Minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat heeft vrijdagmiddag een ceremonie gemist omdat ze in de file stond. Tijdens de ceremonie zou de minister het startschot geven voor de uitbouw van de Randweg om Eindhoven. Die werkzaamheden zijn kennelijk hard nodig, want Peijs stond in de file op de A2, die juist door de nieuwe Randweg ontlast moet worden.
De minister was al vertrokken uit Den Haag toen een aanrijding tussen drie vrachtwagens de A2 bij Veldhoven blokkeerde. Als de nieuwe Randweg in 2010 klaar is, zou het verkeer bij een dergelijk ongeval omgeleid kunnen worden.
Op zondag 3 september 2006 @ 12:39 schreef Richard117 het volgende: foto Vooral overal van die mislukte maatregelen invoeren hoor foto
De maatregel die genomen wordt is juist alles behalve mislukt. Deze giller is juist koren op Peijs haar molen en geeft dit alleen maar extra fundament voor het project. je zou bijna denken dat het door haar geregistreerd en georchestreerd is foto
Als iemand die mogelijkheden heeft om wat te doen maar er niets aan doet, zou je denken van wel. Na maatregelen als de 80 km zones zijn 't aantal files bij Rotterdam met zo'n 35% toegenomen, maar dit toegeven? Ho maar !
Maar ja, als je een chauffeur hebt en je kunt achterin op je gemak nog wat werk doen dan is een file niet zo'n probleem. Als je achter het stuur zit, des te meer.
Als iemand die mogelijkheden heeft om wat te doen maar er niets aan doet, zou je denken van wel. Na maatregelen als de 80 km zones zijn 't aantal files bij Rotterdam met zo'n 35% toegenomen, maar dit toegeven? Ho maar !
Maar ja, als je een chauffeur hebt en je kunt achterin op je gemak nog wat werk doen dan is een file niet zo'n probleem. Als je achter het stuur zit, des te meer.
Die 80 kilometerzones zijn gekomen onder druk van de linkse millieuridders die dat via een rechter hebben afgedwongen middels leugens.
Waneer komt er nou eens een inhaalverbod voor vrachtwagens ?
Overal zie ik op de snelweg gevaarlijke situatie's ontstaan door vrachtwagens die elkaar willen inhalen omdat ze 2 km/u sneller rijden dan hun voorganger.
Op zondag 3 september 2006 @ 13:15 schreef k00pa het volgende: Waneer komt er nou eens een inhaalverbod voor vrachtwagens ?
Overal zie ik op de snelweg gevaarlijke situatie's ontstaan door vrachtwagens die elkaar willen inhalen omdat ze 2 km/u sneller rijden dan hun voorganger.
Losstaand van het feit dat ik het met je eens ben: waar komt die opmerking vandaan? Er zijn drie vrachtwagens in botsing gekomen, wie heeft gezegd dat dat iets te maken heeft met inhalen?
dagelijks nieuws; files door ongevallen, bijna 99% met vrachtwagens. Dat komt omdat alle vrachtwagen bestuurders tegenwoordig koekenbakkers zijn.Veel oostblok bovendien. Alle regels omtrent belading, rijtijden en opleiding worden met voeten getreden.Men rijd op onveilige afstand van elkaar.., men doet andere dingen tijdens het rijden, men rijd sowies0 100% te hard..
Ik pleit ervoor om chauufeurs die de fout ingaan bijzonder hard economisch te treffen; 10 tot 100k boete. Dat zal dit soort zaken zwaar verminderen.
Het meeste vrachtverkeer is totaal onnodig; alles wat richting buitenland gaat; kan dus ook per trein..hupsa richting duitsland. Als je daar ergens een groot rangeer terrein maakt, mogen al die kutbakken daar geladen worden ipv hier in rotterdam.(kan me niks voorstellen dat er iets elders wordt ingeladen,want wij produceren nergens iets.)
Er gebeurt op de rondweg rond Eindhoven 3 keer per week een ernstig ongeval met een vrachtwagen. Dat op een stuk weg van bij elkaar pak 'm beet 30km is natuurlijk ongehoord hoog.
Deze dure oplossing is natuurlijk prima, maar je kunt mij niet vertellen dat er niet een goedkopere en snellere oplossing is voor het probleem met de vrachtwagens. 3 per week is teveel om het op toeval te houden. Er moet iets te doen zijn met signalering of bijvoorbeeld een controle op afstand tussen wagens.
Leuk... da's dus precies waarom die aanpassingen er moeten komen. Maar of et werkt... Volgens mij is dit de oplossing foto
Lois: Peter, what did you promise me last night? Peter: That I wouldn't drink at the stag party. Lois: And what did you do? Peter: Drank at the stag pa -... Whoa! I almost walked right into that one.
Op zondag 3 september 2006 @ 13:42 schreef WildeGeert het volgende: dagelijks nieuws; files door ongevallen, bijna 99% met vrachtwagens. Dat komt omdat alle vrachtwagen bestuurders tegenwoordig koekenbakkers zijn.Veel oostblok bovendien. Alle regels omtrent belading, rijtijden en opleiding worden met voeten getreden.Men rijd op onveilige afstand van elkaar.., men doet andere dingen tijdens het rijden, men rijd sowies0 100% te hard..
Ik pleit ervoor om chauufeurs die de fout ingaan bijzonder hard economisch te treffen; 10 tot 100k boete. Dat zal dit soort zaken zwaar verminderen.
Het meeste vrachtverkeer is totaal onnodig; alles wat richting buitenland gaat; kan dus ook per trein..hupsa richting duitsland. Als je daar ergens een groot rangeer terrein maakt, mogen al die kutbakken daar geladen worden ipv hier in rotterdam.(kan me niks voorstellen dat er iets elders wordt ingeladen,want wij produceren nergens iets.)
1) jij hebt duidelijk nog nooit vrachtwagen/bus gereden. Als je wel voldoende op voldoende afstand van elkaar rijd, dan schieten er ALTIJD weer auto's tussen die nog NET die afrit moeten hebben waar je eigenlijk al bijna voorbij bent. DAT is VEEL gevaarlijker. Vrachtwagens rijden in principe altijd 90... Het is niet omdat er een vrachtwagen betrokken is, dat deze chauffeur hiervan ook in fout is. Want dat is meestal NIET het geval. Maar ja, dat zetten ze er nooit bij in de krant..... Wat betreft die Oostblok chauffeurs heb je wel een punt.
2) Als NEDERLAND nu die ijzeren rijn eens terug zou openstellen in plaats van dwarsliggen tegen Belgie, dan kan er inderdaad meer per trein naar duitsland getransporteerd worden ja. Feit is dat vrachtwagen nu nog altijd sneller is.
3) Ik pleit ervoor dat iedereen die voor zijn autorijbewijs opgaat, minstens 2 uur met een vrachtwagen/bus moet rijden. Dan WEET diegene wat die dingen kunnen en wat niet. Als je er nooit mee gereden hebt, snap je dat toch niet.
Op zondag 3 september 2006 @ 14:35 schreef Cityfm het volgende:
[..]
1) jij hebt duidelijk nog nooit vrachtwagen/bus gereden. Als je wel voldoende op voldoende afstand van elkaar rijd, dan schieten er ALTIJD weer auto's tussen die nog NET die afrit moeten hebben waar je eigenlijk al bijna voorbij bent. DAT is VEEL gevaarlijker. Vrachtwagens rijden in principe altijd 90... Het is niet omdat er een vrachtwagen betrokken is, dat deze chauffeur hiervan ook in fout is. Want dat is meestal NIET het geval. Maar ja, dat zetten ze er nooit bij in de krant..... Wat betreft die Oostblok chauffeurs heb je wel een punt.
2) Als NEDERLAND nu die ijzeren rijn eens terug zou openstellen in plaats van dwarsliggen tegen Belgie, dan kan er inderdaad meer per trein naar duitsland getransporteerd worden ja. Feit is dat vrachtwagen nu nog altijd sneller is.
3) Ik pleit ervoor dat iedereen die voor zijn autorijbewijs opgaat, minstens 2 uur met een vrachtwagen/bus moet rijden. Dan WEET diegene wat die dingen kunnen en wat niet. Als je er nooit mee gereden hebt, snap je dat toch niet.
4) Oetlullen zitten er overal natuurlijk.
Ja, dat is altijd het standaardantwoord van die kansloze asociale vrachtwagenchauffeurs: "jullie automobilisten snappen dat niet" Ze denken ook altijd dat de hele weg van hen is en dat je voorrang dient te pakken en niet hoort te krijgen... Knipperlicht uit en daar gaat weer 30 ton in 1 beweging naar links, automobilisten erachter vol in de ankers. Vervolgens heeft men meer dan 20km nodig om in te halen omdat je ineens meer luchtweerstand hebt als je links zit. Ik heb geleerd in mijn rijles dat ik overig verkeer niet mag hinderen, maar blijkbaar voelen vrachtwagenchauffeurs zich oppermachtig en hoeven ze niet aan deze regels te voldoen... foto
Op zondag 3 september 2006 @ 14:45 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd het standaardantwoord van die kansloze asociale vrachtwagenchauffeurs: "jullie automobilisten snappen dat niet" Ze denken ook altijd dat de hele weg van hen is en dat je voorrang dient te pakken en niet hoort te krijgen... Knipperlicht uit en daar gaat weer 30 ton in 1 beweging naar links, automobilisten erachter vol in de ankers. Vervolgens heeft men meer dan 20km nodig om in te halen omdat je ineens meer luchtweerstand hebt als je links zit. Ik heb geleerd in mijn rijles dat ik overig verkeer niet mag hinderen, maar blijkbaar voelen vrachtwagenchauffeurs zich oppermachtig en hoeven ze niet aan deze regels te voldoen... foto
Zoals ik al zei, er zijn altijd associale type's. en die zijn er onder de autorijders ook.... Inhalen tegen 1km/h verschil is ook nergens voor nodig, die tijdswinst is er eigenlijk niet. Dat klopt. Ik doe het dan ook nooit. Maar niet iedereen is als ik.
Een aanrijding tussen 3 vrachtwagens... daar kan Peijs ook lekker veel aan doen. foto
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende: als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt. 👾
Op zondag 3 september 2006 @ 13:42 schreef WildeGeert het volgende: dagelijks nieuws; files door ongevallen, bijna 99% met vrachtwagens. Dat komt omdat alle vrachtwagen bestuurders tegenwoordig koekenbakkers zijn.Veel oostblok bovendien. Alle regels omtrent belading, rijtijden en opleiding worden met voeten getreden.Men rijd op onveilige afstand van elkaar.., men doet andere dingen tijdens het rijden, men rijd sowies0 100% te hard..
Ik pleit ervoor om chauufeurs die de fout ingaan bijzonder hard economisch te treffen; 10 tot 100k boete. Dat zal dit soort zaken zwaar verminderen.
Het meeste vrachtverkeer is totaal onnodig; alles wat richting buitenland gaat; kan dus ook per trein..hupsa richting duitsland. Als je daar ergens een groot rangeer terrein maakt, mogen al die kutbakken daar geladen worden ipv hier in rotterdam.(kan me niks voorstellen dat er iets elders wordt ingeladen,want wij produceren nergens iets.)
Jij heb er verstand van helemaal gelijk......
Wat een l.l ben jij................
Jij bent er een in zo Golfje met een petje verkeerd op je hoofd denk ik........... foto
Op zondag 3 september 2006 @ 13:04 schreef demonic het volgende:
[..]
Die 80 kilometerzones zijn gekomen onder druk van de linkse millieuridders die dat via een rechter hebben afgedwongen middels leugens.
Ja natuuuuuurlijk is het de schuld van de linkse hippies. En dat een rechter ook die 'leugens' zomaar gelooft zonder te sjekken op het waar is, dat geloooof je toch niet? foto
Op zondag 3 september 2006 @ 13:42 schreef WildeGeert het volgende: dagelijks nieuws; files door ongevallen, bijna 99% met vrachtwagens. Dat komt omdat alle vrachtwagen bestuurders tegenwoordig koekenbakkers zijn.Veel oostblok bovendien. Alle regels omtrent belading, rijtijden en opleiding worden met voeten getreden.Men rijd op onveilige afstand van elkaar.., men doet andere dingen tijdens het rijden, men rijd sowies0 100% te hard..
Ik pleit ervoor om chauufeurs die de fout ingaan bijzonder hard economisch te treffen; 10 tot 100k boete. Dat zal dit soort zaken zwaar verminderen.
Het meeste vrachtverkeer is totaal onnodig; alles wat richting buitenland gaat; kan dus ook per trein..hupsa richting duitsland. Als je daar ergens een groot rangeer terrein maakt, mogen al die kutbakken daar geladen worden ipv hier in rotterdam.(kan me niks voorstellen dat er iets elders wordt ingeladen,want wij produceren nergens iets.)
Het grootste deel van je post lijkt me onzin. Vrachtverkeer rijdt niet voor de lol en dat alle chauffeurs koekebakkers zijn lijkt me ook sterk overdreven.
Dat van die zware boetes lijkt me echter wel wat. Ik zie bijvoorbeeld nog erg vaak vrachtauto's inhalen terwijl er een inhaalverbod voor hen geld. Dergelijke inhaalacties zorgen voor veel onrust op de weg. Je ziet de files als het ware ontstaan door dit gedrag. Ik denk dat dit gedrag het gevolg is van economische overwegingen. De overtreding van het inhaalverbod kost hooguit een paar tientjes boete terwijl het voordeel (eerder bij de klant) veel meer oplevert. Door de boetes op dit soort gedrag fors te verhogen tot inderdaad 10.000 of misschien wel 100.000 euro vervalt elk economisch voordeel van het overtreden van de regels. Zeker een overtreding als inhalen terwijl het verboden is, is zeer eenvoudig vast te stellen en er is geen discussie over mogelijk.
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
Vooral overal van die mislukte maatregelen invoeren hoor foto
En nou wat er aan doen he Karla !!! foto
Deze giller is juist koren op Peijs haar molen en geeft dit alleen maar extra fundament voor het project.
je zou bijna denken dat het door haar geregistreerd en georchestreerd is foto
Als iemand die mogelijkheden heeft om wat te doen maar er niets aan doet, zou je denken van wel. Na maatregelen als de 80 km zones zijn 't aantal files bij Rotterdam met zo'n 35% toegenomen, maar dit toegeven? Ho maar !
Maar ja, als je een chauffeur hebt en je kunt achterin op je gemak nog wat werk doen dan is een file niet zo'n probleem. Als je achter het stuur zit, des te meer.
En dan mag zoiets hé... foto
Overal zie ik op de snelweg gevaarlijke situatie's ontstaan door vrachtwagens die elkaar willen inhalen omdat ze 2 km/u sneller rijden dan hun voorganger.
Goed voor haar kan ze eens ervaren wat de rest van dit land irriteerd.
*ps volgende minister van V&W een man die van autorijden houdt aub niet weer zo'n verkrampt oud wijf die allergie's is voor autorijden
fotofoto
http://www.esnips.com/web/FOKMuzikantenMegaSong
http://www.youtube.com/user/FlyingVee
http://www.esnips.com/doc(...)iek-30-06-2009mpdrie
Dat komt omdat alle vrachtwagen bestuurders tegenwoordig koekenbakkers zijn.Veel oostblok bovendien.
Alle regels omtrent belading, rijtijden en opleiding worden met voeten getreden.Men rijd op onveilige afstand van elkaar.., men doet andere dingen tijdens het rijden, men rijd sowies0 100% te hard..
Ik pleit ervoor om chauufeurs die de fout ingaan bijzonder hard economisch te treffen; 10 tot 100k boete.
Dat zal dit soort zaken zwaar verminderen.
Het meeste vrachtverkeer is totaal onnodig; alles wat richting buitenland gaat; kan dus ook per trein..hupsa richting duitsland.
Als je daar ergens een groot rangeer terrein maakt, mogen al die kutbakken daar geladen worden ipv hier in rotterdam.(kan me niks voorstellen dat er iets elders wordt ingeladen,want wij produceren nergens iets.)
Deze dure oplossing is natuurlijk prima, maar je kunt mij niet vertellen dat er niet een goedkopere en snellere oplossing is voor het probleem met de vrachtwagens. 3 per week is teveel om het op toeval te houden. Er moet iets te doen zijn met signalering of bijvoorbeeld een controle op afstand tussen wagens.
Volgens mij is dit de oplossing foto
Peter: That I wouldn't drink at the stag party.
Lois: And what did you do?
Peter: Drank at the stag pa -... Whoa! I almost walked right into that one.
Het is niet omdat er een vrachtwagen betrokken is, dat deze chauffeur hiervan ook in fout is. Want dat is meestal NIET het geval. Maar ja, dat zetten ze er nooit bij in de krant.....
Wat betreft die Oostblok chauffeurs heb je wel een punt.
2) Als NEDERLAND nu die ijzeren rijn eens terug zou openstellen in plaats van dwarsliggen tegen Belgie, dan kan er inderdaad meer per trein naar duitsland getransporteerd worden ja. Feit is dat vrachtwagen nu nog altijd sneller is.
3) Ik pleit ervoor dat iedereen die voor zijn autorijbewijs opgaat, minstens 2 uur met een vrachtwagen/bus moet rijden. Dan WEET diegene wat die dingen kunnen en wat niet. Als je er nooit mee gereden hebt, snap je dat toch niet.
4) Oetlullen zitten er overal natuurlijk.
Maar niet iedereen is als ik.
Pak de trein bij wegwerkzaamheden op je traject......nou omhoog gevallen huppelk#tje.....luister nou 's naar jezelf.
Dan weet je meteen waarom iedereen voor de auto kiest foto
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
Wat een l.l ben jij................
Jij bent er een in zo Golfje met een petje verkeerd op je hoofd denk ik...........
foto
zie je eigen avatar foto
sla je soms zelfs geen linksaf!?
Net als zijn posts overigens, daar zit ook geen variatie in.. foto
Dat van die zware boetes lijkt me echter wel wat. Ik zie bijvoorbeeld nog erg vaak vrachtauto's inhalen terwijl er een inhaalverbod voor hen geld. Dergelijke inhaalacties zorgen voor veel onrust op de weg. Je ziet de files als het ware ontstaan door dit gedrag. Ik denk dat dit gedrag het gevolg is van economische overwegingen. De overtreding van het inhaalverbod kost hooguit een paar tientjes boete terwijl het voordeel (eerder bij de klant) veel meer oplevert. Door de boetes op dit soort gedrag fors te verhogen tot inderdaad 10.000 of misschien wel 100.000 euro vervalt elk economisch voordeel van het overtreden van de regels. Zeker een overtreding als inhalen terwijl het verboden is, is zeer eenvoudig vast te stellen en er is geen discussie over mogelijk.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken