blieb herschreef voor ons het volgende bericht en gooide het in de nieuws-submit!
Op de ministeries van VROM en Financiën wordt gekeken naar nieuwe koffiemachines. Om het juiste apparaat te kiezen, zijn honderd ambtenaren gevraagd een halve dag lang koffie te proeven. Volgens de Volkskrant kost deze test ongeveer 12.000 euro, uitgaand van een gemiddeld jaarsalaris van 48.000 euro.
Als verdediging voert een woordvoerder van VROM aan dat het natuurlijk niet de bedoeling is, dat er automaten gekocht worden die vieze koffie zetten. "We hebben gekozen voor een groep van honderd medewerkers, omdat de smaak van koffie heel persoonlijk is. Als je het met tien mensen doet, krijg je wellicht geen goed afgewogen beeld." De testers moeten ook op het bedieningsgemak van de koffieapparaten letten.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Is dit veel anders dan hun normale werkzaamheden, dan?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you: With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
Dit gaat echt nergens over puur om het feit dat ze anders ook misschien dat half uur niet helemaal productief hadden ingezet. Volkskrant zit nu echt te zeiken om niks. Sensatiezoekers!
Niemand heeft hier ooit eerder naar gekeken? De fabrikanten hebben ook niet het probleem dat ze hun apparaten niet meer kwijtkomen omdat de koffie die er uit die dingen komt niet te zuipen is? Het lijkt me sterk dat het zo'n groot probleem is. Bovendien, het gaat toch gewoon om de caffeïne? Als je voldoende verslaafd bent, dan drink je die zooi toch wel.
Laat ze deze test in hun vrije tijd doen, als het zo belangrijk is. Het is toch al niet zo alsof ze hard moeten werken. foto
voordat iemand nog verder klaagt, als je baas jou vraagt om een middagje iets leuks te doen zeg je dan ook meteen "ben je nou helemaal idioot, weet je wel wat ik kost per dag?"
denk eens aan al dat geld van de baas dat je zelf over de balk gooit als je onder werktijd je email, webcomics of fok leest. dan heb je eigenlijk helemaal geen recht van klagen meer, laat staan dat je iets zegt over een legitieme test met een doel.
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:39 schreef SithWarrior het volgende: Ah doe effe normaal, in een "echt" bedrijf gaan ze toch ook niet met ze alle kofife zet apparaten testen, toch niet te filmen dit.
Wel als je bedenkt dat de overheid veel met geld smijt (ons geld dus). Als ze deze test niet doen en ze kopen een koffiezet apparaat die koffie produceert die ziet te zuipen is gooien ze dat gewoon aan de kant en bestellen ze weer andere net zolang totdat ze redelijke apparaten hebben. En dat gaat ff wat meer in de centen zitten dan die 12.000 pleurie aangezien er aardig wat ambtenaren en afdelingen zijn.
Vind het geen slecht idee. Als er zomaar nieuwe apparaten aangeschaft zouden worden, die echt smerige koffie zetten (en geloof me, die zijn er..) dan zouden na een half jaar ze allemaal vervangen moeten worden... En dat kost meer dan 12000 euro.
Goede koffie verhoogt het werkplezier en daarmee zeker ook de productiviteit.
Die koffietest kost dus geen 12000 euro, dat is het geld dat die ambtenaren betaald krijgen *schatting ook nog* als salaris in de uren dat ze testen. Oftewel, als er 100 ambtenaren per dag (landelijk) in de diaree zijn, ben je dit ook kwijt. Of dit 100 ambtenaren die hun email en fok checken 's ochtends, of die 100 ambtenaren die naar buiten kijken, of die 100 ambtenaren die een dagje wat minder productief zijn omdat ze een kutdag hebben, of die 100 ambtenaren... enfin, je snapt het wel.
Dit vind ik nog best een goede zet eigenlijk... op die manier weet je in ieder geval zeker dat de automaten die je aanschaft ook voldoen aan de vraag van de klant, in dit geval de werknemer. Ook krijgt deze het idee dat zijn of haar mening er echt toe doet en invloed kan uitoefenen op de uiteindelijke beslissing, wat een positieve invloed heeft op de werksfeer.
Met berekeningen als bovenstaande ben je alleen maar stemming aan het maken en in dit geval geen positieve. Die mensen moeten ook gewoon werken, krijgen daarvoor gewoon betaald. Mogen ze bijvoorbeeld ook geen pauze meer nemen? Dat kost namelijk in dit licht ook geld hoor... en dat zijn onze belastingcenten foto
Ik heb een paar maanden op het ministerie van VROM mogen werken. Dat is echt een idiote organisatie. Toen ik 's ochtends een keer binnenkwam stonden er allemaal idioten verkleed als wolven in de hal de ambtenaren in de hal te begroeten door grommend en blaffend op ze af te lopen. Dat was een ludieke actie van de jonge VROM ambtenaren vereniging, ongetwijfeld gesponserd door het ministerie.. Andere keer stond er weer een clown bij de ingang iedereeen goede morgen en een hele prettige werkdag te wensen. IPV dat die kerel nou zelf aan het werk ging. Verder viel het me op dat er op een gang met ongeveer 20 kantoren veel kantoren leeg waren omdat de ambtenaartjes liever gezellig bij elkaar op de koffie gingen dan wat nuttigs deden. Deze koffie proef actie verbaasd me dan ook helemaal niets. Ik heb echt de indruk dat daar minstens de helft van de mensen overbodig is. Ik heb ook een ander minsterie gewerkt, daar was wel een normal werksfeer. Het is dus niet overal zo
Gewoon iedere ambtenaar een Senseo naast zijn beeldscherm, maar dan wel de koffiedingetjes (in eigen favoriete smaak) zelf van thuis meenemen, dat spaart op den duur enorm foto
Nou, zolang WIJ ervoor betalen kunnen ze ook niet zeiken als we met zn allen elke middag even een koppie koffie komen doen op het gemeentehuis... wie gaat er mee?
Thou shouldst eat to live; not live to eat - Socrates
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:50 schreef Boiler het volgende: Gewoon iedere ambtenaar een Senseo naast zijn beeldscherm, maar dan wel de koffiedingetjes (in eigen favoriete smaak) zelf van thuis meenemen, dat spaart op den duur enorm foto
Dat doen wij op het werk al. De koffie die de baas besteld is namelijk niet te zuipen. Wij hebben dus van ome justitie het senseo apparaat gekregen op voorwaarde dat we zelf de pads zouden kopen. Dat doen we dus ook. Eigenlijk helemaal geen slecht idee, iedereen blij vanwege goede koffie, baas blij dat het niet teveel heeft gekost, burgers blij omdat er weer wat minder zuur verdiende centjes nutteloos verbrast worden. Dit zouden ze in heel Nederland moeten invoeren.
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:54 schreef Wedger het volgende:
[..]
Dat doen wij op het werk al. De koffie die de baas besteld is namelijk niet te zuipen. Wij hebben dus van ome justitie het senseo apparaat gekregen op voorwaarde dat we zelf de pads zouden kopen. Dat doen we dus ook. Eigenlijk helemaal geen slecht idee, iedereen blij vanwege goede koffie, baas blij dat het niet teveel heeft gekost, burgers blij omdat er weer wat minder zuur verdiende centjes nutteloos verbrast worden. Dit zouden ze in heel Nederland moeten invoeren.
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:48 schreef erikh het volgende:
[..]
Het zou pas geld over de balk gooien zijn als ze de verkeerde automaten uitzochten waardoor het nog veel duurder uit zou vallen.
Klopt, maar daarom hoeven de ambtenaren nog niet zélf de koffie te testen. Dat hadden ook honderd andere mensen kunnen. En dan hadden de ambtenaren in de tussentijd hun salaris kunnen verdienen. Een ochtendje/middagje koffie drinken vind ik geen 120 euro waard.
Ik geef ze groot gelijk. Koffiesmaak is zeer persoonlijk. Dat moet je goed pretesten. De automatenkoffie van de Universiteit Utrecht was indertijd eveneens van abominabele kwaliteit. Dat heeft een zeer grote (negatieve) invloed op je prestaties en je humeur. Thans is de koffie goed, maar zijn de automaten helaas nog trager dan de in bovenstaand artikel genoemde ambtenaren.
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:44 schreef Romanov het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, gaat hier om een JAAR salaris...
een bedrag waarvan we eigenlijk beter een cursus lezen hadden kunnen betalen, daar heeft dit land blijkbaar meer behoefte aan dan lekkere koffie foto
Inderdaad, want hij zegt duidelijk zelf al jaar salaris foto
Trouwens, goeie actie! Het had misschien iets minder mogen kosten, maar koffie is wel een belangrijke stimulans op de werkvloer. Iemand vroeg trouwens hoeveel een bakje koffie bij een ministerie kost, bij de belastingdienst is het in ieder geval gratis.
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:44 schreef Romanov het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, gaat hier om een JAAR salaris...
een bedrag waarvan we eigenlijk beter een cursus lezen hadden kunnen betalen, daar heeft dit land blijkbaar meer behoefte aan dan lekkere koffie foto
Een jaar salaris = 48.000 euro komt neer op 4.000 euro per maand. Welke ambtenaar verdient zoveel? En waarom voel jij je geroepen om het verschil tussen een jaar salaris en een jaarsalaris te onderstrepen? Beetje de neukmongool uithangen?
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
Aan al die mensen die dit gerechtvaardigd vinden omdat ze dan tenminste goede koffie krijgen: Als er gewoon één iemand die veel en graag koffie drinkt gewoon de nieuwe koffie kiest zullen er juist evengoed veel mensen er wel mee eens zijn en een aantal niet. 100 mensen een halve dag laten kiezen is absurd. Wat als er nieuwe stoelen nodig zijn? Of verlichting? Of eender wat? Wordt er elke keer een 100-koppig keurcomité samengesteld? Belachelijk gewoon, als werkgever/afdelingshoofd moet je maar wat verantwoordlijkheden op je nemen en één ervan is misschien wel de koffie kiezen zonder dat al je werknemers woest worden, nounou...
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
onderstaand vind u weldra de zeikende menigte, ook wel Nederlanders genoemd.
Nee, het nietszeggende gepeupel. Het gepeupel dat het mogelijk maakt dat een of andere mongool van een ambtenaar zo iets in z'n hoofd haalt.
Mijn oplossing: (en ene oplossing zoals zovele bedrijven dat doen) Huur verdomme een maandje een ander apparaat, zet deze op een afdeling weg en meet naderhand of het een verbetering is. Zo nee, ander apparaat huren. Sterker nog, als je aangeeft met een "tender" bezig te zijn, staan de koffieautomatenfabrikanten vast in de rij om een automaat, met het vooruitzicht op een groot contract eventueel kostenloos tijdelijk ter beschikking te stellen.. Ja, iedere smaak is anders. Maar pak je een grotere afdeling (30+ man) dan geeft dat echt wel een representatief beeld. Kut ambtenaren doen toch heel de dag niets anders dan koffie zuipen. Maar nee, liever sinterklaas spelen met andermans geld. Kut-ambtenaren. Kotsen moet ik ervan.. foto
Common sense is my super power. What's yours? Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
Ik vind het prima. Het verhaal is namelijk nogal amateuristisch eenzijdig (zo ook de reply van de woordvoerder).
De vraag is wat het gaat kosten wanneer apparaten aangeschaft worden waarvan de koffie echt *smerig* smaakt (en geloof me, ik heb echt fikse uitwassen meegemaakt).
Stel je voor dat één op de duizend ambtenaren besluit stiekem een koffiezetapparaat mee te nemen, en één van die lui vergeet hem een keer in het weekend uit te zetten. Vervolgens vliegt hij in de fik. Dan is de schade wel heel wat groter dan 12.000 euro.
Of stel dat de ambtenaren gaan staken omdat de koffie zo slecht is. Ook dat kost heel wat meer.
Of stel dat de ambtenaren ueberhaupt ontevreden worden, dan gaan ze zitten lanterfanten. Ook dat kost veel meer geld dan 12.000 euro.
Vergeet niet: koffie is de motor van de werkende man, en daarmee de motor van de economie.
Overigens vind ik een gemiddeld jaarsalaris van 48.000 euro best nogal hoog. Verdient de gemiddelde ambtenaar dat echt? Ik werk als kleine zelfstandige in de IT. Door alle maatregelen van de overheid betaal ik binnenkort 3 keer zo veel voor mijn ziektekosten. Daarmee wordt mijn salaris ongeveer 10.000 euro per jaar. Waarom moet ik wel betalen en een ambtenaar niet?
Het hele verhaal klinkt mij nogal opgeklopt in de oren. Ik denk eerder dat er aan 100 medewerkers van een paar afdelingen per email verteld is dat ze op een bepaalde middag even langs mogen komen om de aan te schaffen koffiemachines te testen. Niet om de hele middag leuten, maar om een of twee kopjes te proberen en een mening te geven. Of misschien stonden er in de kantine een paar testapparaten die een middagje uitgeprobeerd konden worden door langslopende medewerkers.
Het is leuk om met zijn allen te geloven dat ambtenaren de hele dag uit hun neus eten, maar ook op de ministeries van VROM en Financien zullen ze echt hele afdelingen een middag vrij geven enkel om gezellig in de kantine koffie te slurpen.
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:54 schreef plum het volgende: Voor alleen die proefkosten van de heren ambtenaren had ik ze een superbe koffiemachine kunnen leveren met allerlei toevoegingen als soep broodjes en ijs toe. Voor die 12.000,-- euro's had ik ook zelf nog iets overgehouden.
Jij denkt dat er maar 1 koffiezetapparaat staat? Enig idee hoe groot die ministeries zijn? foto
Ik vind zelf persoonlijk de nescafe-automaat op de TUE erg tof foto als ze mij gewoon hadden laten kiezen had ze het gewoon niets gekost foto
En voor de rest: de baas is de baas dus welke machine de baas het lekkerste vind is het lekkerst en daar heb je dus geen 100koppig comite voor nodig foto
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:04 schreef RetepV het volgende: Ik vind het prima. Het verhaal is namelijk nogal amateuristisch eenzijdig (zo ook de reply van de woordvoerder).
De vraag is wat het gaat kosten wanneer apparaten aangeschaft worden waarvan de koffie echt *smerig* smaakt (en geloof me, ik heb echt fikse uitwassen meegemaakt).
Stel je voor dat één op de duizend ambtenaren besluit stiekem een koffiezetapparaat mee te nemen, en één van die lui vergeet hem een keer in het weekend uit te zetten. Vervolgens vliegt hij in de fik. Dan is de schade wel heel wat groter dan 12.000 euro.
Of stel dat de ambtenaren gaan staken omdat de koffie zo slecht is. Ook dat kost heel wat meer.
Of stel dat de ambtenaren ueberhaupt ontevreden worden, dan gaan ze zitten lanterfanten. Ook dat kost veel meer geld dan 12.000 euro.
Vergeet niet: koffie is de motor van de werkende man, en daarmee de motor van de economie.
Overigens vind ik een gemiddeld jaarsalaris van 48.000 euro best nogal hoog. Verdient de gemiddelde ambtenaar dat echt? Ik werk als kleine zelfstandige in de IT. Door alle maatregelen van de overheid betaal ik binnenkort 3 keer zo veel voor mijn ziektekosten. Daarmee wordt mijn salaris ongeveer 10.000 euro per jaar. Waarom moet ik wel betalen en een ambtenaar niet?
1. Om te voorkomen dat er echt "smerige" koffie gemaakt wordt zijn er andere manieren dan 100 mensen een halve dag te laten testen. Zeggen dat als je deze testmethode niet had gebruikt, je dan smerige koffie had is een redenering omdraaien zonder geldige reden. 2. Die ambtenaren gaan echt geen apparaat meenemen, desnoods een thermos koffie. En als er één of andere randdebiel besluit toch een apparaat mee te nemen, heeft deze niet meer kans om in brand te schieten dan al de andere toestellen. 3. Ambtenaren hebben niet te staken omdat de koffie te slecht is. Staken is weliswaar een recht maar niet voor eender welk klein dingetje waar je het oneens mee bent. Anders moet je als werkgever aan alles toegeven dat je werknemers eisen, "anders kunnen ze gaan staken". 4. Nogmaals: 100 mensen een halve dag laten testen verzekert echt niet dat je uiteindelijk een beter resultaat zult hebben dan als je gewoon één "koffiekenner" de taak geeft iets nieuws te vinden.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:14 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
(................een aantal punten)
4. Nogmaals: 100 mensen een halve dag laten testen verzekert echt niet dat je uiteindelijk een beter resultaat zult hebben dan als je gewoon één "koffiekenner" de taak geeft iets nieuws te vinden.
Als je een echte "koffiekenner" laat testen vallen al die automaten door de mand, die ambtenaren zijn al aan bagger gewent, die proeven alleen het verschil tussen "erg smerig" en "wel te drinken"
Een paar weken geleden heb ik juist in Apeldoorn een automaten-koffietest gedaan, Was overigens niet te zuipen die 2 bakken koffie, maar als die ambtenaren nou die test opvragen bij het NIPO, dan hoeven ze die proeven ook niet te doen! foto
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:06 schreef Ratt het volgende: Ik vind zelf persoonlijk de nescafe-automaat op de TUE erg tof foto als ze mij gewoon hadden laten kiezen had ze het gewoon niets gekost foto
En voor de rest: de baas is de baas dus welke machine de baas het lekkerste vind is het lekkerst en daar heb je dus geen 100koppig comite voor nodig foto
Jij hebt ook geen smaak, die koffie vroeger was veel beter en nog goedkoper ook. Maar misschien studeer jij nog niet lang genoeg :$
Maar het geld lijkt me helemaal terecht besteed. Ik bedoel, als je 's middags om vijf uur weer wakker wordt, dan heb je toch recht op een lekker kopje koffie? Anders ga je helemaal slaperig weer achter het stuur van je auto naar huis rijden en dat lijkt me bijzonder gevaarlijk. Na het slapen drinkt volgens mij echt zeker 70 % van de Nederlanders koffie en ambtenaren horen daar ook bij. foto
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:41 schreef Damiaen het volgende: Ik ben eerlijk gezegd vaker alleen op de caffeïne uit, hoe het water eromheen smaakt is meestal niet zo boeiend.
Maar als er in het warme water nouwelijks caffeine zit vind je het waarschijnlijk ook maar niks.
sodemieter op zeg! Neem een DE machine en je bent klaar. Verdomme het zijn ambtenaren, geen rocksterren ofzo
Heel veel groetjes, Catch22 En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa.. Met GHB nooit meer nee Storneren een optie?
Als je door de keuze van de juiste koffie al kunt rekenen op 1% efficienter werken, is deze test alleen al op die 100 man personeel het waard geweest, want dan hoeft er 1 persoon minder aangenomen te worden om hetzelfde werk te doen. Als je dat dan uitsmeert over die 2 volledige ministeries, kun je wel spreken van een succesvolle investering.
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:35 schreef skunkah het volgende: Dit gaat echt nergens over puur om het feit dat ze anders ook misschien dat half uur niet helemaal productief hadden ingezet. Volkskrant zit nu echt te zeiken om niks. Sensatiezoekers!
Door jou beargumentatie kan je niet echt gelijk zeggen dat het sensatiezoekers zijn. En ik heb eerlijk gezegd weinig bedrijven gehoord die speciaal koffieproeftijd vrijmaken om t beste koffiezetapparaat te vinden.
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:37 schreef FiveseveN het volgende: Goedzo, volkskrant, ga maar door met het schrijven van halve waarheden en vooral geen aandacht besteden aan de werkelijkheid!
Vanwaar halve waarheden? Overigens is de Volkskrant vaak de krant die het beste zijn artikelen controleerd, dat valt niet te zeggen van de telegraaf.
Mijn pa heeft om dezelfde reden (koffie moet lekker zijn) een senseo in zijn eigen kantoor gezet. De koffie van de automaat is namelijk niet te drinken en als er klanten komen moet hij uiteraard wel een goed kopje koffie kunnen neerzetten. Groot gelijk dat ze zo'n test doen, jammer alleen dat het 12.000 euro kost
Als het over deze grote groepen gaat moet zo'n test gratis kunnen gebeuren. En zelfs per afdeling is het mogelijk om een middel of the road koffie te krijgen. En dat kost niets extra's alleen misschien iets meer tijd.
Hmm, '48 : 13 = minder dan 4000 euro per maand is top schaal 11, dat is gemiddeld Wo -niveau. Dat kan maar is gemiddeld hoog. er zijn ook gewoon secretaresses enz.
Eigen koffiezetapparaten? Geen goed idee, geeft hoop rommel en rotzooi, gevaar enz. Kost nog veel meer tijd, schoonmaken enz. Bovendien krijg je een enorm probleem met de belasting van het stroomnet.
Hoe voorkom je al dat gedoe , door even te testen en te zeggen dat "iedereen" via die groep inspraak heeft gehad en dat dit de beste uit de de test was. Een eenmalige actie kost een schijntje op het budget van bijvoorbeel 1000 ambt x 4000 = 4 miljoen euro per maand.
Ze hadden natuurlijk ook de jury van de jaarlijkse AD koffie test kunnen inhuren. Volgens mij kan het dan voor een stuk minder foto Alleen vermoed ik dat het aan te schaffen apparaat dan een stuk duurder uit valt, statistisch gezien weten nl van die 100 ambtenaren ca 5 hoe echte koffie hoort te smaken... ca 80 denken dat Senseo lekker is... foto
dus dat zijn 100 mensen die 3 weken(eigenlijk 14 dagen en een paar uur) niks anders doen dan koffie drinken. Dus of die 12000 euro klopt niet of ik vind het een bizarre koffie test als hij zolang moet duren.
Zolang ze maar niet van die speciale koffie uit een of ander exotisch land waar je je blauw voor betaald kiezen maar gewoon voor een simpel supermarkt merk of iets vergelijkbaars qua prijs vind ik het best. Koffie is belangrijk
...uitgaand van een gemiddeld jaarsalaris van 48.000 euro.
Jaaa.... dat wil ik ook als ambtenaar zijnde foto Wel belachelijk van de Volkskrant. Zeer grote kans dat die ambtenaren wel gewoon werken naast het koffie drinken. Ja, dat doen wij ambtenaren ook nog wel ja. foto
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:23 schreef Balderdash het volgende: onderstaand vind u weldra de zeikende menigte, ook wel Nederlanders genoemd.
Je houdt zeker niet van koffie ?
Geef mij maar cappuccino. Heb al teveel koffie geleut in mijn leven. foto
Waarom moet het zo'n hoop kosten ? Je hebt toch al ervaringen met andere overheidsdiensten zoals ziekenhuizen. Maar ja, de beste en duurste koffie moet natuurlijk op VROM gedronken worden. De belastingbetaler betaalt ! foto
Voorwaar een reden om toch mijn stem uit te gaan brengen op onze Venlose blondine. Had deze grote denker niet het plan opgevat om zo een beetje de helft van dat zootje gemeenschapsgeld opsouperende uitvreters op straat te typhen? Als hij dan ook gelijk effe een einde wil maken aan de op deze profiteurs wachtende wachtgeldregeling, kunnen ze gelijk hoppeta de bijstand in. Als ik dan toch iemand moet onderhouden, heb ik liever dat ie maar 14K kost i.p.v. 48K op jaarbasis.
Op dinsdag 4 oktober 2005 17:24 schreef Euc- het volgende: Sja, er moet natuurlijk wel goede koffie gezet worden, want als ie niet lekker is gaat de arbeidsproductiviteit ook omlaag foto
Kan niet lager! foto Maar ja aanwezig zijn is ook zwaar.
€12K om te bepalen welke automaat het moet worden klinkt niet eens zo gek. Zeker niet als je bedenkt dat die koffie en automaten daar de komende jaren een veelvoud van gaan kosten.
Het beste nieuws hier lijkt me trouwens dat er ministeries bestaan die blijkbaar de eindgebruiker WEL vragen wat die er van vindt voordat ze iets doen. Lijkt me een radicaal andere aanpak dan die we gewend zijn.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
Hebben ze niks beters te doen? foto
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
Goede koffie moet een recht zijn!
Stel je voor, mischien gaan ze dan nog eens wat doen foto
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
Geen slechte investering dus, als u het mij vraagt.
Ikzelf als ambtenaar leef op koffie.
Zonder koffie geen werk.
Wij hebben btw gewoon zo'n senseo apparaat op het werk.
had dat dan buiten de werk uren gedaan foto
kost veel minder en werkt nog langer ook
en iedere afdeling kan koffie naar eigen smaak zetten
probleem opgelost
bureaucratie foto
Laat ze deze test in hun vrije tijd doen, als het zo belangrijk is. Het is toch al niet zo alsof ze hard moeten werken. foto
denk eens aan al dat geld van de baas dat je zelf over de balk gooit als je onder werktijd je email, webcomics of fok leest.
dan heb je eigenlijk helemaal geen recht van klagen meer, laat staan dat je iets zegt over een legitieme test met een doel.
De mensen kan je het niet aanrekenen nee maar de gene die dit bedacht heeft toch wel.
Als ze deze test niet doen en ze kopen een koffiezet apparaat die koffie produceert die ziet te zuipen is gooien ze dat gewoon aan de kant en bestellen ze weer andere net zolang totdat ze redelijke apparaten hebben. En dat gaat ff wat meer in de centen zitten dan die 12.000 pleurie aangezien er aardig wat ambtenaren en afdelingen zijn.
Goede koffie verhoogt het werkplezier en daarmee zeker ook de productiviteit.
Ze hadden op z'n minst wat minder duur betaalde krachten hiervoor kunnen nemen, op het minimumloon. Of hebben ambtenaren een zoveel verfijndere smaak.
een bedrag waarvan we eigenlijk beter een cursus lezen hadden kunnen betalen, daar heeft dit land blijkbaar meer behoefte aan dan lekkere koffie foto
Die koffietest kost dus geen 12000 euro, dat is het geld dat die ambtenaren betaald krijgen *schatting ook nog* als salaris in de uren dat ze testen. Oftewel, als er 100 ambtenaren per dag (landelijk) in de diaree zijn, ben je dit ook kwijt. Of dit 100 ambtenaren die hun email en fok checken 's ochtends, of die 100 ambtenaren die naar buiten kijken, of die 100 ambtenaren die een dagje wat minder productief zijn omdat ze een kutdag hebben, of die 100 ambtenaren... enfin, je snapt het wel.
Met berekeningen als bovenstaande ben je alleen maar stemming aan het maken en in dit geval geen positieve. Die mensen moeten ook gewoon werken, krijgen daarvoor gewoon betaald. Mogen ze bijvoorbeeld ook geen pauze meer nemen? Dat kost namelijk in dit licht ook geld hoor... en dat zijn onze belastingcenten foto
Niet miepen, koffie is belangrijk foto
Toen ik 's ochtends een keer binnenkwam stonden er allemaal idioten verkleed als wolven in de hal de ambtenaren in de hal te begroeten door grommend en blaffend op ze af te lopen. Dat was een ludieke actie van de jonge VROM ambtenaren vereniging, ongetwijfeld gesponserd door het ministerie.. Andere keer stond er weer een clown bij de ingang iedereeen goede morgen en een hele prettige werkdag te wensen. IPV dat die kerel nou zelf aan het werk ging.
Verder viel het me op dat er op een gang met ongeveer 20 kantoren veel kantoren leeg waren omdat de ambtenaartjes liever gezellig bij elkaar op de koffie gingen dan wat nuttigs deden.
Deze koffie proef actie verbaasd me dan ook helemaal niets.
Ik heb echt de indruk dat daar minstens de helft van de mensen overbodig is.
Ik heb ook een ander minsterie gewerkt, daar was wel een normal werksfeer. Het is dus niet overal zo
Ik vind dit niet zo'n vreselijk dom iets eigenlijk
Een ambtenaar voert zowiezo geen klap uit.
Dus laat ze maar lekker testen, doen ze tenminste nog iets nuttigs voor de maatschappij.
De koffie die de baas besteld is namelijk niet te zuipen.
Wij hebben dus van ome justitie het senseo apparaat gekregen op voorwaarde dat we zelf de pads zouden kopen. Dat doen we dus ook.
Eigenlijk helemaal geen slecht idee, iedereen blij vanwege goede koffie, baas blij dat het niet teveel heeft gekost, burgers blij omdat er weer wat minder zuur verdiende centjes nutteloos verbrast worden. Dit zouden ze in heel Nederland moeten invoeren.
Maareh, idd misschien heeft dit wel effect op de langere termijn, draaien ze er winst op
Trouwens, goeie actie! Het had misschien iets minder mogen kosten, maar koffie is wel een belangrijke stimulans op de werkvloer. Iemand vroeg trouwens hoeveel een bakje koffie bij een ministerie kost, bij de belastingdienst is het in ieder geval gratis.
En waarom voel jij je geroepen om het verschil tussen een jaar salaris en een jaarsalaris te onderstrepen? Beetje de neukmongool uithangen?
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
Als er gewoon één iemand die veel en graag koffie drinkt gewoon de nieuwe koffie kiest zullen er juist evengoed veel mensen er wel mee eens zijn en een aantal niet.
100 mensen een halve dag laten kiezen is absurd. Wat als er nieuwe stoelen nodig zijn? Of verlichting? Of eender wat? Wordt er elke keer een 100-koppig keurcomité samengesteld?
Belachelijk gewoon, als werkgever/afdelingshoofd moet je maar wat verantwoordlijkheden op je nemen en één ervan is misschien wel de koffie kiezen zonder dat al je werknemers woest worden, nounou...
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
Mijn oplossing: (en ene oplossing zoals zovele bedrijven dat doen) Huur verdomme een maandje een ander apparaat, zet deze op een afdeling weg en meet naderhand of het een verbetering is. Zo nee, ander apparaat huren. Sterker nog, als je aangeeft met een "tender" bezig te zijn, staan de koffieautomatenfabrikanten vast in de rij om een automaat, met het vooruitzicht op een groot contract eventueel kostenloos tijdelijk ter beschikking te stellen.. Ja, iedere smaak is anders. Maar pak je een grotere afdeling (30+ man) dan geeft dat echt wel een representatief beeld. Kut ambtenaren doen toch heel de dag niets anders dan koffie zuipen. Maar nee, liever sinterklaas spelen met andermans geld. Kut-ambtenaren. Kotsen moet ik ervan.. foto
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
De vraag is wat het gaat kosten wanneer apparaten aangeschaft worden waarvan de koffie echt *smerig* smaakt (en geloof me, ik heb echt fikse uitwassen meegemaakt).
Stel je voor dat één op de duizend ambtenaren besluit stiekem een koffiezetapparaat mee te nemen, en één van die lui vergeet hem een keer in het weekend uit te zetten. Vervolgens vliegt hij in de fik. Dan is de schade wel heel wat groter dan 12.000 euro.
Of stel dat de ambtenaren gaan staken omdat de koffie zo slecht is. Ook dat kost heel wat meer.
Of stel dat de ambtenaren ueberhaupt ontevreden worden, dan gaan ze zitten lanterfanten. Ook dat kost veel meer geld dan 12.000 euro.
Vergeet niet: koffie is de motor van de werkende man, en daarmee de motor van de economie.
Overigens vind ik een gemiddeld jaarsalaris van 48.000 euro best nogal hoog. Verdient de gemiddelde ambtenaar dat echt? Ik werk als kleine zelfstandige in de IT. Door alle maatregelen van de overheid betaal ik binnenkort 3 keer zo veel voor mijn ziektekosten. Daarmee wordt mijn salaris ongeveer 10.000 euro per jaar. Waarom moet ik wel betalen en een ambtenaar niet?
Ik zeg niets over die 12.000 zonder dat ik uitleg heb gezien hoe ze dit hebben berekend. Kranten zijn erg goed in overberekenen. foto
Het is leuk om met zijn allen te geloven dat ambtenaren de hele dag uit hun neus eten, maar ook op de ministeries van VROM en Financien zullen ze echt hele afdelingen een middag vrij geven enkel om gezellig in de kantine koffie te slurpen.
En voor de rest: de baas is de baas dus welke machine de baas het lekkerste vind is het lekkerst en daar heb je dus geen 100koppig comite voor nodig foto
2. Die ambtenaren gaan echt geen apparaat meenemen, desnoods een thermos koffie. En als er één of andere randdebiel besluit toch een apparaat mee te nemen, heeft deze niet meer kans om in brand te schieten dan al de andere toestellen.
3. Ambtenaren hebben niet te staken omdat de koffie te slecht is. Staken is weliswaar een recht maar niet voor eender welk klein dingetje waar je het oneens mee bent. Anders moet je als werkgever aan alles toegeven dat je werknemers eisen, "anders kunnen ze gaan staken".
4. Nogmaals: 100 mensen een halve dag laten testen verzekert echt niet dat je uiteindelijk een beter resultaat zult hebben dan als je gewoon één "koffiekenner" de taak geeft iets nieuws te vinden.
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
want die koffie die dat ding nu tapt is ronduit ranzig..
bijna al het personeel zit aan de warme chocolade melk foto
en dat zijn er in de ochtend +/- 30 man van de 35 foto
Maar het geld lijkt me helemaal terecht besteed. Ik bedoel, als je 's middags om vijf uur weer wakker wordt, dan heb je toch recht op een lekker kopje koffie? Anders ga je helemaal slaperig weer achter het stuur van je auto naar huis rijden en dat lijkt me bijzonder gevaarlijk. Na het slapen drinkt volgens mij echt zeker 70 % van de Nederlanders koffie en ambtenaren horen daar ook bij. foto
Ze gaan het nog echt serieus doen ook nog he? foto
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
En jullie gaan KOFFIE TESTEN van mijn geld GESTOORDE !
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
Als je dat dan uitsmeert over die 2 volledige ministeries, kun je wel spreken van een succesvolle investering.
Heerlijk, zo'n droge firstpost
Groot gelijk dat ze zo'n test doen, jammer alleen dat het 12.000 euro kost
En zelfs per afdeling is het mogelijk om een middel of the road koffie te krijgen. En dat kost niets extra's alleen misschien iets meer tijd.
Eigen koffiezetapparaten? Geen goed idee, geeft hoop rommel en rotzooi, gevaar enz. Kost nog veel meer tijd, schoonmaken enz. Bovendien krijg je een enorm probleem met de belasting van het stroomnet.
Hoe voorkom je al dat gedoe , door even te testen en te zeggen dat "iedereen" via die groep inspraak heeft gehad en dat dit de beste uit de de test was. Een eenmalige actie kost een schijntje op het budget van bijvoorbeel 1000 ambt x 4000 = 4 miljoen euro per maand.
Hele slimme actie van de leiding
Goeie koffie levert tevreden medewerkers die niet zeuren maar werken en daardoor misschien wel beter presteren...
Psssst wel eens aan gedacht hoeveel mensen onder werktijd op fok! zitten en wat de werkgevers dat wel niet kost... per dag foto
Ambtenaren zijn het minst productieve volk in dit land..
Beetje leuteren, koffie zuipen en internetten en geld verkwanselen.
Wel belachelijk van de Volkskrant. Zeer grote kans dat die ambtenaren wel gewoon werken naast het koffie drinken.
Ja, dat doen wij ambtenaren ook nog wel ja. foto
[edit]
Lol, zo 2 reacties onder elkaar foto
Geef mij maar cappuccino.
Heb al teveel koffie geleut in mijn leven. foto
Waarom moet het zo'n hoop kosten ?
Je hebt toch al ervaringen met andere overheidsdiensten zoals ziekenhuizen.
Maar ja, de beste en duurste koffie moet natuurlijk op VROM gedronken worden.
De belastingbetaler betaalt ! foto
Het beste nieuws hier lijkt me trouwens dat er ministeries bestaan die blijkbaar de eindgebruiker WEL vragen wat die er van vindt voordat ze iets doen. Lijkt me een radicaal andere aanpak dan die we gewend zijn.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken