Nieuws
Meer controles in 30-km zones
Het aantal verkeersslachtoffers daalt de afgelopen jaren gestaag. In 2003 kwamen er nog 1088 mensen om in het verkeer, in 2004 was dit gedaald tot 881. Afgelopen jaar heeft de daling zich verder voortgezet en lieten 817 mensen het leven. Deze daling geldt echter niet voor dodelijke ongelukken in 30-kilometerzones. Daar is het aantal ongelukken toegenomen van 35 in 2004 naar 41 in 2005.
Dit is voor het OM reden om hier intensiever te gaan controleren. Voor de extra controles zullen nieuwe BOA's (Buitengewoon Opsporingsambtenaren) aangetrokken en daardoor zullen de controles niet ten koste gaan van het reguliere politiewerk. De BOA's zullen door middel van laser- en radarapparatuur op snelheidsovertreders gaan jagen. Daarnaast zullen ze extra aandacht besteden aan zaken die de veiligheid het meest in gevaar brengen zoals het rijden onder invloed, het niet dragen van gordel of helm en het negeren van rood licht.

Met dank aan Reigndear voor de submit.
Laat ze er een 80KM zone van maken... foto
foto HULDE! foto
Wat is trouwens de marge in woonwijken? 3 km ofzo? + 2 km afwijking van je eigen autoteller ofzo?
Just blame yourself once and move on.
Al die controles, je wordt er toch doodziek van.
Darwin award
Komkommertijd
Pauper....blabla
www.watbenjedan.nl
Ontopic: goeie actie. Binnen de 30 km zones zie je vaak kinderen spelen en kunnen behoorlijk onvoorspelbaar zijn in hun acties.
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
OT: Goede zaak. Als scheelt het maar 1 dode per jaar dan is het NOG de moeite waard.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
FART FAQ:
http://www.heptune.com/farts.html
foto HULDE! foto
foto
Goede zaak, er zijn van die mongolen die met 60 door een 30 km zone rijden. Allemaal van die ventjes die net hun rijbewijs hebben en denken alles te weten. Standaard antwoord "Ja maar het ging toch goed" of "Ja maar dat zie ik wel op tijd."
Totdat er een keer een aantal kinderen van tussen de 7 en 13 jaar ofzo spelen op een veldje. Lekker voetballen je kent het wel.
klein praktijkvoorbeeld:
* Kind schopt de bal de weg op...
* Rent er achteraan...
* Tussen 2 geparkeerde auto's door huppa, zo de straat op
* Mongool die met 60 er aan komt stuiteren, en kan niet meer remmen of uitwijken
over de rest kan je zelf nadenken.
foto
Even serieus, als je met 30 zonder gordel tegen iets als een betonnen muur oprijdt ben je behoorlijk "beschadigd". Bedenk wel even dat je lichaam namelijk nog steeds met ongeveer 30 km/h tegen de binnenkant van je auto aanknalt. je schijnt het te kunnen vergelijken met een val van zoveel verdiepingen van een flatgebouw.
Dus, gordeltje om foto
Vanmorgen zag ik een politie busje rijden....nou die reed echt geen dertig
(en nee.....hij had geen spoed of whatever)
op een weg van 30 bijna 50 rijden is ...gewoon doortuffen
MAAR.... hier in tilburg zijn ze nogal doorgeslagen met de 30 zones, ze hebben zelfd een aantal doorgaande wegen hier van 50 naar 30 gedaan.... (voor degene die het weten de statenlaan en het westerpark...)
Op deze wegen hebben ze eerst nog de fietspaden appart gelegd zodat deze geen problemen meer hadden en maken ze er nu nog eens 30 van, had dan de fietspaden laten liggen.
Maar een 30km zone op een doorgaande weg door de stad heen is toch van de zotte. Straks kun je 30 rijden tot je op de 80 weg buiten de stad komt.
Ze moeten echt eens opletten en realistisch kijken wat ze doen....
En de controles... in gerechtvaardigde 30 zones (met huizen langs de weg enzovoorts) vind ik het zeker goed... vooral voor spelende kinderen.
Vroeger had je een aantal borden waar "speelstraat" opstond. Dit werkt naar mijn idee veeel beter. Dit waren ook straten met veel kinderen waardoor je vanzelf wat beter oplet. Nu vervaagt de grens tussen een 30 zone met veel kinderen, waar er dus reeel op de snelheid geled mag worden, of een zone waar 30 staat maar waar 50 absoluut geen probleem zou zijn! Dat zou zelfs het aantal gevaarlijke inhaalacties terugbrengen naar mijn idee.
Vind het goed dat ze op 30 controleren, maar laat ze eens goed uitzoeken wáár ze die zones dan plaatsen in plaats van lukraak alles volgooien. foto
En voor de zeurders met hun eeuwige "ga liever boeven vangen" : Snelheidsovertredingen zijn strafbaar dus doet de politie juist datgene wat jullie brullen: boefjes vangen foto
Vind 41 op jaarbasis nog steeds meevallen eigenlijk?
Is toch best weinig of ben ik nou gek? foto
Mochten ze t hier ook gaan doen, dan ga ik vaak hangen vrees ik
Hard rijden is niet cool, het is gevaarlijker dan terrorisme
En in mijn ogen zijn dit soort eikels dan ook véél gevaarlijker dan terroristen. En maar lachen, en maar cool doen met die auto... totdat je iemand dood rijdt. En dan is het ineens 'niet zo bedoelt'.
HULDE dus aan de politie, dat ze 4x zo veel gaan controleren!
Prive: http://pixels.ontheweb.nl
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
Niet is minder waar blijkbaar want ze gaan het aantal controleurs verdriedubbelen. Waarom pakken ze niet de grote oorzaken aan i.p.v. de kleintjes nog verder terugdringen. Je kunt van nederland geen land maken waar geen verkeersdoden voorkomen. Daar is de verhouding inwoners/oppervlakte veel te groot.
op een onverwacht moment
Dan lig jij met je kop tegen de vooruit aan een sterretje te maken \
geloof me
fotofoto
hier hebben ze dat paar weken geleden ook gedaan. Staat er zo'n pliesie agentje met zo'n cash canon, en verderop staan er een stuk of 4 tot 6 pliesie agentjes de auto's aan te houden (als je te hard gereden heb) dan denk je ook bij jezelf, kunnen ze dat niet met 2 personen? Waarom in godsnaam zoveel pliesie agentjes.... foto
(zo drukke 30km weg is het niet, ze staan meer niks te doen....)
maarja daar kan je als burger niets tegen doen
Maar bij de overheid ligt dat anders, omdat daar veel meer naar het resultaat gekeken word zonder de inspanning/pijn/relatieve moeite etc mee te rekenen.
De keus om de verkeersveiligheid te bevorderen is waarschijnlijk wel op een rationele manier gemaakt in een tijd dat het aantal slachtoffers veel groter was dan nu. Als erfenis daarvan is bijvoorbeeld een koos spee & consorten overgebleven die nu op hun eigen houtje maatregelen gaan uitdenken. Zonder ze dus in een groter geheel te zien.
Whose chopper is this? It's Zed's.
Who's Zed? Zed's dead, baby. Zed's dead.
die iets zeggen van dat de weg ook zodaning aangepast behoord te zijn zodat je er ook echt niet veel harder dan 30 kan rijden
Maar de meeste gemeentes gooien die zone overal neer zonder de regels ervoor na te leven
VeRVeeL Me DooD
Terwijl er per jaar zo'n 1800 zelfmoorden zijn, waar je nooit wat over hoort en waar ook geen enkele maatregel tegen wordt genomen (meer psychiaters, meer sessies vergoed, etc.).
Het zal toch niet zo zijn dat die extra controleurs alleen bedoeld zijn om meer boetes binnen te halen, hè? Nee toch? foto
Je moet gewoon de situatie goed inschatten op hoe hard je kan en inderdaad geen 80/90 rijden in een 30km zone. Als ze nou alleen die gasten pakken die belachelijk hard erdoorheen rijden, maar je bent ookal weer de lul als je 40 rijd.
Ik gooi mijn gordel altijd af als ik onze woonwijk inrij.
Op snelheid mogen ze daar van mij wel controleren (je kunt nieteens 30 rijden met al die drempels en bochten)
Maar ik heb ook wel eens plekken gezien waar dan domweg een 30km bord wordt gedropt tewijl iedereen daar 60km/u rijdt.
Alleen omdat één geitenwollensok een brief aan de gemeente heeft gestuurd uit frustratie omdat zijn brommobiel niet harder kan.
En dat zullen uiteraard de locaties zijn waar gecontroleerd gaat worden.
Want die BOA's zijn tenslotte om geld in te zamelen (al geloven ze vaak zelf dat ze het voor de veiligheid doen)
Als je overal 30 zones van maakt is het niet meer dan logisch dat er ook meer ongelukken gebeuren. Of dachten ze nu echt dat het aantal ongelukken in een 30 zone af blijft nemen als ze van heel fucking nederland één grote 30 zone maken.
Er zijn soms zulke achterlijke 30 zones. Als je er 30 gaat rijden halen mensen je onverantwoord in, gaan drukken, geven je de vinger en nog meer van dat soort ongein. Die wegen is 30 gewoon gevaarlijk en lokt asociaal weggedrag juist uit.
Het enige wat je met de FUCKING FLITSGESTAPPO in nederland bereik is dat we alleaal debiel naar de teller en de berm gaan kijken en absoluut niet meer op het verkeer letten, of ook maar een kleinbeetje verkeersinzicht overhouden.
Laat ze alsjeblieft een nadenken en er niet vanuit gaan dat heel nederland uit debielen en dioten bestaat en ook een beetje verantwoordelijkheid bij het volk laten liggen.
En voor de mensen die mij direct wegpiraat noemen; ik rij naar hoe de situatie het toelaat, en dat is soms harder dan de limiet, maar niet onverantwoord hard zoals de echte wegpiraten doen. Mij kan je ook niet wijs maken dat er ook maar één bestuurder is die nog nooit te hard heeft gereden...
Verder ben ik het helemaal eens met je verhaal.. Opknopen dat soort lui foto
Hier in Sittard kun je trouwens onder een school door rijden, als die leerlingen boven de weg zien dat er politie op de rotonde staat te controleren, wil ik wel eens weten hoelang het duurt voordat er aan de andere kant briefjes op de ramen hangen om aankomende automobilisten en te snelle scootertjes te waarschuwen. foto
Alleen wordt logisch nadenken in dit land niet altijd op prijs gesteld.
Kijk naar de A2 bij Everdingen, je past je gewoon netjes aan zodat je snelheid gelijk is aan de rest van het verkeer wat rond de 90km/u rijdt (de meest veilige situatie lijkt mij)
Maar nee je wordt bestraft want er wordt van je verwacht dat je als een kip zonder kop 70 gaat rijden en het overige verkeer gaat hinderen omdat iemand van achter zijn bureautje die maximumsnelheid verkeerd heeft ingeschat en dat gaat natuurlijk boven gezond verstand.
foto
In Mekka
Dat is pas leuk
Het enige wat waarschijnlijk wel helpt is voor iedereen een punten rijbewijs, en bij een bepaalt aantal punten voorlopig niet meer rijden(rijbewijs innemen dus).
OT: Goede maatregel als het dode scheelt....dat het geld op levert zal zeker geen prioriteit hebben hé foto. Maare als je even gaat nadenken...dan zou toch elk normaal nadenkend mens en makkelijk 130 euro (of wat de boete dan zou bedragen) voor uittrekken om een mensenleven te redden...
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
O nee, dan vallen er nog meer doden foto
Bij ons in het dorp hebben ze afgelopen maanden vaak gecontroleerd bij een van de basisscholen, en ik geef ze daar groot gelijk. Was ook hard nodig.
Waarom dan die mensen dan niet nuttig inzetten in de woonwijken?
Of is flitsagent de tegenwoordige variant op de melkertbaan?
Maar het is inderdaad gegoochel met cijfers. Er zijn in ras tempo een hoop nieuwe 30km zones bijgekomen dus allicht dat het aantal slachtoffers stijgt.
Verder vind ik het op het ziekelijke af hoeveel tijd, geld en moeite geinvesteerd wordt in de 'verkeersveiligheid' terwijl er tig andere doodsoorzaken zijn die veel meer slachtoffers maken, maar waar zelfs in absolute getallen veel minder aandacht aan wordt besteed.
Neem bijvoorbeeld dat berichtje laatst dat Dirk van den Broek in alle winkels reanimatieapparatuur plaatste omdat er jaarlijks meer dan 15.000 mensen overlijden aan een hartaanval.
Dat lijkt me toch wel een wat serieuzer probleem, dus waarom verstrekt de overheid die reanimatie apparaten niet foto
In België hebben ze er iets moois op gevonden. Tijdens tijden dat kinderen naar school gaan mag je 30, daarbuiten 70 of zelfs 90. (in België mag je op doorgaande wegen vaak 90).
maar alleen op de plekken waar echt 30 gereden hoort te worden.
Maar weten sommige mensen wel waarom sommige wegen die eigenlijk goed te berijden zijn met 50 km toch 30 km worden gemaakt. Dat komt vanwege stomme wettelijk regeltjes uit brussel. De gemeenten moeten nl. als ze hogere snelheden willen toestaan op zo'n weg een milieu effect rapportage maken. En huizen die op een bepaalde afstand van zo'n weg staan op de kosten van de gemeente isoleren en dergelijke. Daarom kiest de gemeente meestal voor de gemakkelijke weg. Door meer 30 km zones te maken waar mensen zich gaan ergeren dan er werkelijk nodig zijn.
Nogmaals ik ben niet tegen controle maar dan moet deze wel op relevante plaatsen worden gehouden.
Goeie aktie!
foto
In veel landen word je dan opgepakt.
Zolang ze deze extra controles ook echt op die plaatsen zetten waar het de verkeersveiligheid ten goede komt (bij basisscholen, in smalle woonerven) hebben ze mijn zegen.
Ik vrees echter dat men, met het saldo van de staats/gemeentekas in het achterhoofd, snel geneigd zal zijn om een overzichtelijke rechte 50 km/h weg tot 30 km zone te bombardereen en daar te gaan staan cashen.
Goed artikel over snelheidslimieten in Engeland.
Dan ben je wel gebouwd van gips ofzo, dat kan niet anders.
Ontopic: Ik vind het goed MITS de marge redelijk is, 2-3km te hard is echt geen doodzonde, en zeker niet op sommige 30 wegen. En er zijn ook wegen waar het gewoon onverantwoord is om 30 te gaan rijden (dat is daar eigenlijk al te hard) terwijl je ook 30 stukken hebt wat vroeger 50 was.
Ik weet nu al waar ze gaan staan flitsen.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Goed en efficient gebruik van materieel noem ik dat foto
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Nog afgezien van het feit dat die spelende kinderen een groter deel van hun leven automobilist zijn dan spelend kind en dus per saldo meer last dat genot van de maatregel hebben.
En hoeveel geld wordt daar voor uitgetrokken? Hoeveel 'geweldige' medicijnen zijn daar al voor ontwikkeld of in Nederland binnengehaald?
BAR weinig kan ik je uit ervaring vertellen.
Ik ken ontzettend veel mensen die overleden zijn aan deze ziekte of de ziekte(n) hebben (waaronder mijn pa) en als ik dan zie waar onze fijne overheid al zijn geld aan verspild! dan kan ik daar enorm kwaad om maken ja.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
Wat leven we toch in een fijn land...... Je mag niet bellen en rijden tegelijk, maar je moet wel tegelijk op de weg letten en op je kilometerteller.
Justitie = foto
Mooi 99% boetes, die 1% is voor mensen die van hun oprit komen.
Als ze overal die 30km borden neerzetten dan neem men ze niet meer serieus dan heeft het geen effect meer en de stijging van de ongelukken komen hierdoor.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken