worden betaald. Een soort vaste vrijwillige bijdrage, zeg maar. Die (niet-verplichte) belasting dient alleen maar om de rente aan de FED prive-bank te betalen, over het geld dat de Amerikaanse regering leent om die oorlogen te betalen. Hoe dom en onschuldig ben je dan? Als je 't normaal vindt om 't Iraakse volk te laten verhongeren in de hoop dat ze Saddam dan ten val gaan brengen, moet je 't ook accepteren dat het Amerikaanse publiek failliet gaat, in de hoop dat ze de FED gaan uitbannen. Is gewoon precies 't zelfde. foto
Verhongeren om Saddam ten val te brengen ? Ik meen te weten dat men wilde voorkomen dat hij oliegelden elders ging inzetten, maar goed !.
Jij bent dus tegen alle Amerikanen vanwege de daden van een regering van hun jegens Afganistan en Irak. Ik geloof dat o.a. de Nederlandse regering de Amerikanen hierin hebben gesteund. Dan zou jij logiserwijs ook moeten hopen dat Nederland in een hypotheek-crisis belandt en tienduizenden Nederlanders aan de bedelstaf geraken.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 16:05 schreef Carliano het volgende:
[..]
Verhongeren om Saddam ten val te brengen ? Ik meen te weten dat men wilde voorkomen dat hij oliegelden elders ging inzetten, maar goed !.
Jij bent dus tegen alle Amerikanen vanwege de daden van een regering van hun jegens Afganistan en Irak. Ik geloof dat o.a. de Nederlandse regering de Amerikanen hierin hebben gesteund. Dan zou jij logiserwijs ook moeten hopen dat Nederland in een hypotheek-crisis belandt en tienduizenden Nederlanders aan de bedelstaf geraken.
Hopen niet, natuurlijk. Maar ik zou wel zeggen: Zie je wel? Wir haben es gewusst. (Leider) Uiterst stom van Balkenende om Bush illegaal te volgen naar Irak, en ook naar Afghanistan. En daar zijn wij inderdaad met z'n allen verantwoordelijk voor, dat die eikel aan de macht is gekomen. foto
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 16:07 schreef ario2006 het volgende:
[..]
Hopen niet, natuurlijk. Maar ik zou wel zeggen: Zie je wel? Wir haben es gewusst. (Leider) Uiterst stom van Balkenende om Bush illegaal te volgen naar Irak, en ook naar Afghanistan. En daar zijn wij inderdaad met z'n allen verantwoordelijk voor, dat die eikel aan de macht is gekomen. foto
OK, weet ik gelijk ook wat jij vindt dat er met mensen mag gebeuren die jouw mening niet delen. foto
Ja, daar kon de presentatrice niet zo goed mee om gaan. Het hele zakenwereldje zit vol met opgeklopte stijfheid die op televisie keurig netjes politiek correct komen praten om even op televisie te zijn. Ik ben blij dat die man er even liet zien dat het theater afgelopen moet zijn. Het gaat niet om beleefdheid maar de realiteit.
Proud to be American. Hier woon ik. "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin. - "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:34 schreef Gimbooze het volgende:
[..]
Hoe kan dit precies een probleem worden voor de rest van de wereld? Ik snap nooit zoveel van dit soort zaken foto
Bijna alle Europese banken hebben aandelen in Amerikaanse banken en een notering aan Amerikaanse beurzen. Op het moment dat Amerikaanse banken in koers kelderen, is het belang van de Europese banken minder waard geworden. Bovendien zakken de koersen van die banken op de Amerikaanse beurzen mee met de rest waardoor de koers hier automatisch meedaalt. Tegenwoordig zijn alle economiëen zo met elkaar verweven dat een crisis bijna nooit meer lokaal, nationaal of zelf tot een continent beperkt kan blijven.
elke medaile heeft 2 zijden (nee, niet kop en munt)
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 17:23 schreef kobudoken het volgende:
[..]
Bijna alle Europese banken hebben aandelen in Amerikaanse banken en een notering aan Amerikaanse beurzen. Op het moment dat Amerikaanse banken in koers kelderen, is het belang van de Europese banken minder waard geworden. Bovendien zakken de koersen van die banken op de Amerikaanse beurzen mee met de rest waardoor de koers hier automatisch meedaalt. Tegenwoordig zijn alle economiëen zo met elkaar verweven dat een crisis bijna nooit meer lokaal, nationaal of zelf tot een continent beperkt kan blijven.
Om het aan te vullen; het heeft ook te maken met de impact van een markt. De impact van de Dow Jones tov de AEX is vele male groter. De DJ is dan ook een index voor een beurs zoals de AEX. Daarnaast is de dollar ook een enorm belangrijke graadmeter, omdat er veel in dollars gehandeld wordt. Voor ons geld dat dus dat er een wisselkoers is waarmee je euro meer of juist minder waard wordt. Zo kan er dus een onnatuurlijke groei komen naar bijv. (ik noem maar wat) amerikaanse auto's. Door de vraag wordt de prijs bepaald. Daardoor kan dus inflatie en deflatie ontstaan.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 08:39 schreef Bregalad het volgende: Meer informatie over de FED hier. Corrupt ZOOITJE is het!
Precies, maar daar moeten een hoop mensen nog van overtuigd worden. De Federal Reserve is de enige bank in Amerika die geld mag printen, en die bank is ook nog eens eigendom van een hele rijke joodse familie: De Rothchilds. Bush die leent ongeveer 2 miljard dollar per dag van deze familie voor militaire doeleinden. De burgers van Amerika betalen ook nog eens ten onrechte belasting, want er nog nooit een wet geweest in amerika die het verplicht stelt belasting te betalen, en er zijn zo ongeveer iets van 50 of 60 verschillende belastingposten.
Op donderdag 9 augustus 2007 @ 15:40 schreef Carliano het volgende: O......En omdat mensen een (misschien verkeerde) stem hebben uitgebracht op een politicus vind je het terecht dat deze mensen straks hun huis kwijtraken, op straat komen te staan en hun pensioenopbouw voor een groot deel kwijt zijn.
Daarnaast heeft nog niet de helft van de Amerikanen werkelijk op Bush gestemd.
Ongelofelijk triest hoe je zo over het lot van deze mensen kunt oordelen op basis van je mening over internationale politiek.
Terecht is het niet... maar wel een logisch gevolg. Net zoals ik weet als ik VVD stem en daarmee de VVD de meerderheid krijgt, ik niet raar moet gaan staan kijken als het minimum loon verlaagd wordt en nog meer top-inkomens. Als de SP stemt en daarmee die aan een meerderheid helpt moet je niet raar gaan staan te kijken als er nog meer belastingen komen.
Dus terecht? Nee. Was het te verwachten? Ja. Dus moet je er niet over piepen als je voor hem gestemd hebt? Zo moeilijk is politiek niet hoor. Zeker niet in America, waar je niet strategisch kunt stemmen, maar slechts 2 kampen.
moet je je eens in de theorie achter de nieuwe wereldorde gaan verdiepen. De figuren achter de prive banken (de FED) krijgen steeds meer invloed omdat de overheid steeds meer van hen afhankelijk zijn door het gigantische tekort. Als deze banken met hun Bilderbergleden zouden besluiten dat de overheid geen geld meer krijgt dan is de VS gewoon failliet
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1." Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
Cramer is top! Kijk iedere week wel een avond naar Mad Money. Echt een aanrader.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
Maakt toch de mooiste reacties in de mens los.. foto
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Corrupt ZOOITJE is het!
Mevrouwtje met het giraffe-print-shirtje ziet er niet verkeerd uit, jammer dat ze er niet doorheen komt en haar interview technieken tot uiting kan laten komen.
die presentatrice weet ook niet meer wat ze moet doen foto en ze heeft ook al opgegeven, hoewel ze hem niet echt mag, omdat hij het programma heeft gekaapt denk ik... ze klinkt nogal sarcastisch met haar laatste "allright"
foto
De waarde van geld is voor een groot deel gebaseerd op vertrouwen. Als het vertrouwen daalt, daalt ook de waarde van het geld.
http://www.brillig.com/debt_clock/
Deze situatie met die hypotheken zal wel eens de druppel kunnen gaan worden....
Als je vind dat de overheid een door het volk gekozen entiteit is; dan klopt het.
Als je denkt dat de overheid de belangen van de elite vertegenwoordigd... dan wordt het een ander verhaal.
Het is een prive onderneming, een losstaande onwettige organisatie, een zootje mafia.
Alle complot theorieën komen weer naar boven hoor... Damn, hoe groot is jullie onderbuik jongens? Julle hebben er in ieder geval veel te veel gevoelens vandaan foto
An natuurlijk is Amerika weer een verschrikkelijk iets.... Ze doen nooit wat goed daar he? foto
In deze docu laten ze goed zien hoe de FED te werk gaat.
TV series: Boardwalk Empire | Burn Notice | Dexter | Game of Thrones | Impractical Jokers | Luther | Sherlock | Sons of Anarchy
Met name de starters op de woningmarkt spannen de kroon. Niet zo heel gek als je de belachelijke huizenprijzen in dit verrotte landje ziet foto.
http://money.cnn.com/2007(...)ar_stearns/index.htm
Wij kunnen er ook wat van om onze economie kunstmatig in stand te houden.
Want er zijn Nederlandse hypotheek verstrekkers die en hoop geld in Amerika hebben zitten in beleggingen, of zelfs rechtstreeks Amerikaans bedrijf zijn die hier in Europa geld verpandt.
7 miljoen amerikanen verliezen straks hun huis.. even voorstellen.. 7 miljoen mensen.
De helft van nederland. foto
En die grote banken doen alsof er niets aan de hand is.
Je zou bijna denken alsof ze het expres doen.
In bijvoorbeeld Ierland, Engeland, Spanje en Frankrijk zijn de prijzen een stuk hoger.
Ierland: bijna 300% sinds 1997
spanje: ruim 200%
Engeland bijna 200%
nederland: bijna 100%
VS: 75%
De huisprijzen stijgen dus niet al te hard daar. Als je hier in de problemen komt met je hypotheek heb je nog winst als je huis verkocht moet worden en kun je er zonder (veel) kleerscheuren vanaf komen. Als de prijs van je huis niet gestegen is heb je een veel groter probleem.
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
Mijn nummer: 3707-5008-7748-3551
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO | LastFM|
Deze man heeft gewoon gelijk, en maakt zijn punt keihard duidelijk.
Ik vind het alleen maar mooi dat hij op de nationale TV zo uit z'n dak gaat over dit probleem.
Ik quote em even, voor de mensen die niet begrijpen hoe gigantisch de hele wereld bedonderd word door de fed.
er zouden meer mensen op die manier uit hun slof moeten schieten..
doet me een beetje denken aan de film network
arme meid..
Ben benieuwd wanneer hij een real life soap krijgt foto
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Als de US op de bek gaat is Europa de eerste die mee het diepe ingaat.
De gemiddelde schuld van de amerikaan is rond de 30000 $
De loonbelasting gaat volledig op aan de uitstaande RENTE van de staatsschuld.
Er komt 1,4 MILJARD schuld per dag bij.
Federal bank is in prive handen, ipv een staatsinstituut.
http://www.brillig.com/debt_clock/
De debtclock van USA...
of oerdom natuurlijk
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO | LastFM|
we have been fooled people...... they are robbing us blind !
-The money changers http://video.google.nl/videoplay?docid=-515319560256183936 ( duurt veruit het langste, maar is echt een geweldig leerzame, historisch perfect gedocumenteerde, docu.)
-Freedom to Fascism
-FIAT Empire
zijn slechts een paar goede documentaires die het criminele top netwerk blootleggen. foto
foto
-Aldous Huxley
Je bent een hele stoere jongen hoor. Deze mensen ken jij niet, je hebt er nog nooit een ontmoet en dan blij zijn dat ze deze ellende krijgen.
Ben je misschien jaloers op mensen die idealen hebben voor hun gezin, hard willen werken en een woning kopen ? Want dat is de gemiddelde Amerikaan en zeker de groep mensen die jij nu veroordeelt.
foto
Als er 1 ding is waar de Amerikaanse overheid geen fuck om geeft, is het wel hun eigen volk.
Het feit dat er veel mensen op hem hebben gestemd in 2004 is enkel en alleen te wijten aan het feit dat John Kerry een flipflopper was die om de haverklap van positie wisselde en Howard dean een volslagen idioot was. Ik verdedig Bush niet, maar het is belangrijk te beseffen dat niet alle amerikanen schaaps achter mr.Bush aan lopen.
Het feit dat er veel mensen op hem hebben gestemd in 2000 is omdat Al gore niet echt overtuigend overkwam, de mensne even schoon genoeg hadden van de democraten en al hun schandalen (het was na clintons lewinsky affaire en impeachment-procedure vele jaren daarvoor)
Nogmaals, Bush is allerminst bekwaam maar om Amerikanen stom te noemen omdat ze voor hem hadden gestemd is te kort door de bocht!
Dit geldt voornamelijk voor huiseigenaren die al jaren in het zelfde huis wonen. Voor starters is dit wel degelijk een probleem. Omdat huisprijs inflatie in Nederland redelijk is gestagneerd.
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Daarnaast heeft nog niet de helft van de Amerikanen werkelijk op Bush gestemd.
Ongelofelijk triest hoe je zo over het lot van deze mensen kunt oordelen op basis van je mening over internationale politiek.
1. Kerry een flip-flopper is
2. Dean idioot is (hoewel... en republikein...)
3. Al Gore een robot is
4. Lewinsky niet door de republikeinen is uitgebuit om te proberen Clinton beentje te lichten.
Zo te horen ben je zelf een republikein(envriend) die zelf ook op Bush zou stemmen.
foto
En Kerry was inderdaad een idioot, net als Bush maar die brengt het mooier. Ik kan altijd lachen om die man. Dat is dan ook zo een beetje het enige goede van Bush. Ik vraag me soms ook nog welleens af of 9/11 zonder Bush aan de macht er ook geweest was of dat het wel voorkomen zou zijn? Ze hebben ongeveer 20x keer zoveel uitgegeven aan dit onderzoek dan ze deden naar 9/11. Maar ja, dan zijn er te hechte banden.
Hoe dom en onschuldig ben je dan?
Als je 't normaal vindt om 't Iraakse volk te laten verhongeren in de hoop dat ze Saddam dan ten val gaan brengen, moet je 't ook accepteren dat het Amerikaanse publiek failliet gaat, in de hoop dat ze de FED gaan uitbannen.
Is gewoon precies 't zelfde.
foto
Jij bent dus tegen alle Amerikanen vanwege de daden van een regering van hun jegens Afganistan en Irak. Ik geloof dat o.a. de Nederlandse regering de Amerikanen hierin hebben gesteund. Dan zou jij logiserwijs ook moeten hopen dat Nederland in een hypotheek-crisis belandt en tienduizenden Nederlanders aan de bedelstaf geraken.
Uiterst stom van Balkenende om Bush illegaal te volgen naar Irak, en ook naar Afghanistan. En daar zijn wij inderdaad met z'n allen verantwoordelijk voor, dat die eikel aan de macht is gekomen.
foto
foto
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
Tegenwoordig zijn alle economiëen zo met elkaar verweven dat een crisis bijna nooit meer lokaal, nationaal of zelf tot een continent beperkt kan blijven.
De DJ is dan ook een index voor een beurs zoals de AEX. Daarnaast is de dollar ook een enorm belangrijke graadmeter, omdat er veel in dollars gehandeld wordt. Voor ons geld dat dus dat er een wisselkoers is waarmee je euro meer of juist minder waard wordt. Zo kan er dus een onnatuurlijke groei komen naar bijv. (ik noem maar wat) amerikaanse auto's. Door de vraag wordt de prijs bepaald. Daardoor kan dus inflatie en deflatie ontstaan.
De Federal Reserve is de enige bank in Amerika die geld mag printen, en die bank is ook nog eens eigendom van een hele rijke joodse familie: De Rothchilds.
Bush die leent ongeveer 2 miljard dollar per dag van deze familie voor militaire doeleinden.
De burgers van Amerika betalen ook nog eens ten onrechte belasting, want er nog nooit een wet geweest in amerika die het verplicht stelt belasting te betalen, en er zijn zo ongeveer iets van 50 of 60 verschillende belastingposten.
Dus terecht? Nee. Was het te verwachten? Ja. Dus moet je er niet over piepen als je voor hem gestemd hebt? Zo moeilijk is politiek niet hoor. Zeker niet in America, waar je niet strategisch kunt stemmen, maar slechts 2 kampen.
De figuren achter de prive banken (de FED) krijgen steeds meer invloed omdat de overheid steeds meer van hen afhankelijk zijn door het gigantische tekort. Als deze banken met hun Bilderbergleden zouden besluiten dat de overheid geen geld meer krijgt dan is de VS gewoon failliet
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken