Journey-makers gaan multiplatform

Indie-studio thatgamecompany heeft  5,5 miljoen dollar verzameld om zonder Sony verder te kunnen gaan en werkt momenteel aan haar eerste multiplatform-titel.

De studio achter de veelgeprezen PlayStation 3-exclusives Flower, Flow en Journey hebben met behulp van venture capitalists Benchmark Capital genoeg bijeengeschraapt om multiplatform te gaan. Hun ddeal met Sony is eerder dit jaar afgesloten, deze hield in dat ze drie games zouden uitgeven voor de PlayStation.

"We hebben zo veel e-mails van fans gekregen die zeggen dat ze wilde dat ze onze games op andere platformen konden spelen", zegt studio baas Jenova Chen. "Wij maken games voor mensen, niet alleen gamers. Jong, oud, mannen, vrouwen, en voor alle landen. We willen het concept van wat een spel is veranderen en de samenleving laten zien wat een spel kan zijn."

Mitch Lasky van Benchmark Capital gelooft zeker dat Chen en zijn team dat doel kunnen bereiken. "Jenova heeft de kans om de John Lasseter (hoofd van Pixar) van de videogamesindustrie te zijn. Ik voel me bevoorrecht om met hem samen te werken. De ambities van thatgamecompany zijn erg spannend voor mij", zei hij.

De studio heeft momenteel slechts negen medewerkers, na het recente vertrek van mede-oprichter Kellee Santiago en ontwerper Robin Hunicke. Welke creatieve multiplatformer we mogen verwachten is nog niet bekendgemaakt.

Journey