Nieuws
Proef met gratis bussen een succes
Gratis openbaar vervoer is een succes. In januari begon de provincie Zuid-Holland met een proef met gratis bussen tussen Leiden en Den Haag. Deze blijkt nu een groot succes te zijn. Het aantal passagiers op deze lijn is verdubbeld.
Er moet nog onderzocht worden of ook de files tussen Leiden en Den Haag minder lang zijn geworden. Het experiment is officieel geslaagd als 5 procent van de automobilisten de auto laat staan.
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
[ Dit bericht is gewijzigd door Rex_Mundi ]
ze zijn gewoon gierig.
[ Dit bericht is gewijzigd door Brainstorm4ever ]
van 7 tot een uur of 6 s'avonds
ben je ook van dat zwerver probleem af
zoals hierboven vermeld
diezelfde belastingbetaler die geen ov-kaartjes hoeft te kopen foto
Aangezien de belastingbetaller betaald vindt ik dit een SLECHT idee. Als je nie in de file wil staan dan betaal je maar wat voor die rotte bus.
quote:
gewoon gratis bussen op werktijden
van 7 tot een uur of 6 s'avonds
ben je ook van dat zwerver probleem af
zoals hierboven vermeld
Je bedoelt zodat terwijl ik zit te werken (oa. om die belasting te betalen),
alle zwervers met de bus kunnen..
En als ik van m'n werk naar huis ga moet ik precies weer betalen ?
foto
Ach ja...dat zie je niet meteen he? Korte termijn denken is veel fijner en makkelijker! heel goed zo blijven doorgaan foto
Waar gaan we heen foto
Gezeik om belastingscentjes, ik hoop dat jullie allemaal een soort grote club zijn die in het algemeen tegen dingen zijn die je niet gebruikt en je wel belasting voor betaalt? Hou anders gewoon je bek..
wat nou ga jij met de bus en moet je zelf betalen?:p
maar wel top idee trouwens! ik vrees alleen voor overvolle bussen en voor een flink gespekt belastingsaandel voor ons arme burgers..
wel goed voor het milieu overigens..
Ik ben ook een grote fan van gratis badkamer zeepjes meenemen uit hotels!
Geweldig en suikerklontjes uit resaurants gaan er ook maanden in!
foto
quote:
Er moet nog onderzocht worden of ook de files tussen Leiden en Den Haag minder lang zijn geworden. Het experiment is officieel geslaagd als 5 procent van de automobilisten de auto laat staan.
Dit is niet te zien aan het aantal files of de lengte ervan. maar kan alleen gemeten worden door het aantal voertuigen per etmaal op een bepaald traject te bereken.
Er kunnen namelijk meer files komen door weersomstandigheden, ongevallen en dergelijke.
edit: quote sluiten hersteld
[ Dit bericht is gewijzigd door sleddie ]
Dus ga nu eerst maar eens onderzoeken of ook daadwerkelijk die 50% extra personen ook daadwerkelijk de auto hadden genomen en dat structureel zouden moeten doen en publiceer dan pas iets.
Dan kunnen die "zwervers" niet mee, en dan is het toch nog relatief goedkoop in vergelijking met de auto. En de belasting betaler betaalt dan ook niet veel geld voor die busrijders.
quote:
Dit is zeer goed!! Want door dat er meer mensen met de bus gaan zij ner minder files. Dus hoeven ze ook niet de werknemers door te betalen die in de file staan. Dus bedrijven dus kan de prijs van de producten omlaag, want als voor deel heeft dat de concurentie positie van NL verbeterd. Waardoor meer mensen NL producten kopen. Met als gevolg dat bedrijven meer mensen nodig hebben om aan de vraag te voldoen. Want als gevolg heeft dat overheid minder uitkeerings hoeft te betalen + de mensen die nu een baan hebben betalen meer belasting. Dus ik zie alleen maar voordelen (naja als het allemaal zo roos kleurig loopt als ik beschreven heb )
fotofotofotofotofotofotofoto
Mag hopen dat het zo gaat foto
quote:
Door hobbs - woensdag 18 februari 2004 @ 19:06 (Unmodded)
Dat de belastingbetaler op de lange termijn goedkoper uit is doordat gratis bussen een stuk goedkoper zijn dan verbreding van wegen en het bijbouwen van bruggen, tunnels, viaducten en verkeerspleinen negeren jullie maar even?
Ach ja...dat zie je niet meteen he? Korte termijn denken is veel fijner en makkelijker! heel goed zo blijven doorgaan
foto
De belastingen en accijnzen die worden verdiend door het autorijden dekken de kosten ruimschoots.
Het OV kost de staat alleen maar geld.
De auto is sneller, vaak nog goedkoper en heeft veel meer toekomst dan het OV.
foto
De wegen uitbreiden en knooppunten omgooien, dat is goedkoop! Denk ff na foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Orcaman1984 ]
quote:
Dat de belastingbetaler op de lange termijn goedkoper uit is doordat gratis bussen een stuk goedkoper zijn dan verbreding van wegen en het bijbouwen van bruggen, tunnels, viaducten en verkeerspleinen negeren jullie maar even?
Nu bussen misschien gratis worden gaan er meer mensen met de bus, dus zijn er meer bussen nodig. Daar zullen dan ook bruggen, tunnels, verkeerspleinen etc. voor gebouwd moeten worden foto
http://www.gratisbus.nl/
Meer informatie over doelstelling:
De provincie hoopt met de proef 40% meer reizigers te trekken. Waarschijnlijk zijn dat vooral mensen die niet eerder van het OV gebruik maakten. De eerste ervaringen zijn positief. Het reizigersaanbod lag beduidend hoger. Exacte cijfers zijn nog niet bekend. De proef is geslaagd wanneer minimaal driehonderd automobilisten de overstap naar de bus maken. Dat betekent ongeveer 5% minder auto's op het traject."Iedere volle bus bespaart al gauw vijftig auto's. Als 300 automobilisten geregeld de overstap naar de bus maken, is de proef geslaagd voor wat ons betreft", vindt Norder. Dat betekent ongeveer 5% minder autos in de spits. De begeleidende advertentiecampagne refereert hier aan. Wanneer de A44 een dag gesloten zou zijn voor autos van een bepaalde kleur, dan zou dat het oponthoud sterk verminderen
eerste doel : 40 procent meer reizigers
Status: Geslaagd, aantal reizigers is verdubbeld.
tweede doel: 5 procent minder auto's
Status: nog niet ..
quote:
En wie betaalt het dan, de belastingbetaler ?!
Oh maar ik wil best iets meer belasting betalen
als ik daarvoor nooit meer in de file hoeft te
staan en gratis met de bus kan.
De proef kost 1 miljoen euro over een jaar. En dat voor 300 reizigers maal 250 dagen. Dat is dus 3333.33 euro subsidie per persoon per jaar, of 13.33 euro per person per dag. Dat zijn gigantische bedragen als je kijkt naar het minimale effect van deze proef.
Als men echt het parkeren in Den Haag makkelijker wil maken, dan bouwt men maar een grote parkeer-garage aan de rand van Den Haag langs de A44 en maakt parkeren in de binnenstad langs de openbare weg schreeuwend duur. Dat heeft hetzelfde effect en levert alleen maar geld op (wat gebruikt zou kunnen worden om de verkeers-situatie in Den Haag te verbeteren of om het openbaar vervoer in de stad goedkoper te maken). Dat zou bovendien ook het gebruik van betaalde bus-lijndiensten en de NS naar Den Haag tengoede komen.
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
[ Dit bericht is gewijzigd door jan_met_de_pet ]
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken