Goedemorgen!

Iedere ochtend buigt Driek Oplopers zich over het nieuws om daarna een lastige vraag te stellen. Vandaag over het fiasco van de zondagse Telegraaf.

 Je zegt “vierentwintiguurs-economie.” Maar je bedoelt “zevendagenindeweek-economie.” We doen tegenwoordig alles ook op zondag. Naar de film, boodschappen. Ik herinner me nog, wat voor een omwenteling het was, toen de STER ook op zondag reclame ging uitzenden.
 
Zondag is een steeds normalere dag geworden. Uitsluitend de websites van kranten als het Reformatorisch Dagblad zijn op zondag uit de lucht. Maar met papieren kranten wil het echter niet zo goed lukken. Ik denk nog wel eens terug aan het debacle met de Krant Op Zondag. Mislukt. Voordat die krant een succes werd, was het geld op. Vijf jaar geleden begon ook de Telegraaf met een zondagse editie. Maar ook deze houdt op te bestaan. Financieel niet rond te krijgen. Maar:

Telegraaf-hoofdredacteur Sjuul Paradijs was de laatste tijd tot vervelens toe in het nieuws. Hij schoof bij zo ongeveer iedere talkshow aan, om zijn nieuw opgerichte omroep te promoten. Leuke hobby. Maar kan de heer Paradijs mij even laten weten, waarom hij niet gewoon meer tijd heeft gestoken in het maken van een succes van zijn zondagse editie? Want dát is zijn werk.