Het succes van Zara

foton

Het grootste en belangrijkste onderdeel van de Spaanse textielreus Inditex is het merk Zara. Het is één van de succesvolste retailers ter wereld geworden. Andere merken van Inditex zijn bijvoorbeeld Massimo Dutti en Pull&Bear, maar Zara is zonder twijfel het meest waardevolle merk van het bedrijf.

De unieke distributie- en logistieke strategie zijn een belangrijk onderdeel van het succes van de retailer en zorgt dat het zich snel kan aanpassen aan veranderende trends. Bloomberg legt het succes van Zara uit, belicht de nieuwe concurrentie van Chinese retailers zoals Shein en Temu en schets ook de  toenemende zorgen over de enorme impact van deze industrie op het milieu.

  • 0:00 Introductie
  • 0:48 Zara en fast fashion
  • 1:44 Inditex en het retaillandschap
  • 3:04 Onconventionele marketing
  • 4:10 Logistiek en distributie
  • 5:30 Fysieke winkels
  • 7:25 Concurrentie en het milieu