Nieuws
Klachtenregen over giropas
Deze week is de Postbank overspoeld door klachten van rekeninghouders omdat de bank hun ten onrechte 7 euro per giropas in rekening heeft gebracht. De meeste klanten hadden gekozen voor een gratis basispas, maar toch zagen zij de afboeking op hun afschrift staan. Een woordvoerster van de Postbank bevestigt dat ongeveer drieduizend klanten geklaagd hebben over foute afboekingen. Ze zegt: "Dat lijkt veel, maar op het aantal van twee miljoen rekeninghouders waarbij het incasso inmiddels is uitgevoerd, valt het eigenlijk wel mee."
Klanten waarbij ten onrechte het geld is afgeschreven dienen in beroep te gaan tegen de fout. Zij moeten daarbij een kopie van het oorspronkelijke opdrachtformulier opsturen, waarop ze de gratis variant hebben aangekruist.
De consumentenbond vindt dat de klanten op hun woord moeten worden geloofd. Ook moeten zij hun geld terugkrijgen en alsnog een gratis basispas krijgen.
niet reageren = betalen....
Stomme foto -en
Er is trouwens ook geen ¤7 afgeschreven.
[ Dit bericht is gewijzigd door ikke_ook ]
[ Dit bericht is gewijzigd door Snowy ]
dat je als klant moet zorgen dat de postbank zijn zaken op orde heeft.
3000 mensen hebben geklaagd, hoeveel mensen lezen net als ik niet of nauwelijks zijn afschriften door???
dat zijn er volgensmij veel..
maar 3000 * 7 euro = 21.000 euro
mischien dat de helft nog niet heeft gereageerd (dus zeg 50.000 euro WINST)
zo kan ik ook geld verdienen
niks zeggen is je geld kwijt zijn
kunnen toch weer ff 14 mensen miljonair van worden, of een paar mensen heeeel goed.
foto
FF Girofoon bellen om te kijken of er iets afgeschreven is.
...
Hmm, valt nog mee. Niets ten onrechte afgeschreven. Wel lekker vaag van ze dat ze mij niet zo\'n ding sturen en geen geld afschrijven. Nu kan ik zeker mijn pinpas ook niet in het buitenland gebruiken foto Dat wordt weer bellen foto
quote:
Dat lijkt veel, maar op het aantal van twee miljoen rekeninghouders waarbij het incasso inmiddels is uitgevoerd, valt het eigenlijk wel mee.
Lekkere redenatie...
Veel mensen staan op een wachtlijst. Maar op een aantal van 16 miljoen valt het eigenlijk wel mee.
WTC ongeveer 5000 (?) doden... Maar op de hele amerikaanse bevolking is dat maar een klein percentage, valt eigenlijk wel mee.
Zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.
Ik heb namelijk ook ooit, 1997 ofzo, de chipper geweigerd. Meen mij te herinneren dat als je niks deed je automatisch alles kreeg en anders een kaart moest terugsturen met zoiets als "nee ik wil niet".
...Gelukkig bij mij is niks ten onrechte afgeschreven. Ik behoor tot het ouderwetse soort die weigert te pinnen in de supermarkt. Aan de giromaat haal ik een vast bedrag per week en dan zie ik wel waar ik mijn eten koop: markt, buurtwinkeltje of supermarkt. Zo houd ik zicht op wat ik uitgeef.
Die reclame dat het dubbel op handelen is gaat er bij mij niet in. Te vaak trouwens gehoord dat de chipper met geld en al stuk gaat in een chipkastje. Nee geef mij maar cash foto
*edit typo
[ Dit bericht is gewijzigd door Lurky ]
Is toch gewoon achterlijk om zoiets op deze manier te regelen. Normaliter moet je iets doen als je iets wilt en je hoeft niets te doen als je niets wilt. Logisch toch?
Nee, nu moest ik omdat ik niets wilde een formulier invullen en moest ik ook nog eens de portokosten betalen.
En dat voor iets wat ik niet wilde en waarom ik ook niet heb gevraagd.
Wat is wijsheid, even losstaand van dit, Giro of any "De Bank"?
quote:
Misschien komt het omdat ik student ben? Ik had iets gehoord dat het voor studenten gratis bleef of zo.
Dat denk ik ook (als op papier nog student zijnde). Ik heb namelijk ook nooit een dergelijk formulier gekregen.
dat wist de postbank van te voren en heeft hier MISBRUIK van gemaakt!!!
Ik roep dus iedereen op om hun postbankrekening op te zeggen en een andere bank te nemen. opzouten met de postbank, je zet je geld bij de bank, omdat je ze vertrouwd! de postbank is niet te vertrouwen
quote:
Ook is het lekker onhandig dat je nu bij de Postbank 2 passen krijgt: 1 pinpas en 1 chippas. Weer lekker bezig Postbank!! (weeeeer een pas erbij)
Dat vind ik inderdaad ook belachelijk..
Nou heb ik een extra pas, voor alleen dat chippie. Konden ze die nou niet gewoon in die andere pas doen ?
Gewoon 1 pas is veel makkelijker. Maar ik krijg een beetje het idee, dat de banken niet willen hebben dat mensen gaan chippen. Eerst al dat gedoe met die chipper en chipknip, en nu weer twee passen... pfff zeg... echt makkelijk willen ze het gewoon niet maken.
quote:
Ik vind wel onzin dat er twee soorten giropassen bestaan. Een pas voor alleen binnenland pinnen en andere pas voor binnenland en buitenland pinnen.
Heb met kosten te maken, en volgens mij kan je met de basispas ook veel minder in Nederland.
Ik probeerde de pagina van de postbank te zoeken, maar ik krijg een server error foto
Weet iemand hier meer van ?
Wat is het verschil tussen die twee passen dan?
stupid people shouldn't breed
Wat nu wel raar is: enkele maanden terug veranderde mijn girorekenig spontaan in een studentenrekening. Bovenaan mijn afschrift stond studentenrekening. En dat stond nooit bovenaan de afschriften van mijn studentenrekening. foto
Vervolgens kreeg ik 3x foto dezelfde brief, waarin gevraagd werd of ik de studentenrekening (die nieuwe) wilde omzetten naar een girorekening. Er zou geen stu-fi meer op binnenkomen. Dat is er echter nog NOOIT op binnengekomen. foto Ik heb 1x antwoord teruggestuurd dat dat goed was.
Ik heb nog steeds geen informatie ontvangen over een de pas van mijn studentenrekening. Ik denk dat het postbankje er een beetje een foto zootje van heeft gemaakt. Ik ga maar eens contact opnemen. foto
Dat je idd moet aangeven iets niet te willen en het anders automatisch krijgt is inderdaad heel sneaky. Steeds meer instanties doen dat in hun voordeel:
-de orgaandonatie gaat er van uit je lichaam te mogen hebben
-de verhuisservice gaat er van uit je adresgegeven te mogen verkopen
Zo zijn er nog een stel maar dat is meer iets voor een forumtopic in Klaagbaak. In elk geval wordt iemand die niet alles bijhoudt en goed leest tegenwoordig legaal helemaal uitgekleed. "U heeft daar toch een brief over gehad!"
(voor de studentjes onder ons)
Wie maakt er nou een kopie van dat formulier??! (En bewaart dat zo lang?)
quote:
Gewoon een studentenrekening nemen [...]
(voor de studentjes onder ons)
Of voor diegenen waarvan de Postbank blijft denken dat je student bent terwijl je het niet meer bent foto
Dit is de enigste bank waar ik nog geen problemen mee heb gehad
ik foto op Rabobank
en ook foto ik op de Postbank
quote:
Klanten waarbij ten onrechte het geld is afgeschreven dienen in beroep te gaan tegen de fout. Zij moeten daarbij een kopie van het oorspronkelijke opdrachtformulier opsturen, waarop ze de gratis variant hebben aangekruist.
...uhhh ..ja
Zaterdagavond een week geleden ging ik met mijn postbankpas geld pinnen bij een giromaat. Nadat ik pincode en bedrag had ingetoetst gaf de giromaat de melding: transactie duurt te lang, pas wordt ingenomen. Fijn! Terug naar huis. Postbank gebeld: pas is ingenomen. Reactie: U kunt pas laten blokkeren, u krijgt automatisch een nieuwe pas. Doe maar. Maandag nog gebeld naar postbank: wat gebeurt er met m\'n chipper tegoed? Reactie: Pech, weg. Ik: Dat kan toch niet!! Zij: wij weten niet wat er op staat dus... Donderdag: nieuwe pas in de bus: geen chipper te bekennen. Weer bellen. Chipper?? die komen op z\'n vroegst eind februari, begin maart. Ohh, en wie betaald het parkeren in Rotterdam (of de bekeuringen)? Nou meneer, u kunt een tijdelijke pas kopen bij de parkeerwacht, kost u ¤ 2,50 extra, is voor eigen rekening. Baal baal.
Zaterdag\'s vertel ik het verhaal tegen m\'n broer. (werkt op postkantoor) Zijn reactie: ingenomen passen worden opgestuurd naar postbank, kunnen chipper dus wel lezen. Misschien ligt pas nog op postkantoor en kun je die weer ophalen om je chipper te gebruiken. Postkantoor gebeld: pas ligt er nog, is geblokkeerd. Postbank moet toestemming geven om pas vrij te geven. Logisch. Postbank gebeld: Nee meneer, wij geven pas niet vrij. Ik: maar ik heb die chipper echt nodig. Zij: Chipper? Maar meneer, er is er een aangevraagd voor u, duurt nog ongeveer 3 werkdagen. En inderdaad: vandaag is ie er!!
Mooi zul je zeggen. Niet dus!! er is ook ¤ 5,00 afgeschreven voor een vervangende pas. Ik gebeld: wie z\'n schuld is het nou eigenlijk! Ik krijg nog een reactie terug. Afwachten dus maar. Voorlopig resultaat:
¤ 4,50 kosten voor pinnen in een andere automaat met m\'n creditcard, Ongeveer ¤ 8,00 chipper tegoed vooralsnog weg, ¤ 5,00 voor vervangende pas. M.a.w ¤ 17,50 weg omdat de postbank loopt te klungelen. Daarbovenop komt nog de ¤ 7,00 die is afgeschreven voor de jaarlijkse kosten. Postbank? Ik ben foto ik ben foto en ik foto er van!!
[ Dit bericht is gewijzigd door NoMercy ]
Ik snap niet dat er uberhaupt nog mensen bij die Toko zitten. In vergelijking met de gewone banken is de service gewoon om te huilen, het elektronisch bankieren werkt slecht vergeleken bij de gewone banken en ze houden overboekingen veel te lang vast.
quote:
Ik heb helemaal geen bericht gehad dat ik kon kiezen welke pas Hoe kan dat? zijn er meer die dat hebben?
Er is trouwens ook geen €7 afgeschreven.
Als je een studentenrekening hebt, hoef je niet te betalen voor een nieuwe pas. Misschien dat je nu dus automatisch de luxe versie krijgt, want die is toch gratis. Hoeven zij voor alle studentenrekeningen niet te wachten op reactie van de betreffende persoon (en de bijbehorende administratie valt ook weg) en kunnen ze meteen beginnen met produceren van nieuwe pasjes.
Zij hebben het en wij niet.
Je mag dan wel zeggen de klant is koning, maar de postbank weet dondersgoed dat jij voor die paar euro\'s niet van bank gaat switchen.
Bovendien gaan die andere banken deze mafia praktijk ook toepassen, voor zover ze het al niet doen.
Bij deze doe ik een oproep aan alle gedupeerden dit ook te doen.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken