Nieuws
Allerlaatste dag voor de Concorde

British Airways heeft voor vrijdag nog drie Concorde-vluchten gepland. Op luchthaven Heathrow in Londen landt rond 17 uur de laatste Concorde. Aan boord van het supersonische toestel uit New York zijn alleen genodigden. De Concordes, die in 1976 voor het eerst ingezet werden, zijn niet rendabel meer.
Was zon gaaf vliegtuig
Vind het echt jammer
foto
Maar goed was wel gaaf om zo'n dinger over te zien komen, zonde. Hopelijk komt ie in een museum te staan net zoals z'n franse broertje.
quote:
De Concordes, die in 1976 voor het eerst ingezet werden, zijn niet rendabel meer.
Zijn ze dat ooit geweest, want zover als ik weet, hebben BA en AF nooit echt winst gemaakt op de vluchten met de Concorde.
Toch wel raar hoe een van de veiligste vliegtuigen ter wereld, na een ongeluk aan de kant wordt gezet. Maar ja, een vliegtuig dat na elke vlucht, op zijn minst zeventien uur aan de grond moet blijven voor onderhoudt, kan gewoon niet rendable zijn.
als zo'n concorde in t WTC was gevlogen... was dat dat nog sneller naar onder gegaan? want die dingen vliegen heel stuk harder toch?
Hopelijk kan Richard Branson nog BA overhalen om het een concorde te laten kopen of leasen
Hopelijk komt er binnen afzienbare tijd (dus voor die tijd dat ik zoiets zou kunnen betalen) wel een nieuw supersonisch vliegtuug - maar dat zal wel niet foto
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
Voor het mikken moet je afremmen en bochten maken..
quote:
Zijn ze dat ooit geweest, want zover als ik weet, hebben BA
De Concordes van BA zijn wel degelijk rendabel geweest. Die van AF niet. BA vloog natuurlijk tussen de twee belangrijkste financiele centra van de wereld (NY en London) en jarenlang zaten de Concordes vrijwel vol. Tussen Parijs en NY is veel minder zakelijk verkeer dus AF heeft altijd geld toe moeten leggen.
[ Dit bericht is gewijzigd door ericeric ]
quote:
BigL-Mo, die snelheid van 1000 miles kun je alleen halen op lange rechte stukken..
Voor het mikken moet je afremmen en bochten maken..
Bovendien zijn het relatief nogal kleine en lichte vliegtuigen. Ik zag ze regelmatig staan op Heathrow en het viel me altijd op hoe klein ze waren in vergelijking met andere vliegtuigen.
Boeing was toch bezig met het ontwikkelen van de Sonic Cruiser? Dat is ook zo'n supersonisch vliegtuig. Het laatste wat ik hoorde was dat ze het even in de koelkast hebben gezet na 9-11... Economisch gezien is de Airbus 320 (dubbeldekker) veel interessanter.
https://www.youtube.com/w(...)NyV6UJ0FWNFIHQxwaWrw
.
De thuiskomst van de laatste drie Concordes (er komen nog twee van andere luchthavens binnen) zal live worden uitgezonden op BBC2.
link
via deze link kun je overigens de allereerste vlucht bekijken.
En je kunt er ook eentje maken van papier!
[ Dit bericht is gewijzigd door Beetle ]
quote:
Boeing was toch bezig met het ontwikkelen van de Sonic Cruiser? Dat is ook zo'n supersonisch vliegtuig.
De soniccruiser vliegt net boven transoon en is níet "zo'n supersonisch vliegtuig" , het gaat om verbeterde efficientie bij hoog transsone, laag-supersonische snelheden.
quote:
Gelukkig is er nog de Tupolev TU-144; een kopie van de concorde voor zover ik weet...
Die vliegt al laaaaaaaaaaang niet meer. Zelfs nooit commercieel gebruikt geloof ik.
(Ehm, dus wel commercieel gebruikt. Echter maar 3 jaartjes en voornamelijk voor post...)
Tupolev TU-144
[ Dit bericht is gewijzigd door ericeric ]
* Tijmons werkt vlakbij Manchester Airport
[ Dit bericht is gewijzigd door Tijmons ]
De Tupolev kwam aan zijn einde toen een exemplaar neerstortte tijdens een luchtshow in Parijs. Ironisch genoeg was Parijs ook de plek die het einde van de Concorde inluidde...
quote:
voor zover ik weet vliegen de concordes alleen aan op La Guardia en dat is wel ietsje buiten Greater Metropolitan Area van New York...
La Guardia ligt drie keer zo dicht bij Manhattan als JFK (< 10km)... dus wat jij dan onder NY Metro verstaat... beats me.
Dit is dus het einde van het meest herkenbare vliegtuig in de commerciële luchtvaart van de afgelopen 27 jaar. Dat het niet rendabel was, was natuurlijk te verwachten: hoger brandstofverbruik + kleinere capaciteit ten opzichte van andere modellen is niet zomaar even in te halen.
[ Dit bericht is gewijzigd door Curchulain ]
quote:
als zo'n concorde in t WTC was gevlogen... was dat dat nog sneller naar onder gegaan? want die dingen vliegen heel stuk harder toch?
volgens mij vliegt zo'n ding er dwars doorheen foto
maar ik vind et wel jammer dat ie niet meer mag vliegen ik vond/vind het eigenlijk wel het mooiste vliegtuig nu maar hopen dat ze ooit zo'n mooi vliegtuig maken als opvolger en dan nog sneller foto
is een arbeider.
quote:
ach straks gaan we net als met de "uiver" rondvluchtjes maken
Dit gebeurde al, ik ben zelf weleens meegevlogen op zo'n trip genaamd "Supersonic Champagne Flight". De 'rondvlucht' duurde 100 minuten en vertrok van Charles de Gaulle en je vloog dan mach2 boven de oceaan en dan weer terug.
Voor meer info over de concorde met mooie foto's
http://www.concordesst.com/
http://www.concorde-jet.com/e_fond_ecran.php
voor wallpapers en andere info
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken